Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT...Angst zelfs echte "terror" Nooit meer!

DMT...Angst zelfs echte "terror" Nooit meer!

52 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
Klik om te vergroten...
Hey dankje. Echt waar het was erger dan gewoon schrik of angst het was een terror gevoel. Er gaat vanalles door mijn hoofd nu. Waarom en wat wil het zeggen?

Ja durf gerust zeggen als man zat ik hier met tranen als een klein kind daarnet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het hoeft niet per se wat te zeggen. Beter niet teveel gaan nadenken over wat het allemaal betekent nu, dat helpt niet om het te vergeten.

Het is helaas het risico van de zware tripmiddelen. Ik heb ook hele duistere trips gehad, maar het gevoel gaat echt over pelgrim. Zit daar maar niet over in.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
Klik om te vergroten...
En geloof me maar heb lsd en padoo's en truffels al x keren gedaan...Maar met dit ga je echt naar een andere plek. Zo raar ben de kluts kwijt...Dit was echt ! Geen trip maar echt :(
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Het hoeft niet per se wat te zeggen. Beter niet teveel gaan nadenken over wat het allemaal betekent nu, dat helpt niet om het te vergeten.

Het is helaas het risico van de zware tripmiddelen. Ik heb ook hele duistere trips gehad, maar het gevoel gaat echt over pelgrim. Zit daar maar niet over in.
Klik om te vergroten...
Ik hoop het. Dit spul is nu echt iets om met respect te behandelen. Wauw, zo krachtig..Voelt buitenaards???
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik geloof je helemaal.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik terug stoor maar zit nog steeds met een zeer bang en benauwd gevoel. Heb wat fluni's en broma's genomen en ga zo kijken naar een stand up comedy ofzo. xoxoxo Thx voor de reply en gerust stelling :wink:
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drugs zoals DMT en LSD kunnen je onbewuste geest openen. Je had het over een wezen met een geitenkop, klinkt best wel als hoe Satan vaak wordt afgebeeld eigenlijk. De pentagram met de punt naar beneden is het teken van de Duivel. Punt naar boven is pagan, wat eigenlijk meer voor liefde en harmonie staat. Satanisme wordt vaak met dat pentagram afgebeeld met daarin die symbolische geitenkop.

Dat grote wezen kan ook symbolisch ergens voor staan. Jouw onderbewuste zal waarschijnlijk op een manier aan je 'getoond' worden waarop jij het kan begrijpen. Alle dingen die je ziet heb je ooit in je leven geleerd en zijn in je onderbewuste opgeslagen, waar dat dan ook is.

Als je het wegduwt kun je het niet begrijpen. Dan wordt het weer onbewust. 99% van je leven speelt zich onbewust af. Je denkt dat je keuzes maakt maar dit is klaarblijkelijk minder waar dan het lijkt. Dat is puur een gevoel zonder effect. Je kunt namelijk niet zeggen waar je ervaringen vandaan komen, je denkt dat het je overkomt. Maar het was duidelijk je eigen onderbewuste, net als in een droom, die de figuren herkende en zelfs gemaakt of gevormd moet hebben, maar dus onbewust.

Het vergeten kan, maar dat betekent alleen dat je het weer je onderbewustzijn in duwt. Alles wat daar ligt heeft onbewust effect op je. Er zijn heel heel veel methodes om hiermee om te gaan, je onbewuste, en om het 'op te ruimen' of in ieder geval bloot te leggen. Bij drugs kan dit nogal abrupt gaan, het kan dus zijn dat je er niet klaar voor was. Zonder drugs kunnen deze dingen ook gebeuren, maar alleen als je ervoor open staat, dan ben je ook minder bang omdat je er dus klaar voor bent. Je zult het dan waarschijnlijk ook anders ervaren.

Ik begrijp zelf nog heel weinig van mijn onbewuste. Maar ik hoop toch dat je hier nog wat aan hebt. Het is heel snel dat je het gevoel hebt het 'slachtoffer'' te zijn terwijl dat niet per se zo is, net als in een nachtmerrie, waar je vergeet dat jij het was die al die enge beelden bedacht had. Dat maakt die ervaring niet minder traumatisch natuurlijk ,maar het kan er wel voor zorgen dat je er zonder (voor)oordeel eens naar kunt kijken, naar je angst, naar al die symbolen, naar wat er zich in je afspeelt. Je bent veel meer dan je denkt, niet alleen deze terror zit in je onderbewuste. Ook zijn 'tegenpolen'.

Het kan zijn dat bewust begrip van je ervaring langzaam aan komt, mits je het niet wegduwd denk ik! Je voelt wel aan wat je kan hebben, angst staat niet gelijk aan slecht! En ookal weet ik dat ik stuggle er zelf nog heel er mee :) om het gewoon te laten zijn en te bekijken ipv gelijk de fix-me-up Toolkit erbij te pakken en alle zooi het onderbewuste in te duwen, te 'vergeten'. Niet dat dat dan nooit goed is ofzo, after all we weten eigenlijk niet wat goed en slecht is behalve uit onze subjectieve ervaringen. Soms kun je juist uit dit soort ervaringen veel meer halen dan uit een 'blissvolle' ervaring denk ik. Beide openen een ervaring voor je waar je blijkbaar toe in staat bent als mens/geest whatever je denkt te zijn. Dat is toch wel heel interessant of niet!?

"If you get the message, hang up the phone. For psychedelic drugs are simply instruments, like microscopes, telescopes, and telephones. The biologist does not sit with eye permanently glued to the microscope, he goes away and works on what he has seen."
- Alan Watts
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#9
pelgrim zei:
Bedankt voor je uitgebreide reply. 1000X dank hiervoor. Je reply maakt ongelofelijk veel sense. Maar bij een nachtmerrie vergeet ik meestal +90% maar ik blijf erbij dat ik naar deze helse plek echt ben geweest. Hoe raar het ook klnkt en als mensen er mij een weirdo voor vinden so be it...


Ondanks alles zit ik er nog steeds mee en denk er nog veel aan. En dit was geen nachtmerrie tijdens het slapen/dromen dit was in een voorproef van de hel (ook al ben ik vrijzinnig maar ben tot 12j christen gwst en heb comunnie's gedaan. 1ste en plechtige). Ik herinner me nog alles van tijdens de dmt reis naar een zeer angstaanjagende plek in een andere realm of dimensie hoe het je ook mag noemen.

Het rare is dat ik tijdens het dromen er niks over terug zie ofzo. Ik dacht dat dit wel zou zijn maar blijkbaar niet.

Tjah een betekenis zal het zeker hebben zelfs meerdere maar geraak er voorlopig niet wijze van en probeer er soms als ik er aan terug denk het toch weg te duwen door middel van benzo's tot zelfs af en toe een opiaat te nemen. Als ik er aan denk en zie de beelden voor me terug dan blijft het daar niet bij. Ik herinner de geluiden, beelden en zelfs de geuren!

Time will tell zeker???
Klik om te vergroten...

Graag gedaan hoor! :)

De nachtmerrie was als voorbeeld hoor, niet als vergelijking. Ik probeerde alleen te laten zien dat je de capaciteit hebt om een wereld te bedenken, vervolgens jezelf als 'aparte' entiteit erin te zetten en dan te vergeten dat jij deze wereld bedacht hebt.
DMT is misschien een middel om je bewustzijn te versterken, je komt niet echt in een roes en met de angst en adrenaline ben je al helemaal '' wakker'.

Als je interesse hebt in drugs en bewustzijn dan is dit misschien wel een leuk boek voor je:

https://the-eye.eu/public/WorldTracker.org/Metaphysics & Spirituality/John C. Lilly THE CENTER OF THE CYCLONE (an autobiography of inner space).pdf

Op bladzijde 148, Tabel 1 kun je de bewustzijnstoestanden in het kort zien.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angst is maar een raar iets. We willen allemaal zonder angst leven maar daarbij vergeten we dat we zonder angst niet eens "kunnen" overleven. Net als pijn. Zonder pijn overleef je ook niet.
Ook in mijn ogen blijft er zonder deze menselijke emoties of gevoelens alleen maar puur bewustzijn over. Maar zodra we daar zijn, hebben we geen lichaam meer nodig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je stoort me niet hoor. Ik ben blij dat je je wat gerustgesteld voelt. Daar zijn we hier onder andere voor. :)

Goed moment om even een paar benzo's te nemen en wat vrolijke dingen te kijken ja. :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
@pelgrim

Bah wat naar zeg! Ik kan me voorstellen dat je had gehoopt op een fijnere kennismaking met DMT. Ik herken het gevoel dat het allemaal heel erg echt is wat je meemaakt op DMT. Ik heb zelf geen nare maar wel hele heftige ervaring gehad op DMT en ik kan me goed inleven in hoe het moet zijn om echt iets engs mee te maken daar.

Probeer jezelf een beetje te kalmeren voor nu en weet dat je nu gewoon veilig terug in je "eigen realiteit" bent. Hier ben je gewoon je normale ik en ben je veilig! Neem nu je rust en reflecteer later als je wat gekalmeerd bent nog eens rustig over wat je ervaren hebt zou ik zeggen.

Sterkte!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe is het met je pelgrim? Beetje van de ergste schrik bekomen?
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
@pelgrim

Bah wat naar zeg! Ik kan me voorstellen dat je had gehoopt op een fijnere kennismaking met DMT. Ik herken het gevoel dat het allemaal heel erg echt is wat je meemaakt op DMT. Ik heb zelf geen nare maar wel hele heftige ervaring gehad op DMT en ik kan me goed inleven in hoe het moet zijn om echt iets engs mee te maken daar.

Probeer jezelf een beetje te kalmeren voor nu en weet dat je nu gewoon veilig terug in je "eigen realiteit" bent. Hier ben je gewoon je normale ik en ben je veilig! Neem nu je rust en reflecteer later als je wat gekalmeerd bent nog eens rustig over wat je ervaren hebt zou ik zeggen.

Sterkte!
Klik om te vergroten...
Thx voor je reply :wink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
pelgrim zei:
Daarnet DMT gerookt voor de eerste keer.

Na 3x herhaaldelijk te lurken en lang in te houden kwam ik in een nachtmerrie terecht. De ergste nachtmerrie maar dan levensecht. Zag een soort puma beest naar mij staren om vervolgens plat te liggen en precies vastgebonden. Je weet wel wat ze doen in ziekenhuizen met mensen die zware psych aanval hebben. Voeten strak vastgebonden, handen, over men borstkas en men hoofd.

Dan uit het niets werd ik al liggend en vastgebonden op een soort bed rechtstaand getrokken. Er was een circus achtige sfeer met een groot kampvuur. Rond dat kampvuur werd ik gezet (gerold zoals een brancard) en ging ik 10tal meters de lucht in en begon te draaien als een kermis molen steeds sneller en sneller en dichter en dichter naar het vuur toe.

Dan ineens werd ik door 1 of meer wezens duwend door donkere steegjes en onder een lage brug verplaatst. Zij waren dan eigenlijk mensen waren maar dan toch ook niet. Dan opeens werd er met een soort boor in men schedel gezeten en terwijl werd de druk aangevoerd aan men hoofd, precies of ze wouden het kraken als een noot.

Vervolgens was het stiller dan stil en zwarter dan zwart. En ik besefte dat er pal voor mijn neus een reuzactig wezen stond dat wist ik gewoon hoe raar dat ook klinkt.

Dan met een zware diepe demonische stem bulderde uit het duister iets/iemand "Do you trust me Jimmy?"...WTF Jimmy en in het Engels???

Ik kneep mijn ogen hard dicht uit pure doodsangst en toch kwamen er flisende beelden voorbij van een pentagram, een wezen met een geitenkop en dan zag ik ff het reuze grote wezen dat ik eerst niet zag. Het had lange klauwen en een cape aan en de kop van een Puma of panter.

Deze haalde uit met een klap in mijn gezicht en ik was weer gewoon terug in mijn zetel.

Wtf...wat is dit?? Wat wil dit allemaal zeggen?? Ben er nog steeds niet goed van.

Sorry dat het zo beknopt is mss later extra aanvullen maar ben redelijk in tjah een soort schok toestand???

Man man toch pffffffffff
Klik om te vergroten...
Ik heb persoonlijk geen ervaring met DMT. Maar het lijkt mij dat elke drugservaring, vooral die met innerlijke beelden waardevol is. Angstaanjagend of niet. Mijn eerste LSd ervaring was er ook één van een extreme diepte en aansluitend een ongelooflijke mentale hoogte. Ik heb er echt jaren iets aan gehad en feitelijk nu nog steeds, 30 jaar later.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heftig man, klinkt als een nare ervaring, doe maar rustig aan en laat het even bezinken.. Ik kan me niet voorstellen hoe zoiets voelt, misschien dat je later wat meer over je trip kan vertellen, maar ga eerst maar even goed uitrusten.

Ze hebben trouwens 2 dagen geleden nog gemummificeerde katten gevonden.. De Puma behoort tot de katachtige, vandaar :nomouth:

https://www.npr.org/2018/11/11/6667...0-cat-statues-in-ancient-tomb?t=1542045588578

"Egypt's Ministry of Antiquities announced Saturday that a team of Egyptian archaeologists excavating a 4,500-year-old tomb near Cairo has found dozens of mummified cats. Also in the tomb were 100 gilded wooden cat statues, as well as a bronze statue of Bastet, the goddess of cats."
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Hoe is het met je pelgrim? Beetje van de ergste schrik bekomen?
Klik om te vergroten...
De benzo's hebben degelijk wat geholpen + een stan up gekeken van Bill Burr en 1tje van Theo Von. Straks 1 van Joey Diaz :grin:.

Maar in alle eerlijkheid denk ik wel dat dit mij zeer lang zal bij blijven hoor. Heb de rillingen als ik er aan denk terug pfff.
Ze zeggen soms op iets engs "nightmare fuell". Ik kan je beloven dat waar ik beland ben voor even dat er bij mij toen constant fuell op de engste ervaring werde gesmeten. Als ik het iets wat zo duidelijk kan zeggen. Moeilijk om te verwoorden. Had ik een volle of halfvolle blaas gehad dan had ik me wss uit schrik onder gezeikt.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rayyar zei:
en feitelijk nu nog steeds, 30 jaar later.
Klik om te vergroten...
Wauw...Dat is uhm...ja fucking heftig is dat !!
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#19
Anunnaki zei:
Heftig man, klinkt als een nare ervaring, doe maar rustig aan en laat het even bezinken.. Ik kan me niet voorstellen hoe zoiets voelt, misschien dat je later wat meer over je trip kan vertellen, maar ga eerst maar even goed uitrusten.

Ze hebben trouwens 2 dagen geleden nog gemummificeerde katten gevonden.. De Puma behoort tot de katachtige, vandaar :nomouth:

https://www.npr.org/2018/11/11/6667...0-cat-statues-in-ancient-tomb?t=1542045588578

"Egypt's Ministry of Antiquities announced Saturday that a team of Egyptian archaeologists excavating a 4,500-year-old tomb near Cairo has found dozens of mummified cats. Also in the tomb were 100 gilded wooden cat statues, as well as a bronze statue of Bastet, the goddess of cats."
Klik om te vergroten...

Indd ff laten bezinken en op positieven komen. Gaat al beter maar ben nog geen 100% hoor. Vooral de waarom en de wat..Benieuwd waarom ik die dingen gezien, gevoeld, geruikt, beleefd heb. Vooral die puma of panter achtige in het begin en dan op het einde terug maar als reuze groot tjah wezen?? Want voor een monster was het zelfs niet eng genoeg ik was doods benauwd, het zweet liep van men hoofd en rug (angst zweet zowiezo).
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#20
pelgrim zei:
Indd ff laten bezinken en op positieven komen. Gaat al beter maar ben nog geen 100% hoor. Vooral de waarom en de wat..Benieuwd waarom ik die dingen gezien, gevoeld, geruikt, beleefd heb. Vooral die puma of panter achtige in het begin en dan op het einde terug maar als reuze groot tjah wezen?? Want voor een monster was het zelfs niet eng genoeg ik was doods benauwd, het zweet liep van men hoofd en rug (angst zweet zowiezo).
Klik om te vergroten...
Toch vreemd hoe DMT werkt.. met dromen zie je meestal herkenbare dingen, of die al gebeurt zijn, ook komt het voor dat het dingen zijn die nog moeten gebeuren.

Maar met DMT zie je dingen die eigenlijk onverklaarbaar zijn, want ik ga er niet vanuit dat je ook al een nuchter door een gigantische puma met een cape bent aangevallen of dat dat nog moet gebeuren :lolol: . Er zal misschien toch een betekenis achter zitten, maar probeer hier maar eens achter te komen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."