Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn eerste keer trippen; 2cb.

Mijn eerste keer trippen; 2cb.

56 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
A
AccountgedeactiveerdLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Sjit, ineens moet ik aan Koes denken! What the duck doet Koes in mijn trip? Ojaa die wilde weer eens goed stoned worden! Haha nou Koes
Klik om te vergroten...

Hahahaha hoe de fuck kom ik in jou trip
En hoe weet je hoe ik eruit zie?:lolol::lolol:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Hoe was de 2C-B-FLY eigenlijk? Wist niet dat je die al geprobeerd had.
Klik om te vergroten...

Is al eventjes geleden, maar het effect was zo lastig te duiden dat ik niet goed wist wat ik erover moest zeggen. Dus geen reportje geschreven.

Had 20 mg genomen en dit gaf een flinke high, die ik qua intensiteit en 'headspace' heftiger vond voelen dan 30 mg 2C-B. Maar dan heb ik het vooral over me vaag voelen. Visueel was het erg zwak. (Ook al wel verwacht op basis van online reports.) En ik ben normaal erg gevoelig voor visuals. Dus mensen die 2C-B al zeer matig vinden visueel, zullen wrs. nog minder overhouden met FLY. Ook diepe gedachtengangen en/of inzichten bleven uit maar die krijg ik van 2C-B ook niet.

Ik was wel echt trippy in mijn hoofd, was er niet altijd helemaal bij en miste hele stukken gesprek als iemand me iets stuurde op Facebook. Heb ook nog een soort van LSD-trip flashbackje gehad dus het voelde al met al toch wel als een psychedelisch middel, alleen dan gewoon onvisueel. Werking was lang, niet 12 uur zoals LSD maar wel veel langer dan 2C-B.

Wat verder misschien noemenswaardig was dat ik het een libidoverhogend effect vond hebben, dat vond ik er wel bijzonder aan omdat ik dit 'horny' gevoel helemaal niet zo kende van andere psychedelische middelen.

Als ik het nog eens doe en er wat meer zinnigs over kan melden, zal ik nog wel een reportje schrijven over de vergelijking met 2C-B denk ik. De volgende keer probeer ik het wel op lagere dosering (10 of 15 mg), want vond de bodyload van 20 mg aan de hoge kant, met behoorlijk wat kaakspanning ook.

Oordeel tot nu toe: 2C-B blijft de duidelijke winnaar voor mij van deze twee. Maar ik stond wel te kijken van de behoorlijk intense high van FLY op slechts 20 mg, al vond ik het karakter van die high dus erg lastig te plaatsen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Koes zei:
Hahahaha hoe de fuck kom ik in jou trip
En hoe weet je hoe ik eruit zie?:lolol::lolol:
Klik om te vergroten...
Dat weet ik niet. Ken je het niet uit bv een droom? Dat je gewoon weet dat het die persoon is zonder je daadwerkelijk een gezicht ziet?
Ik zag een dunne tiener met heel kort haar en een petje.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Roze olifant, thanks voor de toelichting! 2C-B-FLY blijft wel op mijn to do lijst staan, maar zoals ik al dacht is het niet heel bijzonder dus. Het klinkt overigens wel als mogelijk een goed alternatief voor op feesten. Gebruik daar nu af en toe 2C-B voor, maar vind dat eigenlijk altijd te kort werken op een feest en helemaal op een festival.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
@Roze olifant, thanks voor de toelichting! 2C-B-FLY blijft wel op mijn to do lijst staan, maar zoals ik al dacht is het niet heel bijzonder dus. Het klinkt overigens wel als mogelijk een goed alternatief voor op feesten. Gebruik daar nu af en toe 2C-B voor, maar vind dat eigenlijk altijd te kort werken op een feest en helemaal op een festival.
Klik om te vergroten...

Nee, niet heel bijzonder. Ik wilde het eerst beschrijven als 'het vage gevoel wat zou overblijven als je een volwaardige psychedelische ervaring neemt, en daar zowel de visuele aspecten als de creatieve hersenspinsels uit zou wegnemen', maar dat zou het dan weer te kort doen. Heb me toch wel geamuseerd namelijk. Ja, misschien dat het inderdaad een alternatief voor 2C-B in een party setting zou kunnen zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gister heb ik 14-15 mg 2cb genomen en gelijk erbij geblowd. Dat beviel veel beter dan de hogere dosis zonder wiet. De bodyload was veel minder en ik had meer zin in muziek en dingen doen.
Ik was actiever, vrolijker en voelde een heerlijke high. En muziek klinkt echt gaaf met 2cb op; soms leek het net of de geluidjes ergens anders vandaan kwamen, achter mij etc.
Misselijk was ik wel weer maar minder dan de 1e keer.
Het was veel leuker dan de 1e keer. Ik kon alles sturen, de lichten, het geluid, alles. Op een gegeven moment werd het me even te hedtig, ik had teveel geblowt erbij. Met 2cb op tikt ie 10x harder in joh!
Wel ben ik vandaag vrij snel saggo en depri. Geen idee of dat met 2cb te maken kan hebben?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk dat het je zo goed bevallen is! Ik ben zelf geen blower dus ik weet niet of ik me aan deze combi moet gaan wagen, maar het klinkt zo wel heel aantrekkelijk moet ik zeggen.

Dat de muziek heel gaaf klinkt op 2C-B herken ik. Veel gelaagder. Inderdaad alsof het je echt helemaal omsluit, van alle kanten komt. Leuk ook dat je alles kon sturen, tof gevoel hè, je eigen feestje dirigeren.

Het chagrijnig en depri zijn de dag erna is misschien toch een lichte mentale uitputting na een intense ervaring. Kan er best mee te maken hebben, zeker als je een drukke week hebt gehad. Was het heel storend?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Leuk dat het je zo goed bevallen is! Ik ben zelf geen blower dus ik weet niet of ik me aan deze combi moet gaan wagen, maar het klinkt zo wel heel aantrekkelijk moet ik zeggen.

Dat de muziek heel gaaf klinkt op 2C-B herken ik. Veel gelaagder. Inderdaad alsof het je echt helemaal omsluit, van alle kanten komt. Leuk ook dat je alles kon sturen, tof gevoel hè, je eigen feestje dirigeren.

Het chagrijnig en depri zijn de dag erna is misschien toch een lichte mentale uitputting na een intense ervaring. Kan er best mee te maken hebben, zeker als je een drukke week hebt gehad. Was het heel storend?
Klik om te vergroten...

Het stoorde me wel ja dat humeur. Maar goed, ik kan er volgende keer beter rekening mee houden.
Je kunt die combo wel eens proberen maar als je 0,0 tolerantie hebt van wiet moet je echt rustig aan doen. Een trekje en dan 5 a 10minuten wachten en dan eventueel weer een trekje. Bij mij kon ik na 2 trekjes al echt een verhoogde intensiteit waarnemen. Het voordeel vond ik dat je de mate van de trip er goed mee kon regelen. Niet blowen en trip word weer wat rustiger en wel blowen komt ie weer op zeg maar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fijn dat het nu veel leuker was Dunne!

Je krijgt de smaak van trippen zeker al wat te pakken? :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Fijn dat het nu veel leuker was Dunne!

Je krijgt de smaak van trippen zeker al wat te pakken? :wink:
Klik om te vergroten...
Een beetje wel! Al heb ik natuurlijk nog niet echt mentaal getript. Ik hoop over een poosje misschien truffels te nemen een keer.
Komende weekenden echt te druk. Althans, door de week op werk erg druk, drukke periode met extra seizoens werknemers. Daar door veel uren maken dus ben ik niet uitgerust genoe in het weekend. En ik heb de afgelopen 2 weekenden getript dus daar kan ik wel weer ven op teren.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
De eerste paar keer psychedelica valt voor de meeste mensen simpelweg een stuk zwaarder meestal, net als de eerste keer benzodiazepine, opiaat, MDMA, etc.

Psychedelica versterkt meestal wat er al is, als je vermoeid aan een tripje begint wordt de vermoeidheid vaak ook uitvergroot. Net niet doseringen ga ik me meestal ook wat geïrriteerd en verveeld van voelen maar ik heb ook wel gehad dat ik min of meer 'in slaap viel' met een meer extremere dosering psychedelica of zelfs amfetamine op. Het is niet wat je in eerste instantie verwacht maar het komt voor. Van 'stimulerende' middelen wil ik ook nog wel eens gapen, beetje zuurstof naar de hersens I guess.

Psychedelica kosten ook wel wat energie, op een gegeven moment wil je lichaam gewoon bijkomen en is het niet leuk meer. Maar dat is waarschijnlijk ook de reden dat het niet verslavend is en wat het eigenlijk ook wel leuk houdt.

Wat ik wel eens eerder heb gezegd, in tegenstelling tot alle andere drugs lijkt psychedelica steeds leuker te worden.
2C-B werkt kort, is mentaal relatief licht verteerbaar met relatief aanwezige visuals, iets meer activerend. 2C-B is in mijn ervaring vooral een leuke gebruiksvriendelijke en casual psychedelica. Voor hogere doseringen zijn er wel meer interessante psychedelica maar het blijft een alround favoriet voor velen.

De Dunne zei:
Ja met de joint erbij wel
Klik om te vergroten...
Van cannabis heb ik nog nooit echt euforie gevoeld, van 2C-B wel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kreeg pas een euforie gevoel toen die joint zijn werk deed. Dus in combi met de 2cb dus. Ik voelde me wel lekker hoor met alleen de 2cb maar het werd pas echt “wat” met die joint.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Ik kreeg pas een euforie gevoel toen die joint zijn werk deed. Dus in combi met de 2cb dus. Ik voelde me wel lekker hoor met alleen de 2cb maar het werd pas echt “wat” met die joint.
Klik om te vergroten...
Denk dat cannabis je een beetje moet liggen en het soortje een wereld van verschil maakt maar 2C-B in combinatie met een dissociatief is echt hemels als je het mij vraagt. :tongueout:
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jmths zei:
Denk dat cannabis je een beetje moet liggen en het soortje een wereld van verschil maakt maar 2C-B in combinatie met een dissociatief is echt hemels als je het mij vraagt. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Is een tripmiddel met nog eens een discociatieve schep erbovenop echt hemels? Ik zou denken dat hoe meer "clouded" en afgestompt je brein werkt, hoe minder stuurbaar de trip, hoe minder voorspelbaar. Misschien kijk ik er op de verkeerde manier tegenaan?
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#15
2cb
Lijkt me wel leuk om te proberen
Hou wel van trippen

~ Ray ~
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Ik zag een dunne tiener met heel kort haar en een petje.
Klik om te vergroten...
Nou @Koes klopt deze omschrijving een beetje?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
BasvanHoven zei:
Is een tripmiddel met nog eens een discociatieve schep erbovenop echt hemels? Ik zou denken dat hoe meer "clouded" en afgestompt je brein werkt, hoe minder stuurbaar de trip, hoe minder voorspelbaar. Misschien kijk ik er op de verkeerde manier tegenaan?
Klik om te vergroten...
Ze vullen elkaar in mijn ervaring heel mooi aan zonder dat het de ervaring zozeer meer beladen doet aanvoelen (op zowel fysiek als mentaal vlak).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
18-19mg 2cb.
Voor het eerst ga ik trippen, of althans dat hoop ik. Ik heb geen enkele ervaring met trippen of hallucineren.
Previous ervaringen: mdma, coke, wiet, hasj en alcohol. Oja spacecake en een keer hasj melk. Was geen succes... En dan druk ik mezelf zachtjes uit. :kots:

Ik heb van alles in huis gehaald qua eten, drinken, snacks etc. Geen idee of ik trek krijg maar dan heb ik het maar in huis. Sowieso schijnt eten je een heel apart gevoel te geven.
Jointje ligt klaar voor later in de trip of tijdens de come down. Voorlopig nog niet want ik wil graag het pure 2cb gevoel beleven. Ook heb ik toch wat valeriaan tabletjes klaar gelegd. Voor als ik te hard ga.
Waar ik op hoop: visuals! Dat zou ik heel graag meemaken! Verder gewoon het trippen en de euforie. Nu hopen dat mijn verwachtingspatroon niet te hoog is.

18.00 inname 18-19mg 2cb
Beetje gespannen maar vooral heel veel zin om iets nieuws te beleven!

19.00
Ik voel en merk nog niets. Een klein beetje ongemakkelijk gevoel in mijn maag maar niet meer dan dat. Ook gaap ik vrij veel.

19.20
Ik voel mij een tikkie misselijk maar als je het "weg stuurt" is het weg. schaduwen beginnen te ademen. Vooral op grijze en witte oppervlaktes. Ook kijk ik net naar mijn ipad en het lijkt alsof er een fel licht boven mij word geschenen.
Ik blijf wel gapen en zou zelfs kunnen slapen.. Echt!

19.30
Nog steeds misselijk. Begin wat smile op mijn gezicht te krijgen en voel me gewoon lekker happy. Nee niet echt happy, lekker!
Al is dat gapen en willen slapen wel en dingetje moet ik zeggen...
ik deed net mijn ogen dicht en zag een soort kermis lampen zoals bij een attractie. Van die gekleurde neon lampjes. In strepen, rondjes of gewoon iets. De achtergrond is pikzwart. Maar zwarter dan zwart. Daarom zijn die lampjes ook zo mooi! Ow wacht! Het heeft iets weg van Mario Kart! Of nee toch niet, het is geen baan. Maar wel hetzelfde type lampjes als dat level op die kermis of flipperkast. Ja met die flipperkast.

20.45
Wat? Ik word wakker! Ik heb echt een uur geslapen.. Kijk nog eens naar mijn laatste notitie en de tijd nu, ja ruim een uur. Niets gedroomd maar echt geslapen.
Ik zit wel nog in de piek merk ik. Althans ik gok dat het na 2 uur en 3 kwartier niet meer heftiger zal worden.

Ik wil wel iets eten. Niet echt trek maar ik eet avonds altijd iets. Broodje met hagelslag en boter word het. Na een paar happen hoef ik niet meer, de misselijkheid komt terug. Eigenlijk wil ik weer even liggen maar dat ga ik niet doen. Ik heb geen zin mijn halve trip te slapen..

21.00
Op wat golvende schaduwen en verkleurende dingen in mijn huis (de tafel golfde van crème kleurig naar oud roze en oud bordeaux rood.)
Ook voel ik me niet bijzonder vrolijk, happy of euforisch. Zover vind ik het wel een beetje tegenvallen eigenlijk.

Ik spice het een beetje up hoop ik met een jointje. Wel voorzichtig een trekje en wachten het schijnt nogal de trip te kunnen versterkten. Niks, nog maar een trekje.
Zo heheh! Dat is wel een lekker gevoel! Dat spiced het zeker een beetje up! :stoned:
De kleuren en golven worden steeds duidelijker en feller gekleurd, ja nu wordt het wel mooi! Nog maar een trekje.
Geinig zeg, een paar trekjes van een joint maken je echt stoned! In combi met die kleuren en de meligheid is het nu wel leuk! :hearteyes:

Sjit, ineens moet ik aan Koes denken! What the duck doet Koes in mijn trip? Ojaa die wilde weer eens goed stoned worden! Haha nou Koes, neem wat 2cb en rook dan een joint, lig je opgerold onder de bank van stonedheid! Neeee niet doen he Koes, geintje man! Ja met die gast weet je het nooit.

De misselijkheid zakt ook weg! Dat is dus op dit moment het ei van Columbus! Een joint! (Ziet een VOC schip op de muur)
Wauw wat had ik graag mee gevaren met Columbus.. Een zwaar hard (waarschijnlijk kort) leven maar je komt nog eens ergens!

Ik ga maar eens plassen. Zo haahaa! Dat licht in de wc maakt alles nog ademender en golvender! Plassen gaat gewoon gelukkig..

22.00
De piek is voorbij. Het zakt allemaal wat af en de joint voelt nog wel lekker en dan komen de golven en kleuren wel terug maar zonder zijn ze weg.
Ik zit zo langzaam aan te denken wat ik nou van 2cb vindt.. Tsja.
"Eerst maar eens wat eten" zei likkepot, "waar haal je dat vandaan?" zei ringeling. "Uit de koelkast natuurlijk!" zei het kleine ding. Hoe heette die middelvinger ook alweer in dat rijmpje en wat zei die? Ben het kwijt. :flushed:

Het worden toastjes met sambal smeerkaas en Paturain! Zow dat vliegt er in als koek zeg! Ik heb honger gekregen! Als toetje nog 2 roze koeken...

23.00
Rustig rook ik de andere helft van mijn jointje op. Daarna langzaam aan de boel opruimen en de kat eten geven. Dan nog even zitten met een jointje en wederom was een halve voldoende. De rest in een buisje voor morgen.

Ik heb heerlijk geslapen! Echt als een roosje! Werd fris en fruitig wakker en trek in een goed ontbijt. Daarna gesport en nog even op een verjaardag langs geweest. Nu ben ik wel erg moe hoor.. Geen kater gevoel zoals met alcohol, coke of xtc maar wel echt moe.

Conclusie:
Leuk? Ja! Soms saai? Ja!
Het was geen topper voor mij. Ik bleef behoorlijk last houden van de bodyload. De misselijkheid was soms weg hoor maar toch wel vaak aanwezig, ook tijdens de trip. Niet dat ik moest overgeven en ook niet bijna maar wel misselijk. Koud-warm, klam zweet soms. Het slaperig viel mij ook wel tegen. Is dat een bekend fenomeen bij 2cb?
Ik kan mij niet echt voorstellen dit op een festival te nemen. Ik had totaal geen behoefte aan muziek of dansen. Ik heb zo goed als de hele trip op de bank geplakt gezeten. Zelfs geslapen. Even een kijkje in de tuin maar het was al zo goed als donker.
Ook heb ik geen euforie gevoeld. Ja met de joint erbij wel.
High gevoel had ik wel. Ik was duidelijk onder invloed. Opzich een lekkere high, als die bodyload niet zo zwaar was.
Ook heb ik qua denkwijzen en emoties niet veel mee gemaakt. Af en toe dacht ik juist niet helder en verder dacht ik niet echt veel. Snap je? Hahahaha!

Ik denk dat ik het nog wel een keer wil proberen. Alleen weet ik niet of ik nou meer moet nemen of juist minder en een joint erbij? Of is dit niet iets voor mij? Ik ben wel nieuwsgierig geworden en wil wel meer mee maken. Meer visuals en misschien meer happy-euforie gevoel. Minder sufheid maar ook minder bodyload/misselijkheid.
Het kan een tweede keer anders uitpakken heb ik begrepen. Elke keer kan anders zijn ook al neem je dezelfde dosis. Of heb ik dat mis?
Misschien is het leuker met meerdere mensen? Dan houd je elkaar misschien wat actief en ondernemend. Al moet ik zeggen dat ik praten vreemd vond. Niet moeilijk maar vreemd. Ik sprak tegen de kat en vond het gewoon vreemd.
De kat dat was trouwens wel lachen! Toen ik geblowd had werden de golven en ademen veel sterker en wat was die kat lelijk zeg! Onwijs nors keek tie en alles ademde! Maar hij lag gewoon stil te slapen hahaha!

Dat was mijn rapportje. Ik hoop dat het bevalt. Heel speciaal is het niet denk ik. Suggesties, tips en aanwijzingen zijn zeker welkom. :blush:

De Dunne
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Leuk rapport! Haha, moest enorm lachen om je Koes opmerking. :tearsofjoy: Fijn dat het met die joint een stuk leuker werd in ieder geval, qua advies voor toekomst met doseren laat ik maar over aan de mensen met meer ervaring met 2c-b. Bij mij geeft 2c-b te weinig effect om daar iets zinnigs over te zeggen. Thanks voor het delen van je ervaring! :grinning:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Leuk report ja!

Echt slaperig worden herken ik niet, maar het gapen is wel heel typisch voor 2C-B (overigens ook voor psilocybine, mocht je dat ooit gaan proberen). Ik gaap mij ook helemaal een ongeluk in de come-up, tot tranen toe. Vind het wel komisch dat je in slaap bent gevallen tijdens je eerste keer psychedelica haha, al is dat wellicht niet helemaal wat je wilde. :wink:

Als ik het zo lees kun je qua intensiteit misschien wel wat hoger gaan zitten met de dosering, ik denk wel dat je dat aankunt. Maar ik durf dat je niet aan te gaan raden, omdat 2C-B inderdaad best wel wat bodyload geeft en ik geloof wel dat bekend is dat die kan toenemen met het verhogen van de dosering. Het is aan jou of je dit wil proberen. Bleef de bodyload gedurende de hele trip of trok die later weg?

Jammer dat je geen euforie hebt gevoeld. Maar het is wat jij zegt: de ene voor de andere keer kan anders uitpakken. Daarbij kan een specifieke drug ook gewoon een andere uitwerking hebben op verschillende personen. De meningen over 2C-B zijn volgens mij best wel verdeeld: er zijn mensen die het super vinden maar ook mensen die het - ook op hogere doseringen - underwhelming vinden (zoals Sanne dus ook al zegt hierboven).

Ik heb recent met mijn zusje, die amper ervaring heeft met trippen, een 2C-B avondje gehouden en dat was echt een geslaagde avond. Het is een socialere drug dan de meer serieuze psychedelica zoals psilo en LSD die je meer in jezelf laten keren. Zou de mogelijkheid om het eens met anderen te doen dus zeker nog niet uitsluiten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."