Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer 2CB werd zware middag

eerste keer 2CB werd zware middag

29 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik volg je nieuwsgierigheid en onderzoek van 2-cb al sinds het begin, maar ik heb nooit echt super inhoudelijk, motiverend en gedetailleerd vertelt waarom je 2-cb écht eens moet proberen. Tot nu dan, nu je verteld dat je het niet nog eens wilt doen. :openmouth:
Dat kan ik niet accepteren (:

Mindless zei:
Misschien ligt het er wel aan dat mensen nu meer gaan stunten met hogere doseringen. Of combineren met andere drugs.
Klik om te vergroten...
Klopt wel. Niet zo gek als 2-cb wordt omschreven als een drug dat zo maar eens een badtrip kan veroorzaken. "Vertrouw er niet op dat dezelfde dosering bij een 2e keer, dezelfde plezierige effecten kan geven", wordt er gezegd. Om die reden begon ik eerst zelf ook bescheiden qua dosering, maar al bij de 2e keer had ik dit al flink opgeschroefd met de gedachte: "die badtrip of een slechte ervaring overkomt mij niet". Tot dusver 0 negatieve ervaringen. Heb het minstens 10x gedaan.

Pollewop zei:
Zit hier te zitten en dat is het, mijn geklets kom niet aan bij mijn vriend want die zit ook alleen maar te zitten en heeft daar eigenlijk wel vrede mee. Geeft aan dat hij meer in de tv zit, de teksten van de muziek nog niet eerder heeft gehoord en hier helemaal wordt ingezogen.
Klik om te vergroten...
Hahah, zo herkenbaar dit. Typisch momentje van: "alles is ok, chill" gevoel! Zoals @PsyTekZ al zegt! (:

De dosis die je hebt genomen kan niet op tegen je verwachting(en). Je had of je verwachtingen naar beneden moeten stellen of meer 2-cb moeten nemen.
---
"Verwachting heb ik niet, laat het over me heen komen en ga er vanuit dat ik zo'n uurtje na inname iets zal voelen."

Verwachting had je degelijk, haha. Je hebt misschien iets te veel research gedaan en je zat vlak voor het gebruik waarschijnlijk jezelf lekker te maken met een prachtig beeld van hoe 2-cb is. Dat dit het toppunt van alles zou worden, bij de 1e keer. Je vriend heeft zich daarentegen minder druk gemaakt, dat zie ik meteen. Die liet het over zich heen komen en pakte het goed op. Was dit voor hem ook zijn eerste keer 2-cb!?

2-cb kan trouwens heel lang de tijd nodig hebben om in te werken. 1 uur, zoals jij zegt, kan zo 2,5 uur zijn. En dan hebben we het nog maar over de opbouw ...

Ik wil je pushen om nog een keer 2-cb te doen! Je móet echt nog een stapje verder gaan, dit is nog niks! :mrgreen: Nu al afhaken en dit zien als een slechte eerste keer, vind ik zwak. Aan de andere kant, kotsen e.d. accepteer je blijkbaar wél. Conclusie: het hoort er bij, minder leuke en super leuke ervaringen.

Bij de 2e keer 2-cb ga je 100% zeker terugkijken naar deze 1e keer en zal dit zich herhalen. Dan krijg je lachkicks die niet te stoppen zijn, zijn die momenten dat je geen puf hebt om te plassen echt geweldig, is dat moment dat je je stoort aan de muziek ook gewoon een bevrediging én een leuke gebeurtenis. Blijf dan ook in deze setting, bouw het verder op. Vanzelf ontdek je al die typische dingen die je doet bij 2-cb, dingen die opvallen omdat je het kan linken aan die 2-cb, zoals dat plassen, irritatie muziek, praten/lachen, het denken dat een wolk anders waait, HAHA. ECHT TYPISCH 2-CB. Roken is ook zóó lekker. En met muziek aan thuis + bass, heb je bijna altijd het gevoel dat de bass echt veel te hard staat, terwijl dit niet zo is, haha. Je denkt geluidsoverlast te maken, terwijl alles in de werkelijkheid eigenlijk zachter staat dan je doet verwachten.

Een hogere dosering geven nog meer aspecten vrij van 2-cb. Ik zelf ga altijd groen/rode lichtpuntjes zien in een vast onverklaarbaar (zorgt voor een flinke mind-fuck) patroon, zoals velen. (ook met ogen dicht bij een wat hogere dosering) Echt geniaal, die puntjes dansen dan zo geweldig. Het voelt alsof alles wat je ziet een beetje trilt, een 'woosj' gevoel, haha.
:tearsofjoy:

Net zoals het zweten, het warme gevoel, het gevoel dat je het koud hebt en je je gaat gedragen als iemand die onderkoelt is, maar na 1min geef je weer aan het weer goed is. Alsof uit het NIETS je temperatuur omhoog is geschoten. (enorme lachkick in 3,2,1)
Het denken dat een liniaal bijvoorbeeld krom is omdat je het niet meer als een recht object ziet dankzij 2-cb.
Tijd dat voorbij vliegt of juist traag aan je voorbij gaat. Ervaren van een gevoel waar je niet op kan komen, alsof het een nieuw gevoel is dat alleen jíj nu meemaakt, wat super belangrijk is en wat je móet delen.

Er is echt zat te beleven met 2-cb, iedere keer dat je het gebruikt, maak je nieuwe typische dingen mee. Hier kan je uren en uren over kletsen omdat het zo geweldig en leuk is om het erover te hebben.
Met 2-cb in je mik, een gebeurtenis van tijdens 2-cb bespreken en het erover hebben, voelt alsof je het weer meemaakt. En dat het nu veel beter en geweldiger klinkt dan het origineel!

Ik kan hier uren over praten, ik moest mijn ervaring daarom dan ook delen met je om ervoor te zorgen dat je interesse weer terug is voor 2-cb.

Sorry, super lange post. (moment dat ik slaap is de hele week al rond 04:00 uur.) - Was het bijna vergeten te zeggen: de 2e keer 2-cb buiten doen + hogere dosis = badtrip for sure. Blijf gewoon bij de zelfde setting. Heb ik ook altijd gedaan. Ik start met 1,5 pil van 18-22 mg en neem op het juiste moment 1 pil bij. Blowen tussendoor is ook fijn! Ik wilde eigenlijk halverwege stoppen met typen en overstappen op een tripreport, maar geen zin, komt nog wel. :tongueout:
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Interessante tips in elk geval....ga binnenkort ook 2cb doen
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bas zei:
2-cb kan trouwens heel lang de tijd nodig hebben om in te werken. 1 uur, zoals jij zegt, kan zo 2,5 uur zijn. En dan hebben we het nog maar over de opbouw ...
Klik om te vergroten...

Dit heb ik ook 3x voorgehad. Duurde een uur voor ik het in de maag voelde en nog een uur voor de opbouw begon. 2cb kan inderdaad wel es op zich laten wachten.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Steek eens een joint op tijdens 2cb. Je hersenen zullen het universum worden ingelanceerd.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alles is hierboven al ongeveer gezegd. De bodyload van 2C-B is in vergelijking met die van andere (sterkere) psychedelica redelijk uit verhouding. De come up met name is hierdoor vaak even doorbijten, jammer dat het bij jullie daarna niet veel beter werd. Mijn eerste ingeving zou toch zijn dat jullie dosis van 10 mg aan de bescheiden kant en dus wellicht een ‘net nietje’ was. Al is dat natuurlijk moeilijk te zeggen. Zelf vind ik 2C-B niet écht meer de moeite waard op dosissen beneden 20 mg, ik ben denk ik nooit zo laag als 10 mg gegaan maar kan me wel voorstellen dat het dan een gevalletje ‘vooral bodyload/weinig gewenst effect’ wordt. Zeker aangezien je dan ook geen positieve afleiding ervaart van die bijwerkingen.

Waarmee ik niet zeg dat het onverstandig is dat jullie de dosis zo laag hebben gehouden, want dat is juist heel slim voor een eerste keer. Maar de kans dat je het potentieel van 2C-B (wat in mijn beleving weliswaar niet indrukwekkend psychedelisch is maar wel zeer leuk recreatief kan zijn) gewoon een beetje bent misgelopen is aanwezig. Ik snap echter wel dat je niet staat te springen om een herkansing na zo’n ervaring.

Ik las ergens in voorgaande reacties dat het effect van 2C-B door sommigen als onvoorspelbaar wordt ervaren. Dat verbaast me wel. Van alle psychedelica waar ik zelf mee geëxperimenteerd heb vind ik 2C-B tot nu toe het meest consistent qua dosis-effect, en ik heb er een vrij ruime ervaring mee.

Ik heb me recent wel enorm verbaasd over de bizarre inconsistentie van het effect van 4-HO-MET (drie keer 20 mg, drie keer een totaal ander effect), maar goed, dat is een andere discussie. Blijkt maar weer hoe verschillend individuele reacties zijn.

Daarover gesproken, ik ervaar 2C-B trouwens zelf ook absoluut niet als stimulerend - dat werd hierboven ook ergens genoemd. Ik word er eerder slomer/trager van, wel op een opzich prettige manier (waar ik psilocybine vaak iets té sloom vind.) Maar dat luie kan aan mij liggen, ik ben zelfs op stimulanten een niet in bewering te krijgen bankhanger, dus ja. :tongueout:

Hoofdpijn is een veelgehoorde klacht na 2C-B, zelf ook vaak last van. Gelukkig nooit heel langdurig. Hopelijk mag je er nog eens een leukere ervaring op meemaken!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Alles is hierboven al ongeveer gezegd. De bodyload van 2C-B is in vergelijking met die van andere (sterkere) psychedelica redelijk uit verhouding. De come up met name is hierdoor vaak even doorbijten, jammer dat het bij jullie daarna niet veel beter werd. Mijn eerste ingeving zou toch zijn dat jullie dosis van 10 mg aan de bescheiden kant en dus wellicht een ‘net nietje’ was. Al is dat natuurlijk moeilijk te zeggen. Zelf vind ik 2C-B niet écht meer de moeite waard op dosissen beneden 20 mg, ik ben denk ik nooit zo laag als 10 mg gegaan maar kan me wel voorstellen dat het dan een gevalletje ‘vooral bodyload/weinig gewenst effect’ wordt. Zeker aangezien je dan ook geen positieve afleiding ervaart van die bijwerkingen.

Waarmee ik niet zeg dat het onverstandig is dat jullie de dosis zo laag hebben gehouden, want dat is juist heel slim voor een eerste keer. Maar de kans dat je het potentieel van 2C-B (wat in mijn beleving weliswaar niet indrukwekkend psychedelisch is maar wel zeer leuk recreatief kan zijn) gewoon een beetje bent misgelopen is aanwezig. Ik snap echter wel dat je niet staat te springen om een herkansing na zo’n ervaring.

Ik las ergens in voorgaande reacties dat het effect van 2C-B door sommigen als onvoorspelbaar wordt ervaren. Dat verbaast me wel. Van alle psychedelica waar ik zelf mee geëxperimenteerd heb vind ik 2C-B tot nu toe het meest consistent qua dosis-effect, en ik heb er een vrij ruime ervaring mee.

Ik heb me recent wel enorm verbaasd over de bizarre inconsistentie van het effect van 4-HO-MET (drie keer 20 mg, drie keer een totaal ander effect), maar goed, dat is een andere discussie. Blijkt maar weer hoe verschillend individuele reacties zijn.

Daarover gesproken, ik ervaar 2C-B trouwens zelf ook absoluut niet als stimulerend - dat werd hierboven ook ergens genoemd. Ik word er eerder slomer/trager van, wel op een opzich prettige manier (waar ik psilocybine vaak iets té sloom vind.) Maar dat luie kan aan mij liggen, ik ben zelfs op stimulanten een niet in bewering te krijgen bankhanger, dus ja. :tongueout:

Hoofdpijn is een veelgehoorde klacht na 2C-B, zelf ook vaak last van. Gelukkig nooit heel langdurig. Hopelijk mag je er nog eens een leukere ervaring op meemaken!
Klik om te vergroten...

Hmm, ik had net als in dit tripreport met de 2-cb, een zeer teleurstellende ervaring met 20 mg 4-ho-met waardoor ik het niet nog eens wilde proberen.
Maar als ik lees dat jij zo'n uiteenlopende ervaringen hebt op dezelfde dosis, moet ik het misschien toch nog een keer de kans geven.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat jammer, dat klinkt totaal niet als de ervaring waar je je op verheugd had, en die je ook zou verwachten op 2CB. Verstandig dat jullie 10mg hebben gedaan, maar wellicht gewoon toch te laag. Het zou nog een idee zijn om het een tweede kans te geven in een heel andere setting (buiten, of misschien met wat meer vrienden) of met een iets hogere dosis, en kijken hoe dat bevalt. Maar wie weet is 2CB gewoon niets voor jou, kan ook, helaas. Had je eigenlijk al ervaring met psychedelica?

Ook wel erg interessant om te lezen hoe verschillend iedereen op 2CB reageert. Voor mij is de dosis-effect verhouding ook behoorlijk onvoorspelbaar! Visueel is het altijd in elk geval erg kleurrijk en overweldigend op positieve manier. Dat 'upper' zie ik ook niet zo, meer loom bij mij, haha. Ooit op een festival geprobeerd maar ik wilde alleen nog maar in het gras zitten eigenlijk. Voor de euforie zou ik het zelf ook niet specifiek doen, hoewel het wel enorme lachkicks kan triggeren hier. Maar praatkicks zou ik ook niet zo zeer verwachten op 2CB, maar misschien hebben anderen dat wel? Voor mij geeft het veel gedachten en associaties waarin ik mezelf erg kan laten gaan, maar praten kan / wil ik op de piek juist totaal niet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Purplext zei:
Hmm, ik had net als in dit tripreport met de 2-cb, een zeer teleurstellende ervaring met 20 mg 4-ho-met waardoor ik het niet nog eens wilde proberen.
Maar als ik lees dat jij zo'n uiteenlopende ervaringen hebt op dezelfde dosis, moet ik het misschien toch nog een keer de kans geven.
Klik om te vergroten...

Zeker doen!

De eerste keer 20 mg had ik alleen visuals maar totaal geen mentale trip, voelde me eigenlijk gewoon helder/nuchter. Effect nam al snel af; zonde maar ik meende wel te voelen dat dit spul potentieel heeft. Een latere keer dat ik 20 mg deed had ik een ‘echt’ tripje, zéér visueel en ook wel mentaal, een milde truffeltrip zou je kunnen zeggen. Duurde toen ook veel langer. De derde keer (even voor de duidelijkheid tussen alle keren zat voldoende tijd) had ik beide niet: zero visueel, zero mentaal. Gewoon een wat sloom gevoel. Als ik geen pillen had gehad had ik m’n weegschaal gewantrouwd maar dit middel heeft kennelijk een flink onvoorspelbare werking. Ik hoorde iets soortgelijks van @verwondering.

Je kunt het ook eens op 30 mg of 40 mg proberen. Met 30 mg heb ik zelf geen ervaring maar 40 mg (ik had m’n tweede keer de dosis verdubbeld omdat de eerste keer zo teleurstellend was) gaf een trip die volwaardig was en qua intensiteit in de buurt kwam van een 15 grams-trufftrip. Best wat steviger dus maar goed controleerbaar. Mensen reageren zeer verschillend op 4-HO maar het kan (op lage dosis) per keer dus ook nog eens enorm verschillen. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Raar spul m.b.t. voorspelbaarheid, blijkbaar. maar heel leuk als het goed valt. ‘Psilo in een pil’ (met wel enkele andere eigenschappen). Ik vermoed dat de dosis verhogen meer zekerheid geeft maar aangezien ik niet nogmaals 40 mg heb gedoseerd moet ik dat nog zien.

Succes!
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi allemaal!

Een week verder en wat een overweldigende reacties. Dank daarvoor. Een aantal heeft me aan het denken gezet. En ja, misschien geef ik wel te snel op en moet ik het nog een kans geven. En dat doen we! We hebben nog de kans om de 3 buddhas op te delen in elk 1,5 wat neer komt op zo’n 15mg per persoon. Ietsje meer, niet te veel. Wellicht is dat het, kunnen we daarmee toch wat leukers meemaken dan de zitzak die ik me voelde.

Ook dan zal ons matrasje klaarliggen, de kaarsjes aangestoken zijn en beginnen we einde middag. Muziek misschien een tandje bij of iets met kleurtjes op tv. Nu waren het vooral YouTube top40. Een blauwe dag kwam ook voorbij, letterlijk en figuurlijk hahaha.
Extra vrienden erbij, Mwah laat ze maar niet horen dat we gebruiken :wink: en buiten? Kweenie, midden in de stad is wellicht iets teveel prikkels. We zullen zien..

Anyway, iedereen nogmaals dank voor alle reacties, aanbevelingen, lovende woorden etc etc. We gaan er nog een keer voor en ook daarvan zal ik uitgebreid rapporteren!

Ciao x
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rosie zei:
Ik vind psytrance trouwens goddelijk met 2cb
In het echte leven kan het me niet echt boeien
Klik om te vergroten...

Das een goeie! Ik kijk nog weleens met MDMA naar Burningman, boeit me nuchter ook helemaal niet want ben meer van de hardstyle/hardcore. Maar das wel een prima idee om te kijken! Bedankt voor de tip.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."