Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-HO-MET: Kennismaking en observaties.

4-HO-MET: Kennismaking en observaties.

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thanks voor het delen van je ervaring. Leuk om ook eens het stapeleffect van lage dosis + lage dosis te lezen.
djiego zei:
Ik verwacht dat het 2-CB patrony like effect zal toenemen.
Klik om te vergroten...
Ik snap je vergelijking met 2C-B want er is een duidelijk synthetische ondertoon in vergelijking met paddo's, maar ik kan ook uit ervaring zeggen dat 2C-B en metocin redelijk uit elkaar groeien op hoge dosis. Ze zijn wel allebei vrij fast-paced, maar 4-HO-MET behoudt het golvende effect van tryptamines waar 2C-B echt super snel en buzzy aanvoelt.
djiego zei:
Wel leuk als alternatief zou ik zeggen, al weet ik niet of ik dan niet eerder een lichte LSD dosis zou nemen als ik wat lichter wil trippen.
Klik om te vergroten...
Terecht, er is ook weinig dat zich kan meten met de wonderlijke acid wereld. In mijn ervaring meet een lage dosis acid zich met een hoge dosis van dit spul qua mindfuck, maar krijg je op een hoge dosis van dit er visueel meer voor terug (25-30+mg). Acid is iets euforischer, maar dit wat meliger. Had je dat ook, oneindig stomme lachbuien?
djiego zei:
Eenmaal in bed blijft m'n brein wat actief met kleine gedachtetjes die subbtiel maar hardnekkig genoeg blijken om me ondanks de vermoeidheid wakker te houden
Klik om te vergroten...
Dat herken ik wel ja, er is wat na-stimulatie en sowieso wat stimulerender. Een klein beetje phenibut doet voor mij wonderen.

Ik weet niet of je ooit 4-HO-MiPT (miprocin) hebt gebruikt, maar die twee in combinatie zijn goud. Visual boost van de metocin maar meer headspace van de miprocin en ook meer natuurlijke visuals van de miprocin.

Leuk report 👍
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geneesmiddel zei:
Thanks voor het delen van je ervaring. Leuk om ook eens het stapeleffect van lage dosis + lage dosis te lezen.

Ik snap je vergelijking met 2C-B want er is een duidelijk synthetische ondertoon in vergelijking met paddo's, maar ik kan ook uit ervaring zeggen dat 2C-B en metocin redelijk uit elkaar groeien op hoge dosis. Ze zijn wel allebei vrij fast-paced, maar 4-HO-MET behoudt het golvende effect van tryptamines waar 2C-B echt super snel en buzzy aanvoelt.
Klik om te vergroten...

Ok.. Lijkt me logisch op zich ja. Het effect is wel echt anders dan van 2-CB, het deed me er met name aan denken door de gridlike visuals soms maar meer door het synthetisch 'gevoel'. Maar goed om te weten.,

Geneesmiddel zei:
Terecht, er is ook weinig dat zich kan meten met de wonderlijke acid wereld. In mijn ervaring meet een lage dosis acid zich met een hoge dosis van dit spul qua mindfuck, maar krijg je op een hoge dosis van dit er visueel meer voor terug (25-30+mg). Acid is iets euforischer, maar dit wat meliger. Had je dat ook, oneindig stomme lachbuien?
Klik om te vergroten...

Nee dat niet, alhoewel ik verschillende malen om mezelf heb gelachen. Ik kan me wel goed voorstellen dat dit met hogere dosissen wel het geval zal kunnen zijn. Hoe ervaar jij de mindfuck met dit middels trouwens op hogere dosissen? Kan me ook wel wat manie voorstellen met dit stofje down oid down the road.

Geneesmiddel zei:
Dat herken ik wel ja, er is wat na-stimulatie en sowieso wat stimulerender. Een klein beetje phenibut doet voor mij wonderen.
Klik om te vergroten...

Right. Na de trip vond ik het niet perse heel prettig ofzo, als in een een fijne afterglow, ook de dag erna niet. Had meer zo iets van ok mazzel, Wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Geneesmiddel zei:
Ik weet niet of je ooit 4-HO-MiPT (miprocin) hebt gebruikt, maar die twee in combinatie zijn goud. Visual boost van de metocin maar meer headspace van de miprocin en ook meer natuurlijke visuals van de miprocin.
Klik om te vergroten...

Nope. Noted :)
Geneesmiddel zei:
Leuk report 👍
Klik om te vergroten...
Thanks :)
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
djiego zei:
Hoe ervaar jij de mindfuck met dit middels trouwens op hogere dosissen?
Klik om te vergroten...
Toch vrij minimaal. M'n gedachten gaan dan wel altijd even de huidige aspecten/mensen in m'n leven af maar niet dat je erin verdwaald. Qua tijd perceptie misschien heel lichtjes als ik echt hoog doseer, dan heb ik wel het gevoel na de piek weer 'wakker te worden'. Maar niet dat de tijd ineens lijkt te kruipen als met acid.
djiego zei:
Na de trip vond ik het niet perse heel prettig ofzo, als in een een fijne afterglow, ook de dag erna niet. Had meer zo iets van ok mazzel, Wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Klik om te vergroten...
Ik moet zeggen dat ik de laatste paar keer gecombineerd heb met miprocin dus dat ik het niet meer zo goed weet. Verder heb ik veelal in de avond getript en ben ik vrij snel gaan slapen steeds (benzo). Maar toen ik een keer in de ochtend buiten ging trippen (combi mipro + metocin) heb ik daarna wel een hele chille dag gehad. Merkte dat toen ik nuchter was de meligheid nog heel erg bleef hangen. Heb uren later de treincoupé bij elkaar geschaterd en ik kom maar niet stoppen. Vrij ongemakkelijk was dat.
djiego zei:
alhoewel ik verschillende malen om mezelf heb gelachen.
Klik om te vergroten...
Hahah ja dat is mooi. Voor mij is dit geloof ik het meest lachverwekkende stofje, vind alles dan altijd iets te grappig.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
mooi middel
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geneesmiddel zei:
Toch vrij minimaal. M'n gedachten gaan dan wel altijd even de huidige aspecten/mensen in m'n leven af maar niet dat je erin verdwaald. Qua tijd perceptie misschien heel lichtjes als ik echt hoog doseer, dan heb ik wel het gevoel na de piek weer 'wakker te worden'.
Klik om te vergroten...

Misschien omdat je toch wat verder van jezelf af raakt? Hoe is het met je geheugen na een hoger gedoseerde trip?

Geneesmiddel zei:
Maar niet dat de tijd ineens lijkt te kruipen als met acid.
Klik om te vergroten...

Heb ik gisteren weer mogen ervaren. Zo'n moment dat je eeuwig tussen al het moois zit te glimlachen. Het was zo moooooi! Interessante vergelijking zo kort na elkaar trouwens. Al vond ik het best leuk, LSD kan me niet lang genoeg duren, wat is het toch mooi en liefdevol en alles. Maar voor een kortere oppervlakkigere trip blijft het bruikbaar als je om wat voor reden dan ook daar geen zin in hebt.

Geneesmiddel zei:
Heb uren later de treincoupé bij elkaar geschaterd en ik kom maar niet stoppen. Vrij ongemakkelijk was dat.
Klik om te vergroten...

Ja herkenbaar hahaha. ik had dat vooral altijd van bepaalde paddo trips. . Dat ik hard lachend op straat naar huis liep, in een deuk om m'n eigen gedachten en dat ik mensen zag denken: busje komt zo :tearsofjoy: In een treincoupe klinkt redelijk confronterend lol.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuk report en zeker herkenbare ervaringen! Kan me erg vinden in de dingen die je schrijft. Ik denk dat 4-HO-MET een hele goede introductie is voor mensen voor psychedelica, omdat het inderdaad erg stuurbaar is en niet te overweldigend.

djiego zei:
Ik loop wat heen en weer, ga iets doen, maar niet echt, want
ik ben ondertussen alweer met wat anders bezig in mn hoofd, en per saldo gebeurt er niks. Herkenbaar? lol.
Klik om te vergroten...
100%! :tearsofjoy:


Voor mij voelt 4-HO-MET altijd meer als een "binnentripje" (qua locatie) dan LSD. Met LSD wil ik graag wandelen, buiten zijn, liefst in de natuur. Het geeft me ook altijd veel energie die ik echt wel kwijt moet. Terwijl 4-HO-MET meer op z'n plaats voelt in een leuk ingerichte kamer met lampjes en muziek. De trip voelt inderdaad wel wat oppervlakkiger, waar je je met LSD echt kunt verliezen in de tripwereld.

Op hogere dosissen vind ik de visuals heel bijzonder. 30-40mg (verdeeld ingenomen) is voor mij een hele hoge dosis, maar dan staat m'n wereld echt op z'n kop. Kleuren worden super intens, alles vervormt compleet, patronen overal, verf lijkt te smelten en van de muren af te druipen... Waar bij LSD je in een andere wereld komt, blijf je bij MET in je eigen wereld maar dan wel vormgegeven door Rembrandt :)

Oh ennneeee zoals hierboven al gezegd, kan ik het combineren van MET met MiPT zeker aanraden voor wat extra intensiteit en headspace.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#7
djiego zei:
Hoe is het met je geheugen na een hoger gedoseerde trip?
Klik om te vergroten...
Volgensmij wel goed. Kan me in ieder geval het meeste wel herinneren al is het wel altijd lastig je dat gevoel en visuals weer voor de geest te halen
djiego zei:
Heb ik gisteren weer mogen ervaren.
Klik om te vergroten...
Klinkt goed. Ik heb nog niet zoveel geëxperimenteerd met lage doses LSD (30-80ug ofz) maar het klinkt eigenlijk wel aantrekkelijk. Sommige zeggen dat je er dan net met 1 been inhangt. Wel de side-effects, maar niet de volledige trip en daarom een beetje een ongemakkelijk gevoel. Hoe ervaar jij dat?
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geneesmiddel zei:
Klinkt goed. Ik heb nog niet zoveel geëxperimenteerd met lage doses LSD (30-80ug ofz) maar het klinkt eigenlijk wel aantrekkelijk. Sommige zeggen dat je er dan net met 1 been inhangt. Wel de side-effects, maar niet de volledige trip en daarom een beetje een ongemakkelijk gevoel. Hoe ervaar jij dat?
Klik om te vergroten...

Zo iets ja. Ik heb met LSD dan een beetje zo'n net-niet-gevoel (in de tot 50 dosis). Wat onrust inderdaad (die lijkt wel wat op de onrust die ik hierboven beschrijf met het opkomen van de 4-HO-MET, de ene keer wat meer dan de andere) en veel energie die je kwijt wil (meer dan bij 4-HO-MET) even mediteren op je ademhaling helpt) maar je ervaart nog niet echt de bliss en euforie die wat verderop komt. Gaat wel weg dan hoor, het is ook een beetje de opkomst. Als ik daar verderop dan eenmaal wat geland ben is dat wel relaxter. Gisteren nog een paar keer 50ug bijgenomen, en de eerste keren verdiept dat de trip dan nog wel, zeker als het niet te lang op de eerste keer is (<1 uur). Daarna is het vooral verlengen. Qua gevoel gister zo'n beetje rond de 100-120 blijven hangen de hele tijd (uiteindelijk 200ug totaal genomen, waarvan de laatste eigenlijk zonde was want ik was moe en toleratie bouwt op) Fijne nieuwe zegeltjes iig en ik ben blij dat ik er 25 had besteld :grin:

Dus wat mij betreft dan of micro doseren of richting minimaal 70-80 ofzo. Maar wellicht dat anderen het weer anders ervaren. De eerste keren zou ik misschien niet bijnemen maar gewoon voor de dosis gaan die je wilt proberen, want soms kan zo'n stap naar een niveau waar je nog niet eerder geweest bent, terwijl je nog aan het pieken bent, je dan wellicht wat overvallen. (niet perse voor jou maar voor een minder ervaren of eerste keer tripper)
Met hogere dosissen zou ik het misschien niet doen op deze manier, maar ik vind testing-the-waters voordat ik erin spring altijd wel prettig :)

Voor mij is LSD overigens ook een relatief nieuw middel, ik reageer er vrij sterk op en voel me rond dit soort dossisen nu comfortabel met nog vanalles te ontdekken en m'n hypergevoelige spider senses geactiveerd die voor interessante verrassingen zorgen, zonder overboard te gaan. Ben er bewust pas laat mee begonnen, het stond altijd op m'n zwarte lijst vroeger (om verkeerde redenen achteraf).

Nu is het m'n last found love qua tripmiddelen haha. Het is zo mooi, schoon, puur, eerlijk. Mede doordat ik nu kan omarmen en me kan overgeven. Verdriet, voelen, inzichten, delen, verbinden, euforie, opwinding, verwondering, communicatie, ontroering, humor en vermaak. En dat allemaal op 1 dag.

It was so wonderful :)

ljuv zei:
Heel leuk om te lezen, lekka geschreven en mn interesse voor de stof verder aangewakkerd. Ben jij toevallig Engelstalig geweest of werk je veel met Engels? Je ken zo lekker Engelse woordjes ertussen pleure, love it.
Klik om te vergroten...

Fijn, thanks :)

Engels is wel m'n tweede taal ja. (Engelstalig qua werk / online vaak 1ste taal en veel in een engelstalig land geweest) Ik denk ook vaak in het Engels dus het mixt nog wel eens spontaan inderdaad :)
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
djiego zei:
Zo iets ja. Ik heb met LSD dan een beetje zo'n net-niet-gevoel (in de tot 50 dosis). Wat onrust inderdaad (die lijkt wel wat op de onrust die ik hierboven beschrijf met het opkomen van de 4-HO-MET, de ene keer wat meer dan de andere) en veel energie die je kwijt wil (meer dan bij 4-HO-MET) even mediteren op je ademhaling helpt) maar je ervaart nog niet echt de bliss en euforie die wat verderop komt. Gaat wel weg dan hoor, het is ook een beetje de opkomst. Als ik daar verderop dan eenmaal wat geland ben is dat wel relaxter. Gisteren nog een paar keer 50ug bijgenomen, en de eerste keren verdiept dat de trip dan nog wel, zeker als het niet te lang op de eerste keer is (<1 uur). Daarna is het vooral verlengen. Qua gevoel gister zo'n beetje rond de 100-120 blijven hangen de hele tijd (uiteindelijk 200ug totaal genomen, waarvan de laatste eigenlijk zonde was want ik was moe en toleratie bouwt op) Fijne nieuwe zegeltjes iig en ik ben blij dat ik er 25 had besteld :grin:

Dus wat mij betreft dan of micro doseren of richting minimaal 70-80 ofzo. Maar wellicht dat anderen het weer anders ervaren. De eerste keren zou ik misschien niet bijnemen maar gewoon voor de dosis gaan die je wilt proberen, want soms kan zo'n stap naar een niveau waar je nog niet eerder geweest bent, terwijl je nog aan het pieken bent, je dan wellicht wat overvallen. (niet perse voor jou maar voor een minder ervaren of eerste keer tripper)
Met hogere dosissen zou ik het misschien niet doen op deze manier, maar ik vind testing-the-waters voordat ik erin spring altijd wel prettig :)

Voor mij is LSD overigens ook een relatief nieuw middel, ik reageer er vrij sterk op en voel me rond dit soort dossisen nu comfortabel met nog vanalles te ontdekken en m'n hypergevoelige spider senses geactiveerd die voor interessante verrassingen zorgen, zonder overboard te gaan. Ben er bewust pas laat mee begonnen, het stond altijd op m'n zwarte lijst vroeger (om verkeerde redenen achteraf).

Nu is het m'n last found love qua tripmiddelen haha. Het is zo mooi, schoon, puur, eerlijk. Mede doordat ik nu kan omarmen en me kan overgeven. Verdriet, voelen, inzichten, delen, verbinden, euforie, opwinding, verwondering, communicatie, ontroering, humor en vermaak. En dat allemaal op 1 dag.

It was so wonderful :)



Fijn, thanks :)

Engels is wel m'n tweede taal ja. (Engelstalig qua werk / online vaak 1ste taal en veel in een engelstalig land geweest) Ik denk ook vaak in het Engels dus het mixt nog wel eens spontaan inderdaad :)
Klik om te vergroten...
Super! Je hebt me nieuwsgierig gemaakt om eens de hele LSD-ladder af te gaan. Escalatie-ladder, kennen we hem nog?
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Boyman zei:
Leuk report en zeker herkenbare ervaringen! Kan me erg vinden in de dingen die je schrijft. Ik denk dat 4-HO-MET een hele goede introductie is voor mensen voor psychedelica, omdat het inderdaad erg stuurbaar is en niet te overweldigend.
Klik om te vergroten...
Thanks! Ja eens ik denk zeker dat het makkelijker is om mee te trippen (sprekend over deze dosis dan) dan andere middelen (en dan met name paddo's/truffels/LSD. Het is wel echt een trip, maar je de trip zal je wat minder snel verrassen cq overvallen met veranderingen, gevoelens of gedachten.


Boyman zei:
100%! :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Echt hilarisch af en toe. Met LSD heb ik ook altijd zo'n periode.. Dat ik mezelf echt stop en toespreek nee, nu ga je eerst doen of letterlijk mezelf dwing om te gaan zitten ofzo en te stoppen met heen en weer lopen van hot naar her. Of dat je halverwege, druk in je hoofd. (EINDELIJK voor je gevoel) op een locatie aankomt waar je iets wilde gaan doen en je dan hardop afvraagt; 'ok, gelukt, maar wat ging je hier doen dan' LoL


Boyman zei:
Voor mij voelt 4-HO-MET altijd meer als een "binnentripje" (qua locatie) dan LSD. Met LSD wil ik graag wandelen, buiten zijn, liefst in de natuur. Het geeft me ook altijd veel energie die ik echt wel kwijt moet.
Klik om te vergroten...
Ik mis de verbondenheid als ik naar buiten ga met de natuur, en het licht is fel.

Boyman zei:
Terwijl 4-HO-MET meer op z'n plaats voelt in een leuk ingerichte kamer met lampjes en muziek.
Klik om te vergroten...

Vind ik met LSD ook echt heeeeerlijk hoor! Gisteren bijvoorbeeld eerst overdag, beetje buiten gewandeld en binnen gerommeld.. Maar dan echt super excited als het donker begint te worden, lampjes aan, eindelijjk van de kleurtjes genieten, gezellig maken, muziek luisteren, wierrookje. Ik geniet daar zo van.


Boyman zei:
Op hogere dosissen vind ik de visuals heel bijzonder. 30-40mg (verdeeld ingenomen) is voor mij een hele hoge dosis, maar dan staat m'n wereld echt op z'n kop. Kleuren worden super intens, alles vervormt compleet, patronen overal, verf lijkt te smelten en van de muren af te druipen... Waar bij LSD je in een andere wereld komt, blijf je bij MET in je eigen wereld maar dan wel vormgegeven door Rembrandt :)
Klik om te vergroten...
Klinkt wel goed interessant :)

Hoe werkte je mind met dat soort dosissen? Blijf je enigszins helder na kunnen denken of wordt het een beetje meer synthetisch 'gehackt', onnatuurlijk, of gejaagd?
Boyman zei:
Oh ennneeee zoals hierboven al gezegd, kan ik het combineren van MET met MiPT zeker aanraden voor wat extra intensiteit en headspace.
Klik om te vergroten...

Misschien ook eens proberen :) Maar ben je dan niet gewoon het LSD gevoel aan het proberen te simuleren of aan het zoeken met die extra headpace, of hoe bedoel je dat? Ik vraag me nu af of ik dit zal doen of toch LSD als ik dan toch ga trippen, maar zal ook van het moment afhangen, wellicht hebben ze allebei hun plek en tijd.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geneesmiddel zei:
Super! Je hebt me nieuwsgierig gemaakt om eens de hele LSD-ladder af te gaan. Escalatie-ladder, kennen we hem nog?
Klik om te vergroten...

toch niet deze he?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#12
djiego zei:
toch niet deze he?
Klik om te vergroten...
Oh nee ik bedoelde Femke Halsema die tijdens Covid Amsterdam toesprak en dit woord leuk gebruikte hahah nvm
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heel leuk om te lezen, lekka geschreven en mn interesse voor de stof verder aangewakkerd. Ben jij toevallig Engelstalig geweest of werk je veel met Engels? Je ken zo lekker Engelse woordjes ertussen pleure, love it.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat observaties en een optekening van de avond en gedachtes.

Gezien de op papier wat kortere werkingsduur besluit ik dit 's-avonds nog te doen,
met de bedoeling mijn slaapritme niet te gaan verstoren.

Dosering: 10 + 10 mg 4-HO-MET (t + 80 minuten), gedrukte pillen 20mg, wat gegeten, geen andere middelen.
Ervaring in dit verband: paddo's, truffels, lsd, 2-CB

Pretext
Ik besluit initieel voor 10 mg te gaan als start dosis, ingeschat op de ervaringen
die ik gelezen heb om a) te kijken of het is wat het is (ongetest) en b) of het agreeable is.
Ook ben ik behoorlijk moe dus weet nog niet of dit het moment is om echt te gaan trippen, dus
wil sowieso de mogelijkheid hebben om het bij een test te laten deze avond. Wel erg
behoefte om even uit de werkmodus te komen. Ik voel me uitstekend dus zie in een final check geen obstakels
om iets psychedelisch te doen.

De qua uiterlijk wat metalig lijkende pilletjes hebben een breuklijntje maar brokkelen in twee hoopjes
als ik er eentje met een mes scheid. Ik slik de helft door en laat de rest liggen.

Tijdens de opkomst ruim ik m'n huis wat op, leidt lekker af tijdens de opkomst, al
wordt je in dit proces met een psychedelic vaak ergens vanzelf tot stilstand gebracht hehe..
Maar in een te rommelige omgeving kan ik niet lekker trippen. Prima. Bij een serieuze trip het liefst op
voorhand en dan goed, maar nu even on-the-fly anders wordt het te laat.

Eerste effecten: vrij snel, ca 30 minuten
Na circa een half uurtje begin ik de eerste effecten te merken. Vrij subtiel
beginnen zich wat paddo achtige vertekeningen te tonen. Beetje flowy, je kent het wel.
Als ik wat later sta af te wassen word ik me bewust van de gehaastheid en spanning in m'n
lijf en hoofd, het gevolg van de 'werk'staat, koffie en hoog trillingsniveau waar ik
me al een tijd bijna exclusief in bevindt. Ik stop even waarmee ik bezig ben en observeer dit.
Ik slaak een diepe zucht en binnen een kwartiertje schakel ik een paar vernellingen terug naar
mijn meer natuurlijke tempo. Fijn. Tegelijk bedenk ik me hoe je haast ongemerkt, toch continue weer
in zo'n staat terecht komt en ook blijft hangen. En hoe onnatuurlijk dat toch is. Al voel ik me
verder prima. Ik post iets als 'Ah, daar ben je.' Ik denk erbij waar was je nou man, was je druk ofzo?
Ik glimlach. Dit is al een win.

Interesting. Dit is in ieder geval een prettig effect, even herijken. En ook niet heel irritant qua opkomst met
een lage dosis. Een typisch effect ook zou ik zeggen, wel herkenbaar van andere middelen. Ik dartel wat heen en weer met
een licht gevoel. Ik zie wat lichte patroontjes als ik mn ogen dicht doe op het toilet maar
verder blijft het allemaal vrij subtiel. Ik krijg wat last van besluiteloosheid, ook herkenbaar
tijdens opkomst, maar niet super irritant. Ik loop wat heen en weer, ga iets doen, maar niet echt, want
ik ben ondertussen alweer met wat anders bezig in mn hoofd, en per saldo gebeurt er niks. Herkenbaar? lol.

Ik vind dat we tot zover agreeable zijn en ik besluit de andere helft te gaan innemen.
Beetje jammer dat ik het restant kennelijk weggekieperd heb tijdens m'n mini opruim wervelstormpje
(of weggelegd, maar geen zin om te zoeken). Ik lach om mezelf en hak een nieuw pilletje in twee.
Ik wacht bewust nog even wat langer dan een uurtje aangezien het een nieuw middels betreft; na ca 80 minuten als het
zo'n beetje op z'n piek is neem ik in.

Muziek kan me nog niet heel erg boeien op dit moment, maar vind het wel stil dus zet wat aan.
Beneden via Spotify streamen betekent dat het scherm van de TV aanstaat, en dat irriteert me. Het huis ruikt inmiddels
heerlijk naar de lemongrass indiase wierook.

Het stofje toont z'n eigen gezicht.
Alhoewel ik het idee heb dat de vorige 10 mg nog niet helemaal op z'n top zat, (beetje inni-outy) maar wel bijna,
begint de volgende 10 mg vrij snel erbij te komen, ik schat na ca een half uur. Ik merk dat de tijd
wat langzamer lijkt te gaan als ik check hoe laat het is.

De visuals beginnen langzaamaan wat sterker te worden en ik begin het verschil te merken
met LSD. Ik ben vrij analytisch aan het observeren. Het valt me op dat de kleuren wel
mooier beginnen te worden, maar de transformatie is niet zo indrukwekkend zoals met LSD.
Ik begin nu wel lichtelijk te trippen, en de planten in de tuin bewegen op een aparte manier.
Het lijkt alsof de dingen wat meer 'HD' worden, wat scherper. Alsof je de resolutie op je monitor (wat) verhoogd,
of een nieuwe bril opzet wanneer de oude sterkte niet meer klopt.

Mentaal merk ik nog niet heel erg veel op dit moment, ik besluit m'n plantjes op te zoeken, altijd een goede graadmeter voor
verbondenheid. Ik geef ze water via een handwarm badje en alhoewel er verbondenheid is, is deze niet vergelijkbaar met LSD.
Ook is het qua visuele connectie niet zo overduidelijk dat ze 'leven' als je begrijpt wat ik bedoel,
dat vind ik met lsd (of paddos/ truffels) altijd ontzettend opvallend. En mooi. Desalniettemin voel ik me wel verbonden met
ze en vertroetel ze wat.

Ik besluit even naar buiten te gaan om mijn waterfles uit de auto te pakken. Ok. Niet heel indrukwekkend tot
zover. Ik kom verder niemand tegen, maar dat vind ik niet erg. Het licht is fucking fel buiten en ik ben niet bijzonder onder
de indruk van buiten of voel me uitgenodigd om een wandeling te gaan maken.

Peaking
Nu breekt zo onderhand de piek van de trip wel aan. Het valt me op dat het middel z'n meer synthetisch aanvoelende
kant begint te laten zien. Het doet me nog het meest denken aan 2-CB-like. Niet perse helemaal qua visuals, al merk ik op
dat er wel een soort gridachtige patronen zijn die ik van die stof herken, maar ook vooral qua gevoel, of het gebrek hieraan. De trip is vrij makkelijk
te hanteren, minder profound als je wilt, wat niet wil zeggen dat er helemaal geen verbondenheid is. Flowing, HD outlines, wat tracing (vermoed dat dit meer
wordt bij hogere dosis, ook 2-CB like) De kleuren zijn sterk, ben vrij gevoelig voor (wit) licht. Maar zo mooi als met LSD is het niet en wordt het ook niet.

Gedachten tendency voor licht fraekyness down the road?
Ik vind het wel vermakelijk. Het tripeffect blijft ook in de peak wat inni-outy. Ik herhaal die woorden innyoutyinnyouty. M'n brein
voelt wat opgejaagd. Soms lijkt het alsof ik er een beetje uit ben,
om vervolgens te constateren dat ik toch wel echt aan het trippen ben. Het begint me op te vallen
dat het wel lichtelijk met m'n mind begint te fucken. Lichtelijk repetererend, finnecky, niet natuurlijk, maar wat gejaagd op een manier.
Niet heel storend, maar ik kan me voorstellen dat dit met een hogere dosis wel storend kan worden of het
je verder van vanjezelf gaat wegtrekken dan je wilt. Beetje licht frantic zou het dan kunnen worden misschien.
Ik check mezelf even, zie dit en bevestig dat ik me goed voel en hier niet in mee ga maar verder niets te vrezen heb voor nu.

Muziek en libido
Boven achter mijn computer zet ik muziek op en voel me gestimuleerd. Ook maar ff testen dan. Na het zien van wat vrouwelijk schoon
constateer ik dat het libido wel vaart op dit middel, zonder dwingend / obsessief te zijn gelukkig, klaar is klaar. Redelijk goed verbonden lichamelijk gevoel.
Ik kan me voorstellen dat sex op dit middel prettig is, ook omdat de trip verder wat afstandelijker kan blijven en daardoor
wellicht minder 'in de weg' zit. Wellicht.

Muziek heeft nog steeds niet de impact die ik met LSD ervaar als ik even een lossepols vergelijking maak qua niveau.
Prettig, maar ook hier vooralsnog een (stuk) minder profound en connected.

Mooi geweest, i'm getting tired (en een beetje bored)
Ik begin last van m'n rug en nek te krijgen, de vermoeidheid komt eruit. De trip is wel over z'n top, (schat dat die uurtje of twee duurde)
ik denk rond elf uur/half twaalf nu, en de comedown met een theetje en wat grappen en grollen volgende op DF is prettig en grappig.
Los van het protesterende lichaam voel ik me relaxt.

Het effect heb ik nou wel een beetje gezien en ben er wel klaar mee. Geen verrassingen en het boeit me niet meer zo.
Voel geen behoefte om dit verder te verlengen. Misschien ook omdat ik moe ben maar opvallend is het wel.

Conclusie voor nu
Conclusie een stofje voor een relatief makkelijk te handelen trip met deze dosis, vermakelijk maar ik ben ook niet super onder de indruk
(ben gewoon verwend met LSD natuurlijk). Wel grappig dat er toch wel wat gevoel bij is en niet helemaal afstandelijk.

Gezien de tendens van het mentale effect niet erg geïnteresseerd om een hogere dosis te proberen, al ben ik ergens wel benieuwd naar
de ontwikkeling van de visuals. Ik verwacht dat het 2-CB patrony like effect zal toenemen. Denk ook wel meer CEV.
Wel leuk als alternatief zou ik zeggen, al weet ik niet of ik dan niet eerder een lichte LSD dosis zou nemen als ik wat lichter wil trippen.

Eenmaal in bed blijft m'n brein wat actief met kleine gedachtetjes die subbtiel maar hardnekkig genoeg blijken
om me ondanks de vermoeidheid wakker te houden. Als kleine tijgertjes die voor hun kooi heen en weer banjeren, gevangen in hun eigen nutteloosheid en verveling, actief om het actief zijn. Een halve eti blijkt niet genoeg, al voel ik de ontspanning als een dekentje over me heen glijden nadat ik
hem onder m'n tong heb laten smelten. In totaal 1,5mg does the job, want ik wil slapen en als
prettig nasoezen voelt het ook niet meer.

Ok dat was 'm. Thanks for reading en vraag maar raak.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#15
djiego zei:
Maar ben je dan niet gewoon het LSD gevoel aan het proberen te simuleren of aan het zoeken met die extra headpace, of hoe bedoel je dat?
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat het echt iets nastreven is. Het zijn tryptamines dus het komt wat dat betreft dichter bij paddo's dan LSD, al helemaal als je wat hoger aan de miprocin kant zit. Tja, waarom neem je paddo's in plaats van LSD?

Kortere werkingsduur, minder stimulatie, andere visuals, andere fysieke side-effects. Dit zijn bijv voor mij factoren waarom ik soms voor mipro- en metocin kies ipv LSD
djiego zei:
wellicht hebben ze allebei hun plek en tijd.
Klik om te vergroten...
Soms is simpelweg de afwisseling ook leuk :)
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Geneesmiddel zei:
Ik denk niet dat het echt iets nastreven is. Het zijn tryptamines dus het komt wat dat betreft dichter bij paddo's dan LSD, al helemaal als je wat hoger aan de miprocin kant zit. Tja, waarom neem je paddo's in plaats van LSD?
Klik om te vergroten...

Ja ok, ik snap wat je zegt, dat is waar. Dat was een beetje te snel en simpel geredeneerd. Al moet ik zeggen dat ik sinds ik LSD heb leren kennen eigenlijk helemaal geen behoefte meer heb gehad om paddo's of truffels te nemen. Het ontbreken van de lichamelijke reactie die soms voor ongein zorgt bij beide is zo fijn. En qua trip mis ik kennelijk ook niet echt wat, alhoewel ik beide vaak gedaan heb vroeger. Maar misschien komt het ooit wel weer als LSD me gaat vervelen (kan ik me niet voorstellen maar ok).
Geneesmiddel zei:
Kortere werkingsduur, minder stimulatie, andere visuals, andere fysieke side-effects. Dit zijn bijv voor mij factoren waarom ik soms voor mipro- en metocin kies ipv LSD

Soms is simpelweg de afwisseling ook leuk :)
Klik om te vergroten...
Zeker waar :)
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#17
djiego zei:
Al moet ik zeggen dat ik sinds ik LSD heb leren kennen eigenlijk helemaal geen behoefte meer heb gehad om paddo's of truffels te nemen.
Klik om te vergroten...
Ik ben het ook wel met je eens dat LSD een machtig mooi middeltje is en niet voor niets al tientallen jaren (een van de?)/ het populairste psychedelicum. Die euforie is echt ongeëvenaard 😊
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thnx voor het delen! Ik heb nu de indruk gekregen dat 4-HO-MET wat minder interessant is dan bv truffels of paddo's. Klopt dat vind je?
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in LSD. Door je report en andere berichten wordt mijn enthousiasme daarvoor versterkt! Leuk om te lezen.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gemberthee zei:
Thnx voor het delen! Ik heb nu de indruk gekregen dat 4-HO-MET wat minder interessant is dan bv truffels of paddo's. Klopt dat vind je?
Klik om te vergroten...
Het effect is anders, dus het is vooral naar wat voor ervaring je op zoek bent. 4-HO-MET heeft minder headspace dus dat zou ik prima iedere week kunnen doen. Leuke visuals, beetje melig. Een diepe paddotrip zou ik niet zo regelmatig aankunnen en dat moet je ook niet willen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wauw thanks guys voor jullie super interessante en uitgebreide antwoorden! Ikzelf ben fan van truffels, maar dat komt omdat ik nog geen andere ervaringen heb met psychedelica. Heel leuk om te lezen dit en het kriebelt bij mij van verlangen om wat te gaan experimenteren in de nabije toekomst!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."