Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT...Angst zelfs echte "terror" Nooit meer!

DMT...Angst zelfs echte "terror" Nooit meer!

52 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugs zoals DMT en LSD kunnen je onbewuste geest openen. Je had het over een wezen met een geitenkop, klinkt best wel als hoe Satan vaak wordt afgebeeld eigenlijk. De pentagram met de punt naar beneden is het teken van de Duivel. Punt naar boven is pagan, wat eigenlijk meer voor liefde en harmonie staat. Satanisme wordt vaak met dat pentagram afgebeeld met daarin die symbolische geitenkop.

Dat grote wezen kan ook symbolisch ergens voor staan. Jouw onderbewuste zal waarschijnlijk op een manier aan je 'getoond' worden waarop jij het kan begrijpen. Alle dingen die je ziet heb je ooit in je leven geleerd en zijn in je onderbewuste opgeslagen, waar dat dan ook is.

Als je het wegduwt kun je het niet begrijpen. Dan wordt het weer onbewust. 99% van je leven speelt zich onbewust af. Je denkt dat je keuzes maakt maar dit is klaarblijkelijk minder waar dan het lijkt. Dat is puur een gevoel zonder effect. Je kunt namelijk niet zeggen waar je ervaringen vandaan komen, je denkt dat het je overkomt. Maar het was duidelijk je eigen onderbewuste, net als in een droom, die de figuren herkende en zelfs gemaakt of gevormd moet hebben, maar dus onbewust.

Het vergeten kan, maar dat betekent alleen dat je het weer je onderbewustzijn in duwt. Alles wat daar ligt heeft onbewust effect op je. Er zijn heel heel veel methodes om hiermee om te gaan, je onbewuste, en om het 'op te ruimen' of in ieder geval bloot te leggen. Bij drugs kan dit nogal abrupt gaan, het kan dus zijn dat je er niet klaar voor was. Zonder drugs kunnen deze dingen ook gebeuren, maar alleen als je ervoor open staat, dan ben je ook minder bang omdat je er dus klaar voor bent. Je zult het dan waarschijnlijk ook anders ervaren.

Ik begrijp zelf nog heel weinig van mijn onbewuste. Maar ik hoop toch dat je hier nog wat aan hebt. Het is heel snel dat je het gevoel hebt het 'slachtoffer'' te zijn terwijl dat niet per se zo is, net als in een nachtmerrie, waar je vergeet dat jij het was die al die enge beelden bedacht had. Dat maakt die ervaring niet minder traumatisch natuurlijk ,maar het kan er wel voor zorgen dat je er zonder (voor)oordeel eens naar kunt kijken, naar je angst, naar al die symbolen, naar wat er zich in je afspeelt. Je bent veel meer dan je denkt, niet alleen deze terror zit in je onderbewuste. Ook zijn 'tegenpolen'.

Het kan zijn dat bewust begrip van je ervaring langzaam aan komt, mits je het niet wegduwd denk ik! Je voelt wel aan wat je kan hebben, angst staat niet gelijk aan slecht! En ookal weet ik dat ik stuggle er zelf nog heel er mee :) om het gewoon te laten zijn en te bekijken ipv gelijk de fix-me-up Toolkit erbij te pakken en alle zooi het onderbewuste in te duwen, te 'vergeten'. Niet dat dat dan nooit goed is ofzo, after all we weten eigenlijk niet wat goed en slecht is behalve uit onze subjectieve ervaringen. Soms kun je juist uit dit soort ervaringen veel meer halen dan uit een 'blissvolle' ervaring denk ik. Beide openen een ervaring voor je waar je blijkbaar toe in staat bent als mens/geest whatever je denkt te zijn. Dat is toch wel heel interessant of niet!?

"If you get the message, hang up the phone. For psychedelic drugs are simply instruments, like microscopes, telescopes, and telephones. The biologist does not sit with eye permanently glued to the microscope, he goes away and works on what he has seen."
- Alan Watts
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#2
pelgrim zei:
Bedankt voor je uitgebreide reply. 1000X dank hiervoor. Je reply maakt ongelofelijk veel sense. Maar bij een nachtmerrie vergeet ik meestal +90% maar ik blijf erbij dat ik naar deze helse plek echt ben geweest. Hoe raar het ook klnkt en als mensen er mij een weirdo voor vinden so be it...


Ondanks alles zit ik er nog steeds mee en denk er nog veel aan. En dit was geen nachtmerrie tijdens het slapen/dromen dit was in een voorproef van de hel (ook al ben ik vrijzinnig maar ben tot 12j christen gwst en heb comunnie's gedaan. 1ste en plechtige). Ik herinner me nog alles van tijdens de dmt reis naar een zeer angstaanjagende plek in een andere realm of dimensie hoe het je ook mag noemen.

Het rare is dat ik tijdens het dromen er niks over terug zie ofzo. Ik dacht dat dit wel zou zijn maar blijkbaar niet.

Tjah een betekenis zal het zeker hebben zelfs meerdere maar geraak er voorlopig niet wijze van en probeer er soms als ik er aan terug denk het toch weg te duwen door middel van benzo's tot zelfs af en toe een opiaat te nemen. Als ik er aan denk en zie de beelden voor me terug dan blijft het daar niet bij. Ik herinner de geluiden, beelden en zelfs de geuren!

Time will tell zeker???
Klik om te vergroten...

Graag gedaan hoor! :)

De nachtmerrie was als voorbeeld hoor, niet als vergelijking. Ik probeerde alleen te laten zien dat je de capaciteit hebt om een wereld te bedenken, vervolgens jezelf als 'aparte' entiteit erin te zetten en dan te vergeten dat jij deze wereld bedacht hebt.
DMT is misschien een middel om je bewustzijn te versterken, je komt niet echt in een roes en met de angst en adrenaline ben je al helemaal '' wakker'.

Als je interesse hebt in drugs en bewustzijn dan is dit misschien wel een leuk boek voor je:

https://the-eye.eu/public/WorldTracker.org/Metaphysics & Spirituality/John C. Lilly THE CENTER OF THE CYCLONE (an autobiography of inner space).pdf

Op bladzijde 148, Tabel 1 kun je de bewustzijnstoestanden in het kort zien.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daarnet DMT gerookt voor de eerste keer.

Na 3x herhaaldelijk te lurken en lang in te houden kwam ik in een nachtmerrie terecht. De ergste nachtmerrie maar dan levensecht. Zag een soort puma beest naar mij staren om vervolgens plat te liggen en precies vastgebonden. Je weet wel wat ze doen in ziekenhuizen met mensen die zware psych aanval hebben. Voeten strak vastgebonden, handen, over men borstkas en men hoofd.

Dan uit het niets werd ik al liggend en vastgebonden op een soort bed rechtstaand getrokken. Er was een circus achtige sfeer met een groot kampvuur. Rond dat kampvuur werd ik gezet (gerold zoals een brancard) en ging ik 10tal meters de lucht in en begon te draaien als een kermis molen steeds sneller en sneller en dichter en dichter naar het vuur toe.

Dan ineens werd ik door 1 of meer wezens duwend door donkere steegjes en onder een lage brug verplaatst. Zij waren dan eigenlijk mensen waren maar dan toch ook niet. Dan opeens werd er met een soort boor in men schedel gezeten en terwijl werd de druk aangevoerd aan men hoofd, precies of ze wouden het kraken als een noot.

Vervolgens was het stiller dan stil en zwarter dan zwart. En ik besefte dat er pal voor mijn neus een reuzactig wezen stond dat wist ik gewoon hoe raar dat ook klinkt.

Dan met een zware diepe demonische stem bulderde uit het duister iets/iemand "Do you trust me Jimmy?"...WTF Jimmy en in het Engels???

Ik kneep mijn ogen hard dicht uit pure doodsangst en toch kwamen er flisende beelden voorbij van een pentagram, een wezen met een geitenkop en dan zag ik ff het reuze grote wezen dat ik eerst niet zag. Het had lange klauwen en een cape aan en de kop van een Puma of panter.

Deze haalde uit met een klap in mijn gezicht en ik was weer gewoon terug in mijn zetel.

Wtf...wat is dit?? Wat wil dit allemaal zeggen?? Ben er nog steeds niet goed van.

Sorry dat het zo beknopt is mss later extra aanvullen maar ben redelijk in tjah een soort schok toestand???

Man man toch pffffffffff
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
Klik om te vergroten...
Hey dankje. Echt waar het was erger dan gewoon schrik of angst het was een terror gevoel. Er gaat vanalles door mijn hoofd nu. Waarom en wat wil het zeggen?

Ja durf gerust zeggen als man zat ik hier met tranen als een klein kind daarnet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het hoeft niet per se wat te zeggen. Beter niet teveel gaan nadenken over wat het allemaal betekent nu, dat helpt niet om het te vergeten.

Het is helaas het risico van de zware tripmiddelen. Ik heb ook hele duistere trips gehad, maar het gevoel gaat echt over pelgrim. Zit daar maar niet over in.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
Klik om te vergroten...
En geloof me maar heb lsd en padoo's en truffels al x keren gedaan...Maar met dit ga je echt naar een andere plek. Zo raar ben de kluts kwijt...Dit was echt ! Geen trip maar echt :(
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Het hoeft niet per se wat te zeggen. Beter niet teveel gaan nadenken over wat het allemaal betekent nu, dat helpt niet om het te vergeten.

Het is helaas het risico van de zware tripmiddelen. Ik heb ook hele duistere trips gehad, maar het gevoel gaat echt over pelgrim. Zit daar maar niet over in.
Klik om te vergroten...
Ik hoop het. Dit spul is nu echt iets om met respect te behandelen. Wauw, zo krachtig..Voelt buitenaards???
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik geloof je helemaal.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik terug stoor maar zit nog steeds met een zeer bang en benauwd gevoel. Heb wat fluni's en broma's genomen en ga zo kijken naar een stand up comedy ofzo. xoxoxo Thx voor de reply en gerust stelling :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
@pelgrim

Bah wat naar zeg! Ik kan me voorstellen dat je had gehoopt op een fijnere kennismaking met DMT. Ik herken het gevoel dat het allemaal heel erg echt is wat je meemaakt op DMT. Ik heb zelf geen nare maar wel hele heftige ervaring gehad op DMT en ik kan me goed inleven in hoe het moet zijn om echt iets engs mee te maken daar.

Probeer jezelf een beetje te kalmeren voor nu en weet dat je nu gewoon veilig terug in je "eigen realiteit" bent. Hier ben je gewoon je normale ik en ben je veilig! Neem nu je rust en reflecteer later als je wat gekalmeerd bent nog eens rustig over wat je ervaren hebt zou ik zeggen.

Sterkte!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe is het met je pelgrim? Beetje van de ergste schrik bekomen?
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
@pelgrim

Bah wat naar zeg! Ik kan me voorstellen dat je had gehoopt op een fijnere kennismaking met DMT. Ik herken het gevoel dat het allemaal heel erg echt is wat je meemaakt op DMT. Ik heb zelf geen nare maar wel hele heftige ervaring gehad op DMT en ik kan me goed inleven in hoe het moet zijn om echt iets engs mee te maken daar.

Probeer jezelf een beetje te kalmeren voor nu en weet dat je nu gewoon veilig terug in je "eigen realiteit" bent. Hier ben je gewoon je normale ik en ben je veilig! Neem nu je rust en reflecteer later als je wat gekalmeerd bent nog eens rustig over wat je ervaren hebt zou ik zeggen.

Sterkte!
Klik om te vergroten...
Thx voor je reply :wink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
pelgrim zei:
Daarnet DMT gerookt voor de eerste keer.

Na 3x herhaaldelijk te lurken en lang in te houden kwam ik in een nachtmerrie terecht. De ergste nachtmerrie maar dan levensecht. Zag een soort puma beest naar mij staren om vervolgens plat te liggen en precies vastgebonden. Je weet wel wat ze doen in ziekenhuizen met mensen die zware psych aanval hebben. Voeten strak vastgebonden, handen, over men borstkas en men hoofd.

Dan uit het niets werd ik al liggend en vastgebonden op een soort bed rechtstaand getrokken. Er was een circus achtige sfeer met een groot kampvuur. Rond dat kampvuur werd ik gezet (gerold zoals een brancard) en ging ik 10tal meters de lucht in en begon te draaien als een kermis molen steeds sneller en sneller en dichter en dichter naar het vuur toe.

Dan ineens werd ik door 1 of meer wezens duwend door donkere steegjes en onder een lage brug verplaatst. Zij waren dan eigenlijk mensen waren maar dan toch ook niet. Dan opeens werd er met een soort boor in men schedel gezeten en terwijl werd de druk aangevoerd aan men hoofd, precies of ze wouden het kraken als een noot.

Vervolgens was het stiller dan stil en zwarter dan zwart. En ik besefte dat er pal voor mijn neus een reuzactig wezen stond dat wist ik gewoon hoe raar dat ook klinkt.

Dan met een zware diepe demonische stem bulderde uit het duister iets/iemand "Do you trust me Jimmy?"...WTF Jimmy en in het Engels???

Ik kneep mijn ogen hard dicht uit pure doodsangst en toch kwamen er flisende beelden voorbij van een pentagram, een wezen met een geitenkop en dan zag ik ff het reuze grote wezen dat ik eerst niet zag. Het had lange klauwen en een cape aan en de kop van een Puma of panter.

Deze haalde uit met een klap in mijn gezicht en ik was weer gewoon terug in mijn zetel.

Wtf...wat is dit?? Wat wil dit allemaal zeggen?? Ben er nog steeds niet goed van.

Sorry dat het zo beknopt is mss later extra aanvullen maar ben redelijk in tjah een soort schok toestand???

Man man toch pffffffffff
Klik om te vergroten...
Ik heb persoonlijk geen ervaring met DMT. Maar het lijkt mij dat elke drugservaring, vooral die met innerlijke beelden waardevol is. Angstaanjagend of niet. Mijn eerste LSd ervaring was er ook één van een extreme diepte en aansluitend een ongelooflijke mentale hoogte. Ik heb er echt jaren iets aan gehad en feitelijk nu nog steeds, 30 jaar later.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het heeft toch wel echt een diepe indruk achtergelaten dus. Moet ook bijna wel als je jouw ervaring leest. De nachtmerries hoeven er niet perse mee te maken hebben nee.

Ook nog de beste wensen. :)
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Het heeft toch wel echt een diepe indruk achtergelaten dus. Moet ook bijna wel als je jouw ervaring leest. De nachtmerries hoeven er niet perse mee te maken hebben nee.

Ook nog de beste wensen. :)
Klik om te vergroten...

Over de nachtmerries...Nu kom ik deze yt vid tegen :confused: :confused:.


Heb af en toe nog last van heftige nachtmerries, maar het verminderd toch al in aantal keren. Dus zit ik goed ??
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die video heb ik gisteren nog gezien...

Dat was 2 weken na zijn trip hè. Later ging het beter en kijkt hij er zelfs op terug als een waardevolle ervaring.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Die video heb ik gisteren nog gezien...

Dat was 2 weken na zijn trip hè. Later ging het beter en kijkt hij er zelfs op terug als een waardevolle ervaring.
Klik om te vergroten...

Ja is echt goed dat ik deze tegen kwam :). Thx voor de reply en je tip. Fijne nacht my "Mod" :tongueout: :wink:.
t
therealburningmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is inderdaad heel beangstigend. Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad. Mao remmers, volle maan en pinael gland gedetoxed. Achteraf vroeg ik me ernstig af wat dit te betekenen had. Mijn conclusie was heel simpel (maar niets is simpel uiteindelijk in DMT land). Wij co-creeren deze realiteit met z'n allen. Zodra je veel te diep gaat kom je bij de broncode uit, maar belangrijker, kan jij de broncode aansturen. Zie het als een TV. Je schakelt tussen verschillende kanalen. Het is nog veel enger als je bedenkt dat jij dus bepaalt dat je deze realiteit ervaart. Top punt van de angst voor mij was het feit dat ik de keuze had om definitief van zender te veranderen. Sindsdien ben ik nog meer gehecht aan het leven dat ik leid. Dus.. Nothing is what it seems to be. En de les? Leren omgaan met een nieuwe dimensie van angst. Die angst in ons is what keeps us in this reality. (allemaal maar mijn mening he)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is misschien nog wel mijn grootste angst. Dat de verantwoordelijkheid voor mijn realiteit compleet in mijn handen komt te liggen.

Dat gevoel ervaar ik trouwens ook bij diep gaan op andere psychedelica. De automatische piloot gaat uit en nu is het aan mij om mijn realiteit te vormen, waarbij mijn innerlijke wereld direct wordt gereflecteerd in de uiterlijke wereld. Voel ik grote angst, dan wordt mijn wereld direct een ware hell-realm. Voel ik vrede, dan wordt mijn wereld een hemels paradijs.

En je kunt je nergens meer aan vasthouden. Zelfs de fysieke wereld die zo solide leek te zijn wordt ineens gezien voor wat het werkelijk is: een holografische projectie die door een hogere macht in realtime gemanifesteerd wordt. Misschien dat je met DMT zo diep gaat dat je compleet ervaart dat jij als die hogere macht het universum manifesteert(?) Ik heb zelf geen DMT gedaan, maar mijn trips gaan altijd die kant op als het ware: dat de verantwoordelijkheid steeds meer in mijn handen komt te liggen en dat er nergens iets is om aan vast te houden en dat is heel beangstigend. Maar tegelijk ook bevrijdend juist omdat er niets is om aan vast te houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."