Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFirst time pep

First time pep

44 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
oh dat vind ik wel veel hoor. Ik neem een bommetje van 60 mg en dan ga ik al een hele nacht goed.
Klik om te vergroten...
150 is wel een uitschieter hoor, meestal zit ik ruim onder de 100.
Hoeveel blow jij er bij?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had een tijdje terug zelfs een zieke paniekaanval toen ik hasj had gerookt tijdens speed... Voor mij nooit meer cannabis tijdens stims.
Ik ben ervaren met stims en blowen doe ik ook al zeker 15 jaar maar dit zag ik niet aankomen! Extreme angst dat ik het gevoel had dat ik er niet meer uit zou komen. Motorisch geen controle meer over me lichaam, ik kon alleen maar spartelen als een vis met mijn benen. Ijsberen door de kamer als een bezetene. Stil zitten was geen optie!! Daarnaast was ik extreem aan het hyperventileren en zweten. Ik had het zo heet en ik zweette zoveel dat ik me compleet uitkleedde en op de bank ging liggen. Heb erna zelfs de kussens in de wasmachine moeten doen omdat ze zeiknat waren van de zweet. Ik kon mezelf gelukkig kalmeren door rechtop te zitten en op mijn ademhaling te letten. Ik ging rustig en diep inademen en uitademen en hierdoor kalmeerde ik! Dit wil ik nooit meer van me leven meemaken.

Achteraf gezien was dit gewoon me lichaam die even kortsluiting had en aangaf dat het genoeg was geweest. In die periode sliep ik weinig, at ik weinig en gebruikte ik veel speed, GHB en cannabis.
B
BeezzzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chr0nic zei:
Ik had een tijdje terug zelfs een zieke paniekaanval toen ik hasj had gerookt tijdens speed... Voor mij nooit meer cannabis tijdens stims.
Ik ben ervaren met stims en blowen doe ik ook al zeker 15 jaar maar dit zag ik niet aankomen! Extreme angst dat ik het gevoel had dat ik er niet meer uit zou komen. Motorisch geen controle meer over me lichaam, ik kon alleen maar spartelen als een vis met mijn benen. Ijsberen door de kamer als een bezetene. Stil zitten was geen optie!! Daarnaast was ik extreem aan het hyperventileren en zweten. Ik had het zo heet en ik zweette zoveel dat ik me compleet uitkleedde en op de bank ging liggen. Heb erna zelfs de kussens in de wasmachine moeten doen omdat ze zeiknat waren van de zweet. Ik kon mezelf gelukkig kalmeren door rechtop te zitten en op mijn ademhaling te letten. Ik ging rustig en diep inademen en uitademen en hierdoor kalmeerde ik! Dit wil ik nooit meer van me leven meemaken.

Achteraf gezien was dit gewoon me lichaam die even kortsluiting had en aangaf dat het genoeg was geweest. In die periode sliep ik weinig, at ik weinig en gebruikte ik veel speed, GHB en cannabis.
Klik om te vergroten...
Bah dat klinkt heftig idd!
Maar zoals je zelf al zegt niet heel lekker bezig geweest en dan ineens zegt je lichaam bam klaar.
Was je er snel uit? Snel weer rustig? Of heeft het ook nog wel tijdje geduurd?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beezzz zei:
Bah dat klinkt heftig idd!
Maar zoals je zelf al zegt niet heel lekker bezig geweest en dan ineens zegt je lichaam bam klaar.
Was je er snel uit? Snel weer rustig? Of heeft het ook nog wel tijdje geduurd?
Klik om te vergroten...
ik gok hooguit 3 tot 5 minuten gepiekt en vrij snel daarna voelde ik me fysiek wel weer de oude. Het bewust focussen op je ademhaling is echt een golden rule merkte ik. Mentaal heb ik de rest van de dag er wel non stop aan gedacht omdat het zeer intens was.
B
BeezzzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Chr0nic zei:
ik gok hooguit 3 tot 5 minuten gepiekt en vrij snel daarna voelde ik me fysiek wel weer de oude. Het bewust focussen op je ademhaling is echt een golden rule merkte ik. Mentaal heb ik de rest van de dag er wel non stop aan gedacht omdat het zeer intens was.
Klik om te vergroten...
Ja precies dat blijft dan toch nog wel even hangen ja
Plekje geven en goede leer voor de volgende keer
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
150 is wel een uitschieter hoor, meestal zit ik ruim onder de 100.
Hoeveel blow jij er bij?
Klik om te vergroten...
Nou bij voorkeur dus niet want dan krijg ik zo'n droge mond dat ik bijna in mijn keel stik en ik word er dan niet stoned van :sweatsmile:
R
RanjanaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beezzz zei:
Hey allemaal,

Eerder plaatste ik al een berichtje over drugs op latere leeftijd. Afgelopen weekend is het dan uiteindelijk pep geworden. Hierbij een reportje van mijn beleving.

Waar: festival
Wie: 2 vrienden, mijn vriend en ikzelf

Ik had besloten om pas op het feest zelf wat te nemen, maar eenmaal daar raakte ik toch weer aan het twijfelen. Alleen ik zou het nemen, mijn vriend wist er vanaf maar nam niets. Andere 2 vrienden wisten er niets vanaf. Ja of nee? Ben al wat ouder (3:sunglasses: wat gaat het met mijn gezondheid doen? Wat als het verkeerd gaat? Er kan niet veel verkeerd gaan enz enz enz. Nu moet je weten dat ik ADD heb dus mijn hoofd staat altijd aan en slaat regelmatig op hol haha. Op een gegeven moment dacht ik fuck it ik ga het gewoon doen. Op naar de wc (ja die vieze dixies) en daar even lopen klungelen. Ja eerste keer he dus geen idee wat te doen haha. Hoppa 2 lijntjes in de neus en weer terug naar de tent. Brandde een heel klein beetje, maar totaal geen last van. Volgens mij duurde het nog geen 5 minuten en bam daar kwam het.....mijn hoofd was stil!!!! Wat een rust! Ik werd ontzettend vrolijk, gezellig, lachen, dansen, energiek, had overal zin in, het maakte me allemaal niet uit als het maar gezellig was. Praten met iedereen die op mijn pad kwam, wat een euforie. Nou moet je weten dat ik op feestjes en festivals vaak geremd word o.a. door de ADD, maar ook in combinatie met maag en darmproblemen. Nou er waren geen remmen meer te bekennen!
Geen idee hoe laat het was en hoe lang er tussen heeft gezeten maar op een gegeven moment begon het wat af te zwakken en ben ik opnieuw even naar de wc gewandeld. Nu ging het allemaal wat makkelijker, tja men leert snel haha. En weer enkele minuten later was alles helemaal euforisch.
Ergens aan het einde kreeg ik het erg warm in de tent en voelde ik mij niet prettig. Dus gingen we naar buiten. Eenmaal buiten nergens geen last meer van en ik ging weer vrolijk verder. Ow jah drinken van alcohol gaat op zo'n moment ook nergens over. Je blijft doordrinken haha.
00.00 dus feest afgelopen, vrienden gingen naar huis en ik zat thuis met mijn vriend die binnen 2 seconden knock out was door de alcohol. Ik heb mij de hele nacht nog prima vermaakt. Beetje appen, met iemand sigaretje gerookt, netflixen, slapen in ieder geval niet. Ergens tegen 05.00 viel ik een beetje in slaap, het leek meer wakker dromen ofzo, heel bizar maar niet vervelend.
Ik heb het nog wel even een 2 dagen gemerkt, maar niet heel veel last van gehad.
Ik zou het zo weer doen! Die rust in mijn hoofd was echt goddelijk. Maar ook de rest veraste mij positief.

:hearteyes:
Klik om te vergroten...
Hoi
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die ene zei:
Ik merk het juist. Dan denk ik op momenten “o dit komt door de alcohol” en even later “o ik voel me zo door de speed”. Dat kunnen onderscheiden is wel fijn. Zelfde ook als ik geblowed had tijdens speed
Klik om te vergroten...
Interessant! Zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders kan werken :) bij mij overheerst pep de alcohol en wiet. Ik word wel een beetje stoned, maar ik kan grammen weg paffen waar ik nuchter allang kotsend boven de wc van zou hangen :tongueout: doe het dan eigenlijk alleen nog voor de smaak, niet voor het effect.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blaatschaap zei:
Interessant! Zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders kan werken :) bij mij overheerst pep de alcohol en wiet. Ik word wel een beetje stoned, maar ik kan grammen weg paffen waar ik nuchter allang kotsend boven de wc van zou hangen :tongueout: doe het dan eigenlijk alleen nog voor de smaak, niet voor het effect.
Klik om te vergroten...
Wiet samen met speed vind ik lekker! Ik voel ook verschil wanneer de speed of wiet overheerst. Je word anders stoned maar wel stoned.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Wiet samen met speed vind ik lekker! Ik voel ook verschil wanneer de speed of wiet overheerst. Je word anders stoned maar wel stoned.
Klik om te vergroten...

Ik rook zelden wiet, dus als ik het doe, heb ik de neiging meteen knetterstoned te worden, dat vind ik soms wat onhandig want dan word ik enorm lam/slaperig. Ik kan dan helemaal niks meer uitvoeren. De paar keer dat ik wat speed had gebruikt en daarna wiet, kon ik een veel meer ‘wakkere stoned’ beleven. En daardoor bijvoorbeeld Rick & Morty kijken zonder half in slaap te donderen. Vond ik persoonlijk dus ook een heel relaxte combo en ik had ook heel wat meer uren te genieten van het effect van de cannabis omdat ik wat actiever bleef. :)

Ze halen elkaars bijwerkingen weg. Ik had ze zo 123 nooit bij elkaar geplaatst maar ze matchen goed.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Ik rook zelden wiet, dus als ik het doe, heb ik de neiging meteen knetterstoned te worden, dat vind ik soms wat onhandig want dan word ik enorm lam/slaperig. Ik kan dan helemaal niks meer uitvoeren. De paar keer dat ik wat speed had gebruikt en daarna wiet, kon ik een veel meer ‘wakkere stoned’ beleven. En daardoor bijvoorbeeld Rick & Morty kijken zonder half in slaap te donderen. Vond ik persoonlijk dus ook een heel relaxte combo en ik had ook heel wat meer uren te genieten van het effect van de cannabis omdat ik wat actiever bleef. :)

Ze halen elkaars bijwerkingen weg. Ik had ze zo 123 nooit bij elkaar geplaatst maar ze matchen goed.
Klik om te vergroten...
Precies zoals jij zegt!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Ik rook zelden wiet, dus als ik het doe, heb ik de neiging meteen knetterstoned te worden, dat vind ik soms wat onhandig want dan word ik enorm lam/slaperig. Ik kan dan helemaal niks meer uitvoeren. De paar keer dat ik wat speed had gebruikt en daarna wiet, kon ik een veel meer ‘wakkere stoned’ beleven. En daardoor bijvoorbeeld Rick & Morty kijken zonder half in slaap te donderen. Vond ik persoonlijk dus ook een heel relaxte combo en ik had ook heel wat meer uren te genieten van het effect van de cannabis omdat ik wat actiever bleef. :)

Ze halen elkaars bijwerkingen weg. Ik had ze zo 123 nooit bij elkaar geplaatst maar ze matchen goed.
Klik om te vergroten...
Toch lees en hoor ik ook dat mensen para worden van die combi. Dus niet voor iedereen weggelegd..
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Toch lees en hoor ik ook dat mensen para worden van die combi. Dus niet voor iedereen weggelegd..
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad, ook wel gehoord. Ik heb er maar zeer minimale ervaring mee, die wiet-spiet combo maar de ervaringen die ik heb waren goed. Wiet met LSD moet ook echt een no-go zijn, wegens veel meer kans op een bad trip, ook door dat para-randje van speed (en waarschijnlijk het stimulerende toch ook wel van LSD).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Ja inderdaad, ook wel gehoord. Ik heb er maar zeer minimale ervaring mee, die wiet-spiet combo maar de ervaringen die ik heb waren goed. Wiet met LSD moet ook echt een no-go zijn, wegens veel meer kans op een bad trip, ook door dat para-randje van speed (en waarschijnlijk het stimulerende toch ook wel van LSD).
Klik om te vergroten...
Ik heb na mijn lsd ontmaagding wel geblowd. Denk een uur of 6-8 na inname? Weet het niet meer maar iig aan het einde. Toen ging het goed en voelde juist wel lekker. Anders als wiet-spiet.
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Wiet samen met speed vind ik lekker! Ik voel ook verschil wanneer de speed of wiet overheerst. Je word anders stoned maar wel stoned.
Klik om te vergroten...
Zo eens met dit. Ik ben sowieso dol op wiet maar met pep op smaakt het nog beter. 😍
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Leuk om je mooie ervaring te lezen, en bijzonder te lezen dat het euforisch was! Ik vind pep zelf ook lekker spul, ik heb het al wat vaker gedaan dus dat zou het hele bijzondere er wel af hebben gehaald denk ik. Verder voel ik me nog steeds altijd wel goed op pep, en een praatkick! Ik moet zeggen dat lijntjes bij mij de laatste tijd steeda minder goed werken, maar dat kan ook van de oude pep komen..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Ja inderdaad, ook wel gehoord. Ik heb er maar zeer minimale ervaring mee, die wiet-spiet combo maar de ervaringen die ik heb waren goed. Wiet met LSD moet ook echt een no-go zijn, wegens veel meer kans op een bad trip, ook door dat para-randje van speed (en waarschijnlijk het stimulerende toch ook wel van LSD).
Klik om te vergroten...
Het stimulerende maar vooral het geestelijk versterkende effect denk ik. Als je al eens een licht para randje aan je wiet ervaringen hebt en de LSD versterkt dat x10, dan kun je over dat randje komen van ik kan dit nog handelen, naar: ik kan dit niet meer handelen. Eenmaal je jezelf die gedachte vertelt en gelooft, dan hang je.

Het kan ook heel vaak goed gaan en misschien gaat het bij sommigen nooit verkeerd, deze combi. Als je alleen weet hoe erg het mis kan gaan, is het het risico imo niet waard. Vandaar dat ik er tegen blijf adviseren. Als iemand écht zeker weet het te kunnen handelen zal ik er niet meer tegen in gaan, want dat werkt toch niet.

De Dunne zei:
Ik heb na mijn lsd ontmaagding wel geblowd. Denk een uur of 6-8 na inname? Weet het niet meer maar iig aan het einde. Toen ging het goed en voelde juist wel lekker. Anders als wiet-spiet.
Klik om te vergroten...
Dat is lang genoeg voor de piek om over te zijn, al denk ik dat het altijd wel een zeker risico met zich meebrengt. Maar ik blijf het ook doen in de comedown. De combinatie op zich kan heerlijk zijn. De middelen zwakken elkaars minpunten af voor mij, eenmaal de comedown is ingetreden.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Het stimulerende maar vooral het geestelijk versterkende effect denk ik. Als je al eens een licht para randje aan je wiet ervaringen hebt en de LSD versterkt dat x10, dan kun je over dat randje komen van ik kan dit nog handelen, naar: ik kan dit niet meer handelen. Eenmaal je jezelf die gedachte vertelt en gelooft, dan hang je.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens! Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te blowen tijdens de piek van een heftige lsd trip! Zelfs in de nasleep van een lsd trip heb ik al een paar keer wat angstige of paranoide momentjes gehad die volgens mij door de cannabis werden getriggered. De laatste keer werd onder invloed van een te duister nummer opeens mijn hele visuele veld compleet creepy met duistere "druipende" visuals en een angstaanjagend gevoel. Ik kon het toen handelen omdat ik al 8 uur na inname zat... op de piek was dit waarschijnlijk het begin van een bad trip geweest...

Mindless zei:
Vandaar dat ik er tegen blijf adviseren
Klik om te vergroten...
Vooral blijven doen. Mensen denken echt te lichtzinnig over blowen bij psychedelica!

Mindless zei:
Maar ik blijf het ook doen in de comedown. De combinatie op zich kan heerlijk zijn. De middelen zwakken elkaars minpunten af voor mij, eenmaal de comedown is ingetreden.
Klik om te vergroten...
Ook hier deel ik je mening. Het risico in de nasleep is nog steeds aanwezig maar wel veel "behapbaarder" en de combinatie heeft wel degelijk ook leuke kantjes... Voor mij brengt het de intensiteit van de trip opnieuw omhoog en voegt het een soort chille relaxte eigen "cannabis sfeertje" toe. Bovendien ontspant het je spieren een beetje die toch vaak wat verkrampen na een dagje lsd...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eik zei:
Vooral blijven doen. Mensen denken echt te lichtzinnig over blowen bij psychedelica!
Klik om te vergroten...
Ik hoop echt dat het mensen bespaard kan blijven. Het is niet alleen extreem naar, maar het kan je blijvend negatief veranderen als je het niet weet te verwerken.

Eik zei:
Ook hier deel ik je mening. Het risico in de nasleep is nog steeds aanwezig maar wel veel "behapbaarder" en de combinatie heeft wel degelijk ook leuke kantjes... Voor mij brengt het de intensiteit van de trip opnieuw omhoog en voegt het een soort chille relaxte eigen "cannabis sfeertje" toe. Bovendien ontspant het je spieren een beetje die toch vaak wat verkrampen na een dagje lsd...
Klik om te vergroten...
Dat cannabis sfeertje heb ik ook, maar het is tegelijk een soort lichte waas over de LSD trip heen, wat ik ook weer wat zonde vind. Want de LSD trip leert me meestal juist ook die les: geen bedwelmende middelen nemen. Niet je helderheid opofferen...

Maar ja, die lichamelijke ontspanning doe ik het hoofdzakelijk voor. Ik wil soms echt uit mijn vel kruipen en ik weet hoe wiet dat deels wegneemt. En het is bij mij nog nooit echt verkeerd gegaan in de comedown, maar je moet ook zeker weten dat je echt in de comedown zit. LSD kan daar tricky in zijn met die pieken die in golven komen...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Ik hoop echt dat het mensen bespaard kan blijven. Het is niet alleen extreem naar, maar het kan je blijvend negatief veranderen als je het niet weet te verwerken.
Klik om te vergroten...
Een bad trip/moeilijke psychedelische ervaring kan sowieso best wel traumatiserend werken, ongeacht of het door cannabis is opgewekt of door iets anders komt.

Mindless zei:
Dat cannabis sfeertje heb ik ook, maar het is tegelijk een soort lichte waas over de LSD trip heen, wat ik ook weer wat zonde vind.
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet per se zonde. Het kan ook wel weer zo haar eigen magie inbrengen... Had vorig jaar bij een lsd trip na het blowen echt heel erg het gevoel dat de trip meer "sjamanistisch" werd door de cannabis. Was ook 1 van de weinige keren dat ik echte hallucinaties kreeg in plaats van enkel visuele vervormingen.

Mindless zei:
Want de LSD trip leert me meestal juist ook die les: geen bedwelmende middelen nemen.
Klik om te vergroten...
LSD geeft je wel het gevoel dat je geen ongezonde shit moet doen. Ik vind mijn cannabisgebruik beperkt genoeg dat ik het (ook tijdens een trip) niet als problematisch ervaar...Ik ben daar denk ik dus iets minder streng in.

Mindless zei:
Maar ja, die lichamelijke ontspanning doe ik het hoofdzakelijk voor.
Klik om te vergroten...
Ja die ontspanning is wel extra lekker na een dagje lsd-stimulatie. Bovendien worden eet- en sexlust ook aangewakkerd door cannabis... iets dat wat mij betreft een voordeel is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."