Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetelkamaraden - Ketamine trip

Ketelkamaraden - Ketamine trip

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Origineel report is het zeker, maar moet me toch bij oortjes, roze olifant en narayani aansluiten dat het behoorlijk storend leest. Niet mijn stijl, maargoed ieder zijn ding laten we maar zeggen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
De meest briljante bedenksels komen wanneer we gewoon lol hebben en maar wat aanketelen haha.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit verhaal is een koan (check google ofzo). TS, jij bent plugged-in... Je verhaal loopt als een trein. :tearsofjoy:

Extra mooi is dat ik gister terug kwam uit mijn lsd/mdma trip, drugsforum opstartte en dit zag. Een moment van synchroniciteit.

En ze zeggen dat er geen magie meer is in de wereld...

:wave:
K
Karel_NotenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hulde. Wat een mooi verhaal en goed opgeschreven zeg, ijzersterk! Kan dit zeer waarderen, zo zie je ze niet vaak.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
10/10, Ugh! :smoke:
k
koen222Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja maar het is ook de pot verwijt de ketel, dusja een hoekje zit in een klein ongeluk zo zie je maar
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hahahha helden! Nu al trip report van het jaar!
Hoop dat er meer van dit soort reportjes komen :tearsofjoy:
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#8
ben het er echt totaal niet mee eens. vind het super kut om iedere keer het woord ketel te lezen... maar verder wel oke.
k
koen222Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmmmmmm...


The Ketel is strong with this one hmmmmm...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
de ketel verwijt...


Is het trouwens niet kameraden? of mis ik iets oud aziatisch?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
ben het er echt totaal niet mee eens. vind het super kut om iedere keer het woord ketel te lezen... maar verder wel oke.
Klik om te vergroten...

Amen to that Oortjes, ik vond het zelf ook eerder storend/afleidend om in elke zin 10x het woord 'ketel' te lezen. :tongueout: Maar ieder zijn humor. Verder wel leuk reportje.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmmm het leest voor geen meter met al dat geketel vind ik, maar origineel is het wel. Het schrijven geeft wellicht het sfeertje goed weer.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hahaha ja wel een vermakelijk verhaal hoor, maar vond de reactie van Mindless ook al wat overdreven (maar wel begrijpelijk na je candyflip) :mrgreen:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
ooscaar zei:
Hahaha ja wel een vermakelijk verhaal hoor, maar vond de reactie van Mindless ook al wat overdreven (maar wel begrijpelijk na je candyflip) :mrgreen:
Klik om te vergroten...
He he, dat heeft er zeker mee te maken gehad. :wink:

Aan de andere kant: ik weet inmiddels ook wel dat degene die net uit een lsd trip komt meer mezelf is dan degene die ik nu denk te zijn. :wink: Ik vind het nog steeds een bijzonder verhaal en meer dan alleen vermakelijk.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Aan de andere kant: ik weet inmiddels ook wel dat degene die net uit een lsd trip komt meer mezelf is dan degene die ik nu denk te zijn. :wink:
Klik om te vergroten...
Daar heb je ook wel helemaal gelijk in eigenlijk :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben wel benieuwd naar wat dan de diepe symboliek is in dit report. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lastig in woorden uit te leggen en ik zie het ook niet meer zo voor me als toen ik net uit die trip kwam. Misschien is symboliek wel een verkeerd gekozen woord. Het is misschien meer dat ondanks dat het complete onzin lijkt, het allemaal toch klopt volgens een bepaalde structuur die me heel erg bekend voor komt. Soms als ik trip kom ik weleens in een wereld waar alles heel erg de sfeer en feeling heeft van het circus. Dit hoor je ook vaak van mensen die DMT hebben gedaan en wellicht is dat diezelfde wereld. Ik heb dat dus weleens met trips op psilocybine en in mindere mate lsd. Het is een heel erg kenmerkend gevoel dat chaotisch is, absurdistisch, mysterieus en ook een tikkeltje onheilspellend. Maar ondanks dat het circus chaotisch is op die absurde manier, is het wel een gecontroleerde chaos. En er schuilt iets mysterieus in het gevoel van het circus. Door die wereld van het circus meerdere keren in trips te hebben verkend, heb ik ontdekt dat er een heel systeem zit achter de manier waarop dingen gebeuren in die dimensie. Ik denk zelf dat dit heeft te maken met wat archetypen worden genoemd. Archetypen zijn een soort universele concepten die aan de basis liggen van weer andere concepten/gedachten. Archetypen zijn universeel omdat ze niet persoonlijk zijn, maar hetzelfde voor iedereen. Ze bevinden zich op een dieper niveau dan het persoonlijke bewustzijn. Archetypen hoef je niet te leren, maar zitten al in je. Wat ik zelf dan denk wat er kan gebeuren, is dat iemand die heel erg in contact staat met zijn creatieve kant, zo'n archetype als het ware kan laten spreken door zichzelf. Dit hoeft helemaal niet een bewust iets te zijn, maar het is altijd iets wat als vanzelf gaat. Voorbeeld: wanneer je heel erg probeert creatief te zijn, ben je niet creatief.

Je kan zo'n verhaal onzin noemen en op een zekere manier is het dat ook. Daarom had ik het ook over koan's die in zekere zin ook intellectueel gezien complete onzin zijn, maar een diepere (niet rationele) herkenning in je op kunnen roepen. En het hoeft ook niet zozeer een humor iets te zijn, al vind ik dit specifieke verhaal best komisch. Het is dan ook wel een beetje mijn humor. Maar dat ik dit verhaal komisch vind heeft er niet zoveel mee te maken dat ik het bijzonder vind. Het is eerder een soort herkenning van de manier waarop fantasie organisch en vloeiend, maar totaal niet logisch/rationeel en toch weer met een zekere vreemde orde werkt wanneer het echt zijn vrije loop kan gaan, zonder inbreng van cultureel opgedane informatie. Kleine kinderen kunnen dit vaak ook goed, omdat zij natuurlijk relatief weinig cultureel beïnvloedt zijn en nog niet zo de rem op hun fantasie hebben gezet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De diepgang die jij in dit report leest zie ik er echt totaal niet in terug. Ze beschrijven eigenlijk amper wat ze nou echt ervaren hebben en zijn naar mijn idee vooral de hele tijd aan het opscheppen over wat voor doorgewinterde ketelaars ze wel niet zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
De diepgang die jij in dit report leest zie ik er echt totaal niet in terug. Ze beschrijven eigenlijk amper wat ze nou echt ervaren hebben en zijn naar mijn idee vooral de hele tijd aan het opscheppen over wat voor doorgewinterde ketelaars ze wel niet zijn.
Klik om te vergroten...
Het is de manier van vertellen wat ik er bijzonder aan vind, niet wat er gebeurd in het verhaal/met de hoofdpersonages.

Maar wie weet maak ik het zelf ook wel meer dan het is. Dat gevoel heb ik echter niet, zeker niet toen net na die trip.
k
koen222Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha wij moesten echt lachen om alle reacties hier. Het gaat om de vibe van het verhaal inderdaad we waren maar een beetje aan het aanketelen hoor. Maar al met al een geslaagde eerste tripreport dankzij jullie mooie reacties :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."