Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrip Report || XTC

Trip Report || XTC

62 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik heb 4 augustus voor de eerste keer XTC gedaan, ik ben toen begonnen met 2 smiley's. (roze denk ik).
Deze trip was best heftig, en kon het de dag erna zo goed als zeker de beste avond van mijn leven noemen.

De laatste dag voor de school terug begon, heb ik besloten om gewoon door de dag XTC te nemen.
Dit was een tripple X en ik had er maar eentje genomen. (rond 6 uur)
Rond 10 uur ging ik naar huis en stond was het effect als zo goed als weg.

Na 2 weken, heb ik vrijdagavond weer een ''pillennachtje'' gehouden.
Ik had rond de 7 pillen gehaald.
Ik was begonnen met een halve smiley, (blauw).
Na een half uurtje was ik al aan het genieten.
Niet veel later heb ik nog een smiley gepakt, en daarna nog 2 rolling stones.
Rond 4 uur ben ik naar huis gegaan, ik stond niet echt strak en kon makkelijk slapen.
Nu komt het, de dag erna, zaterdag.. Hadden we besloten om het nog een keertje te doen..
Niet slim, sinds ik die dag nog in mijn dip zat, nahja, het zou meteen onze laatste keer worden voor 3 maanden.
Het was begonnen met 3 smiley's.
Eentje doorgeduwd, ging goed..
Rond 12 uur nog eentje doorgeduwd..
En rond 1 uur nog eentje.
Toen had ik nog eentje gekregen, en er ook meteen weer doorgeduwd.. rond 3 uur..
Rond half 4 voelde ik echter nog niks.. en was ik redelijk uitgeput. en had ik dus nog een rolling stones naar binnengegooid.. ik had het terug warm, maar opgewekt niet.. ik was nog steeds uitgeput en wou echt slapen.. nu moesten we tot 5 uur wachten.. dus eenmaal thuis rond half 6, zat ik op de bank.. en was ik echt weg aan het vallen.. wat ik raar vond want de laatste 2 pillen die ik had genomen, hebben helemaal niet gewerkt.

Nu vroeg ik me af, hebben jullie dit ook al meegemaakt?
Dat als je uitgeput bent, en je pakt er meer.. je er niks van voelt?

En wees gerust, de komende 2 maanden zal ik niks meer nemen..
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tsja dat krijg je als je zo kort erna weer gebruikt. Het is niet zo dat als je meer gaat gebruiken het vanzelf weer gaat werken...

Niet slim, slecht voor je en je voelt er weinig van.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als al je serotonine er doorheen is heeft bij pakken geen zin meer.
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Onze volgende keer staat al vast, 4 of 5 october.
Ik heb 2 blauwe smiley's tegen dan.

Vraagjes.
Het feest duurt van 9 uur tot 3 uur ongeveer.
6 uur lang dus.
Ik ben van plan rond half 12 deze te nemen, deze zal rond 12 uur werken en normaal gezien 3-4 uur werken.
Ik zal er 2 nemen, sinds hier maar rond de 110-120 MDMA in zit.

Is dit slim?
Als ik dus letterlijk tot februari wacht nu, ipv tot oktober, zal ik ze dan beter, meer, fijner, langer ervaren dan dat ik ze in oktober pak?

Ik herinner me de eerste keer nog alsof het gister was, 2 kleine smiley's, waar zo goed als niks in zat, en ik was de gelukkigste persoon op aarde.
Zal ik dit effect terug hebben als ik grotere pauze's er tussen laat? (8-12 weken ipv 2-4 weken)
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het effect zal zeker groter zijn als je lange wacht.

Vind het wel apart dat je eerst zegt: "wees gerust, de komende twee maanden zal ik niks meer pakken". En dat je nu besloten hebt om over 2 weken alweer te pakken.

Conclusie: nee, het niet slim om 4-5 oktober alweer iets te nemen.

En dan nog even een reactie op je eerste post in dit topic: als je lichaam volledig uitgeput is, en dan heb ik het niet alleen over serotonine maar ook over energie, zal een pil je niet meer helpen. Zo'n pil put je energie reserves uit, het tovert geen energie uit het niets tevoorschijn.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik dus letterlijk tot februari wacht nu, ipv tot oktober, zal ik ze dan beter, meer, fijner, langer ervaren dan dat ik ze in oktober pak?
Klik om te vergroten...

Ja

Als je elk weekend aan de pillen zit werkt het steeds minder goed. Hoe meer tijd je ertussen laat hoe beter je trip zal zijn. Neem een pauze pak pas over 3 maand weer pillen. :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Of wacht gelijk een half jaartje ofzo, je hebt je hersenen bijzonder goed gestressed op deze manier. Niet slim om begin oktober alweer te pakken en je gaat het effect en je hersenen op deze manier ook goed verpesten.
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de reacties, ik heb de afspraken ondertussen stopgezet, en zal zeker even stoppen!
Dat telt natuurlijk niet voor weed & alcohol! :stoned:

Misschien beter zo, en ik zie geregeld mensen die zeggen dat 1 maand pauze genoeg is. (Ik ben nu inderdaad van plan langer te wachten, want ik heb bepaalde risico's opgezocht en dit wil ik liever niet riskeren!)

Ik heb een paar vrienden die er letterlijk elk weekend aanzitten, en niet 1tje of 2, maar zeker 5 tot 6. 1tje pakt 3 tot 4 keer in de week, maar dit kan toch niet meer gezond zijn, en voelt hij uberhoubt hier nog iets van?


Laatste vraagje, vrienden zeggen dat je erin kan blijven ''hangen''.

Hier mee bedoelen ze, of ''geestelijk'' verslaafd raken en dat je gewoon blijft nemen omdat je het ZO geweldig vind dat je niet meer zonder kan. (Dit WAS bij mij het geval, nu niet meer.)

Maar aan de andere kant bedoelen ze ook dat je bevoorbeeld, je ''kaakhangen'', die ''reflexen'' of ''tikjes'' hoe wij ze noemen, blijft houden voor HEEL je leven.

Is dit uberhoubt mogelijk? Want hun bazelen VAAK onzin uit waar later helemaal niets van blijkt waar te zijn.

Ik ben nu al reeds één week clean en dit ga ik zo houden ook! (Weed rook ik wel nog)

Ik had dus weed vervangen door XTC. (Sinds ik reeds al 2 jaar blowde.)
Ik gebruikte XTC vooral om eventjes alles te vergeten en gewoon LOS te gaan!

Nu zal het meer voor het ''sfeertje'' zijn, en bevoorbeeld met nieuwjaar's festival.
Ik denk tot ik op tijd heb beseft dat dit zo niet meer verder kon.

Ik merk dat ik ondertussen 15KG ben afgevallen door mijn veelvuldig gebruik.
Nu is dit niet zo erg omdat ik vroeger best wel een beetje mollig was.
Maar ik gebruikte het sowieso niet voor dat doel, dat zou VERKEERD en onverantwoordelijk zijn.

Er zijn ondertussen ook al minisculen stukjes van mijn tanden weg. (Amper zichtbaar en ondertussen al bijgewerkt door de tandarts)

Met vriendelijke groeten, T.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien beter zo, en ik zie geregeld mensen die zeggen dat 1 maand pauze genoeg is.
Klik om te vergroten...

Wat hard om te zeggen, maar dit zijn vaak mensen die vrij weinig van pillen afweten. Mensen die zonder ooit informatie te hebben opgezocht een drug gebruiken. Zoals je overal kunt lezen op het web wordt vrijwel overal aangeraden 3 maanden pauze te houden tussen droppings, dit met het oog op schade.

Ik heb een paar vrienden die er letterlijk elk weekend aanzitten, en niet 1tje of 2, maar zeker 5 tot 6. 1tje pakt 3 tot 4 keer in de week, maar dit kan toch niet meer gezond zijn, en voelt hij uberhoubt hier nog iets van?
Klik om te vergroten...

Dit is vrij achterlijk, wil je graag permanente hersenschade, geestelijke problemen, verminderd cognitief vermogen en een kort termijn geheugen van niveau 0, dan zal ik zeker aanraden dit patroon door te zetten.

Maar aan de andere kant bedoelen ze ook dat je bevoorbeeld, je ''kaakhangen'', die ''reflexen'' of ''tikjes'' hoe wij ze noemen, blijft houden voor HEEL je leven.
Klik om te vergroten...

Bullshit, ik heb na behoorlijke hoeveelheden drugs ook wel eens een dag lang last van een trekje, maar dit is na het weekend vrijwel altijd weg.

Laatste vraagje, vrienden zeggen dat je erin kan blijven ''hangen''.

Hier mee bedoelen ze, of ''geestelijk'' verslaafd raken en dat je gewoon blijft nemen omdat je het ZO geweldig vind dat je niet meer zonder kan. (Dit WAS bij mij het geval, nu niet meer.)
Klik om te vergroten...

Wat een ongelooflijke noobs, aan XTC kan je praktisch niet verslaafd worden. Er zijn over heel Nederland maar rond de 100 mensen in behandeling hiervoor (van wat ik mij herinner, volgens mij lag het ergens rond dit getal)

En dat blijven hangen, je kan niet letterlijk in een XTC trip blijven hangen. Het kan wel zo zijn dat XTC bepaalde geestelijke stoornissen triggert of juist verergert. Denk hier hierbij aan bijvoorbeeld schizofrenie, depressie, angststroornissen (heb ik zelf last van) etc. Eigenlijk alleen drugs gebruiken dus als je goed in je vel zit. :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kan er best tics aan overhouden als je je serotonine-circuit/hersenen frituurt voor langere tijd hoor?

Verder klopt je verhaal wel grotendeels, voor zover als ik weet, leipebaviaan.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#11
leipebaviaan zei:
Wat een ongelooflijke noobs, aan XTC kan je praktisch niet verslaafd worden. :
Klik om te vergroten...

Ik was er aan verslaafd... kan dus wel
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb het ook vaker gehoord. Je kunt wel degelijk verslaafd raken aan XTC. Je raakt niet verslaafd aan het love-gevoel want dat verdwijnt vrij snel, je raakt verslaafd aan de roes en de vaagheid.
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk dat ik eerder verliefd dan verslaafd ben op mijn roes/vaagheid.
I love that feeling, eventjes na-genieten van je avondje..
In je eigen wereldje, niemand verpest je avond nog!

Maar dat love gevoel, als dat er niet was.. dan zou ik sowieso geen xtc meer slikken, want daar doe ik het nu eenmaal voor. (Ik wordt losser, kan met elk meisje dat ik wil gaan praten. Zo heb ik uberhoubt mijn vriendin leren kennen!)
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bij MDMA gebruik moet men zich de vraag stellen waar men over 10 jaar wilt staan. Als je het dan nog met het sterkst mogelijke effect inclusief rush vlagen wilt gebruiken zal je al vanaf de eerste keer er 3 tot 4 maanden tussen moeten houden. En dan nog evenaart men de allereerste keer niet omdat men kennis heeft genomen van het effect (weten wat te voelen) en thans familiair is met de XTC ervaring, maar er heel dicht bij in de buurt komen blijft goed mogelijk.

Ik gebruik het inmiddels ook al 10 jaar en ervaar nog steeds de intensiteit van de allereerste keer. Alleen is de ervaring wel anders, in de zin van dat ik er minder door van onder de indruk ben, dan de allereerste keer omdat ik het na 14 keer nemen behoorlijk weet te relativeren als ik roll.

In geval van de topic opener zou een half jaar pauze eigenlijk de norm moeten zijn. En daarna gewoon 3 maanden er tussen houden en dan kan je er een leven mee door gaan.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hangende ogen/neurotisch gedrag bijvoorbeeld?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Onzin, verslaafd aan XTC? Nog nooit iemand in mijn omgeving over gehoord. Verslaafd aan de roes en vaagheid? Waar haal je dat vandaan? Als je daar echt verslaafd aan zou zijn zou je vrijwel elke dag slikken, want je wilt die gevoelens dan steeds ervaren. Trouwens, als je verslaafd bent aan XTC zal je serotonine niveau op een gegeven moment zo onbeschrijfelijk laag zijn dat droppen geen enkele zin heeft. Dan kan je slikken wat je wilt, het echt gevoel krijg je toch niet. Voor praktisch iedereen is dit al reden genoeg om te stoppen, en dan heb ik het nog niet eens over de enorme geestelijke problemen die hoe dan ook om te hoek komen kijken bij excessief gebruik. Het klopt inderdaad dat er mensen zijn die een feestje niet meer leuk vinden zonder XTC, dit zou je als een bepaalde afhankelijkheid kunnen definiëren. Maar ik vind uitgaan zonder alcohol ook geen ruk aan, ben ik dan gelijk alcoholist?

Je kan er best tics aan overhouden als je je serotonine-circuit/hersenen frituurt voor langere tijd hoor?
Klik om te vergroten...

Mwa, op wat voor tics doel je? Ik zit met een ex-verslaafde in de klas, en bij hem valt er niks
aan neurotisch gedrag te ontdekken.

Ik was er aan verslaafd... kan dus wel
Klik om te vergroten...

Waar moet ik dan aan denken, is het duidelijk gediagnosticeerd en is er op basis daarvan een behandelplan gemaakt bij officiële instanties? Of heb je aan zelf diagnose gedaan?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Voor zover ik weet niet, maar ik ga er natuurlijk niet bij hem naar informeren.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een misvatting die in dit topic blijkbaar wel over het hoofd gezien wordt, is dat XTC wel degelijk levenslange schade kan toebrengen (dat is uiteraard wel gesteld in het topic), maar deze schade kan - volgens bepaalde studies - zelfs pas tot zo'n negen jaar later aan de oppervlakte komen.

Er is inderdaad wel opgemerkt in dit topic 'waar wil je over tien jaar staan...', misschien vergis ik me, maar ik kaderde dat blijkbaar in een blijvend gebruik. Studies hebben aangetoond dat zelfs bij zogezegd 'veilig gebruik' (volgens mij een contradictio in terminis) en bij slechts enkele malen of zelfs na eentje negen jaar later nog rechtstreeks gerelateerde problematiek kan optreden, zelfs als je de voorbije negen jaar toppie was.

En verslaafd aan XTC, dat kan zeker en vast, maar ik denk dat men dat opgeeft omdat je serotonine-voorraad gewoon opgebruikt wordt en omdat je elke keer weer hoopt dat orgasme en die liefde door je aderen te voelen stromen. Uiteraard als je elke week slikt dat je gauw aan vijf of meer pillen zit...

Bijnemen heeft niet veel zin, tenzij je niet op zoek gaat naar dat orgastische-liefdesgevoel in je lichaam en geest maar je gewoon helemaal wazig wil zijn en knock-out wil gaan, want de mate waarin je geest afdrijft van de realiteit blijft normaal gezien wel toenemen bij het bijnemen van pillen...

En ja, XTC is kut voor je tanden - misschien een goede tip: tandbederf komt vooral voor als je je tanden poetst vlak na gebruikt te hebben (omdat dit elke chemische substantie in deze categorie aan je tanden zal doen hechten) en door een tekort aan je mond gewoon vochtig te houden en regelmatig te spoelen met water (wat de substantie beter van je tanden spoelt).

Wel twee redenen om dat water regelmatig uit te spuwen in plaats van in te slikken, ten eerste kan intoxicatie optreden bij overdreven waterconsumptie onder invloed van XTC, ten tweede is tandbederf onvermijdelijk (zowel door die chemische rommel als dingen zoals tandenbijten) en studies hebben aangetoond dat tandbederf bijdraagt tot hart -en vaatziekten.

Voor het overige, goede XTC: lekker man! :hearteyes:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een misvatting die in dit topic blijkbaar wel over het hoofd gezien wordt, is dat XTC wel degelijk levenslange schade kan toebrengen (dat is uiteraard wel gesteld in het topic), maar deze schade kan - volgens bepaalde studies - zelfs pas tot zo'n negen jaar later aan de oppervlakte komen.
Klik om te vergroten...

Er wordt in veel studies gesteld dat MDMA schadelijk is voor het brein ja, het is echter nog steeds onduidelijk of deze schade van permanente aard is. Heel goed mogelijk dat alles hersteld na verloop van tijd.

En verslaafd aan XTC, dat kan zeker en vast, maar ik denk dat men dat opgeeft omdat je serotonine-voorraad gewoon opgebruikt wordt en omdat je elke keer weer hoopt dat orgasme en die liefde door je aderen te voelen stromen. Uiteraard als je elke week slikt dat je gauw aan vijf of meer pillen zit...
Klik om te vergroten...

Dat is nou precies de definiëring van verslaving, iets waarmee je niet kan stoppen. Vervolgens geef je aan dat men door gebrek aan serotonine alsnog opgeeft. Dat is precies wat ik zeg, verslaaf worden aan XTC is gewoon niet mogelijk. Er is geen gebruiker die s'ochtends wakker wordt en denkt: als ik nu niet snel MDMA treden er afkickverschijnselen op. Dit in tegenstelling tot Speed, cocaine, GHB, alcohol, heroine. Natuurlijk zullen er mensen zijn die een feestje zonder XTC niets meer aan vinden, maar om die mensen nou als verslaafd te classificeren? Heeft eerder te maken met het feit dat mensen een ''normaal'' feestje niet meer waarderen.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#20
leipebaviaan zei:
Ik was er aan verslaafd... kan dus wel
Klik om te vergroten...

Waar moet ik dan aan denken, is het duidelijk gediagnosticeerd en is er op basis daarvan een behandelplan gemaakt bij officiële instanties? Of heb je aan zelf diagnose gedaan?
Klik om te vergroten...

zo'n +- 700 pillen in 2 jaar kan ik denk toch best een verslaving noemen. Ben gestopt omdat ik na een week met een stuk of 40 vreemde klachten begon te krijgen. Was btw vooral om het vage icm veel blowen wat ik zo relax vond. Als ik het niet gebruikte was ik depri, dus ik ging ermee door.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."