#1
Kun je 4-HO-MET iedere week doen of werkt het dan niet meer, net zoals paddo's?Het effect is anders, dus het is vooral naar wat voor ervaring je op zoek bent. 4-HO-MET heeft minder headspace dus dat zou ik prima iedere week kunnen doen.
Kun je 4-HO-MET iedere week doen of werkt het dan niet meer, net zoals paddo's?Het effect is anders, dus het is vooral naar wat voor ervaring je op zoek bent. 4-HO-MET heeft minder headspace dus dat zou ik prima iedere week kunnen doen.
Duurt wel langer als een week hoorKun je 4-HO-MET iedere week doen of werkt het dan niet meer, net zoals paddo's?
Na een week is tolerantie wel grotendeels hersteld, maar voor de beste beleving iets langer wachten. 100% herstel ligt ergens tussen de 10-12 dagen maar na 7 dagen kun je prima trippen hoor.Kun je 4-HO-MET iedere week doen of werkt het dan niet meer, net zoals paddo's?
Ik weet van mijzelf dat ik minimaal 2 weken nodig heb bij truffels en sommige andere psychedelica,Na een week is tolerantie wel grotendeels hersteld, maar voor de beste beleving iets langer wachten. 100% herstel ligt ergens tussen de 10-12 dagen maar na 7 dagen kun je prima trippen hoor.
Thnx voor het delen! Ik heb nu de indruk gekregen dat 4-HO-MET wat minder interessant is dan bv truffels of paddo's. Klopt dat vind je?
Ik ben al een tijdje geĂŻnteresseerd in LSD. Door je report en andere berichten wordt mijn enthousiasme daarvoor versterkt! Leuk om te lezen.
Kan ik me voorstellen. Naast persoonlijk trip impact hangt het ook erg af van de dosissen en hoe diep je tript. Ik kan LSD prima meerdere weken achter elkaar doen, maar niet meerdere zwaardere trips achter elkaar.Ik weet van mijzelf dat ik minimaal 2 weken nodig heb bij truffels en sommige andere psychedelica,
Definieer interessant.... voor een diepe trip klinkt het niet interessant voor mij. Voor een festival mogelijk wel..Tsja definieer 'interessant' zou ik zeggen.. 4-HO-MET is gewoon wat minder headspace en minder profound (tenminste op de dosis die ik getest heb) dus wat dat betreft minder interessant misschien in die vergelijking; maar dat zou je ook als juist interessant kunnen labelen
LSD weer een andere hoofdstuk en is wat mij betreft de koning/koningin. Hoe mooie ervaringen ik ook met truffels en paddo's heb gehad en het natuurlijke me aanspreekt; sinds dat LSD me heeft gevonden heb ik nog geen enkele keer behoefte gehad om 1 van beide weer te doen. Het is zo clean en precies en het hele vergiftigingsproces sla je gewoon lekker over. Straight to the point. En ook prima geschikt als recreatief middel met wat oefening op lagere dosis.
Ik heb dan ook nog geen behoefte gehad 4-HO-MET nog een keer te doen met dat onder handbereik.
hmm ik zou het bijvoorbeeld omschrijven als een soort maat van ' nuchterheid' qua denken en observeren. Bijvoorbeeld 2CB en 4HOMET ben je wat minder in jezelf druk met allerlei gedachten/emoties die kunnen opkomen, inzichten, en kun je wat 'vrijer' genieten van je visuals zonder dat je mentaal erg met je trip 'hoeft' bezig te zijn if that makes any sense.Definieer interessant.... voor een diepe trip klinkt het niet interessant voor mij. Voor een festival mogelijk wel..
Ik vraag me steeds wat headspace precies betekent. Op internet las ik: "De headspace lijkt op een high van een sativa-dominante wietsoort vanwege de enorme creativiteit en mentale helderheid, gemengd met de energie van drie koppen koffie en een beetje vaagheid van truffels."
Daar kan ik moeilijk advies over geven want iedereen is anders en er zijn vele factoren die een rol spelen welk psychedelicum voor jou geschikt is om in zo'n circus te gaan gebruiken. Laat ik mezelf als voorbeeld nemen; inmiddels heb ik redelijk wat ervaring met trippen maar ik zou niet snel gaan trippen op een festival, met wat voor psychedelicum dan ook.. Ik vind samen met een ander persoon al spannend genoeg en ben super sensitief dus in een omgeving als een festival. No thanks.Ik ben voor nu op zoek naar een psychedelisch middel voor op een festival en dan klinkt dit mogelijk interessant... Dat het minder profound is, bevestigt dat. Of is een lichte dose lsd dan chiller? Wat denk jij?
Headspace vind ik altijd een heel moeilijk concept om te omschrijven. Voor mij is het vooral "hoe ver je heen bent", als dat ergens op slaat... Bijvoorbeeld met 4-HO-MET staat mijn wereld visueel op z'n kop, maar ik weet nog goed wie/waar ik ben en zou, als dat nodig is, een normaal gesprek kunnen voeren met een nuchter iemand. Ik kan muziek extra waarderen en ga meer op in mijn omgeving, maar kan dat ook even uit zetten als ik dat wil.Definieer interessant.... voor een diepe trip klinkt het niet interessant voor mij. Voor een festival mogelijk wel..
Ik vraag me steeds wat headspace precies betekent. Op internet las ik: "De headspace lijkt op een high van een sativa-dominante wietsoort vanwege de enorme creativiteit en mentale helderheid, gemengd met de energie van drie koppen koffie en een beetje vaagheid van truffels."
Ik ben voor nu op zoek naar een psychedelisch middel voor op een festival en dan klinkt dit mogelijk interessant... Dat het minder profound is, bevestigt dat. Of is een lichte dose lsd dan chiller? Wat denk jij?
Leuk! Ik kijk uit naar je trip reportsWauw thanks guys voor jullie super interessante en uitgebreide antwoorden! Ikzelf ben fan van truffels, maar dat komt omdat ik nog geen andere ervaringen heb met psychedelica. Heel leuk om te lezen dit en het kriebelt bij mij van verlangen om wat te gaan experimenteren in de nabije toekomst!
Opnieuw een koude douche. Eerst aangeraden geweest door een hele vriendelijke forumganger om te beginnen met 2 pellets van 20..... Had ik vorige week gedaan, deden niets. Nu is er nog (tegen m'n zin.... wanted my money back) 2 gram 6apb erbij gekomen, grammetje nep (blij voor, wel geen al te goeie batch) en 2 gr 4-Ho-Met....... duuuuuuuus, ik dacht... ik ben 6 weken thuis, we gaan dat eens proberen.Mooi rapport! Dank daarvoor.
Zelf een besteling die ik al 2 maanden probeerde af te zeggen net binnen. Nog een gtam 6apb erbij (ik had er al 6) dat me eigenlijk niet boeit en 2 gr poeder 4 ho met.
nu wil ik dat proberen. Rc’s roken doe ik niet (ken ik niet, geen harware voor ook),
injecteren nooit
in water oplossen lijkt ook niet aangeraden als ik het zo lees… snuiven erg afgeraden wegens pijn en verloren effect.
wat blijft er dan over, oraal? Gewoon 20 gr in een vloeitje en slikken of capsules vullen?
bij jou waren het pillen, dus niet moeilijk, maar mss kan je deze beginneling advies geven?
alvast veel dank!
Fenrir
Mooi rapport! Dank daarvoor.Wat observaties en een optekening van de avond en gedachtes.
Gezien de op papier wat kortere werkingsduur besluit ik dit 's-avonds nog te doen,
met de bedoeling mijn slaapritme niet te gaan verstoren.
Dosering: 10 + 10 mg 4-HO-MET (t + 80 minuten), gedrukte pillen 20mg, wat gegeten, geen andere middelen.
Ervaring in dit verband: paddo's, truffels, lsd, 2-CB
Pretext
Ik besluit initieel voor 10 mg te gaan als start dosis, ingeschat op de ervaringen
die ik gelezen heb om a) te kijken of het is wat het is (ongetest) en b) of het agreeable is.
Ook ben ik behoorlijk moe dus weet nog niet of dit het moment is om echt te gaan trippen, dus
wil sowieso de mogelijkheid hebben om het bij een test te laten deze avond. Wel erg
behoefte om even uit de werkmodus te komen. Ik voel me uitstekend dus zie in een final check geen obstakels
om iets psychedelisch te doen.
De qua uiterlijk wat metalig lijkende pilletjes hebben een breuklijntje maar brokkelen in twee hoopjes
als ik er eentje met een mes scheid. Ik slik de helft door en laat de rest liggen.
Tijdens de opkomst ruim ik m'n huis wat op, leidt lekker af tijdens de opkomst, al
wordt je in dit proces met een psychedelic vaak ergens vanzelf tot stilstand gebracht hehe..
Maar in een te rommelige omgeving kan ik niet lekker trippen. Prima. Bij een serieuze trip het liefst op
voorhand en dan goed, maar nu even on-the-fly anders wordt het te laat.
Eerste effecten: vrij snel, ca 30 minuten
Na circa een half uurtje begin ik de eerste effecten te merken. Vrij subtiel
beginnen zich wat paddo achtige vertekeningen te tonen. Beetje flowy, je kent het wel.
Als ik wat later sta af te wassen word ik me bewust van de gehaastheid en spanning in m'n
lijf en hoofd, het gevolg van de 'werk'staat, koffie en hoog trillingsniveau waar ik
me al een tijd bijna exclusief in bevindt. Ik stop even waarmee ik bezig ben en observeer dit.
Ik slaak een diepe zucht en binnen een kwartiertje schakel ik een paar vernellingen terug naar
mijn meer natuurlijke tempo. Fijn. Tegelijk bedenk ik me hoe je haast ongemerkt, toch continue weer
in zo'n staat terecht komt en ook blijft hangen. En hoe onnatuurlijk dat toch is. Al voel ik me
verder prima. Ik post iets als 'Ah, daar ben je.' Ik denk erbij waar was je nou man, was je druk ofzo?
Ik glimlach. Dit is al een win.
Interesting. Dit is in ieder geval een prettig effect, even herijken. En ook niet heel irritant qua opkomst met
een lage dosis. Een typisch effect ook zou ik zeggen, wel herkenbaar van andere middelen. Ik dartel wat heen en weer met
een licht gevoel. Ik zie wat lichte patroontjes als ik mn ogen dicht doe op het toilet maar
verder blijft het allemaal vrij subtiel. Ik krijg wat last van besluiteloosheid, ook herkenbaar
tijdens opkomst, maar niet super irritant. Ik loop wat heen en weer, ga iets doen, maar niet echt, want
ik ben ondertussen alweer met wat anders bezig in mn hoofd, en per saldo gebeurt er niks. Herkenbaar? lol.
Ik vind dat we tot zover agreeable zijn en ik besluit de andere helft te gaan innemen.
Beetje jammer dat ik het restant kennelijk weggekieperd heb tijdens m'n mini opruim wervelstormpje
(of weggelegd, maar geen zin om te zoeken). Ik lach om mezelf en hak een nieuw pilletje in twee.
Ik wacht bewust nog even wat langer dan een uurtje aangezien het een nieuw middels betreft; na ca 80 minuten als het
zo'n beetje op z'n piek is neem ik in.
Muziek kan me nog niet heel erg boeien op dit moment, maar vind het wel stil dus zet wat aan.
Beneden via Spotify streamen betekent dat het scherm van de TV aanstaat, en dat irriteert me. Het huis ruikt inmiddels
heerlijk naar de lemongrass indiase wierook.
Het stofje toont z'n eigen gezicht.
Alhoewel ik het idee heb dat de vorige 10 mg nog niet helemaal op z'n top zat, (beetje inni-outy) maar wel bijna,
begint de volgende 10 mg vrij snel erbij te komen, ik schat na ca een half uur. Ik merk dat de tijd
wat langzamer lijkt te gaan als ik check hoe laat het is.
De visuals beginnen langzaamaan wat sterker te worden en ik begin het verschil te merken
met LSD. Ik ben vrij analytisch aan het observeren. Het valt me op dat de kleuren wel
mooier beginnen te worden, maar de transformatie is niet zo indrukwekkend zoals met LSD.
Ik begin nu wel lichtelijk te trippen, en de planten in de tuin bewegen op een aparte manier.
Het lijkt alsof de dingen wat meer 'HD' worden, wat scherper. Alsof je de resolutie op je monitor (wat) verhoogd,
of een nieuwe bril opzet wanneer de oude sterkte niet meer klopt.
Mentaal merk ik nog niet heel erg veel op dit moment, ik besluit m'n plantjes op te zoeken, altijd een goede graadmeter voor
verbondenheid. Ik geef ze water via een handwarm badje en alhoewel er verbondenheid is, is deze niet vergelijkbaar met LSD.
Ook is het qua visuele connectie niet zo overduidelijk dat ze 'leven' als je begrijpt wat ik bedoel,
dat vind ik met lsd (of paddos/ truffels) altijd ontzettend opvallend. En mooi. Desalniettemin voel ik me wel verbonden met
ze en vertroetel ze wat.
Ik besluit even naar buiten te gaan om mijn waterfles uit de auto te pakken. Ok. Niet heel indrukwekkend tot
zover. Ik kom verder niemand tegen, maar dat vind ik niet erg. Het licht is fucking fel buiten en ik ben niet bijzonder onder
de indruk van buiten of voel me uitgenodigd om een wandeling te gaan maken.
Peaking
Nu breekt zo onderhand de piek van de trip wel aan. Het valt me op dat het middel z'n meer synthetisch aanvoelende
kant begint te laten zien. Het doet me nog het meest denken aan 2-CB-like. Niet perse helemaal qua visuals, al merk ik op
dat er wel een soort gridachtige patronen zijn die ik van die stof herken, maar ook vooral qua gevoel, of het gebrek hieraan. De trip is vrij makkelijk
te hanteren, minder profound als je wilt, wat niet wil zeggen dat er helemaal geen verbondenheid is. Flowing, HD outlines, wat tracing (vermoed dat dit meer
wordt bij hogere dosis, ook 2-CB like) De kleuren zijn sterk, ben vrij gevoelig voor (wit) licht. Maar zo mooi als met LSD is het niet en wordt het ook niet.
Gedachten tendency voor licht fraekyness down the road?
Ik vind het wel vermakelijk. Het tripeffect blijft ook in de peak wat inni-outy. Ik herhaal die woorden innyoutyinnyouty. M'n brein
voelt wat opgejaagd. Soms lijkt het alsof ik er een beetje uit ben,
om vervolgens te constateren dat ik toch wel echt aan het trippen ben. Het begint me op te vallen
dat het wel lichtelijk met m'n mind begint te fucken. Lichtelijk repetererend, finnecky, niet natuurlijk, maar wat gejaagd op een manier.
Niet heel storend, maar ik kan me voorstellen dat dit met een hogere dosis wel storend kan worden of het
je verder van vanjezelf gaat wegtrekken dan je wilt. Beetje licht frantic zou het dan kunnen worden misschien.
Ik check mezelf even, zie dit en bevestig dat ik me goed voel en hier niet in mee ga maar verder niets te vrezen heb voor nu.
Muziek en libido
Boven achter mijn computer zet ik muziek op en voel me gestimuleerd. Ook maar ff testen dan. Na het zien van wat vrouwelijk schoon
constateer ik dat het libido wel vaart op dit middel, zonder dwingend / obsessief te zijn gelukkig, klaar is klaar. Redelijk goed verbonden lichamelijk gevoel.
Ik kan me voorstellen dat sex op dit middel prettig is, ook omdat de trip verder wat afstandelijker kan blijven en daardoor
wellicht minder 'in de weg' zit. Wellicht.
Muziek heeft nog steeds niet de impact die ik met LSD ervaar als ik even een lossepols vergelijking maak qua niveau.
Prettig, maar ook hier vooralsnog een (stuk) minder profound en connected.
Mooi geweest, i'm getting tired (en een beetje bored)
Ik begin last van m'n rug en nek te krijgen, de vermoeidheid komt eruit. De trip is wel over z'n top, (schat dat die uurtje of twee duurde)
ik denk rond elf uur/half twaalf nu, en de comedown met een theetje en wat grappen en grollen volgende op DF is prettig en grappig.
Los van het protesterende lichaam voel ik me relaxt.
Het effect heb ik nou wel een beetje gezien en ben er wel klaar mee. Geen verrassingen en het boeit me niet meer zo.
Voel geen behoefte om dit verder te verlengen. Misschien ook omdat ik moe ben maar opvallend is het wel.
Conclusie voor nu
Conclusie een stofje voor een relatief makkelijk te handelen trip met deze dosis, vermakelijk maar ik ben ook niet super onder de indruk
(ben gewoon verwend met LSD natuurlijk). Wel grappig dat er toch wel wat gevoel bij is en niet helemaal afstandelijk.
Gezien de tendens van het mentale effect niet erg geĂŻnteresseerd om een hogere dosis te proberen, al ben ik ergens wel benieuwd naar
de ontwikkeling van de visuals. Ik verwacht dat het 2-CB patrony like effect zal toenemen. Denk ook wel meer CEV.
Wel leuk als alternatief zou ik zeggen, al weet ik niet of ik dan niet eerder een lichte LSD dosis zou nemen als ik wat lichter wil trippen.
Eenmaal in bed blijft m'n brein wat actief met kleine gedachtetjes die subbtiel maar hardnekkig genoeg blijken
om me ondanks de vermoeidheid wakker te houden. Als kleine tijgertjes die voor hun kooi heen en weer banjeren, gevangen in hun eigen nutteloosheid en verveling, actief om het actief zijn. Een halve eti blijkt niet genoeg, al voel ik de ontspanning als een dekentje over me heen glijden nadat ik
hem onder m'n tong heb laten smelten. In totaal 1,5mg does the job, want ik wil slapen en als
prettig nasoezen voelt het ook niet meer.
Ok dat was 'm. Thanks for reading en vraag maar raak.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."