Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer LSD 120µg: A trip trough the universe

eerste keer LSD 120µg: A trip trough the universe

37 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is in feite bijna ongelofelijk dat ik dit nu schrijf. Een tripreport over LSD. Als ik mijzelf eens vergelijk met de persoon die ik 5 jaar geleden was ( ik was toen 13), is er enorm veel verandert. Ik was toen al redelijk open minded en dit is met de jaren zeker toegenomen. Ik was toen regelrecht tegen drugs (waarschijnlijk zoals de meesten dan) en al zeker tegen hard drugs enzo. Een paar jaar later kwam het eerste sigaretje en de eerste glazen alcohol. Nog een jaar later de eerste kennismaking met cannabis. En 2 jaar later kwamen de truffels en dan nu dus ook LSD...
LSD is de enige hard drugs waar ik een uitzondering voor maakte omdat ik nogal een grote fan ben van psychedelica. Voor de rest ben ik nog altijd tegen pillen en andere toestanden in die familie(en ik hoop dat dit zo blijft)

Maar goed, de eerste keer LSD. Toen ik 's ochtends opstond was ik amper uitgeslapen omdat ik de avond ervoor wat goed had gedronken. Ik heb nog wat geprobeerd om in de dag te slapen, maar dit ging amper omdat ik te zenuwachtig voor de LSD. En ergens was ik ook wel wat bang ervoor. Ik had wel wat dingen opgezocht erover, maar eigenlijk wist ik totaal aan wat ik me moest verwachten. En die horrorverhalen die je soms hoort over LSD maakten het er niet beter op. Tenslotte om 18.00 uur naar mijn vriend geweest die de zegels liggen had. Ik vertelde hem dat ik geen weg wist met mijn zenuwen en we hebben eerst nog een joint gerookt zodat ik toch al ietsje meer ontspannen was. Nog vlug iets gegeten en om 19.00 uur was het zover. Ik legde m'n zegeltje op de tong en begon na te denken erover. Dit zegeltje was amper een pinknagel groot en toch had het zo'n kracht wat ik op zich al wonderbaarlijk vind.

20.00u
Nog steeds geen effect. We zitten buiten in mijn vriend zijn tuin wat te chillen in de stoelen terwijl onze playlist opligt. Een mix van psychedelic '60 rock, goa en psytrance. Waarschijnlijk kwam het door het eten dat het wat langer duurde voor het insloeg. We besluiten om een wandeling te doen naar een natuurgebied dicht bij zijn huis. Onderweg denk ik dat het begint te werken, maar ik ben het niet zeker. Ik kijk met fascinatie naar de zonsondergang, maar dat doe ik altijd. De zonsondergang is voor mij het mooiste moment van de dag. "Werkt die LSD nu al of niet vraag ik hem". Hij zegt dat ik moet afwachten. Achteraf bekeken weet ik dat het begon te werken toen we het natuurgebied opkwamen. De ingang is een lange straat waarbij langs de zijkanten van de straat allemaal lange bomen staan. Op dit moment begon mijn fantasie al wat sterker te werken.

Ik zag het als een soort portaal waar ik instapte die me naar een andere werkelijkheid zou brengen. Aangekomen op het gebied doen we een wandeling rond de vijvers met vissen en mooie planten. Ik voel me moe en zet me eventjes op een bankje en daar praten we wat. Terwijl de zon ondergaat horen we allemaal vogels en andere dieren. Na een tijdje staan we weer recht om naar zijn huis te wandelen. We passeren langs het open gebied in het midden van deze natuurplek en daar zag ik 1 van de mooiste dingen die ik al gezien heb. Links was de volle maan volop aan het schijnen terwijl aan de rechterkant de zon rustig aan het ondergaan was. "Yin yang" zeg ik hem en diep vanbinnen was ik nu opeens gerustgesteld. Ik wist dat ik een mooie trip ging meemaken. Terwijl we naar zijn huis wandelen hebben we het over yin yang die overal te vinden is en ik herinner me ook een paar gesprekken over communistische ideeën. Op dat moment zijn we het erover eens. Het communisme heeft een mooi schoonheidsideaal, maar het vraagt van de mensheid een enorme bewustzijnsverandering om dit in de praktijk te kunnen uitvoeren. Echt communisme is er tot nu toe nog niet geweest... Ondertussen rook ik mij te pletter aan mijn pakje camel sigaretten. Die troep heeft nog nooit zo lekker gesmaakt. Alhoewel lekker, ik besef plots echt hoe kapot het me maakt en wat het doet met mijn longen.

21.00u
Rond 21u kwamen we terug thuis bij mijn vriend. Ik merkte dat de LSD begon op te komen, maar ik weet niet precies op welke manier.Alles leek gewoon grappig. We zitten wat in zijn tent te chillen totdat mijn vriend plots een bericht krijgt van J. Hij wou nog afkomen want hij had niets te doen. Geen probleem dachten we, zo hebben we op z'n minst nog een tripsitter. Mijn vriend was eigenlijk een soort van tripsitter omdat hij al wat ervaring had met trippen,maar nu hadden we tenminste een nuchter iemand erbij. We proberen een joint te rollen wat in mijn herinnering erg lang heeft geduurd omdat we constant met alles zaten te lachen. Ondertussen ligt digital dreaming op.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=U4V5mgX5G1o[/youtube]

Ik merkte dat de muziek wat meer inhoud begint te krijgen. Muziek heeft een inhoud gekregen die ze anders nog nooit heeft gehad bij mij. Ik merkte dat mijn zintuigen enorm beginnen overpowered te geraken. Ik zie,hoor,ruik en proef steeds beter en beter totdat het op een bepaald moment echt angstaanjagend begint te lijken. Is onze geest echt tot zulke dingen in staat maar weten we gewoon niet hoe? Ik kijk naar het pakje marlboro van mijn vriend en zie plots allemaal moleculen in de zwarte letters en ik weet op dat moment gewoon dat mijn geest zich op een van zijn sterkste momenten bevind. Hoelang we daar in die tent hebben gezeten weet ik niet tijdsbesef leek echt te vervagen op dat moment. We hebben gewoon wat in die tent gelegen in onze slaapzakken luisterend naar de muziek. Geniaal hoe het me kon wegvoeren op dat moment. Op een bepaald moment besluiten we om een wandelingetje te maken in het kleine parkje achter mijn vriend zijn huis. Ik kwam buiten zijn huis en ik voelde buiten. Misschien moeilijk voor de mensen die er niets van snappen maar ik voelde echt buiten.

Mijn mind ging steeds meer en meer open. Mijn lichaam voelde steeds lichter en lichter aan. Het leek alsof ik kon uittreden uit het kader waarin al onze gedachten zaten. Ik doorbrak grenzen van tijd en ruimte en toch was ik nog op 1 plaats. Ik verstond mij er niet aan en toch wel. Als ik naar een boom keek dan voelde ik die boom. Mijn bewustzijn was 1 met alle dingen die ik zag. Ik begon toen eventjes bang te worden. Ergens wist ik nog dat ik met mijn lichaam in mijn dorp was, maar mijn geest zat in het hele universum. Ik kom me van plaats tot plaats verplaatsen. Toen begreep ik the quote "take LSD and teleport". :P Stopt dit ooit dacht ik en zodra ik ook maar wat negatief begon te denken kwam mijn trip in het negatieve terecht. Positief denken vermande ik mijzelf en het ging als vanzelf weer beter. Ik verschoot ervan hoe gemakkelijk dit spul te controleren is hoewel er eigenlijk niets te controleren valt:tongueout:

23.00u (ongeveer)
Het moet ergens rond 23.00 uur geweest zijn toen we terugkeerden naar zijn huis. We gaan naar binnen en zitten voor de tv. De tv stond op national geographic het was een documentaire op tv. Ik had dorst en dronk een glas fruitsap. Alleen mijn smaak was helemaal anders. Buiten de gewone smaak van fruitsap proefde ik ook energie. Ik was in feite pure energie aan het drinken? Mijn gedachten bouwden hier op verder terwijl ik naar de tv keek. Maar dit hield ik niet lang vol. Ik zat met mijn geest volledig in het programma. Het leek alsof ik alles zag in slow motion maar het ging tergelijkertijd ook razendsnel. En terwijl ik iedere shot zag voorbijflitsen zag ik toch alles wat er in die shot te zien was. De haartjes en poriën op iemand zijn huid enz...

Ik kwam gek en vluchtte naar buiten en zette mij daar op m'n gemak op een stoel. Weg van al die technologie dacht ik. Ik keek nog eens vluchtig naar mijn gsm en voelde welke impact dit toestel wel niet heeft. Een toestel waarmee ik met de hele wereld kan communiceren 10cm lang 3cm breed en 2 cm dik. Geniaal toch dacht ik. En dit allemaal via nulletjes en eentjes. En deze dingen hebben bijna 90% van de wereldbevolking besmet. Als slaven zitten ze voor hun tv en smartphone gekluisterd in hun kleine wereldje terwijl er daar buiten zoveel te beleven is. Ik zat toen bijna op het hoogste punt van mijn trip denk ik. Qua visuals had ik bijna niets. Als ik keek naar iets verplaatste het en kwam het vanzelf weer op zijn plek. Maar mijn mind was volledig ergens anders.

Ik heb gelezen over mensen die een ego death moment hebben gehad in hun trip. Ik denk dat ik op dat moment er 1 heb gehad,hoewel ik toch nog wist wie ik was. Ik was mijzelf maar ook het universum. Alle dingen waar ik tot nu toe in mijn leven spijt van had werden mij vergeven door het universum. The universe himself!! Ik heb mij nog nooit zo innerlijk gekuisd gevoeld. Ik realiseerde dat alles energie was. Wat je uitzend trek je aan, of om het met Bill Hicks zijn woorden te zeggen “Today a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves.

Ik keek naar mijn handen en wat was ik dankbaar dat ik een lichaam had. Het brengt mij iedere dag van bestemming tot bestemming. Het is het huis van mijn ziel en toch zit ik het iedere dag te vervuilen met die smerige tabaksrook. Ik zou beter wat sporten en er wat zorg voor dragen dacht ik. Ik voelde het universum en ik was het universum. Onvoorwaardelijke liefde dat en niets anders ging er door mij heen. Ik legde white rabbit op van jefferson airplane en ik heb het zeker 30x herhaald geniale plaat onder de acid!! :grin:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XR8LFNUr3vw[/youtube]
De '60 moeten geweldig geweest zijn iedereen die elkaar graag ziet enzo haha :tongueout:

We hebben dan nog met zijn drieën een joint zitten roken en toen ging J. naar huis. Ik en mijn vriend gingen toen weer in de tent gaan liggen in onze slaapzakken. Opnieuw een nieuwe mix opgelegd en boem. Uren hebben we daar gelegen met ons mind helemaal in het universum terwijl wij lekker warm in de tent zaten. Ik ben het hele universum doorkruist denk ik. In die uren daar heb ik van dimensie tot dimensie gevlogen. Het werd 2 uur 'sochtends, 4uur, 6uur.. De trip bouwde iedere keer lichtjes af maar ze bleef toch doorgaan. Wat is het ergste aan LSD vroeg ik mijn vriend. Dat het zo lang duurt of omdat je denkt dat het zo lang duurt. Beide zei hij en we lachten.

Opgestaan voor de zonsondergang te bekijken want slapen ging toch niet. De wereld schoot weer in gang alles verliep weer op zijn normale ritme terwijl er voor mij in 1 nacht een hele wereld verandert was. Rond 7 uur gingen we naar binnen om een ontbijtje te eten. Voor het eerst wat voor mij een eeuwigheid leek voelde ik weer terug mijn lichaam. En daar ben ik nog nooit zo dankbaar voor geweest. Na het ontbijt eens goed gaan lopen om mijn geest terug helemaal in mijn lichaam te krijgen. Rond 12 uur ben ik dan maar terug naar huis geweest.

Ik was fysiek en mentaal een wrak. De hele dag heb ik echt niks nuttig kunnen uitvoeren en ik ben dan ook maar om 19.00u gaan slapen 's avonds. 12uur later en ik was weer het mannetje. Hoewel mijn geest toch wel 2 porties nachtrust heeft nodig gehad om alles min of meer te verwerken.

Kortom LSD= W A U W!!!
Nog nooit heb ik in mijn leven iets zo mooi en zo krachtig ervaren. Ik heb deze eerste keer 15 uur getript en het mocht echt niet meer zijn dan dat. Lijkt me ziek voor mensen die soms 2 dagen of meer trippen. Ik zou mentaal kapot zijn. Ik heb er niet echt van zitten hallucineren, maar ik denk dat dat komt doordat het een redelijk kleine dosis was.

Zal ik het nog doen? Zeker en vast. Maar nu is het tijd om die hele boel wat te laten rusten en zelfstandig via de pure meditatie zelf tot inzichten te komen :)
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat een prachtig report!

ik wil ook zoiets meemaken!
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankje :)

Het was inderdaad een zeer mooie ervaring ja.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#4
mooie geschreven mind trip, Jammer dat het visuele spektakel wat achter bleef. Desalnietemin zijn de inzichten toch hetgeen wat het meest blijft hangen en een positieve onvloed heeft :)
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit klinkt echt super! Lekker geschreven :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
@tetsuo: mindtrippen was nu al lastig ik denk niet dat er veel visuals erbij mochten komen. Wat ziet iemand eigenlijk bij een echt hoge dosis op LSD?

@deamon: Ik werd er echt gek van.Toen ik die ochtend mijn ontbijtje nam stond de radio aan. Het was net alsof die stem kwam van de andere kant van het universum. Best wel vies eigenlijk :tongueout: Bovendien waren ze weer constant bezig over geldtekort hier en geldterkort daar --'
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#7
theholyganja zei:
@tetsuo: mindtrippen was nu al lastig ik denk niet dat er veel visuals erbij mochten komen. Wat ziet iemand eigenlijk bij een echt hoge dosis op LSD?
Klik om te vergroten...

Dat verschilt per persoon. Ik ben extreem gevoelig voor visuals en mijn omgeving verdwijnt vanaf +-150 in de piek. richting de 250 a 300 zit ik constant in hyperspace met visuals van bijvoorbeeld tempelachtige gebouwen die opgebouwd worden en waar ik dan omheen vlieg/ energetische lichamen, laserstralen, landschappen, kosmische krachten en de meest uiteenlopende kleine ramdom details. De kamer waar ik dan inzit is dan ook echt compleet verdwenen. Het ligt ook aan de muziek wat voor visuals ik krijg. Maargoed, dat ben ik, heb ook ervaringen van mensen gehoord die meer dan een 500 ug nemen en niet meer dan licht golvende bewegingen zien.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#8
het is het geweldisgte wat er bestaat als ik me goed voel. Als de trip de verkeerde kan op gaat sja.. dan is het hel. mgoed gaat altijd weer over :mrgreen:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik merk dat de links niet te zien zijn voor mij. Het zijn youtube links zie ik nu en deze verwijzen foutief naar de url. (Volgende keer alleen de alfanummerieke code van de youtube link overnemen en binnen de http code plaatsen.)

theholyganja zei:
... Ondertussen ligt digital dreaming op.

Ik merkte dat de muziek wat meer inhoud begint te krijgen. Muziek heeft een inhoud gekregen die ze anders nog nooit heeft gehad bij mij.
....
Ik legde white rabbit op van jefferson airplane en ik heb het zeker 30x herhaald geniale plaat onder de acid!! :grin:
....
Kortom LSD= W A U W!!!
....
Maar nu is het tijd om die hele boel wat te laten rusten en zelfstandig via de pure meditatie zelf tot inzichten te komen :)
Klik om te vergroten...

Heerlijk en prettig rapport om te lezen, je beschrijft de trip begrijpelijk. Lucy is in deze omstandigheden prachtig en je beleeft zoveel. Terwijl ik het las, dacht ik, waarom rook je zoveel? En zie daar, je geeft zelf al het antwoord. Dat was goed om te lezen. Voor mij een teken dat je in een goede meditatie zat, alle deuren stonden open.

White Rabbit is geweldig! :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
alfanumerieke code?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Prachtig report! Ik vind dit wel een topreporter status waard!
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#12
mijn stem heb je :mrgreen:
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#13
had vanochtend een flash back denk ik... identiteitsverlies en angst omdat ik het niet kon vatten. En dit dan nog op een volle trein doodgaan :tongueout: Ik hoop echt dat het bij deze ne keer blijft want het was echt eng.

Ik neem mij voor om alles even te laten liggen..
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#14
man die hyperspace klinkt eng :tongueout:
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dankjewel voor het compliment!
Nou, zou in ieder geval wel fijn zijn moesten jullie dat kunnen realiseren :)
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi report. :)

Ik kwam gek en vluchtte naar buiten en zette mij daar op m'n gemak op een stoel. Weg van al die technologie dacht ik. Ik keek nog eens vluchtig naar mijn gsm en voelde welke impact dit toestel wel niet heeft. Een toestel waarmee ik met de hele wereld kan communiceren 10cm lang 3cm breed en 2 cm dik. Geniaal toch dacht ik. En dit allemaal via nulletjes en eentjes. En deze dingen hebben bijna 90% van de wereldbevolking besmet. Als slaven zitten ze voor hun tv en smartphone gekluisterd in hun kleine wereldje terwijl er daar buiten zoveel te beleven is.
Klik om te vergroten...
Tijdens trips voel ik me juist verbonden met de hele wereld via de telefoon en ik bij de tv heb ik het idee alsof ik alles beleef via de mensen die ik daarop zie.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
theholyganja zei:
Ik neem mij voor om alles even te laten liggen..
Klik om te vergroten...

LSD moet je ook speciaal houden (net als alle drugs overigens). Tripmiddelen kunnen best een heftige impact hebben zoals je nu ook wel gemerkt hebt, geef het de tijd! :)

Je hebt er in ieder geval een topreporter-status mee verdient! :grin:
2
2CBreakfastLid
01-01-2024, 00:00
#18
theholyganja zei:
LSD is de enige hard drugs waar ik een uitzondering voor maakte omdat ik nogal een grote fan ben van psychedelica. Voor de rest ben ik nog altijd tegen pillen en andere toestanden in die familie(en ik hoop dat dit zo blijft)
Klik om te vergroten...

Mag ik vragen waarom dat is? Er zijn veel verschillende pillen, maar ik neem aan dat je XTC bedoeld? Ik heb beide geprobeerd en als je LSD leuk vindt dan is XTC ook een geweldige ervaring.

In plaats van een te zijn met het universum ben je een met iedereen en alles om je heen, verbonden door liefde.

Is het omdat pillen een slechte naam hebben voor jou? Of wat is precies de reden?

Je moet er een beetje mee uitkijken, natuurlijk. Zoals je bij LSD veel mentale voorbereidingen en voorwaarden in acht moet houden, zo moet je bij MDMA veel fysieke voorwaarden in acht houden. Hiermee bedoel ik dus: gebruik geen LSD als je mentale problemen hebt of niet lekker in je vel zit en gebruik geen MDMA als je in een bloedhete club staat en test je pillen.

Ik zou ook iedereen 1x MDMA aanraden maar lang niet iedereen 1x LSD aanraden. De laatste is naar mijn mening veel sterkere en gevaarlijkere drug.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, ik weet wat MDMA inhoud heb er al een paar boekjes overgelezen enzo.
Maar waarom ben ik er "tegen"..

Ik heb al genoeg mensen in mijn omgeving er zien aan kapot gaan terwijl zij net als ik eerst behoorden tot de harde kern "Ik ga alleen af en toe eens een jointje roken".

Natuurlijk mensen worden ouder en veranderen van standpunten en perceptie. Maar toch de meesten van hen namen dan al harddrugs van laten we pakweg zeggen hun 16de. Harddrugs jonger dan 18 nemen vond en vind ik nog altijd not done. Je weet op dat moment niet echt wat het inhoud en doordat je meestal zo'n wow gevoel krijgt door deze dingen is de verleiding groot om het een 2de maal te proberen. Bovendien hebben deze dingen toch wel een verslavende werking. Waarbij je dan nog eens kennismaakt met andere substanties en zo ben je weg natuurlijk. Velen van hen hebben dan ook hun studies verwaarloosd terwijl ze perfect hun hoge niveau van in het begin konden volhouden als ze hun verstand een beetje gebruikten...

Natuurlijk MDMA heeft ook zijn therapeutische werking :) Ik ben er heel blij mee en ik hoop echt dat ze weer onderzoek gaan doen naar die substanties die ze in de jaren 60 ook onderzochten. We kunnen er nog veel over te weten komen.

Persoonlijk? Ik heb ADHD/ADD en ik reageer dus al sterker op substanties. Ik zit van nature al in buien waarin dat ik op mijn ups zit en mij super gelukkig voel en heel veel energie heb en dan 5 dagen later helemaal in de put zit. Ik weet dus dat ik me behoorlijk slecht zou voelen moest ik mijn seratoninetank er in 1 keer helemaal doorjagen. Ik denk nog steeds iedere dag aan mijn LSD trip. Ik besef nu nog maar pas wat een impact dat kleine moleculetje kan hebben op iemand zijn mind. Daarbij heb ik als ik nog eens een jointje rook ook het gevoel dat alles lichtjes terugkomt vanuit die LSD trip. Daarom heb ik besloten om alles echt even met rust te laten en mij te focussen op mijn studies en mijn pure zelf (via meditatie enzo) zonder toegevoegde substanties... Daarom moet ik nu zeker niet beginnen met iets nieuws.

Maar voor de rest... Geen probleem met mensen die verstandig met deze stoffen kunnen omgaan. Moet een geweldig gevoel zijn die love feeling. Maar het is niet voor mij besteed. Ik weet dat ik deze dingen zeker zou misbruiken na een tijdje, dus ik blijf er gewoon van af :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben blij dat je mijn persoonelijke mening over dit spul snapt. Ik wil hier echt niet aan beginnen. Niet zozeer dat ik er tegen ben ofzo, maar ik weet dat het niet goed zou zijn voor mij. Hier in België hebben we ook niet echt de mogelijkheid om die dingen te laten testen. En ik wil ook niet echt eindigen zoals de rest in mijn omgeving. Overigens is er dan ook nog de vraag wanneer stopt het...

Enja natuurlijk no hate tegenover de mensen die hier wel verstandig mee kunnen omgaan. Maar degenen in mijn omgeving konden dat niet. Dus misschien daarom dat ik er een kleine allergie heb voor opgelopen. Als ik overigens naar festivals ofzo ga zie ik de mensen die pep nemen ook altijd raar en eng doen...

LSD is natuurlijk veel zwaarder dan MDMA, dus ik denk dat MD wel veiliger is dan lsd indien men het verstandig gebruikt ( water drinken, even afkoelen...). Maar ja waarom ben ik er tot aangetrokken. Ik zie mezelf als een psychonaut en het is fijn om via deze middelen te kunnen reizen naar andere dimensies enzo. Overigens hebben tripmiddelen vaak de kleinste vorm van verslaving. Daarom dat ik ze dan ook ietsje veiliger vind dan die andere dingen waar je rapper een overdosis van kan krijgen. Het addertje onder het gras is hier natuurlijk wel wat die dingen doen met je geest.

Anyway.. Gebruik met mate en verstand. Dit geldt bij alles :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."