Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer LSD 120µg: A trip trough the universe

eerste keer LSD 120µg: A trip trough the universe

37 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#1
theholyganja zei:
Ja, ik weet wat MDMA inhoud heb er al een paar boekjes overgelezen enzo.
Maar waarom ben ik er "tegen"..
Klik om te vergroten...

Goed dat je dit uitlegt, ik begrijp de persoonlijke redenering.
Je argumenten waarom mdma voor anderen verkeerd is kan ik niet volgen. In principe gaat dit op voor ieder roesmiddel. De keuzes die iemand maakt liggen ten grondslag aan studie verwaarlozing en wat al niet meer. Vermoedelijk is druggebruik daar maar een uiting van.

Je zegt het ook al, snoep verstandig, ken je grenzen. :wink:
2
2CBreakfastLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat reverb eigenlijk zei boven mij. Het geld voor ieder middel, wees er verstandig mee. Mensen zijn ook "kapot gegaan" aan tripmiddelen zoals LSD. Daar zijn ook mensen aan verslaafd geraakt of in een psychiatrische kliniek van gekomen. Het is echt 90% persoon en 10% middel met dit soort dingen. In die zin is MDMA volgens mij niet verslavender dan LSD.

Zeker als ik DMT op je to do list zie staan. Ik ben relatief ervaren met LSD, maar DMT is voor mij echt een stap te ver als ik trip reports lees. LSD lijkt wel een paracetamol vergeleken met dat spul :)

Voor de duidelijk: ik probeer je totaal niet te overtuigen of aan te zetten tot het gebruiken van XTC. Ik ben gewoon benieuwd waarom iemand die wel getrokken is tot LSD tegen MDMA is.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik begrijp je mening wel hoor, iedereen stelt zijn grenzen op basis van taboes, persoonlijke gevoelens en misschien intensiteit of angst voor het onbekende. Ik persoonlijk zou bijvoorbeeld nooit chemicaliën roken, basen of injecteren. Ook gebruik ik principieel geen heroïne.

Mijn drijfveer daarvoor is dat ik al genoeg grenzen heb overschreden en dat is nu nog een grens, daar blijf ik achter. Ik weet dat bijvoorbeeld heroïne qua verslavingsrisico vermoedelijk een beetje rond GHB en Cocaïne schommelt en dat het qua schadelijkheid allemaal wel meevalt, toch doe ik het niet.

Dat zijn grenzen die je voor jezelf stelt, waar niet altijd duidelijke redenen voor zijn maar het is wel prettig om aan vast te houden.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien komt er op een dag toch wel eens een kennismaking met md...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je leest teveel mooie verhalen? xD
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, ik heb gelezen dat het ergens ook wel nog een therapeutische functie heeft die ik wel eens zou kunnen gebruiken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het zou inderdaad best therapeutische waarde kunnen hebben, maar ik weet niet of het zo'n goed idee is om dat zelf maar uit te proberen. :confused:
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met zelf bedoel je alleen? Als ik het zou doen dan zou dan zijn in bijzijn van een paar heel goede vrienden die weten met welke negatieve dingen ik nu al een paar jaar mee rondloop.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nouja, ik denk dat je de therapeutische waarde er pas goed uit kunt halen als je iemand hebt die je ook die richting op kan sturen/ die zelf ook weet hoe dat goed in zijn gang gaat. Niet alleen vertrouwde mensen om je heen hebben dus.
T
ToonB87Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Met veel plezier je report gelezen!
S
SmikkelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Nouja, ik denk dat je de therapeutische waarde er pas goed uit kunt halen als je iemand hebt die je ook die richting op kan sturen/ die zelf ook weet hoe dat goed in zijn gang gaat. Niet alleen vertrouwde mensen om je heen hebben dus.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het niet mee eens..
Zelf heb ik tijdens een aantal md trips gesprekken gehad met vertrouwde vrienden die me zeer goed en vrijwel op een therapeutische wijze hebben geholpen.
P
PrimaManLid
01-01-2024, 00:00
#12
Om te beginnen, super report het was erg vermakelijk en ben blij dat je een leuke trip had.
Ik heb een vraag, altijd als ik lsd gebruik halucineer ik keihard en heb ntesatuurlijk super vage gedachtes waar ik erg van geniet, helaas word het bij mij nooit filosofisch. Vaak als ik tripreports lees zeggen ze dat ze inzichten krijgen en dingen leren begrijpen en met een tevreden verlaten ze san de trip. Ik zou dit graag een keer willen en ga daarom truffels proberen. Heeft er iemand een idee hoe het kan dat ik geen inzichten of ideeën krijg, ik denk niet dat het door de dosis komt want
ik halucineer 15 uur lang kei hard met alles erop en eraan inclusief tijdreizen :tearsofjoy: . Weet iemand een antwoord op mijn probleem?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
PrimaMan zei:
Om te beginnen, super report het was erg vermakelijk en ben blij dat je een leuke trip had.
Ik heb een vraag, altijd als ik lsd gebruik halucineer ik keihard en heb ntesatuurlijk super vage gedachtes waar ik erg van geniet, helaas word het bij mij nooit filosofisch. Vaak als ik tripreports lees zeggen ze dat ze inzichten krijgen en dingen leren begrijpen en met een tevreden verlaten ze san de trip. Ik zou dit graag een keer willen en ga daarom truffels proberen. Heeft er iemand een idee hoe het kan dat ik geen inzichten of ideeën krijg, ik denk niet dat het door de dosis komt want
ik halucineer 15 uur lang kei hard met alles erop en eraan inclusief tijdreizen :tearsofjoy: . Weet iemand een antwoord op mijn probleem?
Klik om te vergroten...

Inzichten zijn erg verschillend per persoon en zelfs per trip. Ik heb ze eigenlijk altijd wel als ik trip, alleen ik ken ook vrienden die dit veel minder hebben. Een hogere dosering maakt de kans op inzichten zeker groter, maar afdwingen kun je het niet helaas. Belangrijk is dat jij er als persoon voor open staat en je overgeeft aan de gedachten die er in je op komen. Voor een deel moet dit dus gewoon in jou zitten als persoon, maar je kunt het ook wel aanleren. Hoe je dat aanleert durf ik je helaas niet te zeggen, dat is volgens mij heel persoonlijk.
P
PrimaManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik was al bang dat het aan mij zou liggen maar ik zou ik het kunnen veranderen door misschien wat optimistischer te worden, ik ben redelijk pessimistisch. Niet zo erg dat het storend is voor m'n vrienden maar het valt ze wel op. Ik denk dat dat in ieder geval wel zou helpen, ik dacht dat vaak de mensen die het puur voor het plezier doen dat dat degene die minder (vaak) inzichten hebben en de mensen die ook met een doel trippen toch ook wel vaker/meer inzichten hebben. Ik probeerde het ook een beetje te forceren door op een bepaald stuk van de trip alleen of met zijn 2en (dan was m'n maat ook aan het trippen), en altijd wel een wat wiet erbij :stoned: . Die dingen verdiepen de trip naar mijn ervaring. Jammer dat je niet kan vertellen hoe je het kan aanleren maar ik snap ook wel dat het echt iets persoonlijk's is en dat lijkt me ook niet de juiste manier om erachter te komen. Ik moet er zelf achter zien te komen en ik geloof dat dat ook wel goed komt als ik o.a. wat optimistischer. Bedankt voor de reactie man! Ik waardeer het.

Groetjes PrimaMan
P
PrimaManLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik was al bang dat het aan mij zou liggen maar ik ben wel iets softer geworden door de laatste paar trips, ik probeer minder te schelden want dat is nergens goed voor natuurlijk, ik vind het nu ook vervelend als ik mezelf erop betrap. Maar ik kan nog niet zeggen dat ik echt dingen heb geleerd of inzichten heb gehad. Zou ik het kunnen veranderen door misschien wat optimistischer te worden? ik ben redelijk pessimistisch. Niet zo erg dat het storend is voor m'n vrienden maar het valt ze soms wel op, Ik denk dat het in ieder geval wel zou helpen.

Ik dacht dat vaak de mensen die het puur voor het plezier doen dat dat dan degene die minder (vaak) inzichten hebben en de mensen die ook met een doel trippen toch ook wel vaker/meer inzichten hebben. Ik probeerde het ook een beetje te forceren door op een bepaald stuk van de trip alleen of met zijn 2en (dan was m'n maat ook aan het trippen), en altijd wel een wat wiet erbij :stoned: .En ik ben een heel groot van van Old School- (Wu tang Clan, DMX) en Psychedelic Hip-Hop (The Underachievers, Flatbush Zombies) :rockband: .Psychedelic Hip-Hop is een vrij onbekend genre maar het is in (even snel in Jip en Janneke taal) vaak snelle raps over drugs, voornamelijk psychedelica (ik laat een link voor het geval dat er mensen zijn die nieuwsgierig zijn). Die dingen verdiepen aanzienlijk de trip naar mijn ervaring. Ik weet niet of het echt helpt maar ik vind deze dingen erg altijd fijn dus tijdens het trippen ook.

Jammer dat je niet kan vertellen hoe je het kan aanleren maar ik snap ook wel dat het echt iets persoonlijk's is en dat lijkt me ook niet de juiste manier om erachter te komen. Ik moet er zelf achter zien te komen en ik geloof dat dat ook wel goed komt als ik o.a. wat optimistischer toch? Bedankt voor de reactie man! Ik waardeer het.

Groetjes mij :wave:

https://www.youtube.com/watch?v=w7aXlHL0xQ4 (Let goed op de tekst)

(0:30 - 1:20 vind ik heel vet gezien de tekst)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
PrimaMan zei:
Ik was al bang dat het aan mij zou liggen maar ik ben wel iets softer geworden door de laatste paar trips, ik probeer minder te schelden want dat is nergens goed voor natuurlijk, ik vind het nu ook vervelend als ik mezelf erop betrap. Maar ik kan nog niet zeggen dat ik echt dingen heb geleerd of inzichten heb gehad. Zou ik het kunnen veranderen door misschien wat optimistischer te worden? ik ben redelijk pessimistisch. Niet zo erg dat het storend is voor m'n vrienden maar het valt ze soms wel op, Ik denk dat het in ieder geval wel zou helpen.
Klik om te vergroten...
Je zegt dat je minder scheld en optimistischer zou moeten zijn. Dan heb je naar mijn idee toch wel iets over jezelf geleerd. Misschien dat het niet tijdens de trip is gebeurt, maar bepaalde inzichten komen ook nog wel eens na een trip of meerdere trips. Als je er voor open gaat staan dan komen die inzichten ook wel tijdens de trip.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mooi report en zo herkenbaar allemaal weer!

Ik heb dus exact hetzelfde met technologie tijdens een trip. Het liefst wil ik daar zo ver mogelijk van wegblijven. Jaren geleden tripte ik vaak samen met mijn beste vriend en dan stond de televisie ook altijd aan. Totdat we op een moment beseften wat voor een enorme stoorfactor dat eigenlijk is. Toen we de tv uitzetten, werd de trip veel intenser en mooier. Diezelfde vriend zei laatst tegen me toen we LSD hadden genomen dat hij zo jaloers is dat ik altijd zo diep ga en ik zo gauw visuals zie (hij ziet bijna geen visuals met psychedelica). Ik heb 'm toen gezegd dat diep trippen wel van je vereist dat je je mee laat voeren en even weg gaat bij de dagelijkse dingen als technologie. Maar ondertussen zat hij de hele tijd weer met zijn smartphone te kloten. Tja...

Je hebt trouwens zelf een mooie diepe trip gehad zo te lezen. Ik weet dat het eng kan zijn als je ineens merkt dat je bewustzijn niet gelimiteerd is tot het "normale" functioneren van je lichaam. Maar ik zou me hier juist zoveel mogelijk aan overgeven. De angsten komen echt alleen maar als we weer meegaan in onze gedachten.

Ik vind 't altijd grappig als mensen (niet jou hoor, maar in 't algemeen) trips helemaal gaan rationaliseren. Je hebt duidelijk immens versterkte zintuigen tijdens zo'n trip en ervaart dus meer 'werkelijkheid'. Maar dan maken we daar achteraf van dat de trip allemaal fantasie was en we nu weer terug zijn in de "realiteit". :P
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jup, dat rationaliseren verpest heel de boel. Zo verwerp je alles wat je hebt geleerd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."