Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1p-lsd 100ug: eerste ervaring met psychedelica; interessant spul

1p-lsd 100ug: eerste ervaring met psychedelica; interessant spul

37 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is dat toch met 100 als beginners dosis nemen, dat slaat nergens op.

ik zal zeggen waarom, 100 is een bevredigend getal gebaseerd op het decimale systeem. Maar ik zou beginnen op 150 eerder.
Z

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Zeehond
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Geslacht: man
Leeftijd: 52 jaar
Lengte: 176 cm
Gewicht: 74 kg
Waar: thuis en buiten
Met wie: alleen, mijn vrouw was tripsitter

Wat: 1p-lsd zegel 100ug

Vrijdag 16 april jl. heeft het plaatsgevonden: mijn kennismaking met psychedelica, te weten een zegel 1p-lsd met een dosering van 100ug. Helaas heb ik de laatste week weinig tijd gehad, waardoor het even heeft geduurd voordat ik het report kon schrijven. Het is minder gedetailleerd geworden dan ik had gewild.

Ervaring met xtc, 3-mmc en ghb.
Ik had al een paar maanden zegels in huis van 100ug en 150ug, maar had op het forum veel gelezen en tot de conclusie gekomen dat 100ug een goede startdosis zou zijn.

Ik zou wachten tot een goed moment en heb vrij impulsief gekozen voor de vrijdagavond om 19.00 uur de inname onder mijn tong. Het was mooi weer. Een kwartier later ben ik met mijn vrouw gaan wandelen en merkte ik dat mijn waarneming langzaam veranderde. Mijn gehoor werd ineens ontzettend scherp en ik schrok soms een beetje van geluidjes om me heen. Ik kreeg een spontane lachbui en de tranen liepen over m'n wangen.
Ook als ik naar het water keek zag ik dingen in het water, die ik anders niet zag. Een soort van extreem detail in het water. De lsd begon dus aardig zijn werk te doen. Ik liep op een recht pad, maar als ik vooruit keek, zag ik het pad in de verte kronkelen. Ook zag ik de groene kleur van het gras over het pad gaan, alsof de kleur groen er overheen waaide.

Toen we weer bijna terug waren bij huis leek het alsof er een plotselinge stilte om me heen viel. Het leek alsof ik in een soort time-laps terecht was gekomen. Ik draaide een rondje en voelde de stilte en de rust om me heen en ik genoot van de prachtige natuur, de slootjes, de weilanden en de vogels.

Ik voelde me heel zelfverzekerd en goed. Dacht meteen over serieuze onderwerpen, bijvoorbeeld hoe het zou zijn om na een lange samenwerking zonder mijn compagnon samen te werken en wat dit voor mijn eigen ontwikkeling zou betekenen. Het gaf me een bepaald inzicht dat dit heel goed voor mij zou zijn.

Thuis was het binnen in de woonkamer versierd met leuke gekleurde lampen en stond er een psychedelisch muzieklijstje op, wat ik helemaal geweldig vond klinken. Ik voelde m'n benen een beetje tintelen, wel een prettig gevoel was dat.
Toen ik rustig zat zette mijn vrouw Pink Floyd voor me op met Shine on you crazy diamond en ik zat zo te genieten. De muziek klonk zo goed, alsof ik het nooit eerder zo had gehoord. Alsof de muziek zo moest zijn en ik wist zeker dat ze ook LSD gebruikt moeten hebben toen ze deze muziek ooit maakten. Ook Van Morrison klonk helemaal te gek. Het geluid kwam niet uit de luidsprekers, maar het was gewoon overal. Fantastisch en ik ben van nature een echte muziekliefhebber en luisteraar. Dit werd nu extreem versterkt.

Ik voelde wel dat de lsd een beetje in golven gaat. Het ene moment zit je er meer in dan het andere moment. Je kunt in ieder geval gewoon communiceren met mensen om je heen, maar ik weet dat je bij een hogere dosis veel dieper zal gaan en dat dit lastiger wordt.

Ik kreeg limonade en chocolade koekjes en wat heb ik van die zoete smaken genoten, het was echt heel lekker.

Op een gegeven moment heb ik mijn ogen dicht gedaan en wilde me mee laten voeren met mijn brein. Het was heel gek, want het voelde alsof ik in zekere zin weerstand bood terwijl ik me juist graag wilde openstellen. Ik deed toen letterlijk mijn armen wijd en riep iets van: ‘kom maar, ik ben er klaar voor’ en dat werkte ook nog.
Je wordt meegevoerd in allemaal flarden, gedachten, spinsels, kleuren, vormen en het gaat van links naar rechts en in zo’n hoog tempo dat het niet bij te houden is.

Ik vond het heel fijn dat mijn vrouw bij me in de buurt was als tripsitter en ze zorgde heel goed voor me. Ik had verder geen behoefte aan knuffelen, seks en/of aanrakingen.

Na zo’n 5 tot 6 uur na inname is mijn vrouw naar bed gegaan en ben ik nog even op de bank blijven zitten. Vlak daarna kreeg ik wel zin om mezelf aan te raken. Dat voelde allemaal best intens moet ik zeggen, erg prettig dus.

Niet veel later ben ik ook maar in bed gaan liggen, hoewel ik wist dat de lsd nog wel even zou door werken. Ik kon niet slapen en dat duurde denk ik wel tot een uur of vier in de nacht. Ik lag lekker en vond het helemaal niet vervelend met al die gedachten door mijn hoofd. De volgende ochtend werd ik prima wakker en had ik geen last van een kort nachtje. Ik voelde me prima, maar niet herboren of zo zoals sommigen wel eens schrijven.

Ik heb niet gemediteerd tijdens lsd en dat ga ik de volgende keer wel doen, omdat ik bijna dagelijks in de ochtend mediteer. Het schijnt met lsd nog intenser te zijn.

Ook raad ik iedereen aan om niet pas in de avond lsd te nemen vanwege de lange werkingsduur. Je kunt er beter einde van de ochtend of begin van de middag mee beginnen. Dat ga ik de volgende keer ook doen, maar eerst mag mijn vrouw binnenkort dit gaan beleven en ben ik haar tripsitter.

Ik vond het een zeer interessante ervaring en kan het iedereen aanraden.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk tripreportje @Zeehond

Zeehond zei:
Toen ik rustig zat zette mijn vrouw Pink Floyd voor me op met Shine on you crazy diamond en ik zat zo te genieten. De muziek klonk zo goed, alsof ik het nooit eerder zo had gehoord. Alsof de muziek zo moest zijn en ik wist zeker dat ze ook LSD gebruikt moeten hebben toen ze deze muziek ooit maakten.
Klik om te vergroten...
Oohh love Pink Floyd! En ja muziek wordt echt zoveel mooier op LSD. Dat is gewoon niet normaal. Het is net alsof je de intentie van de artiesten aan kunt voelen. Bovendien gaan de Visuals vaak een samenspel aan met de muziek. Ik heb vrij recent (rond bicycle-day) nog een LSD trip gedaan waarbij ik echt een soort dansende narren zag die tegelijkertijd onderdeel waren van een veld vol geometrische patronen. Ze deden in ieder geval vrolijk mee met de muziek :laughing:

Zeehond zei:
Ik voelde wel dat de lsd een beetje in golven gaat. Het ene moment zit je er meer in dan het andere moment. Je kunt in ieder geval gewoon communiceren met mensen om je heen, maar ik weet dat je bij een hogere dosis veel dieper zal gaan en dat dit lastiger wordt.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Dat golven komt ook wel een beetje door hoe jij op dat moment met de trip omgaat. Juist als je loslaat/mediteert komt de trip vaak harder binnen. Ook op hogere doseringen kun je nog wel redelijk communiceren is mijn ervaring. Praktische shit doen wordt wel echt steeds moeilijker en moeilijker. Een bad vol laten stromen, jezelf afdrogen en een pizza bakken kan best ingewikkeld worden. Een computerprobleem oplossen is vaak simpelweg onmogelijk geworden.

Zeehond zei:
Op een gegeven moment heb ik ook mijn ogen dicht gegaan en wilde me mee laten voeren met mijn brein. Het was heel gek, want het voelde alsof ik in zekere zin weerstand bood terwijl ik me juist graag wilde openstellen. Ik deed toen letterlijk mijn armen wijd en riep iets van: ‘kom maar, ik ben er klaar voor’ en dat werkte ook nog.
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar dit! Zelfs als je bewust kiest om te willen overgeven kun je alsnog weerstand ervaren. Dat is gewoon je ego die zich verzet. Ik ervaar dat vaak in de come-up van psilo of LSD en nog sterker bij DMT. Daar kan ik echt wel flink angstig van worden.

Zeehond zei:
Na zo’n 5 tot 6 uur na inname is mijn vrouw naar bed gegaan en ben ik nog even op de bank blijven zitten. Vlak daarna kreeg ik wel zin in seks en kreeg ik zin om mezelf aan te raken. Dat voelde allemaal best intens moet ik zeggen, erg prettig dus.
Klik om te vergroten...
Same here! Tijdens de piek ben ik vaak meer met diepere gedachten/spiritualiteit bezig maar in de nasleep kan LSD wel echt erotiserend werken (om het maar een beetje 'eufemistisch uit te drukken' :sweatsmile: )

Ben al benieuwd naar de eerste ervaringen met je vrouw. Gaan jullie het ook nog een keer samen doen? Is wel een aanrader hoor!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Eik, dank je wel voor je uitgebreide reactie, ook leuk om die herkenbaarheid bij jou te lezen!
Ja, we gaan het zeker een keer samen doen, lijkt mij helemaal geweldig inderdaad!
Maar ik wil eerst graag dat mijn vrouw een beetje weet wat er gebeurt.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
Maar ik wil eerst graag dat mijn vrouw een beetje weet wat er gebeurt.
Klik om te vergroten...
Dat begrijp ik. Heeft je vrouw al ervaring met tripmiddelen? Mijn vrouw heeft niet zoveel interesse in drugs maar heeft wel een keer met mij samen LSD gedaan. Dat was echt een super toffe ervaring! We hebben toen 'slechts' 100 ug gedaan maar dat was voor haar toch al behoorlijke shockerend. Ze vond het een heftige maar mooie ervaring. Hopelijk gaat het voor haar ook een mooie kennismaking zijn...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Dat begrijp ik. Heeft je vrouw al ervaring met tripmiddelen? Mijn vrouw heeft niet zoveel interesse in drugs maar heeft wel een keer met mij samen LSD gedaan. Dat was echt een super toffe ervaring! We hebben toen 'slechts' 100 ug gedaan maar dat was voor haar toch al behoorlijke shockerend. Ze vond het een heftige maar mooie ervaring. Hopelijk gaat het voor haar ook een mooie kennismaking zijn...
Klik om te vergroten...
Ze heeft wel interesse in tripmiddelen en heeft wel eens truffels geprobeerd, maar dat werkte helemaal niet. Misschien niet de juiste dosering, want ze is wel op een goede manier voorzichtig. Ze is nieuwsgierig naar 1p-lsd en we hebben tot nu toe altijd samen drugs gedaan.
Weet bijna zeker dat het voor haar ook een mooie kennismaking zal worden en net als voor jouw vrouw een mooie ervaring.
Heel bijzonder inderdaad om dit samen te kunnen doen!
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zit zelf te denken vanwege stresstoornis en psychisch verleden om heel laag te beginnen. Wat zou een goede introductie dosis zijn? Ik wil het rustig ontdekken namelijk.... Leuk om te lezen hoe het u afging. Mvg
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel leuk report! En fijn dat het zo goed bevallen is. Dat stuk over de manier waarop muziek ervaren wordt op LSD herkent vrijwel iedereen wel denk ik. Magisch. Al die lagen, de muziek is om je heen, in je. Op hogere doseringen word je de muziek, of loop je door een landschap dat gevormd wordt door de muziek. Erg bijzonder is dat. Ik moet wel eens janken omdat het zo mooi of rakend is. :)

Mooi ook dat je vrouw bij je wilde zijn als sitter! Thanks voor het delen van je ervaring.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#9
ChefCurry zei:
Ik zit zelf te denken vanwege stresstoornis en psychisch verleden om heel laag te beginnen. Wat zou een goede introductie dosis zijn? Ik wil het rustig ontdekken namelijk.... Leuk om te lezen hoe het u afging. Mvg
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf begonnen met 60ug de eerste keer maar vond dat achteraf wel iets te mild. Ik zou denk ik persoonlijk 100ug aanraden. Hangt ook heel erg af van je set, setting en of je een tripsitter bij je hebt (wat ik wel zou aanraden voor een eerste keer).

Houd er wel rekening mee dat alle (mentale) bagage die je bij je draagt invloed heeft op je trip. Alles kan naar voren komen dus daar moet je wel rekening mee houden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
ChefCurry zei:
Ik zit zelf te denken vanwege stresstoornis en psychisch verleden om heel laag te beginnen. Wat zou een goede introductie dosis zijn? Ik wil het rustig ontdekken namelijk.... Leuk om te lezen hoe het u afging. Mvg
Klik om te vergroten...
100ug heb ik gedaan voor het eerst en dat vond ik prima te doen en zou ik zonder meer aanraden als eerste kennismaking.
Maar ja, ik heb geen stress stoornis of psychisch verleden.
Doe het sowieso alleen als je je goed voelt.
Zorg voor een tripsitter!
N
NaschLid
01-01-2024, 00:00
#11
LSD all the way, toffe eerste ervaring!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk report en zo te lezen een hele mooie eerste ervaring!!

Wat een mooi spul hè! Het herboren voelen hoeft zeker niet elke keer te gebeuren, maar je hebt er wel meer kans op als je actief bezig gaat met meditatie en diepe introspectie.

Ga je volgende keer ook voor een hogere dosering? Dat kan ook net het zetje geven om je een levensveranderende ervaring te geven. Of een levensbeschouwing veranderende.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ga je volgende keer ook voor een hogere dosering?
Klik om te vergroten...
Ik denk 150ug.
Maar we wachten eerst op een goede gelegenheid dat mijn vrouw kan proberen. Best lastig met puber kids en in deze tijd van afronding schooljaar etc.
We hebben geduld ❤️
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Leuk dat je vrouw het ook wil proberen!

Ik vraag me af, was LSD nu ook heel anders dan verwacht, of had je een beetje een dergelijke verwachting?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Leuk dat je vrouw het ook wil proberen!

Ik vraag me af, was LSD nu ook heel anders dan verwacht, of had je een beetje een dergelijke verwachting?
Klik om te vergroten...
Ik had echt geen verwachting omdat ik nooit psychedelica had gebruikt. Ik kende alleen xtc, 3-mmc en ghb.
Het was dus niet als verwacht maar iets wat ik over me heen heb laten komen en wat me heel goed is bevallen.
Het is iets bijzonders ❤️
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Ik had echt geen verwachting omdat ik nooit psychedelica had gebruikt. Ik kende alleen xtc, 3-mmc en ghb.
Het was dus niet als verwacht maar iets wat ik over me heen heb laten komen en wat me heel goed is bevallen.
Het is iets bijzonders ❤️
Klik om te vergroten...
Het is echt iets bijzonders ja! En compleet wat anders dan die drugs neem ik aan (heb alleen xtc daarvan gedaan).

Nu kun je het lekker verder gaan ontdekken!
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#17
Super leuk om te lezen! Met paddo's doe ik altijd zo'n trippy Playlist op, maar misschien moet ik ook eens wat anders proberen ☺️ Dank voor je verslag en de verwijzing ernaar, ga het zeker sochtends nemen, ik denk volgende week zondag (ben altijd vrij op maandag).
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Mindless
Mindless zei:
Het is echt iets bijzonders ja! En compleet wat anders dan die drugs neem ik aan (heb alleen xtc daarvan gedaan).

Nu kun je het lekker verder gaan ontdekken!
Klik om te vergroten...
wat me ook leuk lijkt als mijn vrouw het ook heeft gebuikt is daarna samen doen.
En ook de combi 1-p lsd met xtc of 6-apb lijkt me heel erg leuk.

En er is inderdaad nog zoveel te ontdekken 👍
Een festival zoals Psy-fi lijkt me zo te gek ❤️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Geslacht: man
Leeftijd: 52 jaar
Lengte: 176 cm
Gewicht: 74 kg
Waar: thuis en buiten
Met wie: alleen, mijn vrouw was tripsitter

Wat: 1p-lsd zegel 100ug

Vrijdag 16 april jl. heeft het plaatsgevonden: mijn kennismaking met psychedelica, te weten een zegel 1p-lsd met een dosering van 100ug. Helaas heb ik de laatste week weinig tijd gehad, waardoor het even heeft geduurd voordat ik het report kon schrijven. Het is minder gedetailleerd geworden dan ik had gewild.

Ervaring met xtc, 3-mmc en ghb.
Ik had al een paar maanden zegels in huis van 100ug en 150ug, maar had op het forum veel gelezen en tot de conclusie gekomen dat 100ug een goede startdosis zou zijn.

Ik zou wachten tot een goed moment en heb vrij impulsief gekozen voor de vrijdagavond om 19.00 uur de inname onder mijn tong. Het was mooi weer. Een kwartier later ben ik met mijn vrouw gaan wandelen en merkte ik dat mijn waarneming langzaam veranderde. Mijn gehoor werd ineens ontzettend scherp en ik schrok soms een beetje van geluidjes om me heen. Ik kreeg een spontane lachbui en de tranen liepen over m'n wangen.
Ook als ik naar het water keek zag ik dingen in het water, die ik anders niet zag. Een soort van extreem detail in het water. De lsd begon dus aardig zijn werk te doen. Ik liep op een recht pad, maar als ik vooruit keek, zag ik het pad in de verte kronkelen. Ook zag ik de groene kleur van het gras over het pad gaan, alsof de kleur groen er overheen waaide.

Toen we weer bijna terug waren bij huis leek het alsof er een plotselinge stilte om me heen viel. Het leek alsof ik in een soort time-laps terecht was gekomen. Ik draaide een rondje en voelde de stilte en de rust om me heen en ik genoot van de prachtige natuur, de slootjes, de weilanden en de vogels.

Ik voelde me heel zelfverzekerd en goed. Dacht meteen over serieuze onderwerpen, bijvoorbeeld hoe het zou zijn om na een lange samenwerking zonder mijn compagnon samen te werken en wat dit voor mijn eigen ontwikkeling zou betekenen. Het gaf me een bepaald inzicht dat dit heel goed voor mij zou zijn.

Thuis was het binnen in de woonkamer versierd met leuke gekleurde lampen en stond er een psychedelisch muzieklijstje op, wat ik helemaal geweldig vond klinken. Ik voelde m'n benen een beetje tintelen, wel een prettig gevoel was dat.
Toen ik rustig zat zette mijn vrouw Pink Floyd voor me op met Shine on you crazy diamond en ik zat zo te genieten. De muziek klonk zo goed, alsof ik het nooit eerder zo had gehoord. Alsof de muziek zo moest zijn en ik wist zeker dat ze ook LSD gebruikt moeten hebben toen ze deze muziek ooit maakten. Ook Van Morrison klonk helemaal te gek. Het geluid kwam niet uit de luidsprekers, maar het was gewoon overal. Fantastisch en ik ben van nature een echte muziekliefhebber en luisteraar. Dit werd nu extreem versterkt.

Ik voelde wel dat de lsd een beetje in golven gaat. Het ene moment zit je er meer in dan het andere moment. Je kunt in ieder geval gewoon communiceren met mensen om je heen, maar ik weet dat je bij een hogere dosis veel dieper zal gaan en dat dit lastiger wordt.

Ik kreeg limonade en chocolade koekjes en wat heb ik van die zoete smaken genoten, het was echt heel lekker.

Op een gegeven moment heb ik mijn ogen dicht gedaan en wilde me mee laten voeren met mijn brein. Het was heel gek, want het voelde alsof ik in zekere zin weerstand bood terwijl ik me juist graag wilde openstellen. Ik deed toen letterlijk mijn armen wijd en riep iets van: ‘kom maar, ik ben er klaar voor’ en dat werkte ook nog.
Je wordt meegevoerd in allemaal flarden, gedachten, spinsels, kleuren, vormen en het gaat van links naar rechts en in zo’n hoog tempo dat het niet bij te houden is.

Ik vond het heel fijn dat mijn vrouw bij me in de buurt was als tripsitter en ze zorgde heel goed voor me. Ik had verder geen behoefte aan knuffelen, seks en/of aanrakingen.

Na zo’n 5 tot 6 uur na inname is mijn vrouw naar bed gegaan en ben ik nog even op de bank blijven zitten. Vlak daarna kreeg ik wel zin om mezelf aan te raken. Dat voelde allemaal best intens moet ik zeggen, erg prettig dus.

Niet veel later ben ik ook maar in bed gaan liggen, hoewel ik wist dat de lsd nog wel even zou door werken. Ik kon niet slapen en dat duurde denk ik wel tot een uur of vier in de nacht. Ik lag lekker en vond het helemaal niet vervelend met al die gedachten door mijn hoofd. De volgende ochtend werd ik prima wakker en had ik geen last van een kort nachtje. Ik voelde me prima, maar niet herboren of zo zoals sommigen wel eens schrijven.

Ik heb niet gemediteerd tijdens lsd en dat ga ik de volgende keer wel doen, omdat ik bijna dagelijks in de ochtend mediteer. Het schijnt met lsd nog intenser te zijn.

Ook raad ik iedereen aan om niet pas in de avond lsd te nemen vanwege de lange werkingsduur. Je kunt er beter einde van de ochtend of begin van de middag mee beginnen. Dat ga ik de volgende keer ook doen, maar eerst mag mijn vrouw binnenkort dit gaan beleven en ben ik haar tripsitter.

Ik vond het een zeer interessante ervaring en kan het iedereen aanraden.
Klik om te vergroten...
Klinkt als een top eerste keer! :grin:
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik moet denk ik tog eens me lsd eruitgaan trekken’ en uit me beschermschelp komen, ik ga al heerlijk op 2cb truffels en 4homet soms met een tegenslag maar daar bijt ik doorheen’ lsd zal een gigantishe wereld openen voor me’ want se doseringen kan je verhogen en dan wordt het alleemaal bizarder
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."