18-19mg 2cb.
Voor het eerst ga ik trippen, of althans dat hoop ik. Ik heb geen enkele ervaring met trippen of hallucineren.
Previous ervaringen: mdma, coke, wiet, hasj en alcohol. Oja spacecake en een keer hasj melk. Was geen succes... En dan druk ik mezelf zachtjes uit.
Ik heb van alles in huis gehaald qua eten, drinken, snacks etc. Geen idee of ik trek krijg maar dan heb ik het maar in huis. Sowieso schijnt eten je een heel apart gevoel te geven.
Jointje ligt klaar voor later in de trip of tijdens de come down. Voorlopig nog niet want ik wil graag het pure 2cb gevoel beleven. Ook heb ik toch wat valeriaan tabletjes klaar gelegd. Voor als ik te hard ga.
Waar ik op hoop: visuals! Dat zou ik heel graag meemaken! Verder gewoon het trippen en de euforie. Nu hopen dat mijn verwachtingspatroon niet te hoog is.
18.00 inname 18-19mg 2cb
Beetje gespannen maar vooral heel veel zin om iets nieuws te beleven!
19.00
Ik voel en merk nog niets. Een klein beetje ongemakkelijk gevoel in mijn maag maar niet meer dan dat. Ook gaap ik vrij veel.
19.20
Ik voel mij een tikkie misselijk maar als je het "weg stuurt" is het weg. schaduwen beginnen te ademen. Vooral op grijze en witte oppervlaktes. Ook kijk ik net naar mijn ipad en het lijkt alsof er een fel licht boven mij word geschenen.
Ik blijf wel gapen en zou zelfs kunnen slapen.. Echt!
19.30
Nog steeds misselijk. Begin wat smile op mijn gezicht te krijgen en voel me gewoon lekker happy. Nee niet echt happy, lekker!
Al is dat gapen en willen slapen wel en dingetje moet ik zeggen...
ik deed net mijn ogen dicht en zag een soort kermis lampen zoals bij een attractie. Van die gekleurde neon lampjes. In strepen, rondjes of gewoon iets. De achtergrond is pikzwart. Maar zwarter dan zwart. Daarom zijn die lampjes ook zo mooi! Ow wacht! Het heeft iets weg van Mario Kart! Of nee toch niet, het is geen baan. Maar wel hetzelfde type lampjes als dat level op die kermis of flipperkast. Ja met die flipperkast.
20.45
Wat? Ik word wakker! Ik heb echt een uur geslapen.. Kijk nog eens naar mijn laatste notitie en de tijd nu, ja ruim een uur. Niets gedroomd maar echt geslapen.
Ik zit wel nog in de piek merk ik. Althans ik gok dat het na 2 uur en 3 kwartier niet meer heftiger zal worden.
Ik wil wel iets eten. Niet echt trek maar ik eet avonds altijd iets. Broodje met hagelslag en boter word het. Na een paar happen hoef ik niet meer, de misselijkheid komt terug. Eigenlijk wil ik weer even liggen maar dat ga ik niet doen. Ik heb geen zin mijn halve trip te slapen..
21.00
Op wat golvende schaduwen en verkleurende dingen in mijn huis (de tafel golfde van crème kleurig naar oud roze en oud bordeaux rood.)
Ook voel ik me niet bijzonder vrolijk, happy of euforisch. Zover vind ik het wel een beetje tegenvallen eigenlijk.
Ik spice het een beetje up hoop ik met een jointje. Wel voorzichtig een trekje en wachten het schijnt nogal de trip te kunnen versterkten. Niks, nog maar een trekje.
Zo heheh! Dat is wel een lekker gevoel! Dat spiced het zeker een beetje up!

De kleuren en golven worden steeds duidelijker en feller gekleurd, ja nu wordt het wel mooi! Nog maar een trekje.
Geinig zeg, een paar trekjes van een joint maken je echt stoned! In combi met die kleuren en de meligheid is het nu wel leuk!
Sjit, ineens moet ik aan Koes denken! What the duck doet Koes in mijn trip? Ojaa die wilde weer eens goed stoned worden! Haha nou Koes, neem wat 2cb en rook dan een joint, lig je opgerold onder de bank van stonedheid! Neeee niet doen he Koes, geintje man! Ja met die gast weet je het nooit.
De misselijkheid zakt ook weg! Dat is dus op dit moment het ei van Columbus! Een joint! (Ziet een VOC schip op de muur)
Wauw wat had ik graag mee gevaren met Columbus.. Een zwaar hard (waarschijnlijk kort) leven maar je komt nog eens ergens!
Ik ga maar eens plassen. Zo haahaa! Dat licht in de wc maakt alles nog ademender en golvender! Plassen gaat gewoon gelukkig..
22.00
De piek is voorbij. Het zakt allemaal wat af en de joint voelt nog wel lekker en dan komen de golven en kleuren wel terug maar zonder zijn ze weg.
Ik zit zo langzaam aan te denken wat ik nou van 2cb vindt.. Tsja.
"Eerst maar eens wat eten" zei likkepot, "waar haal je dat vandaan?" zei ringeling. "Uit de koelkast natuurlijk!" zei het kleine ding. Hoe heette die middelvinger ook alweer in dat rijmpje en wat zei die? Ben het kwijt.
Het worden toastjes met sambal smeerkaas en Paturain! Zow dat vliegt er in als koek zeg! Ik heb honger gekregen! Als toetje nog 2 roze koeken...
23.00
Rustig rook ik de andere helft van mijn jointje op. Daarna langzaam aan de boel opruimen en de kat eten geven. Dan nog even zitten met een jointje en wederom was een halve voldoende. De rest in een buisje voor morgen.
Ik heb heerlijk geslapen! Echt als een roosje! Werd fris en fruitig wakker en trek in een goed ontbijt. Daarna gesport en nog even op een verjaardag langs geweest. Nu ben ik wel erg moe hoor.. Geen kater gevoel zoals met alcohol, coke of xtc maar wel echt moe.
Conclusie:
Leuk? Ja! Soms saai? Ja!
Het was geen topper voor mij. Ik bleef behoorlijk last houden van de bodyload. De misselijkheid was soms weg hoor maar toch wel vaak aanwezig, ook tijdens de trip. Niet dat ik moest overgeven en ook niet bijna maar wel misselijk. Koud-warm, klam zweet soms. Het slaperig viel mij ook wel tegen. Is dat een bekend fenomeen bij 2cb?
Ik kan mij niet echt voorstellen dit op een festival te nemen. Ik had totaal geen behoefte aan muziek of dansen. Ik heb zo goed als de hele trip op de bank geplakt gezeten. Zelfs geslapen. Even een kijkje in de tuin maar het was al zo goed als donker.
Ook heb ik geen euforie gevoeld. Ja met de joint erbij wel.
High gevoel had ik wel. Ik was duidelijk onder invloed. Opzich een lekkere high, als die bodyload niet zo zwaar was.
Ook heb ik qua denkwijzen en emoties niet veel mee gemaakt. Af en toe dacht ik juist niet helder en verder dacht ik niet echt veel. Snap je? Hahahaha!
Ik denk dat ik het nog wel een keer wil proberen. Alleen weet ik niet of ik nou meer moet nemen of juist minder en een joint erbij? Of is dit niet iets voor mij? Ik ben wel nieuwsgierig geworden en wil wel meer mee maken. Meer visuals en misschien meer happy-euforie gevoel. Minder sufheid maar ook minder bodyload/misselijkheid.
Het kan een tweede keer anders uitpakken heb ik begrepen. Elke keer kan anders zijn ook al neem je dezelfde dosis. Of heb ik dat mis?
Misschien is het leuker met meerdere mensen? Dan houd je elkaar misschien wat actief en ondernemend. Al moet ik zeggen dat ik praten vreemd vond. Niet moeilijk maar vreemd. Ik sprak tegen de kat en vond het gewoon vreemd.
De kat dat was trouwens wel lachen! Toen ik geblowd had werden de golven en ademen veel sterker en wat was die kat lelijk zeg! Onwijs nors keek tie en alles ademde! Maar hij lag gewoon stil te slapen hahaha!
Dat was mijn rapportje. Ik hoop dat het bevalt. Heel speciaal is het niet denk ik. Suggesties, tips en aanwijzingen zijn zeker welkom.
De Dunne