#1
Je moet het pas doen als je je er zelf klaar voor voelt. Maar een beetje dromen kan geen kwaad natuurlijk.
Veel plezier alvast komend weekend!
Veel plezier alvast komend weekend!
Vast wel gedeeltelijk. Maar met LSD trekt m'n interesse vooral naar m'n omgeving, dingen doen, denken over persoonlijke kwesties, denken over zeer complexe onpersoonlijke kwesties, vooral denken dus. :P Met psilocybine wordt ik echt op een bepaalde manier gedwongen om inwaarts te kijken en juist niet te gaan denken. Ik heb tientallen trips gehad waarbij ik door een of ander 'iets' elke keer werd afgestraft als ik mijn persoonlijke wil probeerde te gebruiken. Dan kreeg ik een soort schok door m'n hoofd of lichaam, of een hard (soort bonk) geluid in m'n hoofd, elke keer als ik de boel probeerde te sturen. Dat was doodeng op momenten. Psilo heeft me op die manier min of meer geforceerd meditatie geleerd. :P En het is niet dat ik dat wilde, want ik wilde immers de hele tijd de boel sturen. Maar door een fascinatie hiervoor ben ik ermee doorgegaan en bleek die strenge behandeling alleen maar te zijn om meer introspectief te gaan kijken. De dingen die ik zelf niet opmerkte, merkte dat 'iets' wel op en gaf dat aan me door. En dit ging dan uren aaneen door, waarbij het totaal geen medelijden met me had. Maar als ik m'n persoonlijke wil lang genoeg kon uitschakelen, dan kwam ik ook in een staat waar de euforie van bijvoorbeeld MDMA bij in het niets valt en waarbij ik in steeds hogere "dimensies" van luciditeit kwam. Zo wist ik dat dat "afstraffen" van m'n persoonlijke wil er niet was om mij te pesten, maar me juist te helpen.Fool zei:Is dit niet gewoon een self-fulfilling profecy? Ik heb namelijk niet het idee dat de één meer of minder interospectief is dan de ander. :P
Het zal natuurlijk meespelen wat je verwachtingen van iets zijn. Dat kleurt je ervaring. Voor mij verschillen ze echter duidelijk (in mijn subjectieve beleving) .Ik denk dat de meeste mensen die beide stoffen zouden proberen in een rustige setting met zo weinig mogelijk afleiding ook tot die conclusie zullen komen, maar ja dat denk ik.Bobsacamano zei:Ik ben het wel voor een deel met Fool eens. Het is en blijft je eigen gedachte over dit alles natuurlijk. Niet dat je ons probeert over te halen dat het werkelijk zo is haha. Voor mij is het wel degelijk wat anders maar wel met een kanttekening.
Dat heb ik ook.LSD leert mij inderdaad ook snel lessen over mezelf en mijn omgeving. Ik kan heel breed en mooi conceptueel denken en heb de dagen en zelfs weken na een LSD vrucht een verlichting in mijn ego. Het is erg verrijkend voor mijn leven zowel professioneel als persoonlijk. Ook heeft het me geholpen om trauma te overkomen.
Ik hoop dat jij en anderen dat serieus eens proberen, alleen trippen op psilo i.c.m. meditatie. Ik ben er zelf van overtuigd dat als je de "juiste" instelling hebt, dat iedereen doorbreekt naar dezelfde "plek". Vanuit daar kun je geen twijfel over dit alles hebben, omdat het verstand daar niet is. :P Je ziet dan dat je letterlijk vòòr gedachten bent en kunt dus niets interpreteren. Wat dan overblijft is de realiteit die je zelf bént.Psilo heeft voor mij nog niet heel veel gedaan maar daar komt de kanttekening. Ik heb nog niet heel vaak psilo gebruikt een keer of 6 en ook nog nooit alleen. Ik geloof je namelijk meteen als jij het zo ervaart want ik denk wel dat die potentie in psilo zit helaas heb ik het nog nooit mee mogen maken.
Ik hoop dat je wat vrienden hebt waar je wat aan kwijt kunt, want je zult er straks waarschijnlijk meer hebben dan je op kunt en dan elke week weer.Inmiddels is mijn paddo kweek setje binnen dus wellicht eerst volgende keer van mijn eigen oogst.
Mindless zei:Het zal natuurlijk meespelen wat je verwachtingen van iets zijn. Dat kleurt je ervaring. Voor mij verschillen ze echter duidelijk (in mijn subjectieve beleving) .Ik denk dat de meeste mensen die beide stoffen zouden proberen in een rustige setting met zo weinig mogelijk afleiding ook tot die conclusie zullen komen, maar ja dat denk ik.Bobsacamano zei:Ik ben het wel voor een deel met Fool eens. Het is en blijft je eigen gedachte over dit alles natuurlijk. Niet dat je ons probeert over te halen dat het werkelijk zo is haha. Voor mij is het wel degelijk wat anders maar wel met een kanttekening.
Dat heb ik ook.LSD leert mij inderdaad ook snel lessen over mezelf en mijn omgeving. Ik kan heel breed en mooi conceptueel denken en heb de dagen en zelfs weken na een LSD vrucht een verlichting in mijn ego. Het is erg verrijkend voor mijn leven zowel professioneel als persoonlijk. Ook heeft het me geholpen om trauma te overkomen.Maar in mijn ervaring met psychedelica en meditatie is het ego een gelaagd iets. Zodra je er meer lagen af pelt, wordt het steeds onpersoonlijker en meer universeel/kosmisch. Door die push van psilo worden er meer lagen afgepeld bij mij, omdat er dan dingen zijn die losgelaten moeten worden die ik eigenlijk liever niet loslaat. Het is daardoor vaak zo dat het begin van een psilo trip een ware beproeving is en eigenlijk helemaal niet zo leuk. Je moet dus meer in een trip willen zoeken dan alleen vermaak, anders haak je waarschijnlijk snel af.
Ik hoop dat jij en anderen dat serieus eens proberen, alleen trippen op psilo i.c.m. meditatie. Ik ben er zelf van overtuigd dat als je de "juiste" instelling hebt, dat iedereen doorbreekt naar dezelfde "plek". Vanuit daar kun je geen twijfel over dit alles hebben, omdat het verstand daar niet is. :P Je ziet dan dat je letterlijk vòòr gedachten bent en kunt dus niets interpreteren. Wat dan overblijft is de realiteit die je zelf bént.Psilo heeft voor mij nog niet heel veel gedaan maar daar komt de kanttekening. Ik heb nog niet heel vaak psilo gebruikt een keer of 6 en ook nog nooit alleen. Ik geloof je namelijk meteen als jij het zo ervaart want ik denk wel dat die potentie in psilo zit helaas heb ik het nog nooit mee mogen maken.Maar ja, daar begin ik weer.
Ik denk dat er zeker wel iets in me is dat graag anderen wil overhalen om dit ook mee te maken.
Ik weet ook dat het onmogelijk is om dit anderen écht uit te leggen, maar toch zit ik er zo vol van dat ik er altijd over wil schrijven. Imo is het ook écht de hemel wat je dan ervaart. Niet op de manier hoe het in religies wordt verteld, maar vele en vele malen grootser en mooier dan dat. Natuurlijk wil ik dan graag dat iedereen dat ervaart, zeker als je ziet hoe onze wereld is geworden door het ego.
Ik hoop dat je wat vrienden hebt waar je wat aan kwijt kunt, want je zult er straks waarschijnlijk meer hebben dan je op kunt en dan elke week weer.Inmiddels is mijn paddo kweek setje binnen dus wellicht eerst volgende keer van mijn eigen oogst.Veel plezier ermee in ieder geval.
![]()
Das knap lullig. :PBobsacamano zei:Het stomme is waar Bee mij net via een berichtje ook weer op wees. Ik ben een half jaar geleden begonnen met roken en een keer blowen zodat ik DMT kon doen.
Nou als DMT je aan het roken heeft gebracht is het wel zo eerlijk dat het je er ook weer afhelpt. :PBobsacamano zei:Het stomme is waar Bee mij net via een berichtje ook weer op wees. Ik ben een half jaar geleden begonnen met roken en een keer blowen zodat ik DMT kon doen. Ik had nog nooit over mijn longen gerookt. Nou das gelukt dus er is blijkbaar geen behoefte meer. Terwijl ik echt in dat half jaar behoorlijk afhankelijk was geworden.
Prachtig geschreven trip report, ik heb het zelf nooit afgewogen en heb slecht 1 van de 6 keren niet doorgebroken. Ik nam gewoon een dikke mespunt in mijn glazen pijpje en je moet de rook zolang binnenhouden tot je niet meer kan en dan kan je geen 2de hit nemen want mijn sitter moest altijd klaar staan om het pijpje over te nemen.Gisteren was het weer zover, er zou weer DMT op het menu staan. Dit keer zou ik het samen met Bobsacamano en zijn vriendin gaan doen. Bob en ik zijn al langer vrienden en spreken elkaar regelmatig buiten het forum om. Aangezien Bob ook een groot fan van psychedelica is en natuurlijk graag DMT wilde proberen hadden we een tijd geleden al besproken het eens samen te gaan doen, gisteren was het dus eindelijk zover.
Hoewel ik hiervoor al tien ervaringen met DMT heb gehad in de vorm van changa en pure DMT was ik toch wel weer gespannen merkte ik. Elke keer weer overvalt het me hoe heftig DMT eigenlijk is. Het is altijd op een fijne manier heftig, maar het maakt wel dat het niet iets is wat ik snel elke week zou doen bij wijze van spreken. Ik heb er diepe respect voor en dat zou alleen nog maar meer worden door deze ervaring, maar daar later meer over.
Aangezien ik een drukke week had gehad en niet helemaal fit was ben ik vrijdag avond redelijk op tijd gaan slapen en heb op zaterdag heerlijk uitgeslapen. Op zaterdag heb ik rustig wat klusjes gedaan die ik al langer had laten liggen en ben tot slot nog gaan mediteren voordat ik richting Bob zou rijden.
Eenmaal bij Bob aangekomen hebben we eerst even gezellig zitten kletsen met zijn drieën totdat het na zo'n anderhalf uur tijd werd voor de DMT. We zouden omstebeurt op reis gaan en daartussen konden we elkaar mooi vertellen wat we hadden meegemaakt. Althans, voor zover de ervaring in woorden te vatten is natuurlijk. Aangezien het de eerste keer voor Bob en zijn vriendin was heb ik voor hun 40mg afgewogen, genoeg om een erg indrukwekkende eerste ervaring te hebben in ieder geval. Ik zelf zou voor 60mg gaan, aangezien ik eerdere keren met 50mg het idee had net niet helemaal door te breken.
Klaar voor de lancering
Bob zijn vriendin zou eerst gaan, daarna Bob en daarna ik. Het was voor mij natuurlijk erg leuk om te zien en horen hoe zij hun eerste keer ervaarden. Uiteindelijk was het voor mij zover om ook richting DMT land te gaan. Ik merk meteen verschil tussen mijn eerdere keren op 50mg en nu 60mg, het voelt allemaal net iets intenser.
Ik ga achterover liggen met mijn ogen dicht en merk meteen dat ik ernorm de grond wordt ingeduwd, alsof er iemand op mij ging staan. Ik denk heel kort, 'blijf ademhalen', maar direct daarna denk ik eigenlijk meteen 'ademhalen is zo'n basisfunctie van je lichaam, dat zit wel goed, ga nou maar gewoon verder op in de ervaring.' Voor de zekerheid adem ik een paar keer diep in en uit, wat erg lekker voelt maar dat laat ik snel weer los. Er ontvouwd zich een gigantisch visueel spektakel voor mijn ogen, de meest bijzondere en onmogelijke geometrische patronen vormen zich in hoofdzakelijk groen, rood en geel. De patronen bewegen in hoge snelheid en turnen continu binnenste buiten. De patronen lijken onderdeel uit te maken van een groter plaatje, in de vorm van bijvoorbeeld een bloem of stad, allerlei verschillende dingen komen voorbij. De patronen zijn vaak echter zo complex dat er niet altijd perse iets van een groter plaatje in te ontdekken is en dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Vol verwondering aanschouw ik het spektakel zoals ik dat eigenlijk altijd doe. Echter heb ik het idee dat er een boodschap achter de visuals zit, ik voel de aanwezigheid van een entiteit die mij doormiddel van de visuals en gevoel een boodschap probeert mee te geven. Wat die boodschap is wordt me helaas niet helemaal duidelijk. Geen moment zie of hoor ik de entiteit, maar het is onmiskenbaar dat die er wel degelijk is.
Voor ik het weet nemen de heftige visuals in complexiteit en snelheid af en is de piek weer voorbij. Voor mijn gevoel duurde de piek echt maar 1 minuut ofzo, later hoor ik dat het ongeveer 4 minuten waren. Terwijl ik mijn ogen weer open doe beweegt de hele kamer nog steeds en voelt alles een beetje cartoonachtig aan. Ik ben duidelijk nog niet terug, maar omdat het verschil met de piek zo groot is voelt het wel alsof ik weer helemaal terug ben. Ik probeer in woorden uit te leggen wat ik heb meegemaakt, maar alles wat ik zeg lijkt de ervaring geen eer aan te doen. Nou geldt dit natuurlijk altijd wel met psychedelica, maar met DMT is dit helemaal extreem. Het engelse woord ineffable lijkt wel voor DMT bedacht te zijn. Terwijl de DMT verder uitwerkt blijft er een heerlijke warme gloed in mijn lichaam hangen voor een half uur ongeveer.
Doorbraak
Na zo'n anderhalf uur besluiten we dat het tijd is voor een tweede lancering. Dit keer nemen we allemaal 60mg. Wederom weer erg leuk om te zien en horen hoe zij het ervaren. En nog veel belangrijker, Bob zijn vriendin blijkt een goede tip mee te geven voor Bob en mij. Zij verteld dat ze tijdens haar trip op een geven moment bewust dacht dat ze zich nog meer moest overgeven aan de ervaring. En doordat te doen zakt ze nog dieper in de trip weg.
Hoewel mijn eerdere ervaring op de avond weer heel erg bijzonder was, was ik deels ook wel enigszins teleurgesteld dat ik wederom niet heb kunnen doorbreken. Ik probeer deze keer dus nog dieper te inhaleren en nog meer hits te nemen. Dit lijkt te werken, want bij het nemen van mijn laatste hit merk ik dat het nog weer net een stapje intenser is allemaal. Waar ik voorheen al alles zag draaien tijdens mijn laatste hit, begint nu echt de kamer al te verdwijnen met ogen open. Snel geef ik de pijp door en ga ik achterover liggen, hopelijk komt die lang verwachte doorbraak er nu aan.
De visuals beginnen weer redelijk hetzelfde zoals normaal, echter merk ik dat het snel meer wordt dan dat. De entiteit is nu zo aanwezig dat ik het idee heb dat het om een vrouwelijk energie gaat. Ik kan haar nog steeds niet zien, maar het voelt alsof zij mij aan de hand neemt om haar boodschap duidelijk te maken. Ik zeg nog een keer tegen mezelf dat ik me er echt aan moet overgeven en kom nog dieper de ervaring in. Ik wordt langs een intrigerende wereld gebracht waarin de visuals nu ook echt onmiskenbaar een duidelijke betekenis hebben die gepaard gaan met gevoel. Ik zou de visuals graag willen omschrijven, maar eenmaal uit de piek ben ik ze alweer vergeten. Het enige wat ik me dus kan herinneren dat ze heel mooi waren, maar vooral erg belangrijk. Aan de hand van beelden en gevoel wordt de betekenis van het leven en het universum aan mij laten zien. Helaas heb ik het grootste deel van de ervaring en de boodschap niet kunnen onthouden, wat echter achterblijft is een gevoel van onvoorwaardelijke liefde en verbondenheid met het universum. Er was tijdens de piek duidelijk sprake van een volledige ego oplossing, het gevoel was vergelijkbaar aan mijn ego oplossing op LSD. Echter was het dit keer extreem visueel en de achterliggende boodschap leek veel urgenter te zijn op DMT.
Tijdens de piek was tijd dit keer echt totaal betekenisloos. Eenmaal bijgekomen van de piek lijkt het dan ook minstens een half uur geduurd te hebben, uiteraard was het wederom maar weer zo'n 4 minuten.
Nadat de piek is uitgewerkt doe ik langzaam mijn ogen weer open en het enige wat ik kan zeggen op dat moment is 'Wow'. Ik probeer te vertellen wat ik heb meegemaakt, wat voor boodschap ik meegekregen heb, maar ik ben het helaas grotendeels weer vergeten. Het enige wat achterblijft is een gevoel van onvoorwaardelijke liefde en verbondenheid. Dit gaat tevens gepaard met een gevoel van enorme nederigheid. Ik had al een diepe respect voor DMT, maar door deze doorbraak is die nog velen malen groter geworden. Ik heb veel meegemaakt met trippen, maar dit is echt van een totaal andere orde. Waar andere tripmiddelen je in staat stellen om je via gedachten inzichten over jezelf en het universum te geven, weet DMT die inzichten via visuals en gevoel af te geven. Op een manier die zo ontzettend indrukwekkend is. Voor een paar minuten na de piek ben ik letterlijk met stomheid geslagen door de enorme indruk die het op mij maakt.
Nawoord
Pas na een tijdje ben ik weer in staat om langzaam te vertellen wat ik nog wel heb kunnen onthouden. Zo praten we daarna nog een tijd na wat we nou allemaal ervaren hebben en wat de mogelijke betekenis hiervan is. Het heeft op ons alle drie enorme indruk gemaakt. Uiteraard hebben we alle drie onze eigen trips gemaakt, maar toch lijken er ook best een hoop overeenkomsten in te zitten. Zoals het zien of voelen van entiteiten en het gevoel dat er echt een boodschap in de ervaring zit.
Ik had graag in meer detail willen omschrijven wat ik allemaal gezien heb en wat precies de boodschap was van de entiteit die mij aan de hand mee nam. Maar helaas is er maar heel weinig blijven hangen. Ik denk dat ik nog veel vaker terug moet om het ooit een keer daadwerkelijk goed te kunnen omschrijven.
Het is uiteindelijk best een flink report geworden, maar ik wilde zo duidelijk mogelijk omschrijven wat ik heb meegemaakt. Tevens is het schrijven van een report altijd een goede manier voor mijzelf om alles te verwerken en het een plek te kunnen geven. Ik kijk ook erg uit naar het report van Bob!
Ja ken het boek, wil ik nog wel een keer lezen. Ik heb wel de documentaire gezien, maar die zal vast minder zijn dan het boek.Ik ben net terug van een vakantie in Frankrijk waar ik fijn in het zonnetje "Spirit Molecule" (het boek van Rick Strassman over DMT) heb gelezen. Ken je dat boek?!
Ja ervaring met andere psychedelica zal je zeker helpen bij DMT, maar is niet perse een vereiste.Zelf heb ik het idee dat ik eerst nog wat meer ervaring op moet doen met psilo en LSD voordat ik "klaar" ben voor DMT. Denk jij dat andere psychedelica ervaringen je een beetje helpen om om te kunnen gaan met de heftigheid van een DMT ervaring?
Dank je! Het blijft moeilijk te verwoorden inderdaad. Ik kan me niet meer alles exact herinneren van wat ik gezien heb, maar heb wel een soort van complexe geometrische steden/werelden gezien. Dit heb al vaker op DMT gehad trouwens. Mijn visuals op DMT zijn vaak extreem buitenaards en daardoor erg lastig te relateren aan dingen die je hier op aarde tegenkomt.ElvenSpice zei:Mooi geschreven! Het blijft moeilijk om het te verwoorden, beste term om het denk ik te omschrijven is dat je de ervaring 'bent'. Het 'zijn' kan ook moeilijk worden uit gelegd. Hebben jullie nog tempels of iets in die richting gezien?
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, aangezien ik dat laatsten meemaakte met een psilo trip. Alsof er een aanwezigheid was in de kamer, die om me heen en door me heen bewoog. En ondanks dat er niets te zien was, leek dat element van de ervaring juist echter dan wat wel te zien was.Psychedelibee zei:Geen moment zie of hoor ik de entiteit, maar het is onmiskenbaar dat die er wel degelijk is.
Zelf denk ik dat dat niet zozeer een kwestie van vergeten is, maar meer een kwestie van op een te lage golflengte/frequentie zitten. Inzicht is geen stoffige oude kennis, het is eerder intens levendig. Je zou het wel vergeten kunnen noemen, maar dan een heel ander vergeten dan vergeten van het geheugen (imo). Ik geloof zelf dat inzicht altijd beschikbaar is als je je frequentie maar voldoende verhoogt.Ik probeer te vertellen wat ik heb meegemaakt, wat voor boodschap ik meegekregen heb, maar ik ben het helaas grotendeels weer vergeten.
Ik had graag in meer detail willen omschrijven wat ik allemaal gezien heb en wat precies de boodschap was van de entiteit die mij aan de hand mee nam. Maar helaas is er maar heel weinig blijven hangen.
Prachtig man! Dit klinkt zó als iets voor mij!Ik heb veel meegemaakt met trippen, maar dit is echt van een totaal andere orde. Waar andere tripmiddelen je in staat stellen om je via gedachten inzichten over jezelf en het universum te geven, weet DMT die inzichten via visuals en gevoel af te geven. Op een manier die zo ontzettend indrukwekkend is. Voor een paar minuten na de piek ben ik letterlijk met stomheid geslagen door de enorme indruk die het op mij maakt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."