Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT...Angst zelfs echte "terror" Nooit meer!

DMT...Angst zelfs echte "terror" Nooit meer!

52 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
K
KrankenstynLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heftig kerel! Ik kan me voorstellen dat zoiets impact heeft. Ik heb zelf trips gehad, gelukkig nooit een slechte, waarbij ik niet eens meer doorhad of besefte dat ik DMT had genomen. Ik had geen lichaam maar ik was toch compleet en alles leek levensecht en geen ontkomen aan. Dat maakte het voor jou ook zo angstaanjagend op zo'n moment. Het kan zijn dat je idd geconfronteerd werd met een onbewuste angst oid. De reactie van InExtase komt verder goed overeen met hoe ik erover denk.

Wat ik hoop is dat het geen gesloten deur voor jou betekent voor DMT.

In het boek The Spirit Molecule (aanrader!) dient de arts Rick Strassman intraveneus DMT toe aan proefpersonen die de meest bizarre maar overwegend positieve dingen meemaakten. Wel was er 1 iemand die tijdens een vreselijke horrortrip verkracht werd door twee krokodillen. Deze man, Graham Hancock, oudheidsgeleerde en pseudo wetenschapper is ook wel bekend van documentaires op YouTube en is na die ervaring meteen het onderzoek uit gestapt.

Als ik jou was zou ik je eigen onderzoek niet staken. Zodra de tijd rijp is geef je het gewoon nog een poging en de kans is groot dat je er iets uit zult halen in de geest van spirituele groei.

Greetz Laurens
H
HossolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi ts,

Dit is mn eerste reactie ever hier, ik ben meer een stiekeme gluurder (mocht ik me eerdt ergens moeten voorstellen dan hoor ik t graag, kon er niks over vinden)
Ik heb een soort gelijke ervaring meegemaakt, welliswaar met salvia ipv dmt,mijn inziens best wel veel raakvakken.
Ik wil graag reageren omdat ik erg veel herkenning terug lees in de ervaring en heftigheid van de trip.
Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen.

Ik schrok ook van de heftigheid van mn trip, hoe ontzetten “echt” het was en zo heftig dat t bijna niet onder woorden te brengen is.
Alle emoties die je kan bedenken kwamen in alle heftigheid in die 10 min durende trip voorbij s racen, de angstige momenten waren op dat moment de minst leuke. Maar toen ik terug in mn eigen realiteit wat voelde ik me wel weer een stuk veiliger.

Ik wist in het begin ook totaal niet wat ik uit mn trip kon halen. Ik ben dat niet gaan forceren... heb de ervaring met me meegedragen, even in de koelkast gezet maar vergeten kon ik m niet (moet ook niet denk ik)
Na verloop van tijd verzachten de heftige gevoelens van de trip, en in die tijd heb ik zelf een betekenis gegeven aan mn trip.
Ik liep tegen mezelf aan, vechte er tegen, en dat zorge voor de gevoelens van angst

Inmiddels ben ik een aantal jaren verder en die trip is voor mij enorm waardevol geweest.

Dit soort ervaringen hebben even wat tijd nodig voor je je mind er omheen kan wrappen geef t wat tijd
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hossol zei:
Hoi ts,

Dit is mn eerste reactie ever hier, ik ben meer een stiekeme gluurder (mocht ik me eerdt ergens moeten voorstellen dan hoor ik t graag, kon er niks over vinden)
Ik heb een soort gelijke ervaring meegemaakt, welliswaar met salvia ipv dmt,mijn inziens best wel veel raakvakken.
Ik wil graag reageren omdat ik erg veel herkenning terug lees in de ervaring en heftigheid van de trip.
Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen.

Ik schrok ook van de heftigheid van mn trip, hoe ontzetten “echt” het was en zo heftig dat t bijna niet onder woorden te brengen is.
Alle emoties die je kan bedenken kwamen in alle heftigheid in die 10 min durende trip voorbij s racen, de angstige momenten waren op dat moment de minst leuke. Maar toen ik terug in mn eigen realiteit wat voelde ik me wel weer een stuk veiliger.

Ik wist in het begin ook totaal niet wat ik uit mn trip kon halen. Ik ben dat niet gaan forceren... heb de ervaring met me meegedragen, even in de koelkast gezet maar vergeten kon ik m niet (moet ook niet denk ik)
Na verloop van tijd verzachten de heftige gevoelens van de trip, en in die tijd heb ik zelf een betekenis gegeven aan mn trip.
Ik liep tegen mezelf aan, vechte er tegen, en dat zorge voor de gevoelens van angst

Inmiddels ben ik een aantal jaren verder en die trip is voor mij enorm waardevol geweest.

Dit soort ervaringen hebben even wat tijd nodig voor je je mind er omheen kan wrappen geef t wat tijd
Klik om te vergroten...

Interessante ervaring die je beschrijft!

En welkom op het forum. Er is een speciaal voorsteltopic:

https://drugsforum.nl/threads/het-grote-stel-jezelf-voor-topic.32343/page-49

Maar je voorstellen is uiteraard niet verplicht. Alleen als je dat zelf zou willen. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
@pelgrim
Hoe is het nu met je, een kleine 2 maanden later?
H
HossolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Interessante ervaring die je beschrijft!

En welkom op het forum. Er is een speciaal voorsteltopic:

https://drugsforum.nl/threads/het-grote-stel-jezelf-voor-topic.32343/page-49

Maar je voorstellen is uiteraard niet verplicht. Alleen als je dat zelf zou willen. :)
Klik om te vergroten...

Top thnx! Als t niet moet dan hou ik t lekker bij gluren en posten daar waar het het iets toevoegd :wink:

Dat was t zeer zeker, op t eerste gezicht misschien niet allemaal even leuk maar wel kostbaar.
Een tijdje geleden kwam dmt op mn pad. Zodoende kwam ik ook in deze sectie terecht.
Heb al een paar keer een mooie reis mogen maken en ben nu wat aan het uitzoeken wat voor me werk qua rook techniek.

Maar ik ga zeer zeker terug :tonguewink: heel bijzonder.
“Ga zitten, doe je gordel om en vergeet niet te ademen” :peace1:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
@pelgrim
Hoe is het nu met je, een kleine 2 maanden later?
Klik om te vergroten...
Hey leuk dat je het vraagt :wink:.

Ik sta nu helemaal aan de kant van mensen dat zeggen dat DMT met respect moet behandeld worden. Zit nog steeds in mijn geheugen gegrift en kan zelfs de geluiden en de enge stem tot zelfs geuren, jawel geuren goed herinneren. Het gaat ok met me maar heb de laatste weken wel regelmatig last van serieuze nachtmerries. Weet nu niet of het voor de 100% met de DMT te maken heeft natuurlijk maar sommigen zijn gvd serieus eng en precies levens echt :confused:.

Bedankt nogmaals en een goed 2019 gewenst :wink:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja nu wel last van serieuze nachtmerries de laatste weken :confused:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Het heeft toch wel echt een diepe indruk achtergelaten dus. Moet ook bijna wel als je jouw ervaring leest. De nachtmerries hoeven er niet perse mee te maken hebben nee.

Ook nog de beste wensen. :)
Klik om te vergroten...

Over de nachtmerries...Nu kom ik deze yt vid tegen :confused: :confused:.


Heb af en toe nog last van heftige nachtmerries, maar het verminderd toch al in aantal keren. Dus zit ik goed ??
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die video heb ik gisteren nog gezien...

Dat was 2 weken na zijn trip hè. Later ging het beter en kijkt hij er zelfs op terug als een waardevolle ervaring.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Die video heb ik gisteren nog gezien...

Dat was 2 weken na zijn trip hè. Later ging het beter en kijkt hij er zelfs op terug als een waardevolle ervaring.
Klik om te vergroten...

Ja is echt goed dat ik deze tegen kwam :). Thx voor de reply en je tip. Fijne nacht my "Mod" :tongueout: :wink:.
t
therealburningmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is inderdaad heel beangstigend. Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad. Mao remmers, volle maan en pinael gland gedetoxed. Achteraf vroeg ik me ernstig af wat dit te betekenen had. Mijn conclusie was heel simpel (maar niets is simpel uiteindelijk in DMT land). Wij co-creeren deze realiteit met z'n allen. Zodra je veel te diep gaat kom je bij de broncode uit, maar belangrijker, kan jij de broncode aansturen. Zie het als een TV. Je schakelt tussen verschillende kanalen. Het is nog veel enger als je bedenkt dat jij dus bepaalt dat je deze realiteit ervaart. Top punt van de angst voor mij was het feit dat ik de keuze had om definitief van zender te veranderen. Sindsdien ben ik nog meer gehecht aan het leven dat ik leid. Dus.. Nothing is what it seems to be. En de les? Leren omgaan met een nieuwe dimensie van angst. Die angst in ons is what keeps us in this reality. (allemaal maar mijn mening he)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is misschien nog wel mijn grootste angst. Dat de verantwoordelijkheid voor mijn realiteit compleet in mijn handen komt te liggen.

Dat gevoel ervaar ik trouwens ook bij diep gaan op andere psychedelica. De automatische piloot gaat uit en nu is het aan mij om mijn realiteit te vormen, waarbij mijn innerlijke wereld direct wordt gereflecteerd in de uiterlijke wereld. Voel ik grote angst, dan wordt mijn wereld direct een ware hell-realm. Voel ik vrede, dan wordt mijn wereld een hemels paradijs.

En je kunt je nergens meer aan vasthouden. Zelfs de fysieke wereld die zo solide leek te zijn wordt ineens gezien voor wat het werkelijk is: een holografische projectie die door een hogere macht in realtime gemanifesteerd wordt. Misschien dat je met DMT zo diep gaat dat je compleet ervaart dat jij als die hogere macht het universum manifesteert(?) Ik heb zelf geen DMT gedaan, maar mijn trips gaan altijd die kant op als het ware: dat de verantwoordelijkheid steeds meer in mijn handen komt te liggen en dat er nergens iets is om aan vast te houden en dat is heel beangstigend. Maar tegelijk ook bevrijdend juist omdat er niets is om aan vast te houden.
t
therealburningmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij herken jij precies wat ik bedoel. Wat zou de ervaring worden als "angst" uitgezet wordt (dan is er alleen maar vrede)..... Alles bestaat uit dipolen. Ik verwacht (hypothese) dat andere dipolen het zullen overnemen. Eerst maar eens een tripreport van iemand lezen die geen angst kent.

The young warrior roused herself and went toward fear, prostrated three times, and asked, “May I have permission to go into battle with you?” Fear said, “Thank you for showing me so much respect that you ask permission.” Then the young warrior said, “How can I defeat you?” Fear replied, “My weapons are that I talk fast, and I get very close to your face. Then you get completely unnerved, and you do whatever I say. If you don’t do what I tell you, I have no power. You can listen to me, and you can have respect for me. You can even be convinced by me. But if you don’t do what I say, I have no power.” In that way, the student warrior learned how to defeat fear.​

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."