Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT, een ervaring om stil van te worden

DMT, een ervaring om stil van te worden

48 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Acidfreakx zei:
Prachtig geschreven report
Klik om te vergroten...
Dank je!
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi om te lezen dat mensen zo kunnen genieten van bepaalde tripmiddelen. Ik ben wel nieuwsgierig maar houd t bij amfetamines en opiaten want ik weet zeker dat ik helemaal paranoia word van een zwaar tripmiddel. Heb ooit een bepaalde dosis paddo's gebruikt en dat vond ik meer dan genoeg!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi verhaal vriend. Goed omschreven ik was er bij dus dat helpt natuurlijk maar mooi verwoord :) Mijn report komt er aan ik heb zelfs vandaag de hele dag nog zitten verwerken. Ik heb er een mooie les uit gehaald en ik zal dit ook in mijn report delen. Indrukwekkend is een nietig woord voor wat DMT met me heeft gedaan.

Dankje voor de mooie ervaring.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt Bob :). Ik kijk erg uit naar jou report, vooral ook de les die je eruit hebt gehaald. De grootste les die ik er nu uit heb gehaald is eigenlijk een bevestiging van mijn eerdere ervaringen met psilo en LSD. Dat het om liefde draait in het leven, en om dat te kunnen geven moet je eerst van jezelf houden. Deze ervaring sterkt mij dan ook wederom om verder te gaan met de weg die ik ben ingeslagen, denk aan mediteren en meer aandacht aan zaken geven die ik belangrijk vind in het leven. Wel heb ik het idee dat er nog veel meer te leren valt in de boodschap van DMT, dus ik ga zeker vaker terug.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooi geschreven! Het blijft moeilijk om het te verwoorden, beste term om het denk ik te omschrijven is dat je de ervaring 'bent'. Het 'zijn' kan ook moeilijk worden uit gelegd. Hebben jullie nog tempels of iets in die richting gezien?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ElvenSpice zei:
Mooi geschreven! Het blijft moeilijk om het te verwoorden, beste term om het denk ik te omschrijven is dat je de ervaring 'bent'. Het 'zijn' kan ook moeilijk worden uit gelegd. Hebben jullie nog tempels of iets in die richting gezien?
Klik om te vergroten...
Dank je! Het blijft moeilijk te verwoorden inderdaad. Ik kan me niet meer alles exact herinneren van wat ik gezien heb, maar heb wel een soort van complexe geometrische steden/werelden gezien. Dit heb al vaker op DMT gehad trouwens. Mijn visuals op DMT zijn vaak extreem buitenaards en daardoor erg lastig te relateren aan dingen die je hier op aarde tegenkomt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Prachtig! :grin: Heerlijk om eens reports van DMT te lezen hier op DF! En het is trouwens ook zo fijn om hier contact te hebben met mensen die ook zo gefascineerd zijn door psychedelica en bewustzijnsverruiming, maar dat even terzijde. :wink:

Echt enorm interessant om te lezen hoe dan dan ongeveer gaat, zo'n DMT trip. Ik stel me er ook dingen bij voor, maar ik weet dat de voorstelling iets totaal anders moet zijn dan zo'n werkelijke ervaring.

Psychedelibee zei:
Geen moment zie of hoor ik de entiteit, maar het is onmiskenbaar dat die er wel degelijk is.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, aangezien ik dat laatsten meemaakte met een psilo trip. Alsof er een aanwezigheid was in de kamer, die om me heen en door me heen bewoog. En ondanks dat er niets te zien was, leek dat element van de ervaring juist echter dan wat wel te zien was.

Ik probeer te vertellen wat ik heb meegemaakt, wat voor boodschap ik meegekregen heb, maar ik ben het helaas grotendeels weer vergeten.

Ik had graag in meer detail willen omschrijven wat ik allemaal gezien heb en wat precies de boodschap was van de entiteit die mij aan de hand mee nam. Maar helaas is er maar heel weinig blijven hangen.
Klik om te vergroten...
Zelf denk ik dat dat niet zozeer een kwestie van vergeten is, maar meer een kwestie van op een te lage golflengte/frequentie zitten. Inzicht is geen stoffige oude kennis, het is eerder intens levendig. Je zou het wel vergeten kunnen noemen, maar dan een heel ander vergeten dan vergeten van het geheugen (imo). Ik geloof zelf dat inzicht altijd beschikbaar is als je je frequentie maar voldoende verhoogt.

Ik heb veel meegemaakt met trippen, maar dit is echt van een totaal andere orde. Waar andere tripmiddelen je in staat stellen om je via gedachten inzichten over jezelf en het universum te geven, weet DMT die inzichten via visuals en gevoel af te geven. Op een manier die zo ontzettend indrukwekkend is. Voor een paar minuten na de piek ben ik letterlijk met stomheid geslagen door de enorme indruk die het op mij maakt.
Klik om te vergroten...
Prachtig man! Dit klinkt zó als iets voor mij!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Mindless dit is inderdaad echt helemaal iets voor jou. Ik weet niet of je de aanwezigheid kan vergelijken met wat je op psilo voelde, ik heb dat nog nooit gehad op psilo. Maar dit voelde zo onvoorwaardelijk en krachtig. Ik denk dat jij hier echt enorm van zal genieten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat denk ik ook wel. :) Maar ik heb er geen haast mee. Als het op m'n pad komt prima, zo niet dan ook prima. Ik ben bovenal geïnteresseerd in die liefde en inzichten die ervaren worden met psychedelica altijd beschikbaar maken, ook zonder dergelijke tools.

Nu ik trouwens even nadenk over die onzichtbare entiteit/aanwezigheid. Dat is echt iets wat altijd omschreven wordt bij het zogenaamde openen van het derde oog. Dat je bewust kunt worden van dingen waar je normaal totaal niet bewust van bent. Natuurlijk klinkt dit voor iemand die nooit iets dergelijks heeft meegemaakt als iets wat je fantaseert tijdens zo'n trip, maar zo'n ervaring is niet te ontkennen. Je weet met absolute zekerheid dat er 'iets' aanwezig is bij jou in de buurt, helemaal als het ook nog eens in je lichaam gaat en met ongekende precisie en bovennatuurlijke finesse jouw ledematen gaat besturen. :P

Ik wil trouwens niet beweren dat dit dan hetzelfde is als met DMT, daar heb ik geen benul van. Maar als ik het zo lees, doet het me heel erg denken aan die ervaring.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die entiteit voelde zeker niet gefantaseerd, maar ik denk dat je vaker psychedelica gedaan moet hebben inderdaad omdat te kunnen begrijpen of je moet er van nature enorm voor open staan natuurlijk.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja dat is wel een beetje de key wat ik irritant vind met het delen van mijn ervaringen. dat mensen zeggen "Ja maar dat gevoel komt door de drug" Dat je zelf gestuurde inzichten krijgt vinden mensen prima om te horen zelfs heel mooi. Maar als je het "zweverig" Maakt dan ineens komt het door de drug.

Ik denk ook dat wat jij als entiteit voelt tijdens een psilo trip wellicht hetzelfde is maar op een ander hoogte van bewustzijn als DMT. Iedere stof opent een andere frequentie heb ik het idee. Net als ik bij LSD meer in verbinding sta met de mensheid en de mensen om me heen. Maar op psilo voel ik toch meer een oerse verbondenheid noem het een spirit. Bij DMT leek het een hoger gelegen frequentie. Het één is niet beter dan het ander het is gewoon anders. Iedere stof kan je iets anders moois meegeven.

Mindless zei:
Dat denk ik ook wel. :) Maar ik heb er geen haast mee. Als het op m'n pad komt prima, zo niet dan ook prima. Ik ben bovenal geïnteresseerd in die liefde en inzichten die ervaren worden met psychedelica altijd beschikbaar maken, ook zonder dergelijke tools.

Nu ik trouwens even nadenk over die onzichtbare entiteit/aanwezigheid. Dat is echt iets wat altijd omschreven wordt bij het zogenaamde openen van het derde oog. Dat je bewust kunt worden van dingen waar je normaal totaal niet bewust van bent. Natuurlijk klinkt dit voor iemand die nooit iets dergelijks heeft meegemaakt als iets wat je fantaseert tijdens zo'n trip, maar zo'n ervaring is niet te ontkennen. Je weet met absolute zekerheid dat er 'iets' aanwezig is bij jou in de buurt, helemaal als het ook nog eens in je lichaam gaat en met ongekende precisie en bovennatuurlijke finesse jouw ledematen gaat besturen. :P

Ik wil trouwens niet beweren dat dit dan hetzelfde is als met DMT, daar heb ik geen benul van. Maar als ik het zo lees, doet het me heel erg denken aan die ervaring.
Klik om te vergroten...
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ook echt een gaaf report, goed geschreven ook weer! Zoals bij Bob ook al gezegd, echt heel bijzonder dat iedereen die entiteiten benoemd. Of het onderdeel is van de hallucinaties of onderdeel van iets groters is natuurlijk heel interessant, maar ik heb het idee dat je dit na zo een trip echt niet af durft te schuiven als enkel hallucinaties. Lijkt me echt een heel interessant stofje en lijkt me inderdaad ook zeker wat voor jou Mindless! :)

Edit: ben het ook erg met Bob eens dat het irritant is als mensen zonder enige verdere ervaring zo een hele trip af doen als een verstoring van bewustzijn. Omdat je het simpelweg niet zeker weet valt er ook gewoon niet veel over te zeggen, behalve de boodschap erachter waar je zelf in gelooft :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha ik weet precies wat je bedoeld Bob. Aan de ene kant krijg ik die inzichten met meditatie en psychedelica die mijn bestaande opvattingen omver blazen, maar aan de andere kant weet het verstand (zowel dat van mij als van anderen) altijd een rationele verklaring hiervoor te vinden. Of iets zweverig is, heeft natuurlijk ook alles te maken met het standpunt dat je inneemt. Is voor iemand de wereld niets meer dan materie, toeval, willekeur en enkel wat gezien kan worden met je fysieke ogen, dan zal iets dat ook maar iets daarvan afwijkt natuurlijk al gauw als zweverig geïnterpreteerd worden.

En dat van die frequenties ben ik helemaal met je eens. Het ene is inderdaad ook niet beter dan het andere, maar het is een andere expressie: een andere trilling. Maar hoewel het ene niet 'beter' is dan het andere, ben ik wel van mening dat hoe hoger de frequentie, hoe dichter je bij waarheid komt. Hoe hoger de frequentie, hoe dieper de liefde, hoe mooier de schoonheid, hoe intelligenter de wijsheid, enzovoort.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi verslagje weer gast! Leuk om te lezen en ergens denk ik wel dingen te herkennen in mijn 5meo trip laatst. Die complexe vormen enzo die betekenis hebben en de vergelijking met de lsd ervaring. Ik ben nu toch ook wel heel erg benieuwd naar deze stof. Was ik al lang uiteraard maar dit vergroot het weer. Ben vooral heel erg benieuwd naar het verschil met 5 dan ook.

Misschien moeten we is iets plannen :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Interessante ervaringen, bijzonder om zulke verschillende doch gelijke verhalen van jou en Bob te lezen. :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi report en fantastische ervaring B & B!! Jammer dat de mooie visuals vergeten worden Bee maar waarschijnlijk maakt het gevoel dat je er aan over houd dat allemaal goed. DMT staat op mijn TO DO maar is nog ver van mijn bed. Ik kan er aan komen maar wil me er nog niet aan wagen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt allemaal voor de mooie reacties, doet me goed :).

ooscaar zei:
Edit: ben het ook erg met Bob eens dat het irritant is als mensen zonder enige verdere ervaring zo een hele trip af doen als een verstoring van bewustzijn. Omdat je het simpelweg niet zeker weet valt er ook gewoon niet veel over te zeggen, behalve de boodschap erachter waar je zelf in gelooft
Klik om te vergroten...
Heel irritant inderdaad, maar tegelijk heb ik soms ergens ook wel met die mensen te doen. Het leven is misschien wel makkelijker als je alles heel zwart wit bekijkt, maar ik merk wel dat het leven veel mooier wordt als je meer open mindend wordt. Zelf stond ik vroeger ook niet echt open voor 'zweverigere' dingen, maar psychedelica en reizen hebben mijn geest echt geopend. Niet dat ik nu perse alles geloof, maar ik durf niks meer uit te sluiten. Het is misschien raar om te zeggen, maar ik vind echt dat ik er een beter mens van geworden ben. Ik zou het eerlijk gezegd iedereen gunnen, maarja uiteindelijk moeten mensen dat zelf toelaten natuurlijk.

Mindless zei:
En dat van die frequenties ben ik helemaal met je eens. Het ene is inderdaad ook niet beter dan het andere, maar het is een andere expressie: een andere trilling. Maar hoewel het ene niet 'beter' is dan het andere, ben ik wel van mening dat hoe hoger de frequentie, hoe dichter je bij waarheid komt. Hoe hoger de frequentie, hoe dieper de liefde, hoe mooier de schoonheid, hoe intelligenter de wijsheid, enzovoort.
Klik om te vergroten...
Zo'n gevoel heb ik er ook wel bij ja. Wat dat betreft geloof ik ook wel dat psilo een hogere frequentie heeft dan LSD en DMT dus weer een hogere frequentie dan psilo. Alle drie kunnen ze je echt dingen op hele verschillende vlakken leren.

Zelf ervaar ik het zo dat LSD me hele praktische dingen op persoonlijk vlak kan leren die direct in mijn dagelijks leven toepasbaar zijn. Psilo heeft me geleerd meer open te staan voor spiritualiteit, heel interessant maar in het begin had ik wel moeite dit op mijn eigen leven toe te passen. Nu met mediteren lukt me dat wat beter. Het grappige is wel dat ik dit door psilo trips al heel lang wilde, maar dat een ervaring met LSD ertoe geleidt heeft dat ik dit ook echt ben gaan doen. Lijkt dan toch weer dat praktische karakter van LSD te zijn. DMT lijkt me vooral de ultieme waarheid van het universum te willen leren, dat maakt het veel abstracter maar ook wel echt heel mooi en belangrijk. Wat ik daar concreet mee kan weet ik nog niet helemaal, maar dat komt vanzelf wel.

Timmie94 zei:
Misschien moeten we is iets plannen
Klik om te vergroten...
Lijkt me leuk, heb jij nou al changa gerookt met je broer of is dat er nog niet van gekomen?

Tekzor668 zei:
DMT staat op mijn TO DO maar is nog ver van mijn bed. Ik kan er aan komen maar wil me er nog niet aan wagen.
Klik om te vergroten...
Zolang jij jezelf er nog niet klaar voor voelt zou ik er nog mee wachten inderdaad. Wel is het zo dat het spul verdomde lastig te krijgen is. Ik kon het een tijd geleden krijgen en heb toen wat ingeslagen. Later probeerde ik nog wat te bestellen en toen was het er niet meer. Ik heb voor mezelf gelukkkig dus precies op het juiste moment toegeslagen.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee die Chang ligt hier nu denk ik ook al bijna een jaar onaangeraakt :tearsofjoy:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Timmie94 zei:
Nee die Chang ligt hier nu denk ik ook al bijna een jaar onaangeraakt :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Haha ok, nouja alles op zijn tijd toch. Ik vond zelf Changa wel een mooie introductie naar pure DMT. Niet dat het perse hoeft ofzo, maar om het allemaal een beetje op te bouwen zeg maar. Beiden zijn in ieder geval erg indrukwekkend.
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#20
Klinkt als een goed bestede dag zo, erg leuk geschreven tripreports (zowel van jou als Bob) :) Ben het met je eens dat het met bepaalde stoffen als DMT lastig is om in woorden te bevatten wat je precies ervaart. De ideeën na de trip (het van stomheid geslagen zijn en het idee dat er een boodschap in zit) klinkt erg herkenbaar. Ik heb ook vaak dat ik na zulke ervaringen nog een tijdje, zeker direct zo na een trip, meer met een glimlachje door het leven wandel.

En een DMT trip leren omschrijven door het vaker te doen .. Tja, ik vind het altijd moeilijk om met woorden uit te leggen wat er tijdens zo'n trip in je omgaat en naar mijn idee is dat ook niet te doen. Maar, ik laat me graag verassen door goede pogingen om er in de buurt te komen ^^

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."