#1
vanuit mijn eigen ervaring zou ik zeggen dat een heel groot deel weer hersteld. zeker als je nog niet uitontwikkeld bent. Maar das mijn ervaring. Ieder mens is anders
klopt, maar omdat het mijn eerste keer was, was ik een beetje bang dat ik er slecht van ging gaan vandaar dat ik het thuis deed en ook voor een betere stemming.Wiewere zei:Besides de leeftijd ->
Voelde jij je niet super alleen zo in je kamer? Als ik XTC gebruik heb ik altijd erg behoefte aan contact. Het lijkt me 100x leuker om het met vrienden te doen.
je hebt volkomen gelijk ben hieraan begonnen door pure verveling ik heb geen enkel hobby of sport dat mij interesseert het enigste wat mij nog interesseerde waren de effecten van drugs vooral tripmiddelen en auto's maar kan niet veel doen met auto's op deze leeftijd dus begon ik er spijtig genoeg nu al aan.MusicIsLife zei:liveYOURlife zei:bedankt voor de tipen ben ondertussen stilletjes aan het stoppen met wiet maar heb wel lsd uitgeprobeerd wat voor mij een nieuwe wereld heeft geopend. kan er nu weinig meer aan doen dat ik er zo vroeg aan ben begonnen.
![]()
Klopt, daar kun je nu niets meer aan doen. Wat je wel kan doen, en wat ik je met klem wil aanraden, is vanaf nu te wachten tot je in ieder geval 16, maar veel liever nog 18 bent. Je hebt misschien op dit moment nog geen idee van de hersenschade die je bij jezelf aanricht, en misschien kan het je op dit moment ook allemaal nog geen reet schelen, maar je moet je wel afvragen wat je voor de rest van je leven nog wil gaan doen.
Ik hoop voor jou dat je nog een paar jaar kan wachten en een heeeeeel groot gedeelte van je hersenen gaat sparen.
liveYOURlife zei:ik ga wel naar school en doe daar ook mijn best in en ik was er natuurlijk ook in geinteresseerd.leipebaviaan zei:Heb je verder geen school ofzo? Drugs gebruik uit verveling gaat eigenlijk altijd fout.
ik ga wel naar school en doe daar ook mijn best in en ik was er natuurlijk ook in geinteresseerd.leipebaviaan zei:Heb je verder geen school ofzo? Drugs gebruik uit verveling gaat eigenlijk altijd fout.
MusicIsLife zei:Ja blijkbaar ben je dus wel ontzettend dom want je bent nu iemand van 14 aan het aanraden om harddrugs te gebruiken. Dit vind ik weer een next level van je domheid.
MusicIsLife zei:Ja een volstrekt achterlijke mening dus. Kijk, je zegt net in een andere post op dit forum dat je gezondheid je geen reet kan schelen. Okee, moet je vooral doen. Maar ga kinderen van 14 niet zeggen dat ze rustig harddrugs kunnen gebruiken. Want dit is gewoom achterlijk en wie weet verneuk ke de toekomst van deze persoon met dit gestoorde advies. Denk even na voor je iets zegt, al snap ik dat dit voor jou moeilijk kan zijn, probeer het toch maar

oké mensen bedankt voor al jullie commentaar.leipebaviaan zei:Wat ik ook behoorlijk opvallend vind aan deze post is het feit dat een 14 jarige zich überhaupt al met drugs bezighoud. Jezus man, op m'n 14e ging ik na school verstoppertje doen in de buurt of voetballen op het pleintje. Ik snap niet waar die ongezonde belangstelling vandaan komt voor drugs. Mijn zusje is bijna 14 en die snapt nog niets van drugs, die weet alleen dat het slecht is en het bestaat.
Daarnaast heeft MusicIsLife helemaal gelijk. Het maakt mij ook niet zoveel uit hoeveel shit mijn vrienden gebruiken, dat is allemaal op eigen verantwoordelijkheid. Maar een 14 jarige aanraden drugs te gebruiken is echt belachelijk. Op die leeftijd ben nog helemaal niet in staat de gevolgen van je daden te overzien en vooruit te denken. Dat je trouwens ook aan zo'n kind iets kan verkopen, ik zou hem een draai om de oren geven als dealer en zeggen dat je hem voor z'n 18e niet meer wilt terugzien. Hoe vroeger je begint met harddrugs fgamer, hoe groter de kans op herenschade. Daarom wordt ook overal aangeraden op latere leeftijd met drugs te beginnen.
leipebaviaan zei:Mijn zusje is bijna 14 en die snapt nog niets van drugs, die weet alleen dat het slecht is en het bestaat.
SmartieAndMe zei:Heftig...! Ik begrijp zeker dat je door zo'n ervaring wel wilt leven met de dag. Het is alleen lastig om een balans te vinden. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk uit je leven halen, maar dat haal je alleen door een balans te vinden. Als je nu veel gebruikt kun je daar later last van krijgen waardoor je er dan misschien weer niet ten volste van kunt genieten, maar als je het andersom redeneert als je nooit gebruikt en je komt te overlijden heb je misschien dingen gemist.
Wat wij alleen bedoelen met die leeftijden, is dat je geen minderjarigen moet gaan aanraden om te gaan gebruiken omdat er genoeg mensen zijn die daar hun leven lang klachten van houden. Als je zelfs maar bij één persoon kunt voorkomen dat ze die klachten krijgen door dat niet op internet te schrijven, is dat al een gewin toch?
Keep it up!
viewtopic.php?f=21&t=53648theholyganja zei:Je zei dat je ook al LSD hebt gedaan. Kan je daar ergens een tripreport van schrijven?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."