Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer xtc

eerste keer xtc

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
MusicIsLife zei:
Ja blijkbaar ben je dus wel ontzettend dom want je bent nu iemand van 14 aan het aanraden om harddrugs te gebruiken. Dit vind ik weer een next level van je domheid.
Klik om te vergroten...

Als je harddrugs pakt, en doe hoeveelheid hiervan is gewoon zijn eigen keus.
Ik zeg gewoon mijn mening over leeftijd en drugs.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja een volstrekt achterlijke mening dus. Kijk, je zegt net in een andere post op dit forum dat je gezondheid je geen reet kan schelen. Okee, moet je vooral doen. Maar ga kinderen van 14 niet zeggen dat ze rustig harddrugs kunnen gebruiken. Want dit is gewoom achterlijk en wie weet verneuk ke de toekomst van deze persoon met dit gestoorde advies. Denk even na voor je iets zegt, al snap ik dat dit voor jou moeilijk kan zijn, probeer het toch maar
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#3
MusicIsLife zei:
Ja een volstrekt achterlijke mening dus. Kijk, je zegt net in een andere post op dit forum dat je gezondheid je geen reet kan schelen. Okee, moet je vooral doen. Maar ga kinderen van 14 niet zeggen dat ze rustig harddrugs kunnen gebruiken. Want dit is gewoom achterlijk en wie weet verneuk ke de toekomst van deze persoon met dit gestoorde advies. Denk even na voor je iets zegt, al snap ik dat dit voor jou moeilijk kan zijn, probeer het toch maar
Klik om te vergroten...

Ik denk na, en waarom zou je zeggen dat een 14-jarige gast het niet mag doen als je hetzelf doet?
Omdat je 18+ bent?

Ik verwed mijn auto erom dat 2/3 van dit forum voor zijn 16de al drugs bruikt had. :wave:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zeg niet dat hij het niet mag doen. Ik raad het hem alleen af en probeer een of andere staatsmongool hier duidelijk te maken dat het niet handig is om een 14-jarige drugsgebruik aan te raden.

Een 14-jarige kan het beter niet doen omdat de hersenen van hem nog vol in ontwikkeling zijn en hij kan zn toekomste nogal verneuken door nu zijn hersenen al tw frituren. Ik zeg niet dat het voor mij gezond is, maar in ieder geval een stuk minder risicovol dan voor iemand van 14.

Wat versta je onder drugsgebruik? Blowen, ja dan denk ik dat idd 2/3 van dit forum dat wel eens voor zijn 16de heeft gedaan. Heb je het over harddrugs (waar het hier over gaat), dan denk ik dat je flink mis zit.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik sluit me hier volledig bij je aan...
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat ik ook behoorlijk opvallend vind aan deze post is het feit dat een 14 jarige zich überhaupt al met drugs bezighoud. Jezus man, op m'n 14e ging ik na school verstoppertje doen in de buurt of voetballen op het pleintje. Ik snap niet waar die ongezonde belangstelling vandaan komt voor drugs. Mijn zusje is bijna 14 en die snapt nog niets van drugs, die weet alleen dat het slecht is en het bestaat.

Daarnaast heeft MusicIsLife helemaal gelijk. Het maakt mij ook niet zoveel uit hoeveel shit mijn vrienden gebruiken, dat is allemaal op eigen verantwoordelijkheid. Maar een 14 jarige aanraden drugs te gebruiken is echt belachelijk. Op die leeftijd ben nog helemaal niet in staat de gevolgen van je daden te overzien en vooruit te denken. Dat je trouwens ook aan zo'n kind iets kan verkopen, ik zou hem een draai om de oren geven als dealer en zeggen dat je hem voor z'n 18e niet meer wilt terugzien. Hoe vroeger je begint met harddrugs fgamer, hoe groter de kans op herenschade. Daarom wordt ook overal aangeraden op latere leeftijd met drugs te beginnen.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je zei dat je ook al LSD hebt gedaan. Kan je daar ergens een tripreport van schrijven?
l
liveYOURlifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
leipebaviaan zei:
Wat ik ook behoorlijk opvallend vind aan deze post is het feit dat een 14 jarige zich überhaupt al met drugs bezighoud. Jezus man, op m'n 14e ging ik na school verstoppertje doen in de buurt of voetballen op het pleintje. Ik snap niet waar die ongezonde belangstelling vandaan komt voor drugs. Mijn zusje is bijna 14 en die snapt nog niets van drugs, die weet alleen dat het slecht is en het bestaat.

Daarnaast heeft MusicIsLife helemaal gelijk. Het maakt mij ook niet zoveel uit hoeveel shit mijn vrienden gebruiken, dat is allemaal op eigen verantwoordelijkheid. Maar een 14 jarige aanraden drugs te gebruiken is echt belachelijk. Op die leeftijd ben nog helemaal niet in staat de gevolgen van je daden te overzien en vooruit te denken. Dat je trouwens ook aan zo'n kind iets kan verkopen, ik zou hem een draai om de oren geven als dealer en zeggen dat je hem voor z'n 18e niet meer wilt terugzien. Hoe vroeger je begint met harddrugs fgamer, hoe groter de kans op herenschade. Daarom wordt ook overal aangeraden op latere leeftijd met drugs te beginnen.
Klik om te vergroten...
oké mensen bedankt voor al jullie commentaar.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#9
leipebaviaan zei:
Mijn zusje is bijna 14 en die snapt nog niets van drugs, die weet alleen dat het slecht is en het bestaat.
Klik om te vergroten...

Juist ja! Mijn zusje is 16 en die heeft precies hetzelfde, behalve dat een paar jongens uit haar klas regelmatig een joint roken
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik begrijp jullie reactie, en respecteer dat ook.
Ik zie in dat ik in de fout ben gegaan.
Maar ik redeneer ietsjes anders, door recente gebeurtenissen.

Mijn broer rookte al van zijn 12de wiet, van zijn 13de dagelijks.
Op zijn 14de begonnen de andere dingen te komen, XTC.
Hij vertelde verhalen dat hij met andere mensen in de klas XTC pakte, tot 4 pillen.
Leerkrachten hebben nooit iets gemerkt!
Hij spijbelde vaak, en ging dan naar de headshop, wiet uithalen.
Iets later vermoedde ik ook dat hij snuifde, etc..
Ik rook al sinds mijn 14de samen met hem.
Plots kreeg ik een telefoontje van de politie, mijn broer had een motor en was verongelukt.
Fataal, helaas.

Hij was nuchter, en reed niet harder dan 30 km/h.
Dit doordat een andere bestuurder hem van de baan reed. (ook nuchter, gewoon een onschuldig ongeluk, de andere bestuurder was ook niet in fout, hij werd aangereden door een brandweerwagen die een oproep had van een brandend huis.)

Wat ik wil zeggen is, ik ben blij dat hij die dingen heeft gedaan.
Hij heeft ervan genoten, dat mag zeker geweten worden.
Hij deed het ook met mate. (Tijd er tussen laten dan :P, want de hoeveelheden waren soms niet ver weg van een overdosis!)

Hij heeft van zijn leven genoten, snap je?
Nu mag dit misschien verkeerd opgevat worden, maar van daar mijn reactie.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heftig...! Ik begrijp zeker dat je door zo'n ervaring wel wilt leven met de dag. Het is alleen lastig om een balans te vinden. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk uit je leven halen, maar dat haal je alleen door een balans te vinden. Als je nu veel gebruikt kun je daar later last van krijgen waardoor je er dan misschien weer niet ten volste van kunt genieten, maar als je het andersom redeneert als je nooit gebruikt en je komt te overlijden heb je misschien dingen gemist.

Wat wij alleen bedoelen met die leeftijden, is dat je geen minderjarigen moet gaan aanraden om te gaan gebruiken omdat er genoeg mensen zijn die daar hun leven lang klachten van houden. Als je zelfs maar bij één persoon kunt voorkomen dat ze die klachten krijgen door dat niet op internet te schrijven, is dat al een gewin toch?

Keep it up!
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
Heftig...! Ik begrijp zeker dat je door zo'n ervaring wel wilt leven met de dag. Het is alleen lastig om een balans te vinden. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk uit je leven halen, maar dat haal je alleen door een balans te vinden. Als je nu veel gebruikt kun je daar later last van krijgen waardoor je er dan misschien weer niet ten volste van kunt genieten, maar als je het andersom redeneert als je nooit gebruikt en je komt te overlijden heb je misschien dingen gemist.

Wat wij alleen bedoelen met die leeftijden, is dat je geen minderjarigen moet gaan aanraden om te gaan gebruiken omdat er genoeg mensen zijn die daar hun leven lang klachten van houden. Als je zelfs maar bij één persoon kunt voorkomen dat ze die klachten krijgen door dat niet op internet te schrijven, is dat al een gewin toch?

Keep it up!
Klik om te vergroten...

Inderdaad, maar als ze het toch doen, liever geef je ze dan zoveel mogelijk informatie over de drug.

Als ik binnenkort een zoon heb, zal ik wiet niet verbieden. (vanaf zijn 14de)
Maar wees maar zeker dat ik zijn wiet wil kopen, je weet maar nooit wat ten ronde gaat. (Mijn vriendin denkt daar ook zo over.)

Nu denken jullie vast, ''wat onverantwoordelijk''.
Nou heb liever dat hij af en toe rookt in mijn bijzijn, dan dat hij met wie weet wat een kinderen zit rond te hangen op de straten en welke rotzooi dan ook aan het roken is. snap je?


Ik wil ook niet zeggen dat meteen als hij 14 is ik hem wiet ga geven, maar als hij hier interesse toe heeft, en ik merk dat hij het al gedaan heeft achter mijn rug.. dan wel.
l
liveYOURlifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
theholyganja zei:
Je zei dat je ook al LSD hebt gedaan. Kan je daar ergens een tripreport van schrijven?
Klik om te vergroten...
viewtopic.php?f=21&t=53648
l
liveYOURlifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
fgamer zei:
SmartieAndMe zei:
Heftig...! Ik begrijp zeker dat je door zo'n ervaring wel wilt leven met de dag. Het is alleen lastig om een balans te vinden. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk uit je leven halen, maar dat haal je alleen door een balans te vinden. Als je nu veel gebruikt kun je daar later last van krijgen waardoor je er dan misschien weer niet ten volste van kunt genieten, maar als je het andersom redeneert als je nooit gebruikt en je komt te overlijden heb je misschien dingen gemist.

Wat wij alleen bedoelen met die leeftijden, is dat je geen minderjarigen moet gaan aanraden om te gaan gebruiken omdat er genoeg mensen zijn die daar hun leven lang klachten van houden. Als je zelfs maar bij één persoon kunt voorkomen dat ze die klachten krijgen door dat niet op internet te schrijven, is dat al een gewin toch?

Keep it up!
Klik om te vergroten...

Inderdaad, maar als ze het toch doen, liever geef je ze dan zoveel mogelijk informatie over de drug.

Als ik binnenkort een zoon heb, zal ik wiet niet verbieden. (vanaf zijn 14de)
Maar wees maar zeker dat ik zijn wiet wil kopen, je weet maar nooit wat ten ronde gaat. (Mijn vriendin denkt daar ook zo over.)

Nu denken jullie vast, ''wat onverantwoordelijk''.
Nou heb liever dat hij af en toe rookt in mijn bijzijn, dan dat hij met wie weet wat een kinderen zit rond te hangen op de straten en welke rotzooi dan ook aan het roken is. snap je?


Ik wil ook niet zeggen dat meteen als hij 14 is ik hem wiet ga geven, maar als hij hier interesse toe heeft, en ik merk dat hij het al gedaan heeft achter mijn rug.. dan wel.
Klik om te vergroten...
denk er helemaal hetzelfde over
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#15
liveYOURlife zei:
fgamer zei:
SmartieAndMe zei:
Heftig...! Ik begrijp zeker dat je door zo'n ervaring wel wilt leven met de dag. Het is alleen lastig om een balans te vinden. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk uit je leven halen, maar dat haal je alleen door een balans te vinden. Als je nu veel gebruikt kun je daar later last van krijgen waardoor je er dan misschien weer niet ten volste van kunt genieten, maar als je het andersom redeneert als je nooit gebruikt en je komt te overlijden heb je misschien dingen gemist.

Wat wij alleen bedoelen met die leeftijden, is dat je geen minderjarigen moet gaan aanraden om te gaan gebruiken omdat er genoeg mensen zijn die daar hun leven lang klachten van houden. Als je zelfs maar bij één persoon kunt voorkomen dat ze die klachten krijgen door dat niet op internet te schrijven, is dat al een gewin toch?

Keep it up!
Klik om te vergroten...

Inderdaad, maar als ze het toch doen, liever geef je ze dan zoveel mogelijk informatie over de drug.

Als ik binnenkort een zoon heb, zal ik wiet niet verbieden. (vanaf zijn 14de)
Maar wees maar zeker dat ik zijn wiet wil kopen, je weet maar nooit wat ten ronde gaat. (Mijn vriendin denkt daar ook zo over.)

Nu denken jullie vast, ''wat onverantwoordelijk''.
Nou heb liever dat hij af en toe rookt in mijn bijzijn, dan dat hij met wie weet wat een kinderen zit rond te hangen op de straten en welke rotzooi dan ook aan het roken is. snap je?


Ik wil ook niet zeggen dat meteen als hij 14 is ik hem wiet ga geven, maar als hij hier interesse toe heeft, en ik merk dat hij het al gedaan heeft achter mijn rug.. dan wel.
Klik om te vergroten...
denk er helemaal hetzelfde over
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ook over XTC, 18+ en hem verplichten zolang hij bij mij woont alles te laten testen. (Ook al doe ik dat zelf niet, voor je kind wil je toch het beste?)

Ik vind tot ouders van tegenwoordig, de redelijk jonge ouders dan wel wat meer opener mogen zijn over drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."