Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn eerste keer trippen; 2cb.

Mijn eerste keer trippen; 2cb.

56 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#1
2cb
Lijkt me wel leuk om te proberen
Hou wel van trippen

~ Ray ~
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Ik zag een dunne tiener met heel kort haar en een petje.
Klik om te vergroten...
Nou @Koes klopt deze omschrijving een beetje?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
BasvanHoven zei:
Is een tripmiddel met nog eens een discociatieve schep erbovenop echt hemels? Ik zou denken dat hoe meer "clouded" en afgestompt je brein werkt, hoe minder stuurbaar de trip, hoe minder voorspelbaar. Misschien kijk ik er op de verkeerde manier tegenaan?
Klik om te vergroten...
Ze vullen elkaar in mijn ervaring heel mooi aan zonder dat het de ervaring zozeer meer beladen doet aanvoelen (op zowel fysiek als mentaal vlak).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
18-19mg 2cb.
Voor het eerst ga ik trippen, of althans dat hoop ik. Ik heb geen enkele ervaring met trippen of hallucineren.
Previous ervaringen: mdma, coke, wiet, hasj en alcohol. Oja spacecake en een keer hasj melk. Was geen succes... En dan druk ik mezelf zachtjes uit. :kots:

Ik heb van alles in huis gehaald qua eten, drinken, snacks etc. Geen idee of ik trek krijg maar dan heb ik het maar in huis. Sowieso schijnt eten je een heel apart gevoel te geven.
Jointje ligt klaar voor later in de trip of tijdens de come down. Voorlopig nog niet want ik wil graag het pure 2cb gevoel beleven. Ook heb ik toch wat valeriaan tabletjes klaar gelegd. Voor als ik te hard ga.
Waar ik op hoop: visuals! Dat zou ik heel graag meemaken! Verder gewoon het trippen en de euforie. Nu hopen dat mijn verwachtingspatroon niet te hoog is.

18.00 inname 18-19mg 2cb
Beetje gespannen maar vooral heel veel zin om iets nieuws te beleven!

19.00
Ik voel en merk nog niets. Een klein beetje ongemakkelijk gevoel in mijn maag maar niet meer dan dat. Ook gaap ik vrij veel.

19.20
Ik voel mij een tikkie misselijk maar als je het "weg stuurt" is het weg. schaduwen beginnen te ademen. Vooral op grijze en witte oppervlaktes. Ook kijk ik net naar mijn ipad en het lijkt alsof er een fel licht boven mij word geschenen.
Ik blijf wel gapen en zou zelfs kunnen slapen.. Echt!

19.30
Nog steeds misselijk. Begin wat smile op mijn gezicht te krijgen en voel me gewoon lekker happy. Nee niet echt happy, lekker!
Al is dat gapen en willen slapen wel en dingetje moet ik zeggen...
ik deed net mijn ogen dicht en zag een soort kermis lampen zoals bij een attractie. Van die gekleurde neon lampjes. In strepen, rondjes of gewoon iets. De achtergrond is pikzwart. Maar zwarter dan zwart. Daarom zijn die lampjes ook zo mooi! Ow wacht! Het heeft iets weg van Mario Kart! Of nee toch niet, het is geen baan. Maar wel hetzelfde type lampjes als dat level op die kermis of flipperkast. Ja met die flipperkast.

20.45
Wat? Ik word wakker! Ik heb echt een uur geslapen.. Kijk nog eens naar mijn laatste notitie en de tijd nu, ja ruim een uur. Niets gedroomd maar echt geslapen.
Ik zit wel nog in de piek merk ik. Althans ik gok dat het na 2 uur en 3 kwartier niet meer heftiger zal worden.

Ik wil wel iets eten. Niet echt trek maar ik eet avonds altijd iets. Broodje met hagelslag en boter word het. Na een paar happen hoef ik niet meer, de misselijkheid komt terug. Eigenlijk wil ik weer even liggen maar dat ga ik niet doen. Ik heb geen zin mijn halve trip te slapen..

21.00
Op wat golvende schaduwen en verkleurende dingen in mijn huis (de tafel golfde van crème kleurig naar oud roze en oud bordeaux rood.)
Ook voel ik me niet bijzonder vrolijk, happy of euforisch. Zover vind ik het wel een beetje tegenvallen eigenlijk.

Ik spice het een beetje up hoop ik met een jointje. Wel voorzichtig een trekje en wachten het schijnt nogal de trip te kunnen versterkten. Niks, nog maar een trekje.
Zo heheh! Dat is wel een lekker gevoel! Dat spiced het zeker een beetje up! :stoned:
De kleuren en golven worden steeds duidelijker en feller gekleurd, ja nu wordt het wel mooi! Nog maar een trekje.
Geinig zeg, een paar trekjes van een joint maken je echt stoned! In combi met die kleuren en de meligheid is het nu wel leuk! :hearteyes:

Sjit, ineens moet ik aan Koes denken! What the duck doet Koes in mijn trip? Ojaa die wilde weer eens goed stoned worden! Haha nou Koes, neem wat 2cb en rook dan een joint, lig je opgerold onder de bank van stonedheid! Neeee niet doen he Koes, geintje man! Ja met die gast weet je het nooit.

De misselijkheid zakt ook weg! Dat is dus op dit moment het ei van Columbus! Een joint! (Ziet een VOC schip op de muur)
Wauw wat had ik graag mee gevaren met Columbus.. Een zwaar hard (waarschijnlijk kort) leven maar je komt nog eens ergens!

Ik ga maar eens plassen. Zo haahaa! Dat licht in de wc maakt alles nog ademender en golvender! Plassen gaat gewoon gelukkig..

22.00
De piek is voorbij. Het zakt allemaal wat af en de joint voelt nog wel lekker en dan komen de golven en kleuren wel terug maar zonder zijn ze weg.
Ik zit zo langzaam aan te denken wat ik nou van 2cb vindt.. Tsja.
"Eerst maar eens wat eten" zei likkepot, "waar haal je dat vandaan?" zei ringeling. "Uit de koelkast natuurlijk!" zei het kleine ding. Hoe heette die middelvinger ook alweer in dat rijmpje en wat zei die? Ben het kwijt. :flushed:

Het worden toastjes met sambal smeerkaas en Paturain! Zow dat vliegt er in als koek zeg! Ik heb honger gekregen! Als toetje nog 2 roze koeken...

23.00
Rustig rook ik de andere helft van mijn jointje op. Daarna langzaam aan de boel opruimen en de kat eten geven. Dan nog even zitten met een jointje en wederom was een halve voldoende. De rest in een buisje voor morgen.

Ik heb heerlijk geslapen! Echt als een roosje! Werd fris en fruitig wakker en trek in een goed ontbijt. Daarna gesport en nog even op een verjaardag langs geweest. Nu ben ik wel erg moe hoor.. Geen kater gevoel zoals met alcohol, coke of xtc maar wel echt moe.

Conclusie:
Leuk? Ja! Soms saai? Ja!
Het was geen topper voor mij. Ik bleef behoorlijk last houden van de bodyload. De misselijkheid was soms weg hoor maar toch wel vaak aanwezig, ook tijdens de trip. Niet dat ik moest overgeven en ook niet bijna maar wel misselijk. Koud-warm, klam zweet soms. Het slaperig viel mij ook wel tegen. Is dat een bekend fenomeen bij 2cb?
Ik kan mij niet echt voorstellen dit op een festival te nemen. Ik had totaal geen behoefte aan muziek of dansen. Ik heb zo goed als de hele trip op de bank geplakt gezeten. Zelfs geslapen. Even een kijkje in de tuin maar het was al zo goed als donker.
Ook heb ik geen euforie gevoeld. Ja met de joint erbij wel.
High gevoel had ik wel. Ik was duidelijk onder invloed. Opzich een lekkere high, als die bodyload niet zo zwaar was.
Ook heb ik qua denkwijzen en emoties niet veel mee gemaakt. Af en toe dacht ik juist niet helder en verder dacht ik niet echt veel. Snap je? Hahahaha!

Ik denk dat ik het nog wel een keer wil proberen. Alleen weet ik niet of ik nou meer moet nemen of juist minder en een joint erbij? Of is dit niet iets voor mij? Ik ben wel nieuwsgierig geworden en wil wel meer mee maken. Meer visuals en misschien meer happy-euforie gevoel. Minder sufheid maar ook minder bodyload/misselijkheid.
Het kan een tweede keer anders uitpakken heb ik begrepen. Elke keer kan anders zijn ook al neem je dezelfde dosis. Of heb ik dat mis?
Misschien is het leuker met meerdere mensen? Dan houd je elkaar misschien wat actief en ondernemend. Al moet ik zeggen dat ik praten vreemd vond. Niet moeilijk maar vreemd. Ik sprak tegen de kat en vond het gewoon vreemd.
De kat dat was trouwens wel lachen! Toen ik geblowd had werden de golven en ademen veel sterker en wat was die kat lelijk zeg! Onwijs nors keek tie en alles ademde! Maar hij lag gewoon stil te slapen hahaha!

Dat was mijn rapportje. Ik hoop dat het bevalt. Heel speciaal is het niet denk ik. Suggesties, tips en aanwijzingen zijn zeker welkom. :blush:

De Dunne
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk rapport! Haha, moest enorm lachen om je Koes opmerking. :tearsofjoy: Fijn dat het met die joint een stuk leuker werd in ieder geval, qua advies voor toekomst met doseren laat ik maar over aan de mensen met meer ervaring met 2c-b. Bij mij geeft 2c-b te weinig effect om daar iets zinnigs over te zeggen. Thanks voor het delen van je ervaring! :grinning:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuk report ja!

Echt slaperig worden herken ik niet, maar het gapen is wel heel typisch voor 2C-B (overigens ook voor psilocybine, mocht je dat ooit gaan proberen). Ik gaap mij ook helemaal een ongeluk in de come-up, tot tranen toe. Vind het wel komisch dat je in slaap bent gevallen tijdens je eerste keer psychedelica haha, al is dat wellicht niet helemaal wat je wilde. :wink:

Als ik het zo lees kun je qua intensiteit misschien wel wat hoger gaan zitten met de dosering, ik denk wel dat je dat aankunt. Maar ik durf dat je niet aan te gaan raden, omdat 2C-B inderdaad best wel wat bodyload geeft en ik geloof wel dat bekend is dat die kan toenemen met het verhogen van de dosering. Het is aan jou of je dit wil proberen. Bleef de bodyload gedurende de hele trip of trok die later weg?

Jammer dat je geen euforie hebt gevoeld. Maar het is wat jij zegt: de ene voor de andere keer kan anders uitpakken. Daarbij kan een specifieke drug ook gewoon een andere uitwerking hebben op verschillende personen. De meningen over 2C-B zijn volgens mij best wel verdeeld: er zijn mensen die het super vinden maar ook mensen die het - ook op hogere doseringen - underwhelming vinden (zoals Sanne dus ook al zegt hierboven).

Ik heb recent met mijn zusje, die amper ervaring heeft met trippen, een 2C-B avondje gehouden en dat was echt een geslaagde avond. Het is een socialere drug dan de meer serieuze psychedelica zoals psilo en LSD die je meer in jezelf laten keren. Zou de mogelijkheid om het eens met anderen te doen dus zeker nog niet uitsluiten!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Leuk report ja!

Echt slaperig worden herken ik niet, maar het gapen is wel heel typisch voor 2C-B (overigens ook voor psilocybine, mocht je dat ooit gaan proberen). Ik gaap mij ook helemaal een ongeluk in de come-up, tot tranen toe. Vind het wel komisch dat je in slaap bent gevallen tijdens je eerste keer psychedelica haha, al is dat wellicht niet helemaal wat je wilde. :wink:

Als ik het zo lees kun je qua intensiteit misschien wel wat hoger gaan zitten met de dosering, ik denk wel dat je dat aankunt. Maar ik durf dat je niet aan te gaan raden, omdat 2C-B inderdaad best wel wat bodyload geeft en ik geloof wel dat bekend is dat die kan toenemen met het verhogen van de dosering. Het is aan jou of je dit wil proberen. Bleef de bodyload gedurende de hele trip of trok die later weg?

Jammer dat je geen euforie hebt gevoeld. Maar het is wat jij zegt: de ene voor de andere keer kan anders uitpakken. Daarbij kan een specifieke drug ook gewoon een andere uitwerking hebben op verschillende personen. De meningen over 2C-B zijn volgens mij best wel verdeeld: er zijn mensen die het super vinden maar ook mensen die het - ook op hogere doseringen - underwhelming vinden (zoals Sanne dus ook al zegt hierboven).

Ik heb recent met mijn zusje, die amper ervaring heeft met trippen, een 2C-B avondje gehouden en dat was echt een geslaagde avond. Het is een socialere drug dan de meer serieuze psychedelica zoals psilo en LSD die je meer in jezelf laten keren. Zou de mogelijkheid om het eens met anderen te doen dus zeker nog niet uitsluiten!
Klik om te vergroten...

Nee ik wilde niet in slaap vallen maar het gebeurde! Is dat vreemd? Gapen was idd erg intens!
De bodyload was er bijna de hele tijd. De misselijkheid af en aan tijdens de trip en in de come up de hele tijd.
Ik heb nu niet echt niemand in mijn omgeving die het zou willen en van wie ik wil dat zei het weten. Misschien in de toekomst eens. Ik wil het misschien nog eens alleen doen. Misschien.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fijn report. Goed idee om dat jointje te roken. Versterkt altijd de trip in positieve zin volgens mijn ervaringen.

Dat slapen is zeker niet abnormaal. Heb je deze week gewerkt? Zelf ook nog voorgehad na een werkweek dat ik van 18mg in slaap viel. 2cb maakt je redelijk sloom. Ben ook van mening dat ik het niet zou doen op een feest.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekZ zei:
Fijn report. Goed idee om dat jointje te roken. Versterkt altijd de trip in positieve zin volgens mijn ervaringen.
Klik om te vergroten...
Niet in mijn... Wees er voorzichtig mee, psychedelica en wiet combineren. Het gaat misschien heel lang goed, maar dan... Absoluut niet bedoeld om iemand bang te praten, maar het komt nogal eens voor dat mensen vreselijk slecht gaan met deze combo.


Leuk report en interessante ervaring trouwens. Dat van dat slapen op 2C-B ken ik niet. Met een kat trippen wil ik ook echt nog eens doen!

En je zou nog eens iets meer kunnen nemen, maar eigenlijk zou ik je meer aanraden eens (samen met anderen) een lage dosis truffels ofzo te nemen. Grotere kans dat je dan een echte trip krijgt denk ik.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Niet in mijn... Wees er voorzichtig mee, psychedelica en wiet combineren. Het gaat misschien heel lang goed, maar dan... Absoluut niet bedoeld om iemand bang te praten, maar het komt nogal eens voor dat mensen vreselijk slecht gaan met deze combo.
Klik om te vergroten...

Met de intense middelen kan ik me daar ook wel in vinden en dan zou ik zelfs een joint volledig uit de trip laten. Bij 2cb kan het toch wel altijd plezieren.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekZ zei:
Met de intense middelen kan ik me daar ook wel in vinden en dan zou ik zelfs een joint volledig uit de trip laten. Bij 2cb kan het toch wel altijd plezieren.
Klik om te vergroten...
Ik geniet toch wel altijd heel erg van een jointje als ik Lsd gebruik. Wel hasj dan geen wiet..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekZ zei:
Fijn report. Goed idee om dat jointje te roken. Versterkt altijd de trip in positieve zin volgens mijn ervaringen.

Dat slapen is zeker niet abnormaal. Heb je deze week gewerkt? Zelf ook nog voorgehad na een werkweek dat ik van 18mg in slaap viel. 2cb maakt je redelijk sloom. Ben ook van mening dat ik het niet zou doen op een feest.
Klik om te vergroten...

Ik heb een lang weekend vrij. Wel gewerkt tot en donderdag.
Ik zou het toch prettiger vinden als je niet zo slaperig zou worden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi om te lezen dat alles goed is gegaan. In slaap vallen met 2C-B heb ik nog niet eerder gehoord. Er sloom en gaperig van worden is wel heel gebruikelijk in ieder geval.

2C-B is een vrij sociale drug, dus denk wel dat het wat meer tot zijn recht komt in gezelschap voor je. In je eentje zul je wat meer je best moeten doen om jezelf te vermaken. Je gaf aan geen behoefte te hebben aan muziek, maar heb je überhaupt wat opgezet? Want muziek is vooral erg euforisch op 2C-B en kan je ook wat makkelijker in een actieve stemming brengen.

Voor een volgende keer zou je de dosis wat omhoog kunnen doen, maar de bodyload zal wel toenemen. Dus het is aan jou om te bepalen of je dat wilt. Sowieso zou ik gewoon lekker erbij blowen, dat maakt alles een stuk intenser zoals je gemerkt hebt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Muziek is echt wel een aanrader! Kan het maken of breken vind ik. Ik luister tijdens 2C-B graag naar flinke uptempo muziek (meer dan bij truffels en LSD waarbij ik vaak net iets rustigere muziek prefereer), als ik bijvoorbeeld muziek van een bepaalde DJ luister en een filmpje zie van hoe hij draait dan voelt het alsof ik zelf in de zaal sta. 2C-B kan voor mij dan echt XTC-achtige vlagen hebben wat muziekbeleving betreft. Weet natuurlijk niet of dat ook voor jou zou gelden maar zou het zeker eens proberen.

Ik kan me wel voorstellen dat als je een upper effect verwachtte zoals bij XTC en coke, dat 2C-B loom op je is overgekomen.

Ik herken het om geen drugsgebruikers in je vriendengroep te hebben. Ik heb dat ook niet. Soms jammer. Alleen trippen kan erg waardevol zijn maar samen trippen is toch ook leuk. Altijd welkom om eens te komen 2C-B-en bij mij in België hoor, maar is waarschijnlijk wat aan de verre kant voor je. :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Mooi om te lezen dat alles goed is gegaan. In slaap vallen met 2C-B heb ik nog niet eerder gehoord. Er sloom en gaperig van worden is wel heel gebruikelijk in ieder geval.

2C-B is een vrij sociale drug, dus denk wel dat het wat meer tot zijn recht komt in gezelschap voor je. In je eentje zul je wat meer je best moeten doen om jezelf te vermaken. Je gaf aan geen behoefte te hebben aan muziek, maar heb je überhaupt wat opgezet? Want muziek is vooral erg euforisch op 2C-B en kan je ook wat makkelijker in een actieve stemming brengen.

Voor een volgende keer zou je de dosis wat omhoog kunnen doen, maar de bodyload zal wel toenemen. Dus het is aan jou om te bepalen of je dat wilt. Sowieso zou ik gewoon lekker erbij blowen, dat maakt alles een stuk intenser zoals je gemerkt hebt.
Klik om te vergroten...

Muziek heb ik niet opgehad nee. Ik was echt zo loom en lui. Dat vind ik wel een nadeel eigenlijk. Kan ook zijn omdat ik buiten mdma en coke nooit hardrugs op had en dus een "upper" effect verwachtte. Een verkeerd verwachtingspatroon.

Ik hoop eens met anderen te gebruiken maar ik ben in mijn omgeving de enige "echte" gebruiker. Een enkeling blowt wel eens of doet een pilletje of een snuifie maar zonder interesse echt en informatie. (En verstand vaak) Ik wil echt meer ontdekken en er over weten.

Die bodyload is wel echt vervelend hoor. Ik zou graag meer nemen maar de bodyload houd mij tegen nu. Ik ga tzt nog wel een keer de 18-19 mg doen. Ik weet nu hoe het voelt en wat er kan gebeuren. Ook zal ik mezelf meer actief opstellen. Misschien dat het dan heel anders valt/gaat. 2cb kan elke keer anders zijn toch?
Dat blowen maakt het wel fijn ja!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Interessant olifant. Met lsd heb ik juist een grote voorkeur voor meer uptempo muziek. Ik herinner me de keren dat ik onvermoeid non-stop 8 uren achter elkaar drum & bass zat te luisteren. :grimacing:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
Muziek is echt wel een aanrader! Kan het maken of breken vind ik. Ik luister tijdens 2C-B graag naar flinke uptempo muziek (meer dan bij truffels en LSD waarbij ik vaak net iets rustigere muziek prefereer), als ik bijvoorbeeld muziek van een bepaalde DJ luister en een filmpje zie van hoe hij draait dan voelt het alsof ik zelf in de zaal sta. 2C-B kan voor mij dan echt XTC-achtige vlagen hebben wat muziekbeleving betreft. Weet natuurlijk niet of dat ook voor jou zou gelden maar zou het zeker eens proberen.

Ik kan me wel voorstellen dat als je een upper effect verwachtte zoals bij XTC en coke, dat 2C-B loom op je is overgekomen.

Ik herken het om geen drugsgebruikers in je vriendengroep te hebben. Ik heb dat ook niet. Soms jammer. Alleen trippen kan erg waardevol zijn maar samen trippen is toch ook leuk. Altijd welkom om eens te komen 2C-B-en bij mij in België hoor, maar is waarschijnlijk wat aan de verre kant voor je. :wink:
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je aanbod! Mocht het nodig zijn dan laat ik t je weten! :thumbsup:
Muziek zal ik volgende keer zeker proberen. Zal niet aankomend weekend zijn hoor. Voorlopig weer druk. En aangezien ik best moe was na 2cb neem ik liever wat tijd er na.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."