Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e x LSD (150µg): De betekenisloze gedachtedrug?

1e x LSD (150µg): De betekenisloze gedachtedrug?

40 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Ja, 300 ug is veel. Zéker niet aan te raden voor iemand met weinig ervaring. Ik vind zelf 220 ug al flink spicy, hoe ik het nu zie zou ik nog wel eens 250 ug willen proberen maar 300..., ik weet het niet, zeg nooit nooit, maar op dat soort doseringen wordt je - als je geen doorgewinterde badass bent - wel een beetje een ongeleid projectiel, althans dat risico is er toch. Ik vraag me af of het in psychedelisch opzicht nog heel veel toevoegt en niet vooral meer verwarring/een waas zal geven met sterkere bijwerkingen. Maar hey, er zijn genoeg mensen die dit soort doseringen gebruiken en het waarderen, het is persoonlijk hoe gevoelig je reageert op psychedelica, maar voor het gros van de mensen zal 300 ug too much zijn.

Het ding is, op hogere doseringen, dat je trip een stuk kwetsbaarder wordt. Een kleine gebeurtenis zoals het onverwacht uitvallen en niet meer aan de praat krijgen van je muziek (ik gebruik hier even het voorbeeld van @Eik :tongueout:) kan je doen voelen alsof je je ankerpunt, de enige tastbare connectie met de realiteit verliest, en kan dan iets heel groots worden en serieuze paniek veroorzaken. Dat klinkt achteraf dan misschien een beetje grappig, maar op dat moment kan het het verschil maken tussen positieve ervaring of bad trip, tenzij je op basis van eerdere sterkere trips van jezelf weet dat je dit goed de baas kan. Mijn eigen ervaring is hoe hoger de dosering, hoe 'labieler' je wordt (misschien niet het precieze woord dat ik zoek, maar kan even niks anders bedenken). Het voorbeeld dat ik net gaf is negatief maar positieve emoties zullen ook veel intenser binnenkomen, de euforie kan enorm zijn. De onvoorspelbaarheid van de trip neemt toe en de afstand tussen een hoge top bereiken en een diep dal inflikkeren wordt kleiner.

Ik heb nog even over je ervaring van 'betekenisloosheid' zitten nadenken en ik denk dat ik er misschien toch wel iets in herken, maar dan van ervaringen met dissociatieven (ketamine, 3-MeO-PCP, 3-MeO-PCE). Ik weet niet of het hetzelfde is hoor. Maar ik heb momenten gehad dat al het normale uit mijn dagelijks leven waar ik dan over nadacht ineens een grote surrealistische illusie leek. Onecht, een vorm van derealisatie vermoedelijk. Heel gekke, scheve ervaringen waren dat soms, maar niet perse enorm beangstigend omdat emotie dus ook iets surrealistisch en afstandelijks werd.

Vormen van derealisatie kunnen ook voorkomen bij gebruik van psychedelica.

Ondanks dat je het zeker niet als deprimerend en negatief hebt ervaren hoop ik dat je de volgende keer een wat warmere, emotionelere en minder gedissocieerde/afstandelijke trip (correct me if I'm wrong als ik het verkeerd interpreteer) mag beleven, want LSD is echt wel een bijzonder middel. Ik zeg altijd: ik gun íedereen een fantastische, prachtige LSD-trip! Beste wat er is.
Klik om te vergroten...
Ik was de laatste keer dat ik 300ug deed mn telefoon kwijt tijdens een zoom call. Kan wel zeggen dat zoiets je bezig houdt maar tegelijk heb ik mij echt rot gelachen om mezelf. Was ook vet trots toen ik hem uiteindelijk vond. Volgens mij kwam dat omdat @Snuffelaar mij belde.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Ik was de laatste keer dat ik 300ug deed mn telefoon kwijt tijdens een zoom call. Kan wel zeggen dat zoiets je bezig houdt maar tegelijk heb ik mij echt rot gelachen om mezelf. Was ook vet trots toen ik hem uiteindelijk vond. Volgens mij kwam dat omdat @Snuffelaar mij belde.
Klik om te vergroten...

Ik had juist m'n reactie nog een beetje aangepast en je getagd. :wink: Ik wist inderdaad dat jij van de hogere doseringen bent. Je hebt er ook behoorlijk veel ervaring mee, toch?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Ik had juist m'n reactie nog een beetje aangepast en je getagd. :wink: Ik wist inderdaad dat jij van de hogere doseringen bent. Je hebt er ook behoorlijk veel ervaring mee, toch?
Klik om te vergroten...
Ik doe eigenlijk altijd 300ug. Ik snap dar mensen het hoog kunnen vinden maar ik kan gewoon nog communiceren en typen. Ik heb niet echt last van mindfucks of vast zitten in gedachten.

De visuals op 300ug zijn zo mooi dat ik soms bijna moet huilen. Zo mooi is het.

Douchen met 300ug kan ik iedereen aanraden. Dan lekker heet douchen.... pfff is bijna als een orgasme. Daarnaast is de stoom en druppels water echt magisch.

Toen ik in de spiegel keek was ik een cartoon figuur.... echt super grappig.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Ik doe eigenlijk altijd 300ug. Ik snap dar mensen het hoog kunnen vinden maar ik kan gewoon nog communiceren en typen. Ik heb niet echt last van mindfucks of vast zitten in gedachten.

De visuals op 300ug zijn zo mooi dat ik soms bijna moet huilen. Zo mooi is het.

Douchen met 300ug kan ik iedereen aanraden. Dan lekker heet douchen.... pfff is bijna als een orgasme. Daarnaast is de stoom en druppels water echt magisch.

Toen ik in de spiegel keek was ik een cartoon figuur.... echt super grappig.
Klik om te vergroten...

Dat klinkt super! 300 ug... wie weet... in de toekomst. Ik beweerde ook ooit dat ik waarschijnlijk nooit DMT zou doen. :') Mission failed, en nooit spijt gehad. :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Dat klinkt super! 300 ug... wie weet... in de toekomst. Ik beweerde ook ooit dat ik waarschijnlijk nooit DMT zou doen. :') Mission failed, en nooit spijt gehad. :)
Klik om te vergroten...
Met 300ug kan ik een tripsitter aanraden. Ik ben nog wel in staat om muziek aan te zetten en dergelijke, maar het kost wel iets meer moeite. Als je andere muziek ofzo wilt is het wel fijn dat iemand dat voor je kan doen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Ik was de laatste keer dat ik 300ug deed mn telefoon kwijt tijdens een zoom call. Kan wel zeggen dat zoiets je bezig houdt maar tegelijk heb ik mij echt rot gelachen om mezelf. Was ook vet trots toen ik hem uiteindelijk vond. Volgens mij kwam dat omdat @Snuffelaar mij belde.
Klik om te vergroten...
Ja man 1608938968367.gif

1608939027893.jpeg
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Met 300ug kan ik een tripsitter aanraden. Ik ben nog wel in staat om muziek aan te zetten en dergelijke, maar het kost wel iets meer moeite. Als je andere muziek ofzo wilt is het wel fijn dat iemand dat voor je kan doen.
Klik om te vergroten...

Ja, kan me daar iets bij voorstellen. Ik moet toegeven dat ik al een beetje ruzie met de laptop en mijn muzieklijst krijg op 100 ug en op 170 ug ben ik een keer spontaan vergeten hoe mijn bad/douche functioneerde. Complete system crash. De concepten 'kraan' en 'stop' werden hogere wiskunde en ik heb een kleine time out moeten nemen en weg moeten lopen uit de scene (de badkamer dus) om een reset te forceren tot ik even later het open/dicht mechanisme weer enigszins kon processen. Ik kwam niet meer bij, heb me nog nooit zo achterlijk gevoeld in mijn eigen huis. Daar sta je dan, naast je bad, en je wil er echt heel graag in, maar je snapt er geen ene fuck meer van.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alsook. Ik heb het meest intense orgasme ooit gehad op 300ug LSD en dat was solo. Orgasmes tijdens gewone seks can't even compare or come close. Had een visual waarin ik onder in een vulkaan lag die al trillend naar boven spoot.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Ja, kan me daar iets bij voorstellen. Ik moet toegeven dat ik al een beetje ruzie met de laptop en mijn muzieklijst krijg op 100 ug en op 170 ug ben ik een keer spontaan vergeten hoe mijn bad/douche functioneerde. Complete system crash. De concepten 'kraan' en 'stop' werden hogere wiskunde en ik heb een kleine time out moeten nemen en weg moeten lopen uit de scene (de badkamer dus) om een reset te forceren tot ik even later het open/dicht mechanisme weer enigszins kon processen. Ik kwam niet meer bij, heb me nog nooit zo achterlijk gevoeld in mijn eigen huis. Daar sta je dan, naast je bad, en je wil er echt heel graag in, maar je snapt er geen ene fuck meer van.
Klik om te vergroten...
Dan laat je het los. Je hoeft het niet te begrijpen. Haal plezier uit je onwetendheid en lach met hoe dom het allemaal is.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Dan laat je het los. Je hoeft het niet te begrijpen. Haal plezier uit je onwetendheid en lach met hoe dom het allemaal is.
Klik om te vergroten...
Ja dat heb ik ook. Zoals met die chocola. Ik snapte er niks van.... heb mij rot gelachen om mezelf. Was wel trots toen ik hem open kreeg.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuffelaar zei:
Dan laat je het los. Je hoeft het niet te begrijpen. Haal plezier uit je onwetendheid en lach met hoe dom het allemaal is.
Klik om te vergroten...

Het was wel vermakelijk inderdaad. 100 emoties, abstracte bedenksels, existentiële kosmische shit etc., no big deal, kraanhendel 2 cm naar boven duwen:

1608940590834.png
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Als je dat idee lang hebt en het hindert je in het dagelijks leven, dan kan er sprake zijn van derealisatie. Dat kan een bijwerking/risico zijn van LSD en andere tripmiddelen.

www.drugsinfoteam.nl

DPDR en klachten na gebruik van drugs | drugsinfoteam.nl

Meer weten over Depersonalisatie- en Derealisatieklachten na drugsgebruik? Lees onze pagina over het Depersonalisat
www.drugsinfoteam.nl
Klik om te vergroten...
Nee zo erg is het niet. Het is eerder alsof LSD het behang van deze wereld los trekt en onthult hoe de muur er echt uit ziet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuffelaar zei:
Nee zo erg is het niet. Het is eerder alsof LSD het behang van deze wereld los trekt en onthult hoe de muur er echt uit ziet.
Klik om te vergroten...
Precies, heb ik ook vaak. Ook met psilocybine.

Ook met ALD-52 gisteren weer momenten dat ik bij alles wat ik zag dacht: Wat ís dit voor wonderlijk spul? Gewoon alledaagse dingen dus: objecten in de kamer, de muren, de lucht, enzovoort. Alles wat ik ervaar is gewoon écht magisch. Dat is in mijn ogen niet simpelweg een kwestie van 'derealisatie' of mijn brein die onder invloed is van een stof en daarom maar alles "verkeerd" interpreteert als zijnde "magisch", maar eerder een stoppen van labelen van alles in mijn ervaring. Het is een wegneming van interpretatie, niet een toevoeging van interpretatie (in mijn ogen). De onderliggende wonderlijkheid van alles wordt gezien, omdat opvattingen, concepten, labels (samengevat: het verleden) er niet meer overheen geprojecteerd worden.

Dat dit niet alleen mogelijk is met drugs in het systeem, maar ook nuchter is voor mij verder bewijs dat realiteit juist magischer is, dan we normaliter denken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Precies, heb ik ook vaak. Ook met psilocybine.

Ook met ALD-52 gisteren weer momenten dat ik bij alles wat ik zag dacht: Wat ís dit voor wonderlijk spul? Gewoon alledaagse dingen dus: objecten in de kamer, de muren, de lucht, enzovoort. Alles wat ik ervaar is gewoon écht magisch. Dat is in mijn ogen niet simpelweg een kwestie van 'derealisatie' of mijn brein die onder invloed is van een stof en daarom maar alles "verkeerd" interpreteert als zijnde "magisch", maar eerder een stoppen van labelen van alles in mijn ervaring. Het is een wegneming van interpretatie, niet een toevoeging van interpretatie (in mijn ogen). De onderliggende wonderlijkheid van alles wordt gezien, omdat opvattingen, concepten, labels (samengevat: het verleden) er niet meer overheen geprojecteerd worden.

Dat dit niet alleen mogelijk is met drugs in het systeem, maar ook nuchter is voor mij verder bewijs dat realiteit juist magischer is, dan we normaliter denken.
Klik om te vergroten...

Dit ben ik volledig met je eens. Weet niet of je onder andere op mijn comment doelde m.b.t. derealisatie maar ik ervaar de magie tijdens een goede trip ook 100 procent zoals jij het hier beschrijft. LSD. <3
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Dit ben ik volledig met je eens. Weet niet of je onder andere op mijn comment doelde m.b.t. derealisatie maar ik ervaar de magie tijdens een goede trip ook 100 procent zoals jij het hier beschrijft. LSD. <3
Klik om te vergroten...
Daar doelde ik niet specifiek op nee, maar als ik dit lees:

Roze Olifant zei:
Maar ik heb momenten gehad dat al het normale uit mijn dagelijks leven waar ik dan over nadacht ineens een grote surrealistische illusie leek. Onecht, een vorm van derealisatie vermoedelijk.
Klik om te vergroten...

Dan ben ik het met je eens. We kunnen dat wellicht derealisatie noemen ja. Waar het om gaat denk ik, is dat je de dingen die je normaal niet eens in twijfel trekt, nu ineens vanaf een grotere afstand bekijkt en niet zondermeer als waarheid meer aanneemt. Precies dat wat psychedelica en misschien wel met name LSD doen. :blush: De verwondering ligt er denk ik ook in dat 'je het niet meer weet'. Je bent (even) gestopt conclusies te trekken over de ervaring die je hebt, maar aanschouwt deze gewoon. Daarom is het denk ik zo magisch. Je geeft eerlijk aan jezelf toe: ik weet niet écht wat dit is, maar tegelijkertijd is het er wel. Wat ís dit alles?

Derealisatie is dan misschien niet per se een slecht iets, mits je er op de juiste manier mee omgaat. Ligt je houvast in het leven normaal in "weten" wat alles is (conclusies hebben getrokken over alles), dán kan derealisatie mogelijk als zeer naar worden ervaren. Want dan zoek je ergens houvast waar je het niet meer kunt vinden.
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Ja, 300 ug is veel. Zéker niet aan te raden voor iemand met weinig ervaring. Ik vind zelf 220 ug al flink spicy, hoe ik het nu zie zou ik nog wel eens 250 ug willen proberen maar 300..., ik weet het niet, zeg nooit nooit, maar op dat soort doseringen wordt je - als je geen doorgewinterde badass bent - wel een beetje een ongeleid projectiel, althans dat risico is er toch. Ik vraag me af of het in psychedelisch opzicht nog heel veel toevoegt en niet vooral meer verwarring/een waas zal geven met sterkere bijwerkingen. Maar hey, er zijn genoeg mensen die dit soort doseringen gebruiken en het ook echt waarderen, zoals @Rivalrie. Het is gewoon heel persoonlijk hoe gevoelig je reageert op psychedelica, maar voor het gros van de mensen zal 300 ug too much zijn.

Het ding is, op hogere doseringen, dat je trip een stuk kwetsbaarder wordt. Een kleine gebeurtenis zoals het onverwacht uitvallen en niet meer aan de praat krijgen van je muziek (ik gebruik hier even het voorbeeld van @Eik :tongueout:) kan je doen voelen alsof je je ankerpunt, de enige tastbare connectie met de realiteit verliest, en kan dan iets heel groots worden en serieuze paniek veroorzaken. Dat klinkt achteraf dan misschien een beetje grappig, maar op dat moment kan het het verschil maken tussen positieve ervaring of bad trip, tenzij je op basis van eerdere sterkere trips van jezelf weet dat je dit goed de baas kan. Mijn eigen ervaring is hoe hoger de dosering, hoe 'labieler' je wordt (misschien niet het precieze woord dat ik zoek, maar kan even niks anders bedenken). Het voorbeeld dat ik net gaf is negatief maar positieve emoties zullen ook veel intenser binnenkomen, de euforie kan enorm zijn. De onvoorspelbaarheid van de trip neemt toe en de afstand tussen een hoge top bereiken en een diep dal inflikkeren wordt kleiner.

Ik heb nog even over je ervaring van 'betekenisloosheid' zitten nadenken en ik denk dat ik er misschien toch wel iets in herken, maar dan van ervaringen met dissociatieven (ketamine, 3-MeO-PCP, 3-MeO-PCE). Ik weet niet of het hetzelfde is hoor. Maar ik heb momenten gehad dat al het normale uit mijn dagelijks leven waar ik dan over nadacht ineens een grote surrealistische illusie leek. Onecht, een vorm van derealisatie vermoedelijk. Heel gekke, scheve ervaringen waren dat soms, maar niet perse enorm beangstigend omdat emotie dus ook iets surrealistisch en afstandelijks werd.

Vormen van derealisatie kunnen ook voorkomen bij gebruik van psychedelica.

Ondanks dat je het zeker niet als deprimerend en negatief hebt ervaren hoop ik dat je de volgende keer een wat warmere, emotionelere en minder gedissocieerde/afstandelijke trip (correct me if I'm wrong als ik het verkeerd interpreteer) mag beleven, want LSD is echt wel een bijzonder middel. Ik zeg altijd: ik gun íedereen een fantastische, prachtige LSD-trip! Beste wat er is.
Klik om te vergroten...
''minder gedissocieerde/afstandelijke trip'' klopt dat wil ik ook graag. Zoals ik ook al zei. Ik zag de betekenis er dus ook niet echt van in om genieten van het surrealer worden van visuals als ik langer naar iets keek. Het werd wel ''mooier'' (interessanter eigk) aangezien het onbekender is maar ik zag dus de betekenis ervan niet in. Ik dacht ook steeds van ja buiten zie ik mooiere dingen maar het heeft toch geen zin aangezien dat geen betekenis had. Tevens was dit vooral aan het einde van de piek en in de come down trouwens. In het begin was het allemaal nieuw en genoot ik er meer van. Ook waren mijn schoenen tyfus doorweekt omdat ik buiten in de regen was in mijn eentje voor 2 uur ofzo haha maar het was het 100% waard omdat ik gezond verstand had en niet kouvatte.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Nee zo erg is het niet. Het is eerder alsof LSD het behang van deze wereld los trekt en onthult hoe de muur er echt uit ziet.
Klik om te vergroten...
Ik moest met lsd op wel lachen om de zoom gesprekken. Hoe betekenisloos menselijk communiceren eigenlijk is. Tegelijk is het heel mooi dat mensen verbinding zoeken. Ik kan er wel van genieten.

Als ik lsd op heb vind ik mensen maar primitieve wezens 🤣
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Ik moest met lsd op wel lachen om de zoom gesprekken. Hoe betekenisloos menselijk communiceren eigenlijk is. Tegelijk is het heel mooi dat mensen verbinding zoeken. Ik kan er wel van genieten.

Als ik lsd op heb vind ik mensen maar primitieve wezens 🤣
Klik om te vergroten...

Ik snap denk ik wat je bedoelt, maar ik vind juist ook dat psychedelica vaak in de juiste set/setting en met het juiste gezelschap veel diepere vormen van communicatie met een ander mogelijk maken die weinig meer met taal in de letterlijke zin van het woord te maken hebben.

Psychedelica kunnen je als mens heel klein en simpel doen voelen, maar ook heel verbonden en onderdeel uitmakend van een groter geheel.
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Ik moest met lsd op wel lachen om de zoom gesprekken. Hoe betekenisloos menselijk communiceren eigenlijk is. Tegelijk is het heel mooi dat mensen verbinding zoeken. Ik kan er wel van genieten.

Als ik lsd op heb vind ik mensen maar primitieve wezens 🤣
Klik om te vergroten...
ik werd heel erg individualistisch. Ik was heel erg in de mindset van ik doe niemand wat aan, dan moeten mensen mij ook niks aan doen. Ik red mijn eigen hachje en zodoende anderman ook. Ik wist nog dat ik terugliep naar huis omdat ik kledder doorweekt was maar steeds stil ging staan omdat t zo mooi was. Toen ik midden in de regen dus stil stond zonder paraplu ofzo liep er iemand langs mij en ik ging echt helemaal stuk omdat ik realiseerde hoe belachelijk dat eruit had moeten zien. Maar nog maals: ik was de voorbijganger niet tot last dus dan zou je mij ook niet tot last moeten zijn
L
Lorki1Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb overlaatst ook 300 ug gedaan. Ging perfect zolang ik binnen was. Tot we naar buiten gingen in het pikdonker gaan wandelen. Ik weet nu wat paranoia is... LSD is prachtig, maar pas er toch maar met op. Ik trip al even op verschillende soorten psychedelica en dacht ook altijd dat ik onoverwinnelijk was. Ik weet beter nu 🙂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."