Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer 2CB werd zware middag

eerste keer 2CB werd zware middag

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bas zei:
2-cb kan trouwens heel lang de tijd nodig hebben om in te werken. 1 uur, zoals jij zegt, kan zo 2,5 uur zijn. En dan hebben we het nog maar over de opbouw ...
Klik om te vergroten...

Dit heb ik ook 3x voorgehad. Duurde een uur voor ik het in de maag voelde en nog een uur voor de opbouw begon. 2cb kan inderdaad wel es op zich laten wachten.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Steek eens een joint op tijdens 2cb. Je hersenen zullen het universum worden ingelanceerd.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alles is hierboven al ongeveer gezegd. De bodyload van 2C-B is in vergelijking met die van andere (sterkere) psychedelica redelijk uit verhouding. De come up met name is hierdoor vaak even doorbijten, jammer dat het bij jullie daarna niet veel beter werd. Mijn eerste ingeving zou toch zijn dat jullie dosis van 10 mg aan de bescheiden kant en dus wellicht een ‘net nietje’ was. Al is dat natuurlijk moeilijk te zeggen. Zelf vind ik 2C-B niet écht meer de moeite waard op dosissen beneden 20 mg, ik ben denk ik nooit zo laag als 10 mg gegaan maar kan me wel voorstellen dat het dan een gevalletje ‘vooral bodyload/weinig gewenst effect’ wordt. Zeker aangezien je dan ook geen positieve afleiding ervaart van die bijwerkingen.

Waarmee ik niet zeg dat het onverstandig is dat jullie de dosis zo laag hebben gehouden, want dat is juist heel slim voor een eerste keer. Maar de kans dat je het potentieel van 2C-B (wat in mijn beleving weliswaar niet indrukwekkend psychedelisch is maar wel zeer leuk recreatief kan zijn) gewoon een beetje bent misgelopen is aanwezig. Ik snap echter wel dat je niet staat te springen om een herkansing na zo’n ervaring.

Ik las ergens in voorgaande reacties dat het effect van 2C-B door sommigen als onvoorspelbaar wordt ervaren. Dat verbaast me wel. Van alle psychedelica waar ik zelf mee geëxperimenteerd heb vind ik 2C-B tot nu toe het meest consistent qua dosis-effect, en ik heb er een vrij ruime ervaring mee.

Ik heb me recent wel enorm verbaasd over de bizarre inconsistentie van het effect van 4-HO-MET (drie keer 20 mg, drie keer een totaal ander effect), maar goed, dat is een andere discussie. Blijkt maar weer hoe verschillend individuele reacties zijn.

Daarover gesproken, ik ervaar 2C-B trouwens zelf ook absoluut niet als stimulerend - dat werd hierboven ook ergens genoemd. Ik word er eerder slomer/trager van, wel op een opzich prettige manier (waar ik psilocybine vaak iets té sloom vind.) Maar dat luie kan aan mij liggen, ik ben zelfs op stimulanten een niet in bewering te krijgen bankhanger, dus ja. :tongueout:

Hoofdpijn is een veelgehoorde klacht na 2C-B, zelf ook vaak last van. Gelukkig nooit heel langdurig. Hopelijk mag je er nog eens een leukere ervaring op meemaken!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Alles is hierboven al ongeveer gezegd. De bodyload van 2C-B is in vergelijking met die van andere (sterkere) psychedelica redelijk uit verhouding. De come up met name is hierdoor vaak even doorbijten, jammer dat het bij jullie daarna niet veel beter werd. Mijn eerste ingeving zou toch zijn dat jullie dosis van 10 mg aan de bescheiden kant en dus wellicht een ‘net nietje’ was. Al is dat natuurlijk moeilijk te zeggen. Zelf vind ik 2C-B niet écht meer de moeite waard op dosissen beneden 20 mg, ik ben denk ik nooit zo laag als 10 mg gegaan maar kan me wel voorstellen dat het dan een gevalletje ‘vooral bodyload/weinig gewenst effect’ wordt. Zeker aangezien je dan ook geen positieve afleiding ervaart van die bijwerkingen.

Waarmee ik niet zeg dat het onverstandig is dat jullie de dosis zo laag hebben gehouden, want dat is juist heel slim voor een eerste keer. Maar de kans dat je het potentieel van 2C-B (wat in mijn beleving weliswaar niet indrukwekkend psychedelisch is maar wel zeer leuk recreatief kan zijn) gewoon een beetje bent misgelopen is aanwezig. Ik snap echter wel dat je niet staat te springen om een herkansing na zo’n ervaring.

Ik las ergens in voorgaande reacties dat het effect van 2C-B door sommigen als onvoorspelbaar wordt ervaren. Dat verbaast me wel. Van alle psychedelica waar ik zelf mee geëxperimenteerd heb vind ik 2C-B tot nu toe het meest consistent qua dosis-effect, en ik heb er een vrij ruime ervaring mee.

Ik heb me recent wel enorm verbaasd over de bizarre inconsistentie van het effect van 4-HO-MET (drie keer 20 mg, drie keer een totaal ander effect), maar goed, dat is een andere discussie. Blijkt maar weer hoe verschillend individuele reacties zijn.

Daarover gesproken, ik ervaar 2C-B trouwens zelf ook absoluut niet als stimulerend - dat werd hierboven ook ergens genoemd. Ik word er eerder slomer/trager van, wel op een opzich prettige manier (waar ik psilocybine vaak iets té sloom vind.) Maar dat luie kan aan mij liggen, ik ben zelfs op stimulanten een niet in bewering te krijgen bankhanger, dus ja. :tongueout:

Hoofdpijn is een veelgehoorde klacht na 2C-B, zelf ook vaak last van. Gelukkig nooit heel langdurig. Hopelijk mag je er nog eens een leukere ervaring op meemaken!
Klik om te vergroten...

Hmm, ik had net als in dit tripreport met de 2-cb, een zeer teleurstellende ervaring met 20 mg 4-ho-met waardoor ik het niet nog eens wilde proberen.
Maar als ik lees dat jij zo'n uiteenlopende ervaringen hebt op dezelfde dosis, moet ik het misschien toch nog een keer de kans geven.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat jammer, dat klinkt totaal niet als de ervaring waar je je op verheugd had, en die je ook zou verwachten op 2CB. Verstandig dat jullie 10mg hebben gedaan, maar wellicht gewoon toch te laag. Het zou nog een idee zijn om het een tweede kans te geven in een heel andere setting (buiten, of misschien met wat meer vrienden) of met een iets hogere dosis, en kijken hoe dat bevalt. Maar wie weet is 2CB gewoon niets voor jou, kan ook, helaas. Had je eigenlijk al ervaring met psychedelica?

Ook wel erg interessant om te lezen hoe verschillend iedereen op 2CB reageert. Voor mij is de dosis-effect verhouding ook behoorlijk onvoorspelbaar! Visueel is het altijd in elk geval erg kleurrijk en overweldigend op positieve manier. Dat 'upper' zie ik ook niet zo, meer loom bij mij, haha. Ooit op een festival geprobeerd maar ik wilde alleen nog maar in het gras zitten eigenlijk. Voor de euforie zou ik het zelf ook niet specifiek doen, hoewel het wel enorme lachkicks kan triggeren hier. Maar praatkicks zou ik ook niet zo zeer verwachten op 2CB, maar misschien hebben anderen dat wel? Voor mij geeft het veel gedachten en associaties waarin ik mezelf erg kan laten gaan, maar praten kan / wil ik op de piek juist totaal niet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Purplext zei:
Hmm, ik had net als in dit tripreport met de 2-cb, een zeer teleurstellende ervaring met 20 mg 4-ho-met waardoor ik het niet nog eens wilde proberen.
Maar als ik lees dat jij zo'n uiteenlopende ervaringen hebt op dezelfde dosis, moet ik het misschien toch nog een keer de kans geven.
Klik om te vergroten...

Zeker doen!

De eerste keer 20 mg had ik alleen visuals maar totaal geen mentale trip, voelde me eigenlijk gewoon helder/nuchter. Effect nam al snel af; zonde maar ik meende wel te voelen dat dit spul potentieel heeft. Een latere keer dat ik 20 mg deed had ik een ‘echt’ tripje, zéér visueel en ook wel mentaal, een milde truffeltrip zou je kunnen zeggen. Duurde toen ook veel langer. De derde keer (even voor de duidelijkheid tussen alle keren zat voldoende tijd) had ik beide niet: zero visueel, zero mentaal. Gewoon een wat sloom gevoel. Als ik geen pillen had gehad had ik m’n weegschaal gewantrouwd maar dit middel heeft kennelijk een flink onvoorspelbare werking. Ik hoorde iets soortgelijks van @verwondering.

Je kunt het ook eens op 30 mg of 40 mg proberen. Met 30 mg heb ik zelf geen ervaring maar 40 mg (ik had m’n tweede keer de dosis verdubbeld omdat de eerste keer zo teleurstellend was) gaf een trip die volwaardig was en qua intensiteit in de buurt kwam van een 15 grams-trufftrip. Best wat steviger dus maar goed controleerbaar. Mensen reageren zeer verschillend op 4-HO maar het kan (op lage dosis) per keer dus ook nog eens enorm verschillen. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Raar spul m.b.t. voorspelbaarheid, blijkbaar. maar heel leuk als het goed valt. ‘Psilo in een pil’ (met wel enkele andere eigenschappen). Ik vermoed dat de dosis verhogen meer zekerheid geeft maar aangezien ik niet nogmaals 40 mg heb gedoseerd moet ik dat nog zien.

Succes!
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi allemaal!

Een week verder en wat een overweldigende reacties. Dank daarvoor. Een aantal heeft me aan het denken gezet. En ja, misschien geef ik wel te snel op en moet ik het nog een kans geven. En dat doen we! We hebben nog de kans om de 3 buddhas op te delen in elk 1,5 wat neer komt op zo’n 15mg per persoon. Ietsje meer, niet te veel. Wellicht is dat het, kunnen we daarmee toch wat leukers meemaken dan de zitzak die ik me voelde.

Ook dan zal ons matrasje klaarliggen, de kaarsjes aangestoken zijn en beginnen we einde middag. Muziek misschien een tandje bij of iets met kleurtjes op tv. Nu waren het vooral YouTube top40. Een blauwe dag kwam ook voorbij, letterlijk en figuurlijk hahaha.
Extra vrienden erbij, Mwah laat ze maar niet horen dat we gebruiken :wink: en buiten? Kweenie, midden in de stad is wellicht iets teveel prikkels. We zullen zien..

Anyway, iedereen nogmaals dank voor alle reacties, aanbevelingen, lovende woorden etc etc. We gaan er nog een keer voor en ook daarvan zal ik uitgebreid rapporteren!

Ciao x
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rosie zei:
Ik vind psytrance trouwens goddelijk met 2cb
In het echte leven kan het me niet echt boeien
Klik om te vergroten...

Das een goeie! Ik kijk nog weleens met MDMA naar Burningman, boeit me nuchter ook helemaal niet want ben meer van de hardstyle/hardcore. Maar das wel een prima idee om te kijken! Bedankt voor de tip.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een ballonnetje schijnt het ook goed te doen. Zelf geen ervaring mee
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#10
Na bijna een jaar meelezen, informatie inwinnen, vragen stellen, enthousiast worden en pillen besteld en getest te hebben, hier mijn eerste keer 2CB!

Wie: Pollewop 41 jaar, 65 kilo en vriend 42 jaar en 77 kilo
Waar: thuis, matras op de grond, youtube op muziekvideo's en overal kaarsjes aan voor extra effect
Wat: 2CB, 1 pil (budda paars) getest op 10mg
Gebruik: allebei 1 pil om te starten/proberen.

15.15 uur:
Inname van 1 pil met een slok cola. Het pilletje is zo klein dat ik hem niet eens proef. Had een chemische smaak verwacht zoals bij een XTCpil of lik MDMA.
Vriend doet nog even een rondje met de hond en ik vlij me alvast op het matras. Verwachting heb ik niet, laat het over me heen komen en ga er vanuit dat ik zo'n uurtje na inname iets zal voelen. We hebben om 12.00 uur een boterham gegeten dus maag is leeg.
Een klein kwartiertje later voel ik klamme handen, wil me uitrekken en blijf gapen, mijn vriend netzo. De muziekjes zijn chill, heb een summer mix aangezet met leuke zomerse beelden. Het is nog licht buiten en we kletsen een beetje over de vakantie waar we net van terug zijn.

16.00 uur:
Mijn benen willen niet, ze bewegen veel en ik kan mind&body niet op een lijn krijgen, ik moet een beetje aarden net als bij de MDMA, onze magen brobbelen dus zal een teken zijn dat we er zo lekker in gaan hoop ik. Ineens denk ik te moeten plassen, moeilijk om op te staan want de bodyload is best aawezig. Beetje een strijd met mezelf om toch te gaan, eenmaal een paar passen gezet hoef ik helemaal niet te plassen maar dient er een grote boodschap aan met een rotgang.. Teruggekomen zweef ik wel,ben wat mistig in mijn hoofd maar verder chill. Kauwgom kauwen is fijn, eten en drinken heb ik geen behoefte aan.

16.30 uur:
Mijn vriend gaat ook maar eens plassen, heeft weinig moeite om op te staan en waggelt een beetje richting toilet, ineens hoor ik hem overgeven en spring omhoog, natte koude handdoek mee. Hij geeft aan dat hij ineens misselijk werd en het eruit moest (wat normaal nooit lukt!) Duurde een paar minuten en is toen weer terug gaan zitten.
Hierna gingen we eigenlijk wel ok, wat zuchten en uitrekken maar dat is het ook.
Ik ga de muziek switchen naar top40 nummers op youtube met beeld want de mix irriteert me ergens, nu kunnen we een beetje meezingen. Ik had ergens wel verwacht dat we een praatkick ofzo zouden hebben, maar we zitten meer langs elkaar in het "niets"...

17.15 uur:
Ik moet weer plassen, heel zwaar met opstaan, ik wil eigenlijk niet en wordt heel hard teruggezogen op mijn plek, mijn armen zijn loodzwaar net alsof ik een zware griep heb. Na terugkeer lekker weer liggen want dat voelt toch het fijnst. Moet even lachen in mezelf dat ik de Transformer nog niet achter het gordijn heb gezien (ergens een triprapport van iemand gelezen..) ook Bumblebee is nog niet voorbij gereden, zou ik toch iets gaan zien vanavond?
Ik zucht wat weg, voelt wel lekker maar heb het idee in een cocon te zitten, alsof ik alleen maar besta en verder niks. Zit hier te zitten en dat is het, mijn geklets kom niet aan bij mijn vriend want die zit ook alleen maar te zitten en heeft daar eigenlijk wel vrede mee. Geeft aan dat hij meer in de tv zit, de teksten van de muziek nog niet eerder heeft gehoord en hier helemaal wordt ingezogen. Vermoeid lijf wat in het matras wordt gezogen, verder dan dit komen we allebei niet.

18.00 uur:
Het wordt een beetje donker en ik denk dat ik nu de piek wel heb. Ken je dat als je in een vliegtuig zit en de druk in de cabine wordt anders en iedereen om je heen klinkt en is ver weg? Dat gevoel dus, plus niet willen bewegen, het lukt me ook gewoon niet en heb ook geen zin de strijd aan te gaan. Een dansje doen is een no go, heb zelfs moeite om de AA-drink te pakken en op te drinken. Ik ben mistig in mijn hoofd, geur is heel sterk aanwezig (kan de prei in de koelkast ruiken...) en zucht nog maar een keer. Euforisch ben ik niet, ben ook niet 1 met mijn mannetje, we zitten naast elkaar, maar affectie of iets dergelijks is er gewoon niet. Er beweegt niks, de ruimte ademt niet, de gordijnen niet, ik denk even dat de wolken anders waaien, maar dat is het ook niet. Soms zing ik een liedje mee, maar ook daar word ik niet blij van. Kippenvel van liedjes is er niet. Zicht is nog gewoon helder als anders, geen vervormingen en ook niet met onze ogen dicht. Hebben we dan toch te weinig gepakt?

19.15 uur:
Heb ondertussen hoofdpijn gekregen, achter mijn ogen, het voelt als een aankomende migraine alsof ik de hele dag heb scheel gekeken, mijn vriend heeft het ook. We zitten nog te zitten, ik ben helder, krijg honger en ben er wel een beetje klaar maar. Zuchten is weg, de mist in mijn hoofd ook. Laten we een cupasoup maken zodat we toch nog wat binnen krijgen. Mega zout maar wel lekker, geen andere smaak dan anders. Was dit het dan voor vandaag? We ruimen op, laten de hond nog even uit en besluiten dan maar naar bed te gaan. Om 20.30 gaat voor ons het licht uit.

We hebben normaal geslapen, ik gebruik 25mg quetiapine om te kunnen doorslapen dagelijks, dat heeft me prima geholpen. Ben veel wakker geweest en heb veel gedroomd. Een zweet-aanval gehad vannacht, zeiknat, heb zelfs het kussen moeten omdraaien, bah bah! Opgestaan en me verder ok voelen, daar ben ik wel blij om. Ik voel me normaal en kan zelfs denken dat ik best een marathon zou kunnen lopen. Met MDMA heb ik me echt verrotter gevoeld. Dat is voor mij het enige pluspunt denk ik.

Conclusie:

Geen toegevoegde waarde, het was voor ons om een beetje euforie te voelen, beetje bonding. Niet gehad, heb zelfs gezegd dat ik het gevoel had alleen maar "te bestaan" de bodyload was zwaar, het was een strijd met de aarde en mezelf om er iets van te maken, de muziek was het niet, de kaarsjes aan niet, geen visuals maar dat hoefde voor mij ook niet perse. We hebben alleen maar gezeten en gekeken naar tv. Mjah, dat had ik ook zonder 2CB kunnen doen. De misselijkheid bij mijn vriend, het overgeven en de bodyload (zoals we ook op GHB ervaren hebben) heeft hem er niet toe kunnen zetten om dit leuk te vinden. Ik had weinig tot geen verwachting, maar zelfs geen euforie, best jammer. Had ik meer moeten nemen? Misschien wel, maar dat doe ik niet. Onze conclusie is dat 2CB voor ons geen toegevoegde waarde heeft. Jammer, geprobeerd en lekker terug naar mijn vertrouwde MDMA. Alhoewel ik 4F nog fijner vind, meer geborgenheid, verliefd zijn, praatkick, helder en de muziek en tintels....

Ik hoop dat ik met mijn ervaring en rapportje mensen kan helpen in hun keuze wel/geen 2cb te doen en zoals je kan lezen is de stof voor iedereen anders, in welke set/setting je het doet en welke hoeveelheid je tot je neemt/
Ik heb nu nog 3 pillen over, misschien een keer een flip doen met MDMA, maar dat is voor latere zorg. Nu eerst aftellen tot oud&nieuw, dan mogen we weer lekker aan de serotonine-slurp.

Ciao x
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessante reactie op 2C-B. Voor vele is 2C-B een best sterke upper. Heb na de come-up altijd zin om op avontuur te gaan, wil ik veel praten, denken en opgaan in de muziek.

Daarnaast is een lage dosering 2C-B een van de grootste afrodisiacums die er is. Seks is GE-WEL-DIG...

De set & setting was (naar mijn mening!) niet helemaal goed. 2C-B is een erg kleurrijke drug en vind ik persoonlijk erg leuk om buiten te doen. Binnen ga ik me vervelen en komt het niet helemaal tot zijn recht. Hier zijn de meningen over verdeelt, maar aangezien je redelijk A-typisch reageert, kan je dit ooit nog een kans geven. Verder moet je nooit een psychedelica doen om euforie te voelen, sws blijft deze 40% van de keren helemaal uit. Andere (zeldzame) keren is het vele malen euforischer dan MDMA.

Verder is een feit dat als je 3 uur voor 2C-B niks eet, je bijna niet misselijk (kan) word/en. De dosering blijkt voor jullie te weinig te zijn, dit verschilt nogal per persoon. Bij mij vliegen de patronen en regenboog kleuren over de muur op 10mg 2C-B. Dat is dan ook weer uitzonderlijk, maar mocht je het ooit nog een keer proberen raad ik 15-20mg aan.

Verder krijg je inderdaad geen dip van 2C-B, maar hoofdpijn is het enige waar ik me in dit rapport in herken! Altijd een hele ring om mijn hoofd heen van kloppende hoofdpijn, uur of 5 na inname ongeveer. Paracetamol doet wonderen.

Jammer dat je niet helemaal optimaal ging, en dat jullie geen diepte hebben ervaren door de (te) lage dosis. Hoop dat je niet door deze ervaring denkt dat jij niet een geweldige ervaring op 2C-B kan hebben. Psychedelica zijn nou helaas HEEL onvoorspelbaar.

Voor 2C-B geld de 3 maanden regel trouwens niet, aangezien het serotonine (grotendeels) overneemt en niet released. Vandaar ook geen kater. Je kan het (maximaal, niet aan te raden) eens per twee weken doen.

Pollewop zei:
Mega zout maar wel lekker, geen andere smaak dan anders
Klik om te vergroten...
Heel gek, echt niet genoeg dan.. Sushi is een van de lekkerste dingen die je ooit hebt gegeten op 2C-B! OMG!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Merkwaardig dat je trip weinig van waarde had. Ik denk ook dat het te weinig is voor jullie. Die ene keer dat ik heel weinig genomen heb merkte ik ook bitter weinig en werd ik ook wat sloom maar ergens had ik nog wel dat "alles is ok, chill" gevoel. Misschien wou je het teveel vergelijken met MDMA en verwachtte een te hoge euforie waardoor de ervaring op zich een beetje in het water gevallen is.

Voor mensen die er weinig effect mee hebben en wiet roken aangenaam vinden. Combineer deze 2 maar es. Ik vind wiet wel de 2cb versterken maar het slome gevoel is dan ook meer aanwezig. Misschien was 1 pil getest op 10 maar waren de rest mss 9 of 8...

Als je het geen 2 de kans wil geven jullie keus maar volgens mij met 2 boontjes kan het mss wel meer plezier opleveren. Zoniet heb je het toch es geprobeerd he.

Edit; dat was veel weinig in mijn eerste zinnen :laughing:.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jammer dat het een beetje tegenviel. Bijzonder om te merken dat persoonlijke gevoeligheid blijkbaar zo sterk verschilt voor 2C-B. Dit in tegenstelling tot veel andere psychedelica, waarbij een bepaalde dosering op een bepaald lichaamsgewicht vaak wel een soortgelijk effect geeft (mits er geen tolerantie is natuurlijk).

Mijn eigen ervaring met 2C-B is ook dat vooral de zware bodyload en misselijkheid overheersen bij een lage dosering. Ik zou het daarom zonde vinden als jullie meteen 2C-B, of überhaupt psychedelica, afschrijven doordat het effect jullie tegenviel. Waarschijnlijk geeft een hogere dosering namelijk veel meer het effect dat jullie hadden verwacht en naar op zoek zijn.

Overigens ben ik het eens met @Stonologie dat euforie bij psychedelica lang niet altijd aanwezig is, maar als het er wel is, voelt het voor mij altijd veel natuurlijker (en daarom imo ook veel intenser) dan bij MDMA, waarbij ik de eurofie veel geforceerder vind voelen. Bij psychedelica wordt bij mij die eurofie ook grotendeels veroorzaakt door de visuals, bodyhigh en mentale high/inzichten/filosofieën/etc. dan puur alleen van de chemische reactie die zich afspeelt in je brein.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zinnentuimel zei:
Jammer dat het een beetje tegenviel. Bijzonder om te merken dat persoonlijke gevoeligheid blijkbaar zo sterk verschilt voor 2C-B. Dit in tegenstelling tot veel andere psychedelica, waarbij een bepaalde dosering op een bepaald lichaamsgewicht vaak wel een soortgelijk effect geeft (mits er geen tolerantie is natuurlijk).

Mijn eigen ervaring met 2C-B is ook dat vooral de zware bodyload en misselijkheid overheersen bij een lage dosering. Ik zou het daarom zonde vinden als jullie meteen 2C-B, of überhaupt psychedelica, afschrijven doordat het effect jullie tegenviel. Waarschijnlijk geeft een hogere dosering namelijk veel meer het effect dat jullie hadden verwacht en naar op zoek zijn.

Overigens ben ik het eens met @Stonologie dat euforie bij psychedelica lang niet altijd aanwezig is, maar als het er wel is, voelt het voor mij altijd veel natuurlijker (en daarom imo ook veel intenser) dan bij MDMA, waarbij ik de eurofie veel geforceerder vind voelen. Bij psychedelica wordt bij mij die eurofie ook grotendeels veroorzaakt door de visuals, bodyhigh en mentale high/inzichten/filosofieën/etc. dan puur alleen van de chemische reactie die zich afspeelt in je brein.
Klik om te vergroten...
Precies, vind MDMA altijd een beetje vies voelen raar genoeg. Heerlijk, maar schuldig. Zo puur genieten als op psychedelica is echt heel bijzonder. En dan ook nog niet verslavend?!...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Interessant en leuk geschreven reportje @Pollewop

Jammer dat het voor jullie zo matig uitviel. Laat me heel erg denken aan de keer dat ik 2-CB bij mijn vrouw wilde introduceren. Ik heb haar toen ook 10mg gegeven om voorzichtig te zijn. Ze had amper psychedelische effecten maar voelde zich wel de hele avond naar en misselijk. Ze heeft het daarna helaas ook geen nieuwe kans meer willen geven.

Zelf vind ik de bodyload bij 2-CB ook altijd wel redelijk aanwezig. Vooral tijdens de come-up. Toch vind ik de effecten van 2-cb leuk genoeg om er wat body-load voor over te hebben. Persoonlijk vind ik 10mg echt underwhelming maar op de een of andere manier lijkt 2-CB heel divers in hoe mensen er op reageren. Aan het ene uiterste ken ik mensen die 50mg al niet heel spannend vinden en aan het andere einde van het spectrum heb je @Stonologie die op lage dosissen al flink kan trippen.

P.S. @Pollewop hadden jullie al ervaring met andere psychedelica? Mijn vrouw vond 2-cb niets maar vond LSD dan wel weer leuk... Dus misschien is het alsnog wel de moeite om voorzichtig verder te experimenteren...?
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Weet je... ik weet niet wie het nog meer opvalt, maar ik lees her en der (niet alleen op dit forum) toch best veel negatieve reports over 2C-B. Zelf nog nooit gedaan, wel heel nieuwsgierig dus ga het denk ik nog wel eens doen, maar eerlijk gezegd lijkt het me gewoon meuk. Het lijkt mij gewoon te onvoorspelbaar in effect om echt een praktisch middel te kunnen wezen. Kans dat je avond naar de klote is omdat het anders valt dan verwacht lijkt vrij groot. Valt het wel goed, lijkt het meestal hooguit zoiets als van ''wel oké''.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vind het zelf ook één van de minst interessante psychedelica, als je het überhaupt al een psychedelica wil noemen - maar dat is een hele andere discussie :tongueout:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is vooral opvallend dat het bij verschillende mensen zo verschillend lijkt te vallen. Voor mijzelf is het effect bij dezelfde dosis steeds redelijk consistent. Als ik 20mg 2-cb neem weet ik wel ongeveer wat voor effect ik kan verwachten.

Zelf ben ik niet zo negatief over 2-CB. Ik vind het minder geschikt als serieus, introspectief psychedelicum maar ik vind het een heel leuk alternatief voor een avondje blowen of een flesje wijn. Juist omdat het zo hanteerbaar is kun je het ook prima recreatief gebruiken en hoef ik wat minder streng te zijn op mijn set & setting dan dat ik zou zijn bij lsd of psilocybine. Kortom ik vind het echt wel een heel leuk middel maar het mist voor mij de magie van de serieuzere psychedelica.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je 2cb gaat nemen in de hoop dat het mdma gaat vervangen dan zal je zwaar teleurgesteld zijn.

Neem eens 20-25mg en kijk hoe het gaat.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Zelf ben ik niet zo negatief over 2-CB. Ik vind het minder geschikt als serieus, introspectief psychedelicum maar ik vind het een heel leuk alternatief voor een avondje blowen of een flesje wijn.
Klik om te vergroten...
Totdat je 80mg pakt in "silent darkness".

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."