#1
Nee, maar dat soort dingen komen best voor hoor. Hoeft natuurlijk niet bij iedereen te gebeuren, maar je hebt d'r wel meer kans op. ![:)]()
SmartieAndMe zei:Inderdaad, je ziet het begrip verslaving een anders denk ik. Verslaafd zijn hoeft niet te betekenen dat je elke minuut van de dag onder invloed bent. Elk weekend XTC gebruiken is wel een vorm van verslaving, als je weekend niet leuk is zonder XTC gebruik je het dus niet recreatief maar omdat je het nodig hebt om het leuk te hebben. Elke dag koffie drinken en pas wakker zijn als je je eerste bakkie op hebt, is ook gewoon een vorm van verslaving.
Verslaving zit verder in de samenleving dan je denkt. Jij denkt waarschijnlijk aan iemand die non-stop gebruikt en leeft voor het middel, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
leipebaviaan zei:Onzin, verslaafd aan XTC? Nog nooit iemand in mijn omgeving over gehoord. Verslaafd aan de roes en vaagheid? Waar haal je dat vandaan? Als je daar echt verslaafd aan zou zijn zou je vrijwel elke dag slikken, want je wilt die gevoelens dan steeds ervaren.
Hoe kun je nou iets onzin noemen als je het baseert op je eigen omgeving. Wat buiten jouw kringen gebeurd bestaat niet? Beetje kortzichtig.
Logischerwijs kun je niet verslaafd raken aan het love-gevoel van XTC want zoals je zelf ook al zegt verdwijnt dat snel. Dat betekent natuurlijk niet dat je niks voelt van XTC als je het dan neemt, je wordt er nog steeds vaag van enzo alleen die bom serotoninerelease verdwijnt. Dat bedoel ik met de roesverslaving. Vaak zijn mensen die verslaafd zijn aan een roes ook polyverslaafd, zij gebruiken dus meerdere drugs en zijn verslaafd aan onder invloed zijn, niet persé één specifiek middel.
Een typisch maar extreem voorbeeld hiervan is dit:
http://spuitenenslikken.bnn.nl/tag/paul
Dit is dus een extreem geval maar dat bestaat ook in veel mindere mate. Dat is een roesverslaving...
volgens mij weet je niet zo goed wat een verslaving is. Je hoeft niet elke dag iets te gebruiken om verslaafd te zijn. Ook hoeft een officiële instantie dat niet tegen iemand te zeggen voordat je dat bent.
met hersenschade valt het ook allemaal wel mee. mn denkvermogen is iets trager geworden en that's it.

net als dat stoppen met roken makkelijk is als je het helemaal zat ben.
Hoe kun je nou iets onzin noemen als je het baseert op je eigen omgeving.
leipebaviaan zei:Ik kan je echter mededelen dat je zware hersenschade hebt.
leipebaviaan zei:Er wordt in veel studies gesteld dat MDMA schadelijk is voor het brein ja, het is echter nog steeds onduidelijk of deze schade van permanente aard is. Heel goed mogelijk dat alles hersteld na verloop van tijd.

Tetsuo zei:je legt de lat hoog merk ik alweer

Er wordt in veel studies gesteld dat MDMA schadelijk is voor het brein ja, het is echter nog steeds onduidelijk of deze schade van permanente aard is. Heel goed mogelijk dat alles hersteld na verloop van tijd.
Er wordt in veel studies gesteld dat MDMA schadelijk is voor het brein ja, het is echter nog steeds onduidelijk of deze schade van permanente aard is. Heel goed mogelijk dat alles hersteld na verloop van tijd.
Beste TS, ik was ook 14 toen ik begon met experimenteren. Ik ben daardoor van VWO naar VMBO gegaan. ben nu 27 en zit in mij 2e jaar van het mbo.
domheid irriteert me weleens
MusicIsLife zei:Deze reacties zijn van zo'n laag niveau dat ik er niet eens meer op reageer
EDIT: had het over die van fgamer

Tsja ik denk dat het goed is om met de dag te leven maar persoonlijk ga ik er toch liever vanuit dat ik morgen ook nog leef. Als ik dan morgen ook nog leef wil ik niet met de klachten van mijn keuzes van gisteren leven. Met andere woorden, geniet wel van je dag en je drugs maar niet ten koste van de rest van je leven...fgamer zei:Omdat ik tot 5 pillen pak, en niet 3 maanden ertussen laat?
Ik ben misschien wel dom bezig, but who gives a fuck?
Live like there's no tomorrow.
Er is zoveel dat niet gezond is, ik sterf liever in een goede XTC space dan fucking nuchter.
Elke debiel met IQ van nul kan beredeneren dat 700 pillen over 2 jaar verspreid permanente hersenschade oplevert. 700 pillen?! 700 keer in 2 jaar je hersens gefrituurd, gelukkig is dat maar 1 x per dag ongeveer? Valt hartstikke mee toch allemaal? Dat je toegeeft dat je permanente hersenschade is in ieder geval goed om te lezen, stukje zelfreflectie.
fgamer zei:Tetsuo zei:je legt de lat hoog merk ik alweer
Kan, ik wil alleen maar duidelijk maken wat ik bedoel.
Ik zie meer en meer mensen kritiek geven op hoeveel gebruikers pakken.
Ok, je kan het 1 of 2 keer zeggen, maar ga dit niet constant doen.![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."