Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn eerste keer trippen; 2cb.

Mijn eerste keer trippen; 2cb.

56 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Hoe weet je dat? Je hebt het nog niet gedaan. :wink:
Klik om te vergroten...
Staat overal op internet dat lsd trip 8-14 uir kan duren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Staat overal op internet dat lsd trip 8-14 uir kan duren.
Klik om te vergroten...

Kan juist een voordeel zijn, als het effect je bevalt. :wink: Al vergt het wel meer planning.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Staat overal op internet dat lsd trip 8-14 uir kan duren.
Klik om te vergroten...
Is ook zo, maar als het een fantastische trip is, mag het ook wel even duren. :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het lijkt mij zo lang maar ik heb natuurlijk geen ervaring hoe lsd voelt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Was je besef van tijd ook anders dan normaal met 2c-b?

Valt me op hoe weinig ik me kan herinneren van mijn 2c-b trips, behalve de fysieke kenmerken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb ik ook een beetje @Mindless, het gebrek aan herinnering. Heb om die reden ook nooit een tripreport geschreven over 2C-B. Terwijl ik het wel een heel leuk spulletje vind, vooral het euforische ervan. Maar er gebeurt gewoon niet zo veel spectaculairs tijdens 2C-B trips, bij mij dan, waardoor er ook weinig herinnering overblijft.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Was je besef van tijd ook anders dan normaal met 2c-b?

Valt me op hoe weinig ik me kan herinneren van mijn 2c-b trips, behalve de fysieke kenmerken.
Klik om te vergroten...

Voor mijn gevoel ging de tijd langzaam. Om 20.30 had ik t idee dat ik al uren aan t trippen was maar was pas 2 uren. Ik heb wel regelmatig op de klok gekeken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lange Jan! Dat was het ! Hahahaha eindelijk schiet de naam van de middelvinger in dat kinderrijmpje mij te binnen!
"Waar haal je dat vandaan?" Zei lange Jan! :lolol::lolol:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze olifant zei:
Heb ik ook een beetje @Mindless, het gebrek aan herinnering. Heb om die reden ook nooit een tripreport geschreven over 2C-B. Terwijl ik het wel een heel leuk spulletje vind, vooral het euforische ervan. Maar er gebeurt gewoon niet zo veel spectaculairs tijdens 2C-B trips, bij mij dan, waardoor er ook weinig herinnering overblijft.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook met 2C-B, het is ook gewoon niet zo'n bijzonder middel. Leuk vind ik het wel, heb het altijd naar mijn zin met 2C-B op.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekZ zei:
LSD komt wel makkelijker op dan truffels. De bodyload is vriendelijker voor het lichaam en dat ligt misschien in jou voordeel @De Dunne .
Klik om te vergroten...
Minder bodyload en minder misselijk? Dat klinkt interessant! Wat voel je precies bij lsd? Qua happy, love, euforie, of iets bedoel ik. En zijn de visuals heel anders dan bij 2cb? Ik vond dat namelijk niet echt hallucineren. Ik zag vervormingen en kleuren en ademen maar geen patronen op een muur of iets of dingen die er niet zijn.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Minder bodyload en minder misselijk? Dat klinkt interessant! Wat voel je precies bij lsd? Qua happy, love, euforie, of iets bedoel ik. En zijn de visuals heel anders dan bij 2cb? Ik vond dat namelijk niet echt hallucineren. Ik zag vervormingen en kleuren en ademen maar geen patronen op een muur of iets of dingen die er niet zijn.
Klik om te vergroten...

Ikzelf heb het 1 keer geprobeerd. Lage dosis. Hier mijn report De bodyload voelde heel aangenaam en warm aan. Niet bepaald ongemakkelijk. Euforie en geluksgevoel valt niet te beschrijven. Het komt uit jezelf. Voelt zeker niet opgedrongen zoals bij stimulanten. Visueel heb ikzelf weinig gehad op lsd met open ogen maar maar achter gesloten ogen was het wel een feest. Tussen 15 en 40 mg 2cb heb ik toch wel al aardig wat gezien. Van draaiende Aztek tekens en patronen tot een volledige ruimte vloeiende in neonlijnen. De setting is vooral heel belangrijk bij 2cb. Neonlicht, kaarsen, speciale lichtinvallen in een donkere ruimte met goeie muziek kunnen visueel meer van een trip maken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Minder bodyload en minder misselijk? Dat klinkt interessant! Wat voel je precies bij lsd? Qua happy, love, euforie, of iets bedoel ik. En zijn de visuals heel anders dan bij 2cb? Ik vond dat namelijk niet echt hallucineren. Ik zag vervormingen en kleuren en ademen maar geen patronen op een muur of iets of dingen die er niet zijn.
Klik om te vergroten...

Ik vond de bodyload wel aanwezig bij LSD. Waar ik bij 2C-B en truffels de misselijkheid doorgaans vooral in de come-up heb, had ik het bij LSD met name in de come down. Maar ik vond het niet heel erg storend, probeer het altijd te zien als iets wat er nou eenmaal bijhoort. Ik heb het er wel voor over als ik er een boeiende psychedelische ervaring voor terug krijg. Maar kan me voorstellen dat dit lastig is wanneer de misselijkheid de hele trip overheersend is.

LSD was voor mij heel erg visueel maar van euforie/happy feelings heb ik weinig gemerkt, vond het vooral een heel erg intense, heftige en chaotische ervaring, tripreport van mijn eerste keer LSD staat op dit forum. Maar, ik moet daar wel bij zeggen, ik heb achteraf gewoon een te hoge dosis LSD genomen voor een eerste keer. Dus had het aan mezelf te danken. Wil je dus ook zeker niet bang maken of demotiveren voor LSD. Het is juist omdat het op lagere doseringen al potent is denk ik een interessant middel om langzaam op te bouwen en te verkennen.

Het is lastig te zeggen of visuals van het ene middel anders van aard zijn dan visuals van het andere middel, omdat dit per persoon (en per keer) verschilt, en natuurlijk ook heel erg dosis-afhankelijk is. Maar ik denk wel dat in het algemeen gezegd kan worden dat de kans op een intense ervaring (zowel visueel als de innerlijke reis om het zo maar even te noemen) bij LSD groter is dan bij 2C-B.

Hou er gewoon rekening mee dat het echt twee heel verschillende middelen zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Wat voel je precies bij lsd? Qua happy, love, euforie, of iets bedoel ik.
Klik om te vergroten...
Bij mij: Een opgewekte blijheid. Als een kind, alles als een mogelijkheid zien omdat je a: er de energie voor hebt en b: het optimisme. Dat is de (oppervlakkige) blijheid die ik gedurende de hele trip wel ervaar. Als je een of andere doorbraak hebt tijdens de trip, dan gaat gaat de blijheid en euforie nog ver, ver daar voorbij. Voorbij menselijk geluk. En het voelt allemaal alsof het vanuit jezelf komt, in tegenstelling tot veel van wat je voelt met mdma bijvoorbeeld.

Ik ervaar met LSD dan wel weer wat een vervelende bodyload, vooral merkbaar op wat lagere doseringen. Maar heel anders dan met psilocybine: eerder gejaagd, rusteloos soms, energie niet kwijt kunnen, soort van strak staan.

En zijn de visuals heel anders dan bij 2cb? Ik vond dat namelijk niet echt hallucineren. Ik zag vervormingen en kleuren en ademen maar geen patronen op een muur of iets of dingen die er niet zijn.
Klik om te vergroten...
De patronen zijn wel anders, maar ook weer vergelijkbaar in mijn ervaring. Het is vooral het gevoel erbij en de perceptie ervan die heel anders is. Misschien had je nog wat te weinig genomen. En visuals verschillen per persoon en per trip. En het kan eraan liggen dat iemand teveel bezig is met denken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
LSD is op dit moment nog een stap te ver voor mij denk ik. Niet alleen om de lange duur maar vooral de mentale intensiteit die kan optreden.
Ik ga volgende keer nog een keer dezelfde dosis 2cb nemen en dan eventueel de volgende keer een hogere dosis (25/30mg?) En dan mezelf meer voorbereiden, dingen klaarzetten en meer ondernemen. Muziek erbij ook en naar buiten. Dan ben ik misschien meer afgeleid van de bodyload en stuur ik mijzelf aan op meer actief zijn ipv één worden met de bank..
sowieso allemaal bedankt voor de info en hulp. Dat helpt me echt met beslissingen maken!

Ik heb eigenlijk al zin het aankomend weekend te doen maar dan heb ik erg weinig tijd. Dus zal ik het nog een week of 2 a 3 uitstellen misschien.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe is jullie "kater" eigenlijk na 2cb? Ik had geen kater zoals met drank of xtc maar ik ben wel echt moe geweest een paar dagen. Kan dat van de 2cb komen?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Hoe is jullie "kater" eigenlijk na 2cb? Ik had geen kater zoals met drank of xtc maar ik ben wel echt moe geweest een paar dagen. Kan dat van de 2cb komen?
Klik om te vergroten...

Dat kan zeker en vast. De dag erna heb ik soms wel es hoofdpijn en ben ook altijd wel enkele dagen moe.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
PsyTekZ zei:
Dat kan zeker en vast. De dag erna heb ik soms wel es hoofdpijn en ben ook altijd wel enkele dagen moe.
Klik om te vergroten...
Hoofdpijn had ik wel gehoord dat dat kan maar heb daar helemaal geen last van gehad. Gelukkig dat het moe zijn normaal is. Niks aant handje dus. Thanks.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb van 2C-B amper katers gehad, ook geen vermoeidheid. Na zwaardere trips (truffels of LSD) heb ik die vermoeidheid wel gehad, maar kan ook met slaaptekort te maken hebben gehad aangezien ik dan exreem laat (vroeg) naar bed ging, vooral bij LSD.

Vermoeidheid na trippen is wel normaal in ieder geval inderdaad.

* Edit: bedenk me net dat ik van 2C-B-FLY (het legale broertje van 2C-B) wel een flinke vermoeidheidskater heb gehad. Hele dag daarna in bed gelegen. Maar toen had ik ook wel een relatief hoge dosis en dat spul heeft ook een langere werkingsduur, dus ben toen ook pas 's morgens gaan slapen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze olifant zei:
Edit: bedenk me net dat ik van 2C-B-FLY (het legale broertje van 2C-B) wel een flinke vermoeidheidskater heb gehad. Hele dag daarna in bed gelegen. Maar toen had ik ook wel een relatief hoge dosis en dat spul heeft ook een langere werkingsduur, dus ben toen ook pas 's morgens gaan slapen.
Klik om te vergroten...
Hoe was de 2C-B-FLY eigenlijk? Wist niet dat je die al geprobeerd had.
A
AccountgedeactiveerdLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Sjit, ineens moet ik aan Koes denken! What the duck doet Koes in mijn trip? Ojaa die wilde weer eens goed stoned worden! Haha nou Koes
Klik om te vergroten...

Hahahaha hoe de fuck kom ik in jou trip
En hoe weet je hoe ik eruit zie?:lolol::lolol:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."