Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrip Report || XTC

Trip Report || XTC

62 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, maar dat soort dingen komen best voor hoor. Hoeft natuurlijk niet bij iedereen te gebeuren, maar je hebt d'r wel meer kans op. :)
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Inderdaad, je ziet het begrip verslaving een anders denk ik. Verslaafd zijn hoeft niet te betekenen dat je elke minuut van de dag onder invloed bent. Elk weekend XTC gebruiken is wel een vorm van verslaving, als je weekend niet leuk is zonder XTC gebruik je het dus niet recreatief maar omdat je het nodig hebt om het leuk te hebben. Elke dag koffie drinken en pas wakker zijn als je je eerste bakkie op hebt, is ook gewoon een vorm van verslaving.

Verslaving zit verder in de samenleving dan je denkt. Jij denkt waarschijnlijk aan iemand die non-stop gebruikt en leeft voor het middel, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

leipebaviaan zei:
Onzin, verslaafd aan XTC? Nog nooit iemand in mijn omgeving over gehoord. Verslaafd aan de roes en vaagheid? Waar haal je dat vandaan? Als je daar echt verslaafd aan zou zijn zou je vrijwel elke dag slikken, want je wilt die gevoelens dan steeds ervaren.
Klik om te vergroten...

Hoe kun je nou iets onzin noemen als je het baseert op je eigen omgeving. Wat buiten jouw kringen gebeurd bestaat niet? Beetje kortzichtig.

Logischerwijs kun je niet verslaafd raken aan het love-gevoel van XTC want zoals je zelf ook al zegt verdwijnt dat snel. Dat betekent natuurlijk niet dat je niks voelt van XTC als je het dan neemt, je wordt er nog steeds vaag van enzo alleen die bom serotoninerelease verdwijnt. Dat bedoel ik met de roesverslaving. Vaak zijn mensen die verslaafd zijn aan een roes ook polyverslaafd, zij gebruiken dus meerdere drugs en zijn verslaafd aan onder invloed zijn, niet persé één specifiek middel.

Een typisch maar extreem voorbeeld hiervan is dit:

http://spuitenenslikken.bnn.nl/tag/paul

Dit is dus een extreem geval maar dat bestaat ook in veel mindere mate. Dat is een roesverslaving...
Klik om te vergroten...

Iets met spijker en kop..
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben het in deze discussie wel eens met SmartieAndMe en Tetsuo.
Inderdaad is een lichamelijke verslaving aan xtc niet mogelijk bij mijn weten.
Echter, als ik naar mezelf kijk: ik denk dat ik op dit moment ook een soort van verslaving heb ontwikkelt. Het is niet dat ik ieder moment van de dag aan dit goddelijke middeltje denk. Het is zelfs niet zo dat ik iedere week gebruik. Mijn gebruik zal gemiddeld op 1 keer in de 2 maanden liggen. Maarrrrr, ik moet er op dit moment niet aan denken nooit meer een pilletje te kunnen slikken, daar is het veel te lekker voor en ik beleef er te veel plezier aan. Is dit ook niet een vorm van (geestelijke) verslaving?

Tell me if Im wrong :)
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zit regelmatig aan XTC te denken, aan hoe mooi dat gevoel is.
Ik voel niet de drang om op dat moment van de dag dan ook echter XTC te slikken.
Ik ben nog altijd clean. (2 weken morgen, heb 1 maand XTC liggen misbruiken. (tot 20 pillen in 1 maand tijd)), en voel niet echt de drang om het te pakken. (Ik was vastbesloten vanavond het te doen in discotheek, maar liever niet. Alcohol is ook eens fijn!) In het begin had ik wel meer de drang om weer te pakken, maar nagelang ik niks meer pakte, en hoe meer tijd er verstreek, kreeg ik daar steeds minder last van, dus ik denk dat ik toch een soort van verslaving heb gehad, en deze bij wijze van spreken heb overwonnen.

(Ik wou hier iets schrijven, maar ben het vergeten. (in 10 seconden tijd)
Ik merk wel dat mijn kortetermijn geheugen naar de kloten is.
Is dit puur door dat 1 maand misbruiken. (Had het daarvoor ook wel beetje, ik gebruik al sinds mijn 13de weed, (toen in de tijd 2-3 joints per dag.) Nu nog maar 2-3 joints in de week.

Nouja, heb er verder niet echt vaak last van dat ik iets vergeet, (1 a 3 keer per maand ongeveer.)
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#5
echt leer begrijpend lezen wijsneus. Als het meevalt en ik zeg erna dat het iets trager is geworden dan ontken ik niet dat ik hersenschade heb, ik zeg dat het meevalt.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
volgens mij weet je niet zo goed wat een verslaving is. Je hoeft niet elke dag iets te gebruiken om verslaafd te zijn. Ook hoeft een officiële instantie dat niet tegen iemand te zeggen voordat je dat bent.
Klik om te vergroten...

Goed, hiermee ben ik misschien te kortzichtig, je hoeft inderdaad niet gediagnosticeerd te worden om verslaafd te zijn.

met hersenschade valt het ook allemaal wel mee. mn denkvermogen is iets trager geworden en that's it.
Klik om te vergroten...

Juist, je spreek jezelf gelijk maar tegen maar dat laat ik voor wat het is. Wist je trouwens dat hersenschade zich ook op latere leeftijd kan manifesteren? Hoe oud ben je? Hoe jonger je bent, hoe sneller je herstelt waarschijnlijk. Op latere leeftijd kan je hier echter wel problemen van krijgen. Lees alle onderzoeken over XTC nog eens na, en je zult zijn dat rond de 10/20 pillen per jaar al voor significante hersenschade kan zorgen. Gelukkig kom jij daar met je 700 pillen niet bij in de buurt. Het ontkennen van hersenschade door 700 pillen in 2 jaar ter slikken komt om hetzelfde neer als 700 keer speed gebruiken in 2 jaar en dan alsnog je verbaasd afvragen hoe het toch in godsnaam mogelijk is dat je verslaafd bent geraakt. :rolleyes:

net als dat stoppen met roken makkelijk is als je het helemaal zat ben.
Klik om te vergroten...

Technisch gezien kan dit niet, bij nicotine is herhaaldelijk aangetoond dat het gewoon een verslavingsmiddel is. Je kan wel zat zijn van FEIT dat je rookt, maar dat zegt nog niks over je kansen om te stoppen met roken, aangezien je in principe verslaafd bent aan een middel. Ik heb vreemd genoeg nergens gelezen dat MDMA direct verslavend werk.


Aangaande smartieandme, ik geloof je op je woord dat mensen verslaafd kunnen raken aan roesmiddel. Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik harddrugs zelf ook al niet meer uit mijn leven kan en wil denken. Zoals musicislife al zegt, het is te prettig eigenlijk. (gebruik nu rond de 2.5 jaar, ben op mijn 18e begonnen.)

Hoe kun je nou iets onzin noemen als je het baseert op je eigen omgeving.
Klik om te vergroten...

Ik ben niet een of andere kansloze aap die maar wat leutert en zijn ervaringen baseert op 2 vrienden die ook gebruiken. In mijn omgeving gebruikt iedereen harddrugs, en dan voornamelijk XTC. Mijn broer, neefje, vrienden die ik al heel lang ken, mensen die ik heb leren kennen door drugs etc etc. Ik weet precies waar ik het over heb omdat ik juist ervaringsdeskunde ben en opmerk wat er om mij heen gebeurd. Ik vind dat ik wel degelijk recht van spreken heb gelet op het aantal drugs(mis)bruikers (inclusief mezelf) om mij heen.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#7
leipebaviaan zei:
Ik kan je echter mededelen dat je zware hersenschade hebt.
Klik om te vergroten...



leipebaviaan zei:
Er wordt in veel studies gesteld dat MDMA schadelijk is voor het brein ja, het is echter nog steeds onduidelijk of deze schade van permanente aard is. Heel goed mogelijk dat alles hersteld na verloop van tijd.
Klik om te vergroten...

Je had het over tegenspraak? Ik kan je nog maar moeilijk serieus nemen gast, je roeptoetert maar wat. onderzoeken dit onderzoeken dat. Ik vertel hier mijn ervaring. Als jij wilt geloven dat ik zware hersenschade heb prima. doe waar je je lekker bij voelt. Ik ga verder geen discussie meer met jou voeren. Probeer eens wat geestvruimends ipv van die geestvernauwende zooi die je neemt, mischien word je wat minder bekrompen.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik proef enige frustratie...
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#9
domheid irriteert me weleens :kots:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ah, dan snap je misschien hoezo ik me irriteer aan fgamer
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja die is ook niet al te slim bezig.
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Omdat ik tot 5 pillen pak, en niet 3 maanden ertussen laat?
Ik ben misschien wel dom bezig, but who gives a fuck?
Live like there's no tomorrow. :)

Er is zoveel dat niet gezond is, ik sterf liever in een goede XTC space dan fucking nuchter.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#13
als je doodgaat van een xtc space zal die niet echt goed zijn. eerder paniekerig en ongemakkelijk
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tenzij je gewoon wordt neergeschoten, of wordt omvergereden wanneer je in je space zit. :wink:
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#15
je legt de lat hoog merk ik alweer
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tetsuo zei:
je legt de lat hoog merk ik alweer
Klik om te vergroten...


Kan, ik wil alleen maar duidelijk maken wat ik bedoel.
Ik zie meer en meer mensen kritiek geven op hoeveel gebruikers pakken.
Ok, je kan het 1 of 2 keer zeggen, maar ga dit niet constant doen. :wave:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tetsuo, ik heb met een glimlach je teksten vol frustratie gelezen, dat je inhoudelijk nergens op in wilt gaan prima, maar om dan zomaar uit een discussie te stappen is niet erg moedig natuurlijk!

Er wordt in veel studies gesteld dat MDMA schadelijk is voor het brein ja, het is echter nog steeds onduidelijk of deze schade van permanente aard is. Heel goed mogelijk dat alles hersteld na verloop van tijd.
Klik om te vergroten...

Hier heb ik het eigenlijk over normale doseringen XTC, ook al pakken mensen 5 jaar lang op een verantwoordelijke wijze XTC, dan alsnog valt het aan te tonen in de hersenen.

Er wordt in veel studies gesteld dat MDMA schadelijk is voor het brein ja, het is echter nog steeds onduidelijk of deze schade van permanente aard is. Heel goed mogelijk dat alles hersteld na verloop van tijd.
Klik om te vergroten...

Elke debiel met IQ van nul kan beredeneren dat 700 pillen over 2 jaar verspreid permanente hersenschade oplevert. 700 pillen?! 700 keer in 2 jaar je hersens gefrituurd, gelukkig is dat maar 1 x per dag ongeveer? Valt hartstikke mee toch allemaal? Dat je toegeeft dat je permanente hersenschade is in ieder geval goed om te lezen, stukje zelfreflectie.

De rest van je meuk was wel hilarisch, alleen wou ik er deze nog even uitpikken uit 1 van jouw posts:

Beste TS, ik was ook 14 toen ik begon met experimenteren. Ik ben daardoor van VWO naar VMBO gegaan. ben nu 27 en zit in mij 2e jaar van het mbo.
Klik om te vergroten...

domheid irriteert me weleens
Klik om te vergroten...

Hier moest ik inwendig iewat om grinniken. Ik ben op mijn 20e al verder dan jij op je 27e. Maar goed, nederigheid heeft het je blijkbaar niet bijgebracht. Leuk ook om te lezen dat zonder jij me kent, jij mij diagnosticeert als ''dom.'' Hé, gaat er bij jou ook een belletje rinkelen? Doe je nu niet precies hetzelfde als wat ik deed, iets waarin je voorheen nog tegen ageerde? Dom, dom, dom. Maar, goed ik vergeef het je.

Kusjes :hearteyes:
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#18
MusicIsLife zei:
Deze reacties zijn van zo'n laag niveau dat ik er niet eens meer op reageer

EDIT: had het over die van fgamer
Klik om te vergroten...


:wave:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
fgamer zei:
Omdat ik tot 5 pillen pak, en niet 3 maanden ertussen laat?
Ik ben misschien wel dom bezig, but who gives a fuck?
Live like there's no tomorrow. :)

Er is zoveel dat niet gezond is, ik sterf liever in een goede XTC space dan fucking nuchter.
Klik om te vergroten...
Tsja ik denk dat het goed is om met de dag te leven maar persoonlijk ga ik er toch liever vanuit dat ik morgen ook nog leef. Als ik dan morgen ook nog leef wil ik niet met de klachten van mijn keuzes van gisteren leven. Met andere woorden, geniet wel van je dag en je drugs maar niet ten koste van de rest van je leven...

Elke debiel met IQ van nul kan beredeneren dat 700 pillen over 2 jaar verspreid permanente hersenschade oplevert. 700 pillen?! 700 keer in 2 jaar je hersens gefrituurd, gelukkig is dat maar 1 x per dag ongeveer? Valt hartstikke mee toch allemaal? Dat je toegeeft dat je permanente hersenschade is in ieder geval goed om te lezen, stukje zelfreflectie.
Klik om te vergroten...

Amen
fgamer zei:
Tetsuo zei:
je legt de lat hoog merk ik alweer
Klik om te vergroten...


Kan, ik wil alleen maar duidelijk maken wat ik bedoel.
Ik zie meer en meer mensen kritiek geven op hoeveel gebruikers pakken.
Ok, je kan het 1 of 2 keer zeggen, maar ga dit niet constant doen. :wave:
Klik om te vergroten...

Misschien is die kritiek dan ook wel terecht... Overigens is het geen kritiek maar advies, wat iedereen ermee doet is eigen keuze
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Iemand maakte de opmerking in deze topic dat XTC niet lichamelijk verslavend zou zijn...

XTC is een hard-drug, en wel degelijk lichamelijk verslavend...

MDMA is een drug die lichamelijke tolerantie teweeg brengt, en dus per definitie lichamelijk verslavend...

Als je dat ontkent, met alle respect, weet je niet waarover je het hebt... Sorry...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."