Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStroh 80% tripreport achteraf nog.

Stroh 80% tripreport achteraf nog.

57 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het vreemde is wel dat je iedere keer weer je moet verantwoorden,. 1. D a t je niet (meer) drinkt.
En 2. W a a r o m je niet meer " gezellig meedrinkt"...
Want als je niet meedoet met pimpelen, dan hoor je der niet meer bij....en de helft van de aanwezigen snapt daar helemaal niets van...
" Ach, doe nou niet zo flauw, man. Één glaasje kan toch wel?"
En zo probeert men je over te halen om dat eerste glas te laten nemen...en dan is het tiende glas ook al niet meer zo ver weg.
In mijn geval was dat glas nr 10 binnen een kwartier reeds naar binnen gegleden. Ja.
De remedie:. Ik nam afscheid van alle drink maatjes. Ik bracht me in een zo weinig mogelijke omgeving zonder die kut alcohol.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
SneeuwStorm zei:
Bewust met drugs omgaan, dat gun ik iedereen. Mijn whiskyhobby is dit jaar 17 jaar oud en de verzameling is in elk geval bewust aangelegd.
Klik om te vergroten...
Goed bezig hoor. Zo te zien verschillen we beiden van mening over alcohol, maar hebben we beiden niet de neiging om tot discussie te treden. En dat doe ik in gezelschap eigenlijk ook nooit. ALs mensen vragen waarom drink je niet is mijn antwoord: "ik heb besloten dat alcohol niet meer in mijn leven past". En dan is het ook klaar.

Als ze gaan sdoorvragen, dan ga ik niet liegen, maaar zo ver komt het eigenlijk nooit, want dan verpest het wel een beetje de vrollijke sfeer naar een pittige discussiel
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Goed bezig hoor. Zo te zien verschillen we beiden van mening over alcohol, maar hebben we beiden niet de neiging om tot discussie te treden. En dat doe ik in gezelschap eigenlijk ook nooit. ALs mensen vragen waarom drink je niet is mijn antwoord: "ik heb besloten dat alcohol niet meer in mijn leven past". En dan is het ook klaar.

Als ze gaan sdoorvragen, dan ga ik niet liegen, maaar zo ver komt het eigenlijk nooit, want dan verpest het wel een beetje de vrollijke sfeer naar een pittige discussiel
Klik om te vergroten...
Maar komt jouw motivatie en drijfveer om te kiezen voor niet-drinken niet ook voort uit persoonlijke, nare herinneringen? Of heb ik dat elders verkeerd gelezen. Net als het niet-roken?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Maar komt jouw motivatie en drijfveer om te kiezen voor niet-drinken niet ook voort uit persoonlijke, nare herinneringen? Of heb ik dat elders verkeerd gelezen. Net als het niet-roken?
Klik om te vergroten...
het drinken was een uitvlucht om savonds tot rust te kunnen komen en te kunnen slapen
Het niet roken is in principe met dezelfde methode gegaan (van de methode van heilige god Allan Carr) maar dat was geen verdoving maar gewoon een fysieke verslaving.

Blowen is wel exact hetzelfde als drinken geweest voor mij. Als ik stoned was kon ik relazen en vergat ik mijn problemen. Exact dezelfde doofpot als waar ik eerder over sprak

En dat werkt gewoon niet voor mij.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Het drinken was een uitvlucht om savonds tot rust te kunnen komen en te kunnen slapen
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. En terwijl je slaap alleen maar slechter wordt. Ben nu weer 14 dagen drankvrij en slaap als een roosje. Wel een verwelkt roosje, natuurlijk
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Herkenbaar. En terwijl je slaap alleen maar slechter wordt. Ben nu weer 14 dagen drankvrij en slaap als een roosje. Wel een verwelkt roosje, natuurlijk
Klik om te vergroten...
Dat is GABA, die kuthoer. Zit in je brein en verneukt je slaap als je ermee gaat knoeien. Heb tijdens mijn cold turkey zo'n vier a vijf dagen wakker gelegen. Verder was het prima te doen. Maar die slaap, ay macaroni alocohol vertyft dat hele netwerk.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Dat is GABA, die kuthoer. Zit in je brein en verneukt je slaap als je ermee gaat knoeien. Heb tijdens mijn cold turkey zo'n vier a vijf dagen wakker gelegen. Verder was het prima te doen. Maar die slaap, ay macaroni alocohol vertyft dat hele netwerk.
Klik om te vergroten...
Klopt. Na 2 maanden niet drinken kan ik makkelijk van 00.00 tot 04.30 slapen. Kwalitatief goede slaap, wel wat kort, maar compleet uitgerust.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Klopt. Na 2 maanden niet drinken kan ik makkelijk van 00.00 tot 04.30 slapen. Kwalitatief goede slaap, wel wat kort, maar compleet uitgerust.
Klik om te vergroten...
'wat kort'. Mongool 🤣
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
'wat kort'. Monchool 🤣
Klik om te vergroten...
Monchool? Het is mongool. Jij dombass
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Monchool? Het is mongool. Jij dombass
Klik om te vergroten...
Zei ik toch ook mafklapper. Proost! (Met een theetje)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
'wat kort'. Monchool 🤣
Klik om te vergroten...
Waseggie?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Waseggie?
Klik om te vergroten...
Heh
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Zei ik toch ook mafklapper. Proost! (Met een theetje)
Klik om te vergroten...
Achteraf even snel aanpassen om je fout te verdoezelen, plop stylo. Je denkt ik ben toch een kleine kabouter dus niermand heeft het door maar ik zie alles hoor.

Ik ben lulletje die iemand op zijn schouer tikt en zegt, meneer, u heeft geen kaartje getrokken en volgens mij was ik eerder.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Achteraf even snel aanpassen om je fout te verdoezelen, plop stylo. Je denkt ik ben toch een kleine kabouter dus niermand heeft het door maar ik zie alles hoor.

Ik ben lulletje die iemand op zijn schouer tikt en zegt, meneer, u heeft geen kaartje getrokken en volgens mij was ik eerder.
Klik om te vergroten...
Ik ben de mevrouw die je dan vierkant voor je harses hoekt omdat je me meneer noemt.

Maar nee dankjewel voor het attenderen op mijn fout. M'n hersens zijn vers geroerd door de GGD, alles mot weer even op z'n plek vallen. En verder blame ik @ljuv voor de aftakeling van mijn taalgebruik, ik pas me blijkbaar makkelijk aan aan dat straatschoffie
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zanza zei:
Heh
Klik om te vergroten...
Kijk, dat bedoel ik.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Kijk, dat bedoel ik.
Klik om te vergroten...
En ik deed zo mn best
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Ik ben de mevrouw die je dan vierkant voor je harses hoekt omdat je me meneer noemt.

Maar nee dankjewel voor het attenderen op mijn fout. M'n hersens zijn vers geroerd door de GGD, alles mot weer even op z'n plek vallen. En verder blame ik @ljuv voor de aftakeling van mijn taalgebruik, ik pas me blijkbaar makkelijk aan aan dat straatschoffie
Klik om te vergroten...
Shit, ik probeerde gewoon een lolletje te trappen want dat is mijn enige skill maar je bent duidelijk niet in zo'n bui, sorry.

Met z'n allen de kabouterdans uit respect.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Shit, ik probeerde gewoon een lolletje te trappen want dat is mijn enige skill maar je bent duidelijk niet in zo'n bui, sorry.

Met z'n allen de kabouterdans uit respect.
Klik om te vergroten...
Lolletjes trappen gaat beter als je ze van anderen ook begrijpt dirkie 😘
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Lolletjes trappen gaat beter als je ze van anderen ook begrijpt dirkie 😘
Klik om te vergroten...
Het loopt een beetje als die lego trein magneten, die wat je ook probeerde niet met dezelfde polen tegen elkaar krijgt.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Ly2bby
Klik om te vergroten...
Kuthooeeerr (grapje)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."