Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer xtc

eerste keer xtc

34 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
l
liveYOURlifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo ik ben een jongen van 14 en heb voor het eerst xtc uitgeprobeerd.
dit is de eerste report dat ik plaats op deze pagina dus ben er niet goed in :)

deze week nog ben ik stiekem naar buiten gegaan wanneer mijn ouders zijn gaan slapen ongeveer rond 2u 's nachts

dus ik ben buiten en ik sms een paar vrienden en vraag hun waar ze zijn,
1 van de vrienden stuurt dat hij naar een feest is gegaan

dus ik ga naar dat feestje genaamd spiegeltent in Antwerpen. Ik kom aan op da feestje en ik zie mijn (wiet)dealer ik ga hem begroeten en koop nog een halve gram wiet voor 5euro

daarna ging ik naar men vrienden we gingen er direct 2 jointjes van rollen en daar zaten we dan te smoren en even naar binnen gegaan wat drinken

terwijl wij binnen waren was mijn dealer nog buiten, ik zeg even tegen men vrienden dat ik naar buiten ga

ik ben buiten en zie mijn dealer x verkopen aan een paar meisjes en ik was er eigenlijk al een tijdje naar opzoek dus ik ga naar men dealer en vroeg aan hem of hij er 1 kon verkopen

maar hij wou niet dat ik het ging gebruiken dus ik zei dat het voor een vriend was dus hij zegt oke

ik zie hem een klein wietzakje tevoorschijn halen met wel meer dan 30 pillen in waarvan hij mij er 1 geeft voor 5euro

ik kijk naar dat pilletje en er stond DUREX op ik hou da pilletje bij voor straks ik wou het niet op het feest zelf nemen want ik was bang dat men vrienden het doorgingen hebben
want ze haten pillen

het was ondertussen al 5u ofzo en wij zitten daar nog op da feestje en men vrienden gingen door dus ik ging mee achterop op de fiets ze hebben mij bij groenplaats afgezet

toen iedereen weg was, was het tijd om het uit te proberen het was 6u15 toen ik het had ingeslikt ondertussen stap ik naar huis

toen ik thuis aankwam om ongeveer 6u50 had het nog geen effect
ik ben in de keuken iets gaan drinken en daarna naar mijn kamer gestapt

toen ik in mijn kamer aankwam deed ik op mijn ipod een liedje aan (2pac letter to my unborn) en op dat moment voelde ik een trilling door mijn hele lichaam het voelde presies dat ik juist ging klaarkomen :hearteyes: het voelde gewoon SUPER en de muziek klonk veel veel beter dan normaal

daar zat ik dan een hele uur muziek te luisteren en doelloos rond te kijken naar het plafond trouwens ik voelde me gewoon perfect als ik stoned ben van de wiet kan ik soms wel eens misselijk worden of veel honger hebben

met x voelde ik me gewoon perfect ik had geen enkel slecht gevoel geen misselijkheid, hoofdpijn of hongergevoel ik voelde me gewoon perfect

na een hele tijd gewoon rond te kijken en niets doen ging ik eens uit het raam kijken en er was iets raars aan het gebeuren
er is een witte huis in mijn straat en het hele huis scheen een soort van gloeiend licht op me af en ik kon me op een bepaald moment gewoon niet meer focussen op men beeld
ik keek soort van dubbel

ik heb me nooit zo goed in men vel gevoeld zelfs niet met men eerste keer stoned van de wiet ik kan niet eens beschrijven hoe goed ik me voelde en mijn ipod leek gewichtloos
te zijn

wat ik graag eens wil gaan proberen deze vakantie is lsd en ik ken eindelijk iemand die het me kan gaan verkopen :) ik maak me alleen soms zorgen over men toekomst
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt als een fijne ervaring :) Welkom op het forum

Ik schrik wel een beetje van je leeftijd. Op je 14e zijn je hersenen volop in ontwikkeling dus XTC is op jouw leeftijd echt risico. Ik raad je absoluut aan om nog 4 jaar te wachten voor je het weer neemt.

Je loopt op deze leeftijd grotere kans op klachten als een slecht kortetermijngeheugen, concentratieproblemen e.d. Je wilt niet op je 30e met gezondheidsklachten zitten vanwege de keuzes die je nu maakt!

Ik wil niet belerend overkomen, maar ik hoop dat je de risico's inziet. Blowen is ook niet goed op jouw leeftijd, maar XTC kan nog een stuk meer schade toebrengen. Probeer het nog even uit te stellen en als je toch iets wilt gebruiken, dan liever een joint :)

Hier staat nog wat extra informatie:
http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/a ... ra-slecht/
M
MdmazingggLid
01-01-2024, 00:00
#3
14 jaar lijkt me heel jong :openmouth: maar wie ben ik om te zeggen wat je wel en niet moogt doen :wink: ik raad je toch aan om zeker 2-3 maanden te wachten als je het nog een keer wilt doen. Wat ik me afvraag is had je die dag zelf geen dip ofzo ? want xtc pakke om 6 uur in de morgen zou ik persoonlijk niet aankunnen omdat ik vaak na xtc kapot ben (lichamelijk en geestelijk).
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beste TS, ik was ook 14 toen ik begon met experimenteren. Ik ben daardoor van VWO naar VMBO gegaan. ben nu 27 en zit in mij 2e jaar van het mbo. Niks mis mee vind ikzelf, heb ook een hoop geleerd door die tijd maar je moet maar kijken of jij het risico wilt nemen om problemen met je geheugen en denkvermogen te krijgen. (gelukkig herstelt dat wel weer als je gestopt bent) Het kan jou namelijk ook overkomen. owja, en onderschat vooral wiet niet, zo onschuldig is dat niet :wave:
l
liveYOURlifeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mdmazinggg zei:
14 jaar lijkt me heel jong :openmouth: maar wie ben ik om te zeggen wat je wel en niet moogt doen :wink: ik raad je toch aan om zeker 2-3 maanden te wachten als je het nog een keer wilt doen. Wat ik me afvraag is had je die dag zelf geen dip ofzo ? want xtc pakke om 6 uur in de morgen zou ik persoonlijk niet aankunnen omdat ik vaak na xtc kapot ben (lichamelijk en geestelijk).
Klik om te vergroten...
Ik had inderdaad een dip ik voelde me erg depressief en kon nergens over lachen, maar had totaal geen spijt van wat ik had gedaan.
l
liveYOURlifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tetsuo zei:
Beste TS, ik was ook 14 toen ik begon met experimenteren. Ik ben daardoor van VWO naar VMBO gegaan. ben nu 27 en zit in mij 2e jaar van het mbo. Niks mis mee vind ikzelf, heb ook een hoop geleerd door die tijd maar je moet maar kijken of jij het risico wilt nemen om problemen met je geheugen en denkvermogen te krijgen. (gelukkig herstelt dat wel weer als je gestopt bent) Het kan jou namelijk ook overkomen. owja, en onderschat vooral wiet niet, zo onschuldig is dat niet :wave:
Klik om te vergroten...
bedankt voor de tip :) en ben ondertussen stilletjes aan het stoppen met wiet maar heb wel lsd uitgeprobeerd wat voor mij een nieuwe wereld heeft geopend. kan er nu weinig meer aan doen dat ik er zo vroeg aan ben begonnen. :confused:
l
liveYOURlifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
leipebaviaan zei:
Ik denk dat voor bijna iedereen spreek hier als ik zegt:

:confused:
Klik om te vergroten...
Kan goed zijn maar het kan me weinig meer schelen.
W
WiewereLid
01-01-2024, 00:00
#8
Besides de leeftijd ->

Voelde jij je niet super alleen zo in je kamer? Als ik XTC gebruik heb ik altijd erg behoefte aan contact. Het lijkt me 100x leuker om het met vrienden te doen.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#9
liveYOURlife zei:
bedankt voor de tip :) en ben ondertussen stilletjes aan het stoppen met wiet maar heb wel lsd uitgeprobeerd wat voor mij een nieuwe wereld heeft geopend. kan er nu weinig meer aan doen dat ik er zo vroeg aan ben begonnen. :confused:
Klik om te vergroten...

Klopt, daar kun je nu niets meer aan doen. Wat je wel kan doen, en wat ik je met klem wil aanraden, is vanaf nu te wachten tot je in ieder geval 16, maar veel liever nog 18 bent. Je hebt misschien op dit moment nog geen idee van de hersenschade die je bij jezelf aanricht, en misschien kan het je op dit moment ook allemaal nog geen reet schelen, maar je moet je wel afvragen wat je voor de rest van je leven nog wil gaan doen.

Ik hoop voor jou dat je nog een paar jaar kan wachten en een heeeeeel groot gedeelte van je hersenen gaat sparen.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je bent inderdaad veel te vroeg begonnen met hard drugs. Het beste wat je nu inderdaad kan doen is ermee stoppen tot aan je 18. Zo spaar je inderdaad veel hersencellen en kan je er dan ook later verstandiger mee omgaan...

Ik ben alvast blij dat je inziet dat je fout bent.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Herstelt hersenschade door cannabisgebruik eigenlijk indien men stopt?
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#12
vanuit mijn eigen ervaring zou ik zeggen dat een heel groot deel weer hersteld. zeker als je nog niet uitontwikkeld bent. Maar das mijn ervaring. Ieder mens is anders
l
liveYOURlifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wiewere zei:
Besides de leeftijd ->

Voelde jij je niet super alleen zo in je kamer? Als ik XTC gebruik heb ik altijd erg behoefte aan contact. Het lijkt me 100x leuker om het met vrienden te doen.
Klik om te vergroten...
klopt, maar omdat het mijn eerste keer was, was ik een beetje bang dat ik er slecht van ging gaan vandaar dat ik het thuis deed en ook voor een betere stemming.
ik heb het ook eens op een feestje gedaan en dat was inderdaad 100x beter. je blijft maar bewegen.
l
liveYOURlifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
MusicIsLife zei:
liveYOURlife zei:
bedankt voor de tip :) en ben ondertussen stilletjes aan het stoppen met wiet maar heb wel lsd uitgeprobeerd wat voor mij een nieuwe wereld heeft geopend. kan er nu weinig meer aan doen dat ik er zo vroeg aan ben begonnen. :confused:
Klik om te vergroten...

Klopt, daar kun je nu niets meer aan doen. Wat je wel kan doen, en wat ik je met klem wil aanraden, is vanaf nu te wachten tot je in ieder geval 16, maar veel liever nog 18 bent. Je hebt misschien op dit moment nog geen idee van de hersenschade die je bij jezelf aanricht, en misschien kan het je op dit moment ook allemaal nog geen reet schelen, maar je moet je wel afvragen wat je voor de rest van je leven nog wil gaan doen.

Ik hoop voor jou dat je nog een paar jaar kan wachten en een heeeeeel groot gedeelte van je hersenen gaat sparen.
Klik om te vergroten...
je hebt volkomen gelijk ben hieraan begonnen door pure verveling ik heb geen enkel hobby of sport dat mij interesseert het enigste wat mij nog interesseerde waren de effecten van drugs vooral tripmiddelen en auto's maar kan niet veel doen met auto's op deze leeftijd dus begon ik er spijtig genoeg nu al aan.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb je verder geen school ofzo? Drugs gebruik uit verveling gaat eigenlijk altijd fout.
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#16
liveYOURlife zei:
leipebaviaan zei:
Heb je verder geen school ofzo? Drugs gebruik uit verveling gaat eigenlijk altijd fout.
Klik om te vergroten...
ik ga wel naar school en doe daar ook mijn best in en ik was er natuurlijk ook in geinteresseerd.
Klik om te vergroten...

Ik snap wat je bedoeld.
XTC mag misschien schadelijk zijn, en zeker op jonge leeftijd.
Maar iedereen mag toch genieten?
Ik vind dat op genieten van het leven geen leeftijdsbeperking mag staan.
Ik rook al joints en sigaretten van mijn 12e.
Ik ben nu 17, en ik doe TSO, informatica. (Dat is een moeilijke opleiding, indien je Nederlander bent en geen kennis hebt van het Belgisch onderwijs.)
Ik ben niet dommer erop geworden en heb geen hersenschade tot nu toe ondervonden.
Ik ben een van de slimste van de klas.. :stoned:

XTC is natuurlijk wel anders, en veel schadelijker voor je.
Maar als je nu af en toe eens XTC pakt, ga je zelf niet veel merken. (er is altijd kans dat je psychoses triggerd.)

Ik zou zeggen, geniet van je leven, maar met mate!
l
liveYOURlifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
leipebaviaan zei:
Heb je verder geen school ofzo? Drugs gebruik uit verveling gaat eigenlijk altijd fout.
Klik om te vergroten...
ik ga wel naar school en doe daar ook mijn best in en ik was er natuurlijk ook in geinteresseerd.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja blijkbaar ben je dus wel ontzettend dom want je bent nu iemand van 14 aan het aanraden om harddrugs te gebruiken. Dit vind ik weer een next level van je domheid.
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#19
MusicIsLife zei:
Ja blijkbaar ben je dus wel ontzettend dom want je bent nu iemand van 14 aan het aanraden om harddrugs te gebruiken. Dit vind ik weer een next level van je domheid.
Klik om te vergroten...

Als je harddrugs pakt, en doe hoeveelheid hiervan is gewoon zijn eigen keus.
Ik zeg gewoon mijn mening over leeftijd en drugs.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja een volstrekt achterlijke mening dus. Kijk, je zegt net in een andere post op dit forum dat je gezondheid je geen reet kan schelen. Okee, moet je vooral doen. Maar ga kinderen van 14 niet zeggen dat ze rustig harddrugs kunnen gebruiken. Want dit is gewoom achterlijk en wie weet verneuk ke de toekomst van deze persoon met dit gestoorde advies. Denk even na voor je iets zegt, al snap ik dat dit voor jou moeilijk kan zijn, probeer het toch maar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."