Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen met 3-fpm

Ervaringen met 3-fpm

23 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
P
PsychotraktorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemiddag,
een paar maanden terug heb ik voor het eerst 3fpm (3-Fluorophenmetrazine) gebruikt.
We zaten met een paar vrienden thuis en hebben in eersten instantie ene klein puntje nasaal ingenomen. het brand ontzettend in je neus waardoor je je meteen wakkerder voelt. de effecten zijn ook vrijwel meteen merkbaar. Ik begon me energieker te voelen maar toch ook relaxed. We hebben zitten gamen, ik merkte hierbij dat ik me goed kon focussen en voelde me helder. Na anderhalf uur waren de effecten niet meer echt merkbaar en hebben we nog wat genomen. Uiteindelijk zonder problemen kunnen gaan slapen, mede door de lage dosis.

Een paar weken later heb ik het tijdens carnaval gebruikt. Deze keer heb ik meer genomen. Ik merkte heel erg dat ik bewegingsdrang had en zin om te dansen. Ik heb me de hele avond prima gevoeld en ongeveer om het uur een beetje bijgenomen. Daarnaast rustig een bier en water gedronken. Ik merkte dat ik een droge mond kreeg en moest vaak plassen. Ook had ik het warm. Mijn eetlust was volledig verdwenen waardoor ik aan het einde van de avond met een lege maag zat maar niks binnen kreeg. Toen ik uiteindelijk in bed lag was ik moe en blij om in bed te liggen, ik voelde me comfortabel. Ik heb de hele nacht erg ligt geslapen. De volgende ochtend werd ik wakker met een lege maag waardoor ik me slecht voelde. ik heb mezelf toen moeten forceren om iets te eten. Gelukkig ging het na een banaan en een mueslireep weer een stukje beter. Toen heb ik een middag dutje gedaan, we zouden die avond weer de stad in gaan.
Voor deze avond was het plan om vroeg te pieken en op tijd te stoppen omdat ik de dag erna moest werken. We hebben tussen 17.00 en 22.00 om het uur wat genomen en lagen om 01.00 in bed. Het duurde eventjes voor ik in slaap kwam, maar ik heb deze nacht heerlijk geslapen en voelde me de dag erna prima.

Gisteravond ben ik naar een concert gegaan. Ik heb toen om het uur een kleine dosis genomen. Hierdoor voelde ik me lekker energiek, maar niet te erg. Na het concert zijn we nog de stad in gegaan en uiteindelijk ben ik naar huis gelopen (ongeveer 4 km). Thuis heb ik nog een uurtje op de bank gezeten en ben toen heerlijk gaan slapen.
De dag na gebruik voel ik me licht onrustig en zweet ik veel.

Nog even de plus en min punten naar mijn ervaringen op een rijtje:
+ Het lijkt langer effect te hebben en je hebt minder snel de drang om bij te pakken.
+ Het geeft wel energie, maar je "kookt niet over".
+ Geen last van kaakschaatsen, vergrote pupillen of iets dergelijks.
+ Geen last van "plafondienst", je kunt er redelijk van slapen.

- Droge mond.
- Slechte eetlust.

Hier nog een linkje voor verdere informatie: https://psychonautwiki.org/wiki/3-FPM

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, als er nog vragen of onduidelijkheden zijn hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Psychotraktor
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat voor dosissen nam je en was er ook sprake van euforie?
P
PsychotraktorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
Wat voor dosissen nam je en was er ook sprake van euforie?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen dosis afgewogen maar nam steeds een klein sleutelpuntje in ieder neusgat. Echte euforie heb ik niet ervaren, voelde me wel echt goed en was heel vrolijk. Maar dit zou ik zelf niet als euforisch omschrijven.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is een van de meest schadelijke RC’s die ik zelf heb geprobeerd. Toen ik op reddit las over wat dit stofje allemaal met je lichaam kom doen heb ik het nooit meer besteld.

Kut wel, want het voelt als een aangename speed soort, met minder comedown. Inflammation en the 3-FPM flu vond ik te naar en het niet waard. Zou er even wat meer research naar doen, de moederstof van deze stof heeft ook al een best heftige geschiedenis..
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychotraktor zei:
Tijdens mijn eerste research ben ik hier ook iets over tegen gekomen, maar dat was maar van 1 bron. Vrienden van mij gebruiken het al langere tijd met regelmaat en hebben hier geen nare ervaringen mee. Zou je mij misschien kunnen helpen met wat meer research? Ik ben zelf helemaal nieuw in de wereld van de RC's en na dit bericht wil ik absoluut meer weten over deze stof en zeker de eventuele schadelijke effecten.
Klik om te vergroten...
Snap ik hoor, er is een grote kans dat jij hier nooit last van zou krijgen, maar ik heb zelf besloten dat risico toch niet te nemen, dan maar een van de andere 100 uppers haha..

Niet dat ik zo ongelovelijk veel weet hoor, ik ben geen @Jmths. Maar heb wel wat posts op reddit voorbij zien komen over gevaren van deze stof. De moederstof is ooit van de markt afgehaald om dezelfde reden die ik al noemde. Mensen vonden het een fijnere stimulant dan meth, ook omdat het veel minder comedown en dip veroorzaakt (ook na binges).

Alleen toen bleek het enorm verslavend en een enorm bijtende stof te zijn (moet je maar eens een goede lijn 3-FPM iets te zacht opsnuiven, het voelt alsof het direkt door je neus heen brand..)

Ik geloof dat dat inflammation kan veroorzaken, google maar “3fpm inflammation reddit”. Daar vind je veel meer informatie dan dat ik heb opgeslagen.

Ook zijn er mensen die last hebben van “the 3-fpm flu”, letterlijk ook symptonen van griep. Dit zou kunnen wijzen op nog een gevaar van dese stof, maar dit ben ik vergeten.

Als je vragen hebt gewoon stellen, en als je iets opzoekt over drugs, zet dan reddit, psychonautwiki, erowid of tripsit achter je zoekterm op google, dan vind je veel meer:).
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stonologie zei:
Niet dat ik zo ongelovelijk veel weet hoor, ik ben geen @Jmths. Maar heb wel wat posts op reddit voorbij zien komen over gevaren van deze stof. De moederstof is ooit van de markt afgehaald om dezelfde reden die ik al noemde.
Klik om te vergroten...
Wat hierboven staat beschreven door OP is denk ik vrij duidelijk en kan ik mij wel in vinden.

3-FPM is vrij populair om te injecteren, context die op andere fora niet altijd vermeld werd. 3-FPM (en Phenmetrazine) is wel wat subtieler dan de meeste stimulanten, nog wel een stukje subtieler dan 2-FMA ook. De potentie in gewicht is ook heel laag en mede door toevoeging van het fluor atoom brand deze aanzienlijk op de neus en maag waardoor het toch wel iets minder misbruik gevoelig wordt.
P
PsychotraktorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stonologie zei:
Snap ik hoor, er is een grote kans dat jij hier nooit last van zou krijgen, maar ik heb zelf besloten dat risico toch niet te nemen, dan maar een van de andere 100 uppers haha..

Niet dat ik zo ongelovelijk veel weet hoor, ik ben geen @Jmths. Maar heb wel wat posts op reddit voorbij zien komen over gevaren van deze stof. De moederstof is ooit van de markt afgehaald om dezelfde reden die ik al noemde. Mensen vonden het een fijnere stimulant dan meth, ook omdat het veel minder comedown en dip veroorzaakt (ook na binges).

Alleen toen bleek het enorm verslavend en een enorm bijtende stof te zijn (moet je maar eens een goede lijn 3-FPM iets te zacht opsnuiven, het voelt alsof het direkt door je neus heen brand..)

Ik geloof dat dat inflammation kan veroorzaken, google maar “3fpm inflammation reddit”. Daar vind je veel meer informatie dan dat ik heb opgeslagen.

Ook zijn er mensen die last hebben van “the 3-fpm flu”, letterlijk ook symptonen van griep. Dit zou kunnen wijzen op nog een gevaar van dese stof, maar dit ben ik vergeten.

Als je vragen hebt gewoon stellen, en als je iets opzoekt over drugs, zet dan reddit, psychonautwiki, erowid of tripsit achter je zoekterm op google, dan vind je veel meer:).
Klik om te vergroten...
Dankje!
P
PsychotraktorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jmths zei:
Wat hierboven staat beschreven door OP is denk ik vrij duidelijk en kan ik mij wel in vinden.

3-FPM is vrij populair om te injecteren, context die op andere fora niet altijd vermeld werd. 3-FPM (en Phenmetrazine) is wel wat subtieler dan de meeste stimulanten, nog wel een stukje subtieler dan 2-FMA ook. De potentie in gewicht is ook heel laag en mede door toevoeging van het fluor atoom brand deze aanzienlijk op de neus en maag waardoor het toch wel iets minder misbruik gevoelig wordt.
Klik om te vergroten...
Dankje. Dat branden in de neus heb ik wel gemerkt maar vond het mee vallen.
Ik heb indd wel enigzins last gehad van mijn maag tijdens en na gebruik, maar dacht dat dit vooral door slecht eten en bier drinken kwam en heb gewoon een rennie genomen. Maar dit verklaard wel wat.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychotraktor zei:
Maar dit verklaard wel wat.
Klik om te vergroten...
Bij fluor-amfetamines heb ik vaak wel de indruk gehad dat een fluoratoom toevoeging merkbaar is al kan de molecuul en positie waar het fluoratoom aan is geplakt hierin ook zeker een rol spelen. Ik ben misschien iets te kort door de bocht met mijn redenatie maar ik had de indruk dat dit voor bijvoorbeeld 3-FA en 3-FPM wel op gaat. Het kan zijn dat ik de zuiverheid van het product tot bepaalde hoogte onderschat al lijkt dit mij eerder onwaarschijnlijk.

3-FPM heeft daarnaast ook gewoon een relatief lage potentie in gewicht waardoor inname ook wat minder prettig kan wezen.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Verbazingwekkend hoe weinig aandacht er is voor 3-FPM. Heel bijzonder stofje dit. Ik heb het 1,5 jaar geleden gesnoven en toen deed het niks met mij. Enkel enorme pijn in mijn neugat. Ik heb zeker 60mg gesnoven in 30-40 minuten tijd zonder enig resultaat. Toen lang gedacht een zogenaamde ‘non responder’ te zijn, zoals schijnbaar vaker voorkomt met 3-FPM. Vorige week heb ik het in pilvorm genomen en dat beviel goed.

Na 35mg voelde ik in eerste instantie niets. Een uur later 70mg bijgenomen en toen begon ik het te voelen. Een positieve mood, sneller en helderder kon ik denken en ik kreeg lichamelijke energie die ik miste die dag. Echter zeker geen wow effect wat je mag verwachten bij die dosering. Een uur later 140mg bijgenomen. Dit was voldoende voor een lading euforie. Die dag uiteindelijk 490mg opgemaakt in 7-8 uur tijd, wat behoorlijk veel is als ik het spiegel aan anderen.

De dose response verschilt blijkbaar enorm per individu. Ikzzou voortaan starten met zo’n 140mg, maar ik zou zeker +200mg kunnen verdragen als startdosis. En ik heb 0,0 tolerantie voor stimulerende middelen aangezien ik ze zeeeeer zelden neem. Een bakje koffie kan mijn hart al op hol laten slaan.

De bijwerkingen waren zeer gering. Mijn hartslag was nauwelijks verhoogd. Ik heb me enorm verbaasd over hoe kalm ik me voelde. Verder was eten geen enkel probleem. Honger had ik niet, maar ik kon makkelijk eten en het smaakte ook prima. Ik had laser focus. Vooral gitaarspelen voelde heerlijk. De euforie was niet enorm, maar er was zeker recreatieve waarde. Mijn libido knalde op een gegeven moment ook omhoog zoals ik gewend ben met uppers.

Al met al voelde 3-FPM helder, clean en niet geforceerd. De dag erna voelde ik me wel ‘vergiftigd’ tijdens het hardlopen. Hartslag was wat hoger dan normaal en ik had meer moeite met rustig ademen. Dit was zeker het residu aan metabolieten wat nog door mijn lichaam gierde. Dit middel is bekend om de lange naeffecten. Maar ik ben zeer positief verrast. Dit wordt mijn upper om eens in de zoveel maanden even hard te gaan denk ik.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#11
F.E.A.R. zei:
Ikzzou voortaan starten met zo’n 140mg, maar ik zou zeker +200mg kunnen verdragen als startdosis.
Klik om te vergroten...

De 5 keer dat ik dit middel functioneel gebruikte zat ik rond de 50mg en dat was voor mij gewoon voldoende.

Volgens PsychonautWiki ligt een gebruikelijke orale dosering tussen de 30mg en 60mg, 90mg+ wordt als zwaar gezien.

Ze zitten doorgaans aan de voorzichtige kant, maar 140+ lijkt me een beetje teveel van het goedje voor de gemiddelde persoon.

Op deze pagina is ook deze alinea te vinden:

Anecdotal evidence suggests that 3-FPM is relatively well-tolerated, with most users encountering few side-effects at low to moderate doses. However, several users have encountered serious flu-like symptoms on the comedown of 3-FPM, consisting of muscle and joint aches, fever and chills, and headaches, sometimes with migraine auras present. This is speculated to be systemic inflammation induced by 3-FPM. Therefore new users should exercise great caution in dosing to gauge their own physiological response to 3-FPM.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laten we vooral niet vergeten dat met middeltjes als dit er een soort van plafond lijkt te zijn en je nooit gelijkwaardige euforie als een 3/4F-A gaat evenaren.

Dus ik denk dat een milligram of 140 niet veel verschil gaat bieden dan 200, op side effects na. Maar laag is het inderdaad zeker niet.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@New Dawn Her verbaasde mij ook, maar zoals ik al aangaf, de dose response lijkt nogal te verschillen per persoon. Pas na een stapeling van meerdere doseringen begon ik uberhaupt effect te voelen. Van de eerste dosis voel ik helemaal niets, en dat is zonder tolerantie. Vanaf de tweede dosis was het effect alsnog mild en meer functioneel dan recreatief.

Uiteraard ben ik het met jullie eens dat je zo laag mogelijk moet beginnen. De richtlijnen van Psychonautwiki zijn prima en komen overeen met ervaringen van anderen. Echter is er blijkbaar een groep ‘non responders’ met 3-FPM die naar mijns inzien simpelweg een hogere dosis nodig hebben.

Voor mij voelde +140mg (stapeleffect meegeteld) als 40mg 2FA. Ik ga er niet vanuit dat dit spul fake of ondergedoseerd was gezien de reputatie van de vendor, maar ik heb het niet getest.

@Buu dat is een goed punt wat je maakt. Ik verwacht niet dat dit middel heel veel euforie gaat opleveren zoals andere middelen dat wel doen. Het wordt dus gevaarlijk als je ‘chasing the dragon’ gaat spelen met 3-FPM. Met name vernauwing van de bloedvaten en de langwerkende metabolieten zijn zorgwekkend.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb het vermoeden dat ik (fysiek gezien) niet zo goed reageer op 3-FPM...

Een paar weken geleden ontstond er een vreemde gevoelige plek op mijn wijsvinger, een lichtrode ronde plek waarbij het voelde alsof er een blaar ging ontstaan. Normaal ontwikkelt een blaar zich verder of verdwijnt deze, maar deze plek is exact zo blijven zitten. Als ik er op druk dan voelt het alsof er een splintertje in mijn huid zit.

Een paar dagen geleden heb ik 50mg 3-FPM gebruikt, de dagen erna kreeg ik mijn trouwring niet goed meer om, mijn vingers zijn iets dikker dan normaal en gevoeliger, sinds kort ontstaat er op mijn middelvinger eenzelfde rode plek... Ik begin nu te vermoeden dat 3-FPM hier mogelijk bij betrokken is.

Als ik op internet zoek naar problemen met 3-FPM dan wordt de term vasculitis regelmatig genoemd, dit lijkt daar een beetje op...
Edit: Hierboven wordt gesproken over inflammation, daar lijkt het nu meer op, verdikking en rode plekken, vasculitis is ernstiger.

Aangezien ik regelmatig met substanties in lage doseringen experimenteer kan ik niet met zekerheid zeggen dat het de 3-FPM is.

De afgelopen 2 maanden heb ik ook met 2-FA, 2-FMA, 3-FA, 2/3-FEA, 3-MMC, amfetamine, IPPH en 4F-MPH geëxperimenteerd.
Ik slik dan rond 07:00 een vloeitje met volgens psychonautwiki een "light to mid-common" dosering. (Van 3-MMC maximaal 50mg)
Hierbij rouleer ik tussen verschillende soorten substanties om mijn tolerantie / dosering laag en constant te houden.

Ik stop de rest van het jaar met alle stimulanten om te kijken hoe dit zich ontwikkelt,
als mijn klachten niet verdwijnen of verminderen dan ga ik er mee naar de huisarts.

Het zou voor de wetenschap wel interessant zijn om te laten bepalen in hoeverre dit écht zuivere 3-FPM is...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe zou je 3-FPM en 3-MMC onderscheiden?
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Moeilijk te zeggen, ik gebruik ze vooral functioneel in lage doseringen voor een subtiele optimistische concentratie.
Bijna elk middel dat ik hierboven noemde heeft ongeveer ditzelfde effect op me, ik ben geen fijnproever blijkbaar...

Ze zijn beiden prettig, veel positiviteit, energie en een goede focus, bij 3-MMC zit de euforie in de weg als ik 75mg+ neem.
3-MMC deed ik maximaal 1x in de 3 weken omdat het je serotonine schijnt te beïnvloeden, hier heb ik geen last van gehad.

3-MMC en 3-FPM schijnen intense cravings te kunnen veroorzaken, dit heb ik nooit ervaren, waarschijnlijk doordat ik het slik.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
New Dawn zei:
Ik stop de rest van het jaar met alle stimulanten om te kijken hoe dit zich ontwikkelt,
als mijn klachten niet verdwijnen of verminderen dan ga ik er mee naar de huisarts.
Klik om te vergroten...
Hoe is’t?
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#18
De klachten zijn vanzelf verdwenen, als ik nu naar de nagels van mijn rechter pink, ringvinger en duim kijk dan zie ik dat ze er halverwege wat boller uitzien, dit bollere gedeelte ziet er ook iets roder uit, het lijkt erop dat dit nog van die periode is en langzaam weg groeit...

Na de stimulanten pauze heb ik de draad weer opgepakt en ben ik weer volop gaan experimenteren met verschillende andere middelen, de klachten zijn daarna niet meer teruggekomen, het lijkt erop dat mijn klachten door de 3-FPM veroorzaakt werden, of misschien door een combinatie van 3-FPM en andere middelen..?

Ik heb het middel nog niet laten testen om te kijken of het echt zuivere koffie 3-FPM is...
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Misschien wel wat late reactie, heb dit stofje zelf nooit gebruikt, kwam het ook nooit echt tegen. Maar wat ik er her en der over lees, is het vooral een middel bedoeld voor betere concentratie en zogezegd studiehulpmiddel en ivm 4F-MPH, (waar ik wel regelmatig gebruiker van was, het was zowat mn weekend Rilatine, daar ik tijdens werkweek Rilatine op voorschrift neem), nog minder euforisch was en dus echt puur concentratie stofje en heb je er ook beduidend hogere doseringen van nodig, +75mg, terwijl 25mg 4F-MPH serieuze heavy dosis is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
De paar keer dat ik 3-FPM gebruikte vond ik het een vrij milde stimulant. Ik heb een redelijke tolerantie voor stimulanten en gebruikte de gram vaak in 1 sessie op met steeds groter wordende lijnen. Het effect is opwekkend maar ook ontspannend tegelijkertijd. Toen ik van de 3-FPM griep las heb ik het eigenlijk nooit meer gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."