Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZolpidem (ambien) 30mg

Zolpidem (ambien) 30mg

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit was waarschijnlijk mijn uniekste ervaring dit jaar na DMT. Ik had al eerder gehoord van dit middeltje op reddit maar het leek mij niet zo populair in Europa omdat iemand vinden met een voorschrift zo moeilijk is. Een vriend van mij had 2 strips liggen toevallig en zei dat ik er een paar kon nemen.

+0:00 - ik zit lekker op mijn PC te chatten met mijn vriend van wie de pillen zijn met een biertje (vind ik afschuwelijk smaken maar versterkt de effecten) en mijn vaporizer

+0:25 - ik begin al wat sneeuw voor mijn ogen te zien, alles is nog redelijk normaal, ik had een pakje stickers gevonden die ik wel leuk vond en kwam op het idee om mijn vaporizer ermee te versieren

+0:30 - vanaf dit punt was ik alles vergeten, er was een glas met water op mijn bureau maar de persoon die het heeft gebracht heb ik nooit zien binnenlopen of weggaan. Ik bleef ook in de hoeken van mijn ogen de schaduwmensen zien, deze waren echt heel leuk om tijd mee door te brengen sinds ze gewoon naast mij zaten, toekeken en geen vragen stelde.

Ik heb geen idee wanneer ik in slaap ben gevallen maar ik ben iets van twee uur wakkergebleven voor ik in slaap viel en zeer realistisch droomde over een leuke meisje dat ik al jaren niet meer had gezien en waarmee ik totaal contact heb verloren. Het was gewoon een doodnormale dag toen mijn broertje plots werd gebeld door een stem die ik herkende en al snel wist ik wie er aan de lijn was, toen de telefoon aan mij gegeven werd stond ik echt te springen om weer een gesprek te voeren, alleen werd ik op een bepaald moment wakker en bleek het allemaal een droom.

Conclusie: zeer uniek hallucinogeen met een euforisch effect, vergeet niet alle gevaarlijke voorwerpen uit de kamer te verwijderen voor je het neemt en gebruik het vooral niet als je mentaal zwak bent, 8/10
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoor wel vaker dat mensen trippen op zolpidem maar houd er rekening mee dat dit wel gewoon een slaapmiddel is die vergelijkbaar is met benzodiazepinen en bijna hetzelfde werkt.

Dit is geen normaal trip middel en geeft je ook een flinke blackout nog erger dan normale benzo's zeker zonder tolerantie en het is levensgevaarlijk mensen doen de gekste dingen volledig gehypnotiseerd dus als je slim bent doe je dit niet na.

@JanDeBrandweerman ben je bewust van de risico's die je hebt genomen met deze trip?
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopemonster zei:
@JanDeBrandweerman ben je bewust van de risico's die je hebt genomen met deze trip?
Klik om te vergroten...
Ja, anders had ik die waarschuwing niet vanonder geplaatst. Op benzos kan ik ook blackout gaan zonder gekke dingen te doen vreemd genoeg. Hang volledig van jezelf af.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#4
JanDeBrandweerman zei:
Ja, anders had ik die waarschuwing niet vanonder geplaatst. Op benzos kan ik ook blackout gaan zonder gekke dingen te doen vreemd genoeg. Hang volledig van jezelf af.
Klik om te vergroten...
Klinkt heel leuk maar dan weet ik ook meteen dat het niks voor mij zou zijn.
Ik ben op eti- en bromazolam al een aantal keer wakker geworden op vreemde plekken, van de bosjes tot een politiebureau...

Kost het moeite om je de 'trip' te herinneren? Ik was vanaf 2 mg eti altijd al alles kwijt.. het gevoel wanneer ik m'n mobiel zat te checken en een deel zie van wat er allemaal gebeurd is is... uniek.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bijzonder trip report voor dit forum! Hoe veel had je genomen? Zou hier zelf geen interesse in hebben, maar wel leuk om te lezen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het een groot nadeel van een black out dat er een tijdsduur voorbij is gegaan, waar ik helemaal niets meer van weet. Dus ook niet meer weet wat ik soms voor dommigheden ik begaan heb...
Ik heb ook van etizolam enkele black outs gehad en die black outs waren voor mij de reden om ermee te stoppen.
Zolpidem is er ook zo eentje waar je rare dingen van kunt gaan doen en ik zou dit slaap middel beslist niet recreatief gaan gebruiken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
StraatPiraat zei:
Klinkt heel leuk maar dan weet ik ook meteen dat het niks voor mij zou zijn.
Ik ben op eti- en bromazolam al een aantal keer wakker geworden op vreemde plekken, van de bosjes tot een politiebureau...

Kost het moeite om je de 'trip' te herinneren? Ik was vanaf 2 mg eti altijd al alles kwijt.. het gevoel wanneer ik m'n mobiel zat te checken en een deel zie van wat er allemaal gebeurd is is... uniek.
Klik om te vergroten...
Jup je herrinert je heel weinig. Je schakelt je brein uit en houdt je lichaam wakker in principe. Vergelijkbaar met slaaptekort. Veroorzaakt hallucinaties of een "trip"
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Boyman zei:
Bijzonder trip report voor dit forum! Hoe veel had je genomen? Zou hier zelf geen interesse in hebben, maar wel leuk om te lezen.
Klik om te vergroten...
30mg met 0,5L 5% bier als ik het juist heb. Alcohol versterkt het effect maar ik weet niet of het net als met benzodiazepines een gevaarlijke combinatie is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
JanDeBrandweerman zei:
30mg met 0,5L 5% bier als ik het juist heb. Alcohol versterkt het effect maar ik weet niet of het net als met benzodiazepines een gevaarlijke combinatie is.
Klik om te vergroten...

Zolpidem werkt op dezelfde receptor als benzo’s en alcohol (GABA). Geen expert hier, maar de combinatie met alcohol lijkt me dus allesbehalve veilig.

Wel interessante ervaring. Zou er zelf wel nieuwsgierig naar zijn, maar klinkt behoorlijk link.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Zolpidem werkt op dezelfde receptor als benzo’s en alcohol (GABA). Geen expert hier, maar de combinatie met alcohol lijkt me dus allesbehalve veilig.

Wel interessante ervaring. Zou er zelf wel nieuwsgierig naar zijn, maar klinkt behoorlijk link.
Klik om te vergroten...
Wikipedia zegt:

Hoewel Z-slaapmiddelen, zoals zolpidem en zopiclon de meest voorgeschreven slaapmiddelen ter wereld zijn, biedt de werking van deze middelen slechts een beperkt klinisch voordeel boven op het placebo-effect in de behandeling van primaire slapeloosheid. De effectiviteit van deze groep slaapmiddelen is overschat geweest en de bijwerkingen onderschat door publicatiebias.
​
Niet dat Wikipedia altijd gelijk heeft, maar dit vind ik wel fishy.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alcohol en benzo's samen gebruiken is onverstandig en zelfs gevaarlijk.
Beide stoffen versterken elkaars werking en soms kan de combinatie totaal verkeerd vallen. In die zin dat je volkomen out gaat...ik zou het advies dat op het gele stickertje staat, dan ook beslist niet achteloos naast me neer leggen.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leek mij ergens een jaar of anderhalf geleden ook wel leuk om eens uit te proberen. Er ging 30mg doorheen, eerste twee geslikt (volgens mij) en die laatste geplet en gesnoven. Gevolgen waren niet zo grappig, ik werd wakker naast een vage bekende en ben - gelukkig - naar huis gebracht. Volgende dag leek dit alles een vage droom, tot ik mijn whatsapp ging na lezen. Ik kon me niets herinneren.

Ik ben in elk geval niet van plan dit ooit nog recreatief te gebruiken, het had ook veel fouter af kunnen lopen. Als (inslaap)middel prettig maar recreatief, nee, niet voor mij in elk geval.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zolpidem gesnoven??
Tsja...20 mg is al teveel...oraal!
En dan nog snuiven?
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zolpidem is geen gewone benzo.geen slaappil .
Lees mijn medicijn en dan zolpidem.
Het is een middel waar je bij moet gaan liggen en slapen.
Je raakt anders in een roes, en doet dingen en ziet dingen die je de volgende dag niet meer weet, of half.

IK spreek ik ervaring, ik gebruik het al jaren , 1 per nacht. Nooit meer.
Mix je het met andere benzo of alcohol . Dan ben je gevaarlijk bezig. Lees: *geheugenverlies, dronken manspraat appjes ,
Iemand was naar buiten gegaan en in de gracht gevallen

*bron ervaringen zolpidem mijnmedicijn.nl
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zolpidem is echt een middel om te nemen op de rand van je bed. Halfwaardetijd is 1 tot anderhalf uur en gezien het een hypnotica is kan je gewoon lekker wakker in een REM fase komen... Je blijft wakker maar je geest projecteert (stukken of elementen van) dromen... Als het middel nog niet gekend is in je lichaam kan voor die werking inslaat ook een bemoedigende euforie opleveren.... Grenzen weg, dingen kopen op het internet zonder je van veel aante trekken enz.... echt geen veilig middel om recreatief te gebruiken. Ik ga er nu zelf nemen en in m'n bedje kruipen zie :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zolpidem werkt bij mij binnen 5 minuten. Ik gebruik het niet recreatief, omdat de bijwerkingen af en toe bizar kunnen zijn.
Maar ik neem dit geneesmiddel al jaren, en nu krijg ik tenminste enkele uren slaap.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
MestV zei:
Zolpidem is echt een middel om te nemen op de rand van je bed. Halfwaardetijd is 1 tot anderhalf uur en gezien het een hypnotica is kan je gewoon lekker wakker in een REM fase komen... Je blijft wakker maar je geest projecteert (stukken of elementen van) dromen... Als het middel nog niet gekend is in je lichaam kan voor die werking inslaat ook een bemoedigende euforie opleveren.... Grenzen weg, dingen kopen op het internet zonder je van veel aante trekken enz.... echt geen veilig middel om recreatief te gebruiken. Ik ga er nu zelf nemen en in m'n bedje kruipen zie :)
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Zolpidem werkt bij mij binnen 5 minuten. Ik gebruik het niet recreatief, omdat de bijwerkingen af en toe bizar kunnen zijn.
Maar ik neem dit geneesmiddel al jaren, en nu krijg ik tenminste enkele uren slaap.
Klik om te vergroten...
Wij gebruikten een jaar of tien geleden zolpidem als slaapmiddel. Wel nadat we gedronken hadden. Dat was veel beter dan Xanax, dat ik daarvoor een paar keer gebruikt had.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zolpidem is ook bedoeld om als slaapmiddel te gebruiken en Xanax is dacht ik toch meer een angstremmer, maar ik kan het verkeerd hebben...
Bij mij werkt zolpidem echt goed. Ik slaap snel in, als ik nu die nachtmerries maar niet zou hebben dan kon ik eindelijk een nacht goed doorslapen...maar ja.
Mijn hond helpt me erdoorheen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Zolpidem is ook bedoeld om als slaapmiddel te gebruiken en Xanax is dacht ik toch meer een angstremmer, maar ik kan het verkeerd hebben...
Bij mij werkt zolpidem echt goed. Ik slaap snel in, als ik nu die nachtmerries maar niet zou hebben dan kon ik eindelijk een nacht goed doorslapen...maar ja.
Mijn hond helpt me erdoorheen.
Klik om te vergroten...
Xanax werd ook gebruikt als slaapmiddel... terwijl het daar helemaal niet zo geschikt voor is. Is een Joe Rogan filmpje over.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ken Xanax verder niet, ik dacht dat het een soort van kalmerende werking heeft?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."