#1
Inderdaad, je ziet het begrip verslaving een anders denk ik. Verslaafd zijn hoeft niet te betekenen dat je elke minuut van de dag onder invloed bent. Elk weekend XTC gebruiken is wel een vorm van verslaving, als je weekend niet leuk is zonder XTC gebruik je het dus niet recreatief maar omdat je het nodig hebt om het leuk te hebben. Elke dag koffie drinken en pas wakker zijn als je je eerste bakkie op hebt, is ook gewoon een vorm van verslaving.
Verslaving zit verder in de samenleving dan je denkt. Jij denkt waarschijnlijk aan iemand die non-stop gebruikt en leeft voor het middel, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Hoe kun je nou iets onzin noemen als je het baseert op je eigen omgeving. Wat buiten jouw kringen gebeurd bestaat niet? Beetje kortzichtig.
Logischerwijs kun je niet verslaafd raken aan het love-gevoel van XTC want zoals je zelf ook al zegt verdwijnt dat snel. Dat betekent natuurlijk niet dat je niks voelt van XTC als je het dan neemt, je wordt er nog steeds vaag van enzo alleen die bom serotoninerelease verdwijnt. Dat bedoel ik met de roesverslaving. Vaak zijn mensen die verslaafd zijn aan een roes ook polyverslaafd, zij gebruiken dus meerdere drugs en zijn verslaafd aan onder invloed zijn, niet persé één specifiek middel.
Een typisch maar extreem voorbeeld hiervan is dit:
http://spuitenenslikken.bnn.nl/tag/paul
Dit is dus een extreem geval maar dat bestaat ook in veel mindere mate. Dat is een roesverslaving...
Verslaving zit verder in de samenleving dan je denkt. Jij denkt waarschijnlijk aan iemand die non-stop gebruikt en leeft voor het middel, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
leipebaviaan zei:Onzin, verslaafd aan XTC? Nog nooit iemand in mijn omgeving over gehoord. Verslaafd aan de roes en vaagheid? Waar haal je dat vandaan? Als je daar echt verslaafd aan zou zijn zou je vrijwel elke dag slikken, want je wilt die gevoelens dan steeds ervaren.
Hoe kun je nou iets onzin noemen als je het baseert op je eigen omgeving. Wat buiten jouw kringen gebeurd bestaat niet? Beetje kortzichtig.
Logischerwijs kun je niet verslaafd raken aan het love-gevoel van XTC want zoals je zelf ook al zegt verdwijnt dat snel. Dat betekent natuurlijk niet dat je niks voelt van XTC als je het dan neemt, je wordt er nog steeds vaag van enzo alleen die bom serotoninerelease verdwijnt. Dat bedoel ik met de roesverslaving. Vaak zijn mensen die verslaafd zijn aan een roes ook polyverslaafd, zij gebruiken dus meerdere drugs en zijn verslaafd aan onder invloed zijn, niet persé één specifiek middel.
Een typisch maar extreem voorbeeld hiervan is dit:
http://spuitenenslikken.bnn.nl/tag/paul
Dit is dus een extreem geval maar dat bestaat ook in veel mindere mate. Dat is een roesverslaving...


