Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste speedtripje

Eerste speedtripje

51 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteren speed eens anders ervaren. Normaal doe ik het zo: bommetje 250mg, uurtje wachten. Geen effect, 2de bommetje en dan een sleutelpuntje snuiven. Voel me er super op. Euforisch, helder.

Gisteren andere volgorde: half lijntje snuiven, geen effect, bommetje 250mg. Steeds nog geen effect na 1,5uur. Nog een bommetje van 250mg.
NOOIT MEER op deze manier !!!

Heb me nog nooit zo opgefokt gevoeld. Totaal niet fijn. Geen gevoel van euforie, geen helderheid. Mijn maag heeft zeker 4uur als een betonmolen aangevoeld. Heel onaangenaam.

Heeft iemand een verklaring voor deze verandering ? Nochtans zelfde dosis, enkel in andere volgorde ingenomen.
Moet er wel bijzeggen dat ik alvorens het lijntje te snuiven al redelijk nerveus was net omwille van het snuiven. Vind het verschrikkelijk te doen, maar anders ervaar ik niets van de bommetjes.
Ben ik gek of .... ?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Boeberke zei:
Gisteren speed eens anders ervaren. Normaal doe ik het zo: bommetje 250mg, uurtje wachten. Geen effect, 2de bommetje en dan een sleutelpuntje snuiven. Voel me er super op. Euforisch, helder.

Gisteren andere volgorde: half lijntje snuiven, geen effect, bommetje 250mg. Steeds nog geen effect na 1,5uur. Nog een bommetje van 250mg.
NOOIT MEER op deze manier !!!

Heb me nog nooit zo opgefokt gevoeld. Totaal niet fijn. Geen gevoel van euforie, geen helderheid. Mijn maag heeft zeker 4uur als een betonmolen aangevoeld. Heel onaangenaam.
Klik om te vergroten...

Je gebruikt nog maar sinds kort en dan neem je bommetjes van 250 mg? :confused: :confused: :confused:
De kwaliteit van je speed is niet al te best dat kan ik nu al wel zeggen, of misschien weeg je 200kg of zo?

Dat je maag als een betonmolen aanvoelt is niet zo gek, dit is een regelrechte aanslag op je maag en dan ga je je ook niet fijn voelen nee. Ga eerst eens normaal doseren en dan rustig opbouwen, indien dat gewenst is. Speed werkt veel beter als je het juist doseert.

Dat dit de eerst keer goed ging is al apart. Laat je speed eerst eens testen, dan weet je waar je mee te maken hebt en voorkomt erger voor als je eens echte speed hebt.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haar eerste keer was een paar dagen terug en ze doet het nu weer denk dat de rest al bepaald is. Als je begint met drugs dat doe je dat één keer en dan wacht je weet ik hoelang voor de volgende keer. Maar je doet nu volgens mij voor de derde keer speed in een week en het is pas je beginperiode pas op je weet nog niet eens waar je mee bezig bent denk ik.
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben volgens mij verkeerd begrepen. Ik ben pas met speed begonnen, ja. Maar mijn eerste keer is enkele maanden geleden geweest. Toen was mijn zin even over. Nu is het mijn 3de keer maar altijd met enige periodes tussen. :)
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
ah oké dan heb ik het idd verkeerd begrepen kan gebeuren....
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Svali zei:
Verandert weinig aan het verhaal. Derde keer en bommetjes van 250mg is waanzin. Maar goed, het is jouw lichaam, doe ermee wat je wil.
Klik om te vergroten...

Dan zal het slechte speed zijn want voel van die bommetjes akelig weinig
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
kan iemand me even helpen ?

ik neem mijn speed meestal in bommetjes ( capsules). ik heb altijd 2 bommetjes nodig en een kleine snuif vooraleer ik er iets van voel. nu heb ik eens een capsule op een weegschaaltje gelegd en nu blijkt er per capsule ong 500mg in te zitten :openmouth: . ik weet dat dit voor bijna iedereen veel is en besef dit zelf ook. ik gebruik om de paar weken ( deze week wat meer). de kwaliteit van de speed weet ik niet, maar ken een ervaren gebruiker die dezelfde speed neemt en er met een lijntje genoeg van heeft en em goed vind.

ik neem ook per dag een pantomed 40mg ( maagbeschermer) en ik eet niet veel/weinig. zou dit een reden kunnen zijn dat ik zo slecht op speed reageer, of heb ik een hoge tolerantie ?

ik voel me ook geleidelijk aan echt opgejaagd ( niet in de leuke zin) en men wangen worden vuurrood en gloeien. men handen voelen aan alsof ze bibberen maar doen ze uiterlijk niet, handen en voeten zijn niet warm te krijgen en heb het gewoon immens koud( terwijl het hierbinnen 22° is). tintelingen( net miertjes) op over men hoofd.
neem beide capsules ook niet samen. zit telkens een uur tussen om het effect af te wachten.

enig idee wat er misschien aan de hand is ?
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#8
Denk echt dat je je speed even moet laten testen. Heb al aardig wat speed op afgelopen 2 maanden, maar als ik 500mg+ zuivere speed in een dag erin gooi dan loop ik echt 2 dagen achterstevoren terwijl ik de hoelahoep dans.
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja natuurlijk slaap ik dan ook 2 dagen niet. Maar neem dan die avond een zolpidem en dan lukt het meestal wel.
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
d1g1tal1s zei:
Denk echt dat je je speed even moet laten testen. Heb al aardig wat speed op afgelopen 2 maanden, maar als ik 500mg+ zuivere speed in een dag erin gooi dan loop ik echt 2 dagen achterstevoren terwijl ik de hoelahoep dans.
Klik om te vergroten...

Deze dosis is in een enkele keer he. Zodra ik niets meer voel komt er nog een bommetje bij he. Dit is wel pas na ong 6uurtjes. Klinkt alsof ik hier zwaar aan het neme ben, maar ben ook niet zeker of het weegschaaltje wel correct is. En een ervaren gebruiker die o.a ketamine en oxy's snuift, vind de speed wel goed.

Nu vraag ik me af of het ook enkel aan mij kan liggen.
Ik eet namelijk soms 2dagen niets en neem maagbeschermers. Zou dit een verkeerd effect geven ofzo ?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#11
Boeberke zei:
Ik eet namelijk soms 2dagen niets en neem maagbeschermers. Zou dit een verkeerd effect geven ofzo ?
Klik om te vergroten...

Twee dagen niet eten is al niet aan te raden zonder speed. Als je dan ook nog eens grote hoeveelheden in je maag gooit in combinatie met maagbeschermers, kun je wel stellen dat je echt geen idee hebt waar je mee bezig bent. Bij het gebruik van speed moet je eigenlijk extra eten omdat je lichaam meer verbrandt, als je al geen eten hebt genomen zal je alleen maar een ongemakkelijk gevoel krijgen, of wat jij opgejaagd noemt. Ook zal de maagwand ernstig beschadigd worden omdat het direct in aanraking komt met de speed. Het is dus ECHT af te raden wat jij doet. Vergeet nou maar even of je tolerantie te hoog is of welke kwaliteit de speed heeft, ga eerst eens echt uitzoeken wat speed doet met je lichaam en hoe je het moet gebruiken. En niet eerst grote hoeveelheden innemen en dan gaan vragen hoe of wat.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarschijnlijk neem je de grootste troep wat als pep verkocht wordt. Wat wil het nou zeggen dat 1 iemand anders het goed vindt dat is toch geen garantie. Je bent goed opweg om een overdosis te nemen als je een keer echte speed hebt. Maar aan de adviezen hier zal het niet liggen eerder aan jezelf. En wat is je defenitie van een ervaren gebruiker omdat iemand oxy of keta heeft gehad wil nog niet zeggen dat die ervaren is. Een ervaren gebruiker weet op zijn minst wat hij doet, wat hij heeft en wat hem te wachten staat.

Verder wordt je van speed niet opgejaagd dat wordt je eerder van hoge doseringen caffeine.
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Telkens ik andere speed ga halen, neem ik nooit dezelfde hoeveelheid als bij de vorige. Ik ben me goed bewust van een mogelijke overdosis. Ja , ervaren gebruiker naar mijn defenitie: iemand die weet wat hij aankan en het gebruik in de hand heeft.

Ik moet misschien idd eens mijn speed laten testen.
Net een lekkere pizza gegeten, die smaak ... Subliem gewoon. Ik ga er zeker op letten meer te eten. Heb gelezen dat fruiten, noodles ed er wel goed ingaan. Ga het zeker proberen.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#14
willemvaag zei:
Verder wordt je van speed niet opgejaagd dat wordt je eerder van hoge doseringen caffeine.
Klik om te vergroten...

5% Amfeta
68 % cafeïne :rock:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je doet uiteindelijk toch wat jezelf wilt maar de enige manier om te weten wat je hebt is door het te laten testen. Zoek dan eens uit wat de normale doseringen zijn om hard van te gaan oftewel een speedy ik kan de hele wereld aan effect. En met goeie speed hoef je niet eens zoveel te pakken je zou verbaasd staan hoeveel je van weinig kan merken.

En iemand die weet wat hij aankan en zijn gebruik in de hand heeft is echt niet gelijk ervaren. Ervaring wil zeggen dat degene weet wat hij doet waar hij mee bezig is. Gebruik zelf al dik 10 jaar en vind mezelf eerlijk gezegd nog niet eens zo ervaren. Heb bijna behoorlijk wat dingen gezien in de wereld van drugs maar nog lang niet alles en dat terwijl ik hardcore junkie ben of geweest. Heb ontdekt dat ik nog een hele hoop moet leren. Maar wat ik wil zeggen ervaring doe je op door de jaren heen en dat is niet iets wat binnen een paar maanden of paar jaar opdoet.
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
De eerste keer was ik ook echt chill. Lekkere praatkick, helder en supergeconcentreerd. Alles wat je verwacht van speed. Maar dit verdween na de 3de keer. Toen werd ik voor de eerste keer opgejaagd in men maag en onrustig. En het is dezelfde speed. Dus buh :)
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb gisteren 1 bommetje genomen met de voor mij "normale" dosis. Ik merkte er weinig/niets van. Ik heb besloten niets bij te nemen. Enkele uren later voelde ik me ineens anders. Heel klamme handen/voeten en lichaam was een beetje onrustig. Moest bewegen. Maag deed ook onrustig. Precies lichte samentrekkingen enz van men buikspieren.

Ik ken de effectenvan speed, maar zou het raar vinden moest ik zoveel uren later pas effect voelen. Kan dit of is het iets anders ?
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Boeberke zei:
Heb gisteren 1 bommetje genomen met de voor mij "normale" dosis. Ik merkte er weinig/niets van. Ik heb besloten niets bij te nemen. Enkele uren later voelde ik me ineens anders. Heel klamme handen/voeten en lichaam was een beetje onrustig. Moest bewegen. Maag deed ook onrustig. Precies lichte samentrekkingen enz van men buikspieren.

Ik ken de effectenvan speed, maar zou het raar vinden moest ik zoveel uren later pas effect voelen. Kan dit of is het iets anders ?
Klik om te vergroten...

Had je van te voren veel gegeten? of misschien heb je een trage spijsvertering. je gaf zelf al aan dat je speed in capsules doet, misschien wordt speed in een capsule trager opgenomen dan bij een vloeitje. Maar of dat zo is weet ik niet zeker. De effecten die je omschrijft lijken mij verder normaal...

Ik hoop dat je hier iets mee kan. :wink:
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het probleem is dat bij elke snif ik enorme hoofdpijn krijg. Ongeacht de hoeveelheid. Bommetjes maak ik van capsules. Ongeveer 250mg/capsule. Heb er 2 nodig vooraleer ik iets voel. Liefst met een klein tipje gesnoven. Neem 1capsule... Wacht 3 kwartier. Superklein tipje snuiven. Als ik dan nog niets merk 2de capsule. Maar altijd hoofdpijn. Zelfs met 2 totaal andere dealers. Als ik enkel capsules neem heb ik geen enkele last van hoofdpijn. Zodra wit poeder men neus raakt, begint de ellende. Het blijft me een vraagteken ... Marja ... Sta ook niet echt strak. Ik voel me goed, vlotter enz. Altijd kaakkramp. Maar echt strak zoals je veel mensen hoort beschrijven ... Nee hoor. Hoeft ook niet perse. Voel me geweldig na voorgenoemde dosis. Iedereen zegt me dat dit een zware dosis is als newby ... Maar misschien is de verklaring ... Ik heb in het verleden al met "verdovende middelen" te maken gehad. 2 jaar morfinepleisters, voorgeschreven door de pijnkliniek uiteraard en allerlei soorten van morfine pillen. Zou dit mijn tolerantie verhogen of net verlagen ? Denk natuurlijk maar even luidop hè :)

Denk gerust mee ...

Snuiven is niet altijd aangenaam, maar je voelt er naar mijn mening stukken meer van als capsules. Neem ook wel een maagbeschermer. Zou dit ervoor kunnen zorgen dat de capsule minder word opgenomen ofzo ? Waardoor ik meer nodig heb ? Ik ben 1m58, weeg ongeveer 62kg. Misschien krijg je dan een ander/beter idee ? THX alvast :wink:
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Omschrijf jouw "moeilijk" eens. Ben wel benieuwd hoe mensen die morfine als "drugs" gebruiken, ermee stoppen en de soorten afkickverschijnselen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."