Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1p-lsd 100ug: eerste ervaring met psychedelica; interessant spul

1p-lsd 100ug: eerste ervaring met psychedelica; interessant spul

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is dat toch met 100 als beginners dosis nemen, dat slaat nergens op.

ik zal zeggen waarom, 100 is een bevredigend getal gebaseerd op het decimale systeem. Maar ik zou beginnen op 150 eerder.
N

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Neo-Shulginist
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeehond zei:
Geslacht: man
Leeftijd: 52 jaar
Lengte: 176 cm
Gewicht: 74 kg
Waar: thuis en buiten
Met wie: alleen, mijn vrouw was tripsitter

Wat: 1p-lsd zegel 100ug

Vrijdag 16 april jl. heeft het plaatsgevonden: mijn kennismaking met psychedelica, te weten een zegel 1p-lsd met een dosering van 100ug. Helaas heb ik de laatste week weinig tijd gehad, waardoor het even heeft geduurd voordat ik het report kon schrijven. Het is minder gedetailleerd geworden dan ik had gewild.

Ervaring met xtc, 3-mmc en ghb.
Ik had al een paar maanden zegels in huis van 100ug en 150ug, maar had op het forum veel gelezen en tot de conclusie gekomen dat 100ug een goede startdosis zou zijn.

Ik zou wachten tot een goed moment en heb vrij impulsief gekozen voor de vrijdagavond om 19.00 uur de inname onder mijn tong. Het was mooi weer. Een kwartier later ben ik met mijn vrouw gaan wandelen en merkte ik dat mijn waarneming langzaam veranderde. Mijn gehoor werd ineens ontzettend scherp en ik schrok soms een beetje van geluidjes om me heen. Ik kreeg een spontane lachbui en de tranen liepen over m'n wangen.
Ook als ik naar het water keek zag ik dingen in het water, die ik anders niet zag. Een soort van extreem detail in het water. De lsd begon dus aardig zijn werk te doen. Ik liep op een recht pad, maar als ik vooruit keek, zag ik het pad in de verte kronkelen. Ook zag ik de groene kleur van het gras over het pad gaan, alsof de kleur groen er overheen waaide.

Toen we weer bijna terug waren bij huis leek het alsof er een plotselinge stilte om me heen viel. Het leek alsof ik in een soort time-laps terecht was gekomen. Ik draaide een rondje en voelde de stilte en de rust om me heen en ik genoot van de prachtige natuur, de slootjes, de weilanden en de vogels.

Ik voelde me heel zelfverzekerd en goed. Dacht meteen over serieuze onderwerpen, bijvoorbeeld hoe het zou zijn om na een lange samenwerking zonder mijn compagnon samen te werken en wat dit voor mijn eigen ontwikkeling zou betekenen. Het gaf me een bepaald inzicht dat dit heel goed voor mij zou zijn.

Thuis was het binnen in de woonkamer versierd met leuke gekleurde lampen en stond er een psychedelisch muzieklijstje op, wat ik helemaal geweldig vond klinken. Ik voelde m'n benen een beetje tintelen, wel een prettig gevoel was dat.
Toen ik rustig zat zette mijn vrouw Pink Floyd voor me op met Shine on you crazy diamond en ik zat zo te genieten. De muziek klonk zo goed, alsof ik het nooit eerder zo had gehoord. Alsof de muziek zo moest zijn en ik wist zeker dat ze ook LSD gebruikt moeten hebben toen ze deze muziek ooit maakten. Ook Van Morrison klonk helemaal te gek. Het geluid kwam niet uit de luidsprekers, maar het was gewoon overal. Fantastisch en ik ben van nature een echte muziekliefhebber en luisteraar. Dit werd nu extreem versterkt.

Ik voelde wel dat de lsd een beetje in golven gaat. Het ene moment zit je er meer in dan het andere moment. Je kunt in ieder geval gewoon communiceren met mensen om je heen, maar ik weet dat je bij een hogere dosis veel dieper zal gaan en dat dit lastiger wordt.

Ik kreeg limonade en chocolade koekjes en wat heb ik van die zoete smaken genoten, het was echt heel lekker.

Op een gegeven moment heb ik mijn ogen dicht gedaan en wilde me mee laten voeren met mijn brein. Het was heel gek, want het voelde alsof ik in zekere zin weerstand bood terwijl ik me juist graag wilde openstellen. Ik deed toen letterlijk mijn armen wijd en riep iets van: ā€˜kom maar, ik ben er klaar voor’ en dat werkte ook nog.
Je wordt meegevoerd in allemaal flarden, gedachten, spinsels, kleuren, vormen en het gaat van links naar rechts en in zo’n hoog tempo dat het niet bij te houden is.

Ik vond het heel fijn dat mijn vrouw bij me in de buurt was als tripsitter en ze zorgde heel goed voor me. Ik had verder geen behoefte aan knuffelen, seks en/of aanrakingen.

Na zo’n 5 tot 6 uur na inname is mijn vrouw naar bed gegaan en ben ik nog even op de bank blijven zitten. Vlak daarna kreeg ik wel zin om mezelf aan te raken. Dat voelde allemaal best intens moet ik zeggen, erg prettig dus.

Niet veel later ben ik ook maar in bed gaan liggen, hoewel ik wist dat de lsd nog wel even zou door werken. Ik kon niet slapen en dat duurde denk ik wel tot een uur of vier in de nacht. Ik lag lekker en vond het helemaal niet vervelend met al die gedachten door mijn hoofd. De volgende ochtend werd ik prima wakker en had ik geen last van een kort nachtje. Ik voelde me prima, maar niet herboren of zo zoals sommigen wel eens schrijven.

Ik heb niet gemediteerd tijdens lsd en dat ga ik de volgende keer wel doen, omdat ik bijna dagelijks in de ochtend mediteer. Het schijnt met lsd nog intenser te zijn.

Ook raad ik iedereen aan om niet pas in de avond lsd te nemen vanwege de lange werkingsduur. Je kunt er beter einde van de ochtend of begin van de middag mee beginnen. Dat ga ik de volgende keer ook doen, maar eerst mag mijn vrouw binnenkort dit gaan beleven en ben ik haar tripsitter.

Ik vond het een zeer interessante ervaring en kan het iedereen aanraden.
Klik om te vergroten...
Klinkt als een top eerste keer! :grin:
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik moet denk ik tog eens me lsd eruitgaan trekken’ en uit me beschermschelp komen, ik ga al heerlijk op 2cb truffels en 4homet soms met een tegenslag maar daar bijt ik doorheen’ lsd zal een gigantishe wereld openen voor me’ want se doseringen kan je verhogen en dan wordt het alleemaal bizarder
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#4
Boyman zei:
Ik ben zelf begonnen met 60ug de eerste keer maar vond dat achteraf wel iets te mild. Ik zou denk ik persoonlijk 100ug aanraden. Hangt ook heel erg af van je set, setting en of je een tripsitter bij je hebt (wat ik wel zou aanraden voor een eerste keer).

Houd er wel rekening mee dat alle (mentale) bagage die je bij je draagt invloed heeft op je trip. Alles kan naar voren komen dus daar moet je wel rekening mee houden.
Klik om te vergroten...
Ik besef mij zeker dat bagage naar voren kan komen vandaar dat ik wacht tot dat ik goed in orde ben en idd een tripsitter kan regelen. Nog knap lastig in mijn buurt , maar ik heb geen haast. Gellukig heb ik wat ervaring met 2cb en een lichte paddotrip dus ik weet wel een klein beetje wat ik kan verwachten. Ik vond wel dat met 2cb ik een heel moeizame headspace kreeg op de piek en er kwam naar voren dat ik mezelf niet kon zijn in mijn leven en niet gewoon mijn ding kon doen zoals lekker muziek luisteren zonder dat ik op mijn tenen loop. Nu na die trip te hebben gehad heb ik daar geen last meer van , vandaar mijn interesse in trippen want het kan best wat oplossen ondanks ik een sort off badtrip had op 12mg.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je report nog eens herlezen en kreeg helemaal kippenvel toen ik las hoeveel je genoten hebt van Shine on You crazy Diamond. Muziek op psychedelica is something else. Prachtig nummer ook.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
100ug heb ik gedaan voor het eerst en dat vond ik prima te doen en zou ik zonder meer aanraden als eerste kennismaking.
Maar ja, ik heb geen stress stoornis of psychisch verleden.
Doe het sowieso alleen als je je goed voelt.
Zorg voor een tripsitter!
Klik om te vergroten...
Dat zal ik zeker doen . Better safe than sorry šŸ˜Ž
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuffelaar zei:
Heb je report nog eens herlezen en kreeg helemaal kippenvel toen ik las hoeveel je genoten hebt van Shine on You crazy Diamond. Muziek op psychedelica is something else. Prachtig nummer ook.
Klik om te vergroten...
Super leuk om te lezen ā¤ļø
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Hangt ook gewoon van de setting af.
Soms is 100ug een net nietje, terwijl er tig scenario's mogelijk zijn waar 150ug net teveel is.
Klik om te vergroten...
Kan ook komen omdat de dosering lang niet zo precies is als mensen graag denken dat het is.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Wat is dat toch met 100 als beginners dosis nemen, dat slaat nergens op.

ik zal zeggen waarom, 100 is een bevredigend getal gebaseerd op het decimale systeem. Maar ik zou beginnen op 150 eerder.
Klik om te vergroten...
Jij bent al zo ervaren in alles Dirkjan šŸ˜‰ā€¦..
Een beginners dosis is iets wat jij al lang niet meer weet 🤣.
Je bent ook al geen beginner met scheikunde.
Ben jij niet ergens beginner mee?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Jij bent al zo ervaren in alles Dirkjan šŸ˜‰ā€¦..
Een beginners dosis is iets wat jij al lang niet meer weet 🤣.
Je bent ook al geen beginner met scheikunde.
Klik om te vergroten...
Nee dat snap ik maar mijn eerste keer was ook iets van 100 en was toch wel underwhelmed.
Zeehond zei:
Ben jij niet ergens beginner mee?
Klik om te vergroten...
Nee ik kan alles nu, ik ben een expert. Hoewel, expert. Laat ik het zo stellen, ik heb vaak seks maar vaak met mezelf.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
maar mijn eerste keer was ook iets van 100 en was toch wel underwhelmed
Klik om te vergroten...
De gevoeligheid voor LSD varieert per persoon, sommige (ik) kunnen al heel flink trippen op minder dan 100ug. Vandaar is het beter om rustig op te bouwen, 150ug vind ik een flinke dosis šŸ¤”
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hangt ook gewoon van de setting af.
Soms is 100ug een net nietje, terwijl er tig scenario's mogelijk zijn waar 150ug net teveel is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Zelfs niet bij 1P?
Klik om te vergroten...
Het gaat om zulke kleine hoeveelheden dat het echt heel lastig is om zo precies te zijn. Zelfs bij het testcentrum (het meest uitgebreide van de hele wereld) hebben ze moeite met het kwantificeren van LSD in het lab. 1P-LSD wordt niet gekwantificeerd door het Drugs Informatie Monitoring Systeem (DIMS). Dus beweringen over dat het betrouwbaarder is qua dosis omdat het legaal is, die blijven ongeverifieerd.

Persoonlijk heb ik daardoor nooit geweten hoeveel LSD ik heb binnengekregen. Ik kan het hoogstens achteraf schatten met ƩƩn significant cijfer. Dus dan krijg je zoiets als 'ik gok dat het ergens tussen de 50 en 149 microgram in zat.'
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Kan ook komen omdat de dosering lang niet zo precies is als mensen graag denken dat het is.
Klik om te vergroten...
Zelfs niet bij 1P?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Het gaat om zulke kleine hoeveelheden dat het echt heel lastig is om zo precies te zijn. Zelfs bij het testcentrum (het meest uitgebreide van de hele wereld) hebben ze moeite met het kwantificeren van LSD in het lab. 1P-LSD wordt niet gekwantificeerd door het Drugs Informatie Monitoring Systeem (DIMS). Dus beweringen over dat het betrouwbaarder is qua dosis omdat het legaal is, die blijven ongeverifieerd.

Persoonlijk heb ik daardoor nooit geweten hoeveel LSD ik heb binnengekregen. Ik kan het hoogstens achteraf schatten met ƩƩn significant cijfer. Dus dan krijg je zoiets als 'ik gok dat het ergens tussen de 50 en 149 microgram in zat.'
Klik om te vergroten...
Ja zoiets vermoedde ik ook, denk dat ik redelijk goed gedoseerde trips heb gehad maar ook soms dat ik 200 erin gooi wat voor mij niet heel intens is meestal

en ik denk wat krijgen we nou joh, trippen niet normaal met tijdrijden en dimensies ik flipte hem helemaal alsof ik in een disco stond
(Gene Bad trip maar wel erg heftig)

dus het zou kunnen.
maar ik neem aan dat die doseringen gewoon met een micro pipet worden gedaan? Daar kan je heel precies mee opmeten, zit je hoogstens een pear mcg ernaast.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben begonnen met 75ug en dat was voor mij voldoende om rustig kennis te maken met lsd.
Achteraf had ik dat echt nog niet veel meer willen doseren.

Enfin, omdat dit topic toch weer actief is, hoe is het je vrouw bevallen LSD te doen @Zeehond ?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
maar ik neem aan dat die doseringen gewoon met een micro pipet worden gedaan? Daar kan je heel precies mee opmeten, zit je hoogstens een pear mcg ernaast.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen idee hoe research chemicals worden geproduceerd want de verkopers geven daar geen, of althans zeer weinig, openheid over. Bovendien weet ik niet hoe de zegels worden opgeslagen. Of ze bijvoorbeeld worden opgestapeld en of het dan mogelijk is dat wat LSD van de ene op de andere zegel valt. Sowieso heb ik eigenlijk geen idee of de LSD echt Ć­n de zegel gaat zitten of er gewoon op ligt. Dus ik vind het maar lastig om van enige zekerheid uit te gaan.

Met micropipetten kun je inderdaad heel nauwkeurig doseren, mits je beschikt over het juiste glaswerk en je een geijkt startpunt hebt. Dat is bij illegale drugs ook vrij lastig, om die standaard te verkrijgen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
worden opgestapeld
Klik om te vergroten...
Gewoon in zo’n plastic multi mapje doen. Het zijn toch geen idioten, zou echt raar zijn als ze alle vellen als een soort A4 pakket op elkaar hebben liggen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casaan zei:
Ik ben begonnen met 75ug en dat was voor mij voldoende om rustig kennis te maken met lsd.
Achteraf had ik dat echt nog niet veel meer willen doseren.

Enfin, omdat dit topic toch weer actief is, hoe is het je vrouw bevallen LSD te doen @Zeehond ?
Klik om te vergroten...
Hele goede vraag van je!
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit moment nog niet is gekomen, toevallig vandaag nog over gehad. Met twee puber kinderen vind je niet zomaar een hele dag om dit te proberen…
Maar, gaat zeker komen, hoop binnenkort.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Hele goede vraag van je!
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit moment nog niet is gekomen, toevallig vandaag nog over gehad. Met twee puber kinderen vind je niet zomaar een hele dag om dit te proberen…
Maar, gaat zeker komen, hoop binnenkort.
Klik om te vergroten...
ā€œPapa waarom heeft dat snoep papier in de kast geen smaak? Ik heb er wel 5 gegetenā€.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."