Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer LSD 120µg: A trip trough the universe

eerste keer LSD 120µg: A trip trough the universe

37 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
man die hyperspace klinkt eng :tongueout:
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat een prachtig report!

ik wil ook zoiets meemaken!
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankje :)

Het was inderdaad een zeer mooie ervaring ja.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#4
mooie geschreven mind trip, Jammer dat het visuele spektakel wat achter bleef. Desalnietemin zijn de inzichten toch hetgeen wat het meest blijft hangen en een positieve onvloed heeft :)
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit klinkt echt super! Lekker geschreven :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
@tetsuo: mindtrippen was nu al lastig ik denk niet dat er veel visuals erbij mochten komen. Wat ziet iemand eigenlijk bij een echt hoge dosis op LSD?

@deamon: Ik werd er echt gek van.Toen ik die ochtend mijn ontbijtje nam stond de radio aan. Het was net alsof die stem kwam van de andere kant van het universum. Best wel vies eigenlijk :tongueout: Bovendien waren ze weer constant bezig over geldtekort hier en geldterkort daar --'
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#7
theholyganja zei:
@tetsuo: mindtrippen was nu al lastig ik denk niet dat er veel visuals erbij mochten komen. Wat ziet iemand eigenlijk bij een echt hoge dosis op LSD?
Klik om te vergroten...

Dat verschilt per persoon. Ik ben extreem gevoelig voor visuals en mijn omgeving verdwijnt vanaf +-150 in de piek. richting de 250 a 300 zit ik constant in hyperspace met visuals van bijvoorbeeld tempelachtige gebouwen die opgebouwd worden en waar ik dan omheen vlieg/ energetische lichamen, laserstralen, landschappen, kosmische krachten en de meest uiteenlopende kleine ramdom details. De kamer waar ik dan inzit is dan ook echt compleet verdwenen. Het ligt ook aan de muziek wat voor visuals ik krijg. Maargoed, dat ben ik, heb ook ervaringen van mensen gehoord die meer dan een 500 ug nemen en niet meer dan licht golvende bewegingen zien.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#8
het is het geweldisgte wat er bestaat als ik me goed voel. Als de trip de verkeerde kan op gaat sja.. dan is het hel. mgoed gaat altijd weer over :mrgreen:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik merk dat de links niet te zien zijn voor mij. Het zijn youtube links zie ik nu en deze verwijzen foutief naar de url. (Volgende keer alleen de alfanummerieke code van de youtube link overnemen en binnen de http code plaatsen.)

theholyganja zei:
... Ondertussen ligt digital dreaming op.

Ik merkte dat de muziek wat meer inhoud begint te krijgen. Muziek heeft een inhoud gekregen die ze anders nog nooit heeft gehad bij mij.
....
Ik legde white rabbit op van jefferson airplane en ik heb het zeker 30x herhaald geniale plaat onder de acid!! :grin:
....
Kortom LSD= W A U W!!!
....
Maar nu is het tijd om die hele boel wat te laten rusten en zelfstandig via de pure meditatie zelf tot inzichten te komen :)
Klik om te vergroten...

Heerlijk en prettig rapport om te lezen, je beschrijft de trip begrijpelijk. Lucy is in deze omstandigheden prachtig en je beleeft zoveel. Terwijl ik het las, dacht ik, waarom rook je zoveel? En zie daar, je geeft zelf al het antwoord. Dat was goed om te lezen. Voor mij een teken dat je in een goede meditatie zat, alle deuren stonden open.

White Rabbit is geweldig! :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
alfanumerieke code?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Prachtig report! Ik vind dit wel een topreporter status waard!
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#12
mijn stem heb je :mrgreen:
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#13
had vanochtend een flash back denk ik... identiteitsverlies en angst omdat ik het niet kon vatten. En dit dan nog op een volle trein doodgaan :tongueout: Ik hoop echt dat het bij deze ne keer blijft want het was echt eng.

Ik neem mij voor om alles even te laten liggen..
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
theholyganja zei:
Ik neem mij voor om alles even te laten liggen..
Klik om te vergroten...

LSD moet je ook speciaal houden (net als alle drugs overigens). Tripmiddelen kunnen best een heftige impact hebben zoals je nu ook wel gemerkt hebt, geef het de tijd! :)

Je hebt er in ieder geval een topreporter-status mee verdient! :grin:
2
2CBreakfastLid
01-01-2024, 00:00
#15
theholyganja zei:
LSD is de enige hard drugs waar ik een uitzondering voor maakte omdat ik nogal een grote fan ben van psychedelica. Voor de rest ben ik nog altijd tegen pillen en andere toestanden in die familie(en ik hoop dat dit zo blijft)
Klik om te vergroten...

Mag ik vragen waarom dat is? Er zijn veel verschillende pillen, maar ik neem aan dat je XTC bedoeld? Ik heb beide geprobeerd en als je LSD leuk vindt dan is XTC ook een geweldige ervaring.

In plaats van een te zijn met het universum ben je een met iedereen en alles om je heen, verbonden door liefde.

Is het omdat pillen een slechte naam hebben voor jou? Of wat is precies de reden?

Je moet er een beetje mee uitkijken, natuurlijk. Zoals je bij LSD veel mentale voorbereidingen en voorwaarden in acht moet houden, zo moet je bij MDMA veel fysieke voorwaarden in acht houden. Hiermee bedoel ik dus: gebruik geen LSD als je mentale problemen hebt of niet lekker in je vel zit en gebruik geen MDMA als je in een bloedhete club staat en test je pillen.

Ik zou ook iedereen 1x MDMA aanraden maar lang niet iedereen 1x LSD aanraden. De laatste is naar mijn mening veel sterkere en gevaarlijkere drug.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, ik weet wat MDMA inhoud heb er al een paar boekjes overgelezen enzo.
Maar waarom ben ik er "tegen"..

Ik heb al genoeg mensen in mijn omgeving er zien aan kapot gaan terwijl zij net als ik eerst behoorden tot de harde kern "Ik ga alleen af en toe eens een jointje roken".

Natuurlijk mensen worden ouder en veranderen van standpunten en perceptie. Maar toch de meesten van hen namen dan al harddrugs van laten we pakweg zeggen hun 16de. Harddrugs jonger dan 18 nemen vond en vind ik nog altijd not done. Je weet op dat moment niet echt wat het inhoud en doordat je meestal zo'n wow gevoel krijgt door deze dingen is de verleiding groot om het een 2de maal te proberen. Bovendien hebben deze dingen toch wel een verslavende werking. Waarbij je dan nog eens kennismaakt met andere substanties en zo ben je weg natuurlijk. Velen van hen hebben dan ook hun studies verwaarloosd terwijl ze perfect hun hoge niveau van in het begin konden volhouden als ze hun verstand een beetje gebruikten...

Natuurlijk MDMA heeft ook zijn therapeutische werking :) Ik ben er heel blij mee en ik hoop echt dat ze weer onderzoek gaan doen naar die substanties die ze in de jaren 60 ook onderzochten. We kunnen er nog veel over te weten komen.

Persoonlijk? Ik heb ADHD/ADD en ik reageer dus al sterker op substanties. Ik zit van nature al in buien waarin dat ik op mijn ups zit en mij super gelukkig voel en heel veel energie heb en dan 5 dagen later helemaal in de put zit. Ik weet dus dat ik me behoorlijk slecht zou voelen moest ik mijn seratoninetank er in 1 keer helemaal doorjagen. Ik denk nog steeds iedere dag aan mijn LSD trip. Ik besef nu nog maar pas wat een impact dat kleine moleculetje kan hebben op iemand zijn mind. Daarbij heb ik als ik nog eens een jointje rook ook het gevoel dat alles lichtjes terugkomt vanuit die LSD trip. Daarom heb ik besloten om alles echt even met rust te laten en mij te focussen op mijn studies en mijn pure zelf (via meditatie enzo) zonder toegevoegde substanties... Daarom moet ik nu zeker niet beginnen met iets nieuws.

Maar voor de rest... Geen probleem met mensen die verstandig met deze stoffen kunnen omgaan. Moet een geweldig gevoel zijn die love feeling. Maar het is niet voor mij besteed. Ik weet dat ik deze dingen zeker zou misbruiken na een tijdje, dus ik blijf er gewoon van af :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben blij dat je mijn persoonelijke mening over dit spul snapt. Ik wil hier echt niet aan beginnen. Niet zozeer dat ik er tegen ben ofzo, maar ik weet dat het niet goed zou zijn voor mij. Hier in België hebben we ook niet echt de mogelijkheid om die dingen te laten testen. En ik wil ook niet echt eindigen zoals de rest in mijn omgeving. Overigens is er dan ook nog de vraag wanneer stopt het...

Enja natuurlijk no hate tegenover de mensen die hier wel verstandig mee kunnen omgaan. Maar degenen in mijn omgeving konden dat niet. Dus misschien daarom dat ik er een kleine allergie heb voor opgelopen. Als ik overigens naar festivals ofzo ga zie ik de mensen die pep nemen ook altijd raar en eng doen...

LSD is natuurlijk veel zwaarder dan MDMA, dus ik denk dat MD wel veiliger is dan lsd indien men het verstandig gebruikt ( water drinken, even afkoelen...). Maar ja waarom ben ik er tot aangetrokken. Ik zie mezelf als een psychonaut en het is fijn om via deze middelen te kunnen reizen naar andere dimensies enzo. Overigens hebben tripmiddelen vaak de kleinste vorm van verslaving. Daarom dat ik ze dan ook ietsje veiliger vind dan die andere dingen waar je rapper een overdosis van kan krijgen. Het addertje onder het gras is hier natuurlijk wel wat die dingen doen met je geest.

Anyway.. Gebruik met mate en verstand. Dit geldt bij alles :wink:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#18
theholyganja zei:
Ja, ik weet wat MDMA inhoud heb er al een paar boekjes overgelezen enzo.
Maar waarom ben ik er "tegen"..
Klik om te vergroten...

Goed dat je dit uitlegt, ik begrijp de persoonlijke redenering.
Je argumenten waarom mdma voor anderen verkeerd is kan ik niet volgen. In principe gaat dit op voor ieder roesmiddel. De keuzes die iemand maakt liggen ten grondslag aan studie verwaarlozing en wat al niet meer. Vermoedelijk is druggebruik daar maar een uiting van.

Je zegt het ook al, snoep verstandig, ken je grenzen. :wink:
2
2CBreakfastLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat reverb eigenlijk zei boven mij. Het geld voor ieder middel, wees er verstandig mee. Mensen zijn ook "kapot gegaan" aan tripmiddelen zoals LSD. Daar zijn ook mensen aan verslaafd geraakt of in een psychiatrische kliniek van gekomen. Het is echt 90% persoon en 10% middel met dit soort dingen. In die zin is MDMA volgens mij niet verslavender dan LSD.

Zeker als ik DMT op je to do list zie staan. Ik ben relatief ervaren met LSD, maar DMT is voor mij echt een stap te ver als ik trip reports lees. LSD lijkt wel een paracetamol vergeleken met dat spul :)

Voor de duidelijk: ik probeer je totaal niet te overtuigen of aan te zetten tot het gebruiken van XTC. Ik ben gewoon benieuwd waarom iemand die wel getrokken is tot LSD tegen MDMA is.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik begrijp je mening wel hoor, iedereen stelt zijn grenzen op basis van taboes, persoonlijke gevoelens en misschien intensiteit of angst voor het onbekende. Ik persoonlijk zou bijvoorbeeld nooit chemicaliën roken, basen of injecteren. Ook gebruik ik principieel geen heroïne.

Mijn drijfveer daarvoor is dat ik al genoeg grenzen heb overschreden en dat is nu nog een grens, daar blijf ik achter. Ik weet dat bijvoorbeeld heroïne qua verslavingsrisico vermoedelijk een beetje rond GHB en Cocaïne schommelt en dat het qua schadelijkheid allemaal wel meevalt, toch doe ik het niet.

Dat zijn grenzen die je voor jezelf stelt, waar niet altijd duidelijke redenen voor zijn maar het is wel prettig om aan vast te houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."