Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport, eerste keer LSD: ontzettend heftig

Tripreport, eerste keer LSD: ontzettend heftig

30 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#1
LSD is een zachte en heel heldere substantie, wiet is een bedwelmende moerasgeest. Waarom zou je die twee willen combineren? Wiet is een systeemdrug, kijk naar de rastafaris, hun hele leven lang stoned de bijbel voorlezen en denken dat ze daarmee de wereld veranderen.
c
cindy45Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik (vrouw) samen met mijn vriend voor het eerst LSD genomen. Na een aantal jaar experimenteren met partydrugs was, vooral ikzelf, geïnteresseerd geraakt in psychedelische drugs. Na veel inlezen leek mij LSD het meest interessant. Een paar weken geleden ben ik toevallig aan zegels gekomen met de Hoffman ‘’Bicycle Day’’ opdruk, de hoeveelheid LSD op de zegel is onduidelijk maar een halve zegel zou voor een eerste keer voldoende zijn volgens die persoon. Hierbij mijn report, omdat ik het fijn vind om van me af te schrijven…..

14:30-15:30: Voorbereidingen getroffen, het hele huis opgeruimd, lekkere hapjes gehaald, drinken klaargezet, fijne muziek aan en een chillplekje gemaakt. We zijn er klaar voor.

15:45: We hebben allebei een halve zegel genomen onder onze tong. Mijn vriend vond het heel onwennig en lastig de zegel onder zijn tong te houden.

16:15: We merken al snel lichte verandering in onze waarnemingen. We kijken een live-set van Monolink op Burning Man. Het podium lijkt te bewegen en de mensen lijken allemaal hetzelfde te dansen. Foto’s van familie aan de muur beginnen ook te bewegen. We besluiten de zegel door te slikken.

17:00-18:30: De LSD begint steeds heftiger te werken en we weten ons geen houding te geven. We voelen ons allebei heel onrustig. Alle voorwerpen om ons heen zijn interessant om naar te kijken. Naar de wc gaan is een hele opgave, mijn vriend zegt dat de wc-borstel er heel apart uit ziet en ik moet samen met hem de vloer gaan bekijken. Ondertussen voelt het alsof we als idioten door het huis lopen. We kijken samen lang naar een schilderij die compleet tot leven lijkt te komen. Ons gevoel van tijd begint steeds meer te vervagen.

18:30: We besluiten dat het tijd is om naar buiten te gaan, om een andere ruimte te ervaren (de tuin). Ook lijkt het ons fijn om te gaan roken, om wat meer te kunnen ontspannen. Het is een hele opgave om het pakje sigaretten en de weg naar buiten te vinden. Eenmaal buiten valt het ons op dat er heel veel vliegen zijn, en ieder geluidje lijkt hard bij ons binnen te komen. Het roken is een beetje onwennig maar wel fijn. De rook is vooral interessant om naar te kijken en lijkt een fel groen/paarse rand te hebben. Ook de hond is leuk om naar te kijken, zijn vacht is wit maar de haren leken wel roze puntjes te hebben.

18:45: Het is tijd om de hond uit te laten. We vinden het allebei heel spannend om de straat op te gaan en zijn bang dat iemand in de gaten zal hebben dat we iets hebben gebruikt. Het is heel mooi buiten. We zijn ons heel bewust van de mensen die op straat lopen. Er komt een man aan lopen met een hoed op een grote rugzak. Ik hallucineerde dat hij een kind op zijn hoofd had. En mijn vriend kreeg de angst dat de man met hem wou praten. Het leek alsof hij heel groot was toen hij langs ons liep. Na 200 meter besloten we dat er te veel mensen buiten waren en we probeerden terug te lopen naar huis. Het pad waar we liepen leek oneindig en het grasveld heel groot. Eenmaal thuis vonden we allebei dat dit misschien nog iets te heftig was voor ons. Voorlopig blijven we binnen.

19:00-20:30: We zijn rustig muziek aan het luisteren en kunnen meer genieten van onze trip. De planten in de woonkamer zijn heel mooi en we hebben goede gesprekken over alle dingen die we zien. We zeggen vaak tegen elkaar dat het we de LSD niet super heftig meer vinden en dat het heel mooi is. En interessant. Ook proberen we wat te eten, ikzelf vond dat lastig maar mijn vriend had er minder moeite mee. Hij heeft ook nog twee afbakbroodjes in de oven gedaan en deze opgegeten.

21:00: We besluiten nogmaals de hond uit te laten. We merken allebei dat de LSD minder heftig is (of dat we er meer aan gewend zijn geraakt). We lopen een grote ronde en gaan ondertussen nog even op een mooie plek een sigaret roken. Op de weg terug komen we 3 ganzen tegen en de hond rent op ze af, een gans probeert hem te bijten en ik merk dat het mijn schuld was en ik de hond bij me had moeten houden. Een vrouw op straat schrikt heel erg van de hele situatie en we praten nog even met haar. Ondertussen praten we erover dat de LSD waarschijnlijk nu wel de piek heeft gehad. Het lijkt ons leuk om nog een jointje te roken en het gevoel weer een beetje terug te halen.

21:30-22:15: We luisteren samen muziek en praten over hoe bijzonder het was om dit samen te doen. Ineens komt het in mij op dat ik nog die joint wil roken. Eigenlijk was dit niet nodig, ik voelde me helemaal fijn en gelukkig en we waren tevreden met hoe alles was gegaan. Toch wou ik graag doen, om nog even het gevoel terug te halen en omdat ik het lastig vind om te stoppen met iets wat ik leuk vind.

22:20: We gaan naar buiten om samen de joint te roken. Na twee hijsjes merk ik dat het gevoel een beetje terug komt. Het geluid komt weer meer binnen en ik zie overal weer veel vliegen. Na nog een 2 hijsjes, begin ik een verhaal tegen mijn vriend dat ik alles ineens snap, dat alle stukjes op zijn plaats vallen. In een flits van een seconde snap ik niet meer wat ik wilde uitleggen, en besef ik dat ik ontzettend hard aan het trippen ben.

22:25: Ineens besef ik mij dat ik me niet meer in de realiteit bevindt, maar dat ik daar wel wil zijn. Hierdoor kreeg ik meteen een ontzettend angstig gevoel over mij heen en ik voelde me kotsmisselijk. Meteen loop ik naar binnen en denk ik dat ik moet overgeven. Eenmaal bij de wc besef ik mij dat ik aan de LSD zit, wiet heb gerookt en het nog niet is uitgewerkt. Kotsen zal niet helpen, ik moet deze trip uitzitten en wachten tot de middelen zijn uitgewerkt. Ik ga weer naar mijn vriend toe en leg hem rustig uit dat ik nu een in een bad trip zit, en hij me moet helpen. Telkens kom ik na een paar seconden (in mijn gevoel 5 minuten) weer terug in het ‘’normale’’ en besef ik mij dat ik een bad trip heb. Vervolgens dwalen mijn gedachten af, besef ik mij weer dat alles in slow motion gaat en krijg ik weer die ontzettende angst over mij heen, de misselijkheid en dat ik voor altijd in deze trip zal blijven en het nooit meer ‘’normaal’’ zou worden. Vervolgens kalmeer ik mij zelf weer met de gedachte dat ik LSD heb gebruikt, dat ik in een trip zit, en dit uit moet zitten. Mijn vriend helpt mij heel goed met telkens vragen stellen en mijn gedachten op iets anders te zetten, zodat ik niet afdwaal in mijn trip, waar ik zo’n angst voor kreeg. Het leek een vicieuze cirkel die oneindig bleef doorgaan. De eerste 20-30 minuten waren zo heftig, het leek uren te duren. Ik vroeg ook continu de tijd, en telkens als ik probeerde uit te rekenen hoe lang dit nog zou duren, dwaalden mijn gedachten af, het lukte mij niet. Ik had goed in de gaten dat prikkels mijn trip verergerden. Ik vroeg mijn vriend de muziek uit te zetten, de lampen uit te doen. Ik heb rondjes gelopen, op de grond gelegen, en op een gegeven moment mijn kleren uit gedaan. Alles leek mij te prikkelen en me te laten spacen. Na drie kwartier (?) zijn we naar boven gegaan. Ik heb meerdere keren gezegd dat in bed liggen, in een compleet donkere kamer, mij het beste leek. De trap naar boven leek wel een half uur te duren. Ik heb mijn vriend vaak uitgelegd dat het leek op de LSD trip die we hadden, maar dan het effect keer 10. Een paar seconden leken wel 5 minuten te duren. Eenmaal in bed heb ik nog lang met mijn vriend gepraat. Hij heeft een glas water voor mij gehaald en ik merkte dat ik alles helemaal niet meer helder zag. Het glas leek te veranderen van wijnglas, naar bierglas, naar een gewoon glas. Als ik mijn ogen dicht deed zag ik allemaal patronen, met honden en katten, en heel veel kleuren. Ondertussen bleef ik nog steeds in mijn vicieuze cirkel maar was ik wel minder misselijk. Ik kon steeds beter mezelf de ‘’goede’’ kant op sturen. Af en toe betrapte ik mijzelf op donkere gedachten maar dan dacht ik snel aan mooie dingen.

00:00: Mijn vriend is in slaap gevallen en ik heb nog zeker 2 uur met mijn ogen dicht gesprekken met mezelf gevoerd. Ik heb heel vaak gedacht dat deze trip ontzettend mooi is. Dat het zo bijzonder is dat ik dit mee mag maken. Dat er maar heel weinig mensen zijn die dit mee mogen maken. En dat andere mensen dit nooit zullen snappen. Ik heb twee keer een groot wit licht gezien en dacht dit misschien wel is waar je heen gaat, als je niet meer op de aarde bent. Dat ik nu de andere kant gezien heb. Ook heb ik vaak gezegd, dat het goed is om jezelf te zijn. Dat je je nergens voor hoeft te schamen. En dat ik zo blij moet zijn met wat ik heb. Ik heb mezelf zó aangevraagd waarom ik altijd grenzen moet opzoeken, ik heb nu duidelijk deze ‘’grens’’ gezien. Ik heb voor mijn gevoel de oneindigheid van de wereld gezien. En nu begrijp ik pas hoe bijzonder alles is, dat een mens zo in elkaar zit, en dat als 1 ‘’stekker’’ die niet goed zit in je hersenen, alles zo kan veranderen. Wel bleef ik continu terug denken aan het feit dat dit wetenschappelijk is bewezen, dat iets in mijn hersenen nu niet goed gaat, en ik daarom ‘’zo’’ aan het denken ben. Wel dacht ik dat ik nu snap waarom mensen in god geloven. Ook al doe ik dit zelf niet en heeft deze trip dat ook niet veranderd.

02:00: Ik deed mijn ogen open en zag dat de muur niet meer heel erg ‘’heen en weer’’ ging. Ook merkte ik dat mijn vicieuze cirkel makkelijk te doorbreken was. Ik ging nog even naar de wc en merkte dat de effecten van de LSD nog niet helemaal weg waren, maar wel een stuk minder. Ik was ontzettend blij dat ik niet meer die nare angst had, maar ook dat ik dit heb meegemaakt. Ik ging met een goed gevoel slapen.

De volgende dag werd ik wakker met het gevoel dat ik onwijs veel heb meegemaakt in een paar uur tijd. Ik ben (nu nog steeds) heel veel aan het nadenken wat ik nou allemaal precies heb meegemaakt. Ik ben van mezelf iemand die heel onrustig is en altijd dingen aan het doen is. Maar na deze trip voel ik een soort van rust over mezelf. Ik maak me niet zo druk meer. Ik heb het gevoel dat ik het ‘’grotere plaatje’’ heb gezien. Ondanks dat mijn trip (na de wiet) heel naar was en mij angstig heb gevoeld, kijk ik er nu goed op terug. Ik heb heel veel geleerd en mooie inzichten gekregen. Wel denk ik dat ik de komende tijd even geen drugs ga gebruiken en deze ervaring goed moet gaan verwerken. Ook heb ik totaal de behoefte om te gaan roken niet meer, ik ben blij dat ik daar nu mee kan stoppen.

Leermomenten:

  • Trip met iemand die je 100% vertrouwd..… Mijn vriend was super lief voor mij en ik heb heel vaak gezegd dat het zo fijn was dat hij bij was. Hierdoor kon ik mijn trip beter beheersen en de goede kant op sturen.
  • Ga alleen trippen als je de dag/dagen erna vrij bent en geen verplichtingen hebt….. Tijdens deze mooie en bijzondere momenten maakte ik wel mij wel druk om het feit dat ik de volgende dag moest werken (wel pas laat in de middag). Dan kalmeerde ik mij weer met het feit dat ik nog heel veel uren had om te slapen.
  • Combineer geen wiet met LSD als je dit nog nooit hebt gedaan….. Vooral niet de eerste keer. Mijn ervaring was ontzettend heftig en in het begin heel naar (vooral de eerste 30 minuten). Ik ben nu gelukkig wel dankbaar dat ik het heb meegemaakt en kijk er positief op terug.
  • Denk niet te licht over psychedelische drugs…. We deden vooral partydrugs om een leuke avond te hebben en je lekker te voelen. Dit is een compleet andere ervaring en dit moet je dus doen met andere intenties. Als je de juiste intenties hebt is dit super bijzonder en iets wat ik echt kan aanraden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed voorbeeld van waarom je echt moet oppassen met het combineren van LSD en wiet. (Imo: beter helemaal niet doen deze combinatie)

Gelukkig kijk je er achteraf toch op terug als een ervaring die je niet had willen missen. :grin: Bijzonder is het hè, LSD? :grin:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Goed voorbeeld van waarom je echt moet oppassen met het combineren van LSD en wiet. (Imo: beter helemaal niet doen deze combinatie)

Gelukkig kijk je er achteraf toch op terug als een ervaring die je niet had willen missen. :grin: Bijzonder is het hè, LSD? :grin:
Klik om te vergroten...
Precies wat ik ook zou zeggen.

Mooi report!

Volgende keer wordt vast leuker als je meer tijd ertussen houdt en een goede dosering neemt
Peace😇
T
TomorrowneverknowsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk report! Ik krijg ook meteen weer zin om te trippen.. Even in de agenda kijken dalijk 😜
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi @cindy45 , welkom op het forum!

Wat een leuk geschreven report zeg! Blijft bijzonder om te lezen over iemands eerste psychedelische ervaring. Ik kan de mijne van 23 jaar geleden ook nog heel goed herinneren 😅

Volgens mij gingen jullie redelijk goed voorbereid de trip in. Een goed humeur, een opgeruimd huis, vertrouwd gezelschap en een bescheiden dosis. Goed hoor!

Erg grappig en herkenbaar wat je allemaal beschrijft. Ik durf zelf ook meestal niet naar buiten te gaan tijdens de piek van de trip. Nuchtere mensen vind ik dan veel te eng 😳

Ik ben het ook helemaal eens met de lessen die je trekt na je eerste keer! Ik zou er nog aan toe willen voegen dat je alleen gaat trippen als je lekker in je vel zit! Negatieve emoties of problemen kunnen namelijk gigantisch uitvergroot worden.

Mooi ook dat je zo dankbaar bent! Dat is echt een recept voor een gelukkig leven 🤩

Ps het enige waar ik het niet mee eens ben, is dat wetenschappelijk is bewezen dat er tijdens lsd iets “niet goed gaat” in je hersenen. Je hersenen werken totaal anders op lsd. Dat klopt. Maar ik zou het niet willen beoordelen als beter of slechter dan “normaal”. LSD geeft je een ander perspectief op jezelf, de wereld en de maatschappij. Dat is volgens mij niet per se goed of fout, maar wel heel leerzaam 😉
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed rapport. En inderdaad geen wiet combineren met lsd!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Goed rapport. En inderdaad geen wiet combineren met lsd!
Klik om te vergroten...
Ik vond dat juist wel chill. Het enhancede echt de visuals bij mij. En af en toe een ballonnetje erbij, toen werd het pas echt een spektakelstuk.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Ik vond dat juist wel chill. Het enhancede echt de visuals bij mij. En af en toe een ballonnetje erbij, toen werd het pas echt een spektakelstuk.
Klik om te vergroten...
Wiet versterkt de lsd idd maar zorgt ook voor paranoia en angst.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
1595246092328.png
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggang💯 zei:
Ik vond dat juist wel chill. Het enhancede echt de visuals bij mij. En af en toe een ballonnetje erbij, toen werd het pas echt een spektakelstuk.
Klik om te vergroten...

Ik heb er redelijk goede ervaring mee in de staart van LSD. Even terug pieken maar dan met die eigenzinnige cannabis-vibe. Na een paar negatieve reports te hebben gelezen hier op het forum van LSD (o.a.) + wiet durf ik het niet in de piek van psychedelica en hou ik het bij de nawerking. Het lijkt me wel het handigst om de eerste keer/keren sowieso niet te combineren. Kan gemakkelijk een angstig randje toevoegen.
N
NystagmusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Wiet versterkt de lsd idd maar zorgt ook voor paranoia en angst.
Klik om te vergroten...

Is dit vooral bij lsd het geval? Want ik heb pas voor het eerst 4-ho-met genomen en op het einde van een heftige trip ook wat wiet gerookt en had nergens last van.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nystagmus zei:
Is dit vooral bij lsd het geval? Want ik heb pas voor het eerst 4-ho-met genomen en op het einde van een heftige trip ook wat wiet gerookt en had nergens last van.
Klik om te vergroten...
Er is een kans maar dit gebeurt lang niet bij iedereen. Ik kan altijd prima blowen bij psychedelica.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoeveel microgram was je zegeltje? Want wil binnenkort ook eens doen, maar ik lees dat van 50ug mensen geen visuele veranderingen waarnemen maar zich slechts euforisch voelen. Ik zou wel visuele veranderingen willen zien.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
heyol zei:
Hoeveel microgram was je zegeltje? Want wil binnenkort ook eens doen, maar ik lees dat van 50ug mensen geen visuele veranderingen waarnemen maar zich slechts euforisch voelen. Ik zou wel visuele veranderingen willen zien.
Klik om te vergroten...

Als je echt een trip wil, zou ik geen 50 ug aanraden. Dit is voor velen ‘net niet’ wat ongemakkelijk kan aanvoelen. Er zijn mensen hier op het forum geweest die op dat soort dosissen slechts de lichamelijke stimulatie kregen waarbij ze te weinig afgeleid werden door psychedelische effecten (omdat die er nauwelijks tot niet waren), en hun ervaring werd hierdoor onaangenaam.

Mijn eigen ervaring met LSD is dat ik het ofwel liever op microdosis doe (10-15 ug) ofwel gelijk vanaf 100 ug. De ‘in between’ dosissen vind ik het minst prettig. Je zit dan een beetje tussen twee werelden in, wat niet zo fijn is (beetje vergelijkbaar met het opkomststadium bij een normale LSD-trip, dit is ook vaak wat ongemakkelijk omdat je nog half nuchter bent maar ook al deels niet meer... echter, dan weet je dat het snel opbouwt, en bij zo’n ‘in between’ dosis blijf ik daar dan gevoelsmatig een beetje steken). Voor een beginner raad ik dan ook meestal rond de 100 ug aan. Je hebt een volwaardige ervaring, een echte trip, maar te behappen.

Maar dit is slechts mijn persoonlijke visie hierop, misschien hebben andere leden hier andere ervaringen.

P.S.: Visuele effecten zijn nooit helemaal gegarandeerd. De een is er heel gevoelig voor, de ander minder. De kans dat je van 100 ug meer visuele effecten zal krijgen is wel zeker hoger dan bij 50 ug.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kwatzakottel zei:
LSD is een zachte en heel heldere substantie, wiet is een bedwelmende moerasgeest. Waarom zou je die twee willen combineren? Wiet is een systeemdrug, kijk naar de rastafaris, hun hele leven lang stoned de bijbel voorlezen en denken dat ze daarmee de wereld veranderen.
Klik om te vergroten...
Ik snap het combineren op zich, omdat je met een paar trekjes je trip weer even kunt doen oplaaien en vaak ook veel visueler kunt maken. Al verandert het gevoel er wel door en de helderheid van puur LSD verdwijnt er ook door. Iets wat ik nu ook doodzonde vind. Want voor mij is een van de "lessen" van LSD altijd dat helderheid van geest een van de belangrijkste dingen is om echt geluk tot stand te brengen. En wiet vertroebeld dat allemaal. Ik vind "bedwelmende moerasgeest" wel een toepasselijke benaming eigenlijk. :sweatsmile: Die vibe heeft het vaak wel wat, al sta ik ook weer niet helemaal negatief tegenover wiet per se.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nystagmus zei:
Is dit vooral bij lsd het geval? Want ik heb pas voor het eerst 4-ho-met genomen en op het einde van een heftige trip ook wat wiet gerookt en had nergens last van.
Klik om te vergroten...
Wiet combineren met elk psychedelicum is risicovol. Heb zelf het idee dat LSD wel meer dan andere tripmiddelen een versterker van je ervaring is. Zicht wordt versterkt, gehoor, reuk, gedachten, emoties. Brengt wiet dan een element van paranoia in de mix, dan kan dat mogelijk helemaal opgeblazen worden in je psyche.

Dat het altijd goed gaat zegt ook niet alles. Ik heb vaak wiet gecombineerd met LSD en toen was er niks aan de hand. Tot die ene keer dat het ineens helemaal misging toen de wiet erbij kwam. Nu de laatste tijd ervaar ik eigenlijk nooit paranoia op wiet maar eerder wel geregeld. Nog eerder echter ervoer ik het ook niet. Je weet het gewoon niet, hoe het die keer gaat vallen. Ervaar ik nu met wiet alleen een beetje paranoia dan is er niet meteen wat aan de hand. Maar had ik al LSD genomen die die paranoia 10 keer versterkt, dan zou ik heel snel een groot probleem kunnen hebben als ik dat gevoel niet direct kan relativeren. Dan overmeesterd je dat mogelijk en eenmaal je in dat negatieve denken komt is het heel makkelijk om jezelf daarin vast te denken.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kwatzakottel zei:
LSD is een zachte en heel heldere substantie, wiet is een bedwelmende moerasgeest. Waarom zou je die twee willen combineren? Wiet is een systeemdrug, kijk naar de rastafaris, hun hele leven lang stoned de bijbel voorlezen en denken dat ze daarmee de wereld veranderen.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp ergens wel je vergelijking, maar daarom hoef je nog geen andere culturen te beledigen...
Wat bedoel je trouwens met systeemdrug? Klinkt interessant.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kwatzakottel zei:
Voor mij zijn systeemdrugs die drugs die wezenlijk het systeem helpen ipv jou, eigenlijk alle geaccepteerde drugs, alcohol wiet koffie etc.
Ik ken bijv. een gast die zit al 15 jaar stoned de wikipedia voor te lezen op facebook. Het gaat me er niet om culturen te beledigen, maar
ik zie weinig goeds uit de substantie komen.
Klik om te vergroten...
Maar veel mensen hebben er toch baat bij? Kan enkel voor mezelf spreken, maar jaren geleden kon ik door een chronische ziekte niet meer inslapen. Heb tientallen pillen en cocktails gehad. Één ding bleek dan toch te werken, en dat was een jointje. Voorts blow ik niet. Ik denk dat het niet ligt aan de drug, maar aan hoe ermee wordt omgegaan. Cannabis heeft niet voor niets zo'n oude en rijke geschiedenis...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#20
geflipt zei:
Ik begrijp ergens wel je vergelijking, maar daarom hoef je nog geen andere culturen te beledigen...
Wat bedoel je trouwens met systeemdrug? Klinkt interessant.
Klik om te vergroten...

Voor mij zijn systeemdrugs die drugs die wezenlijk het systeem helpen ipv jou, eigenlijk alle geaccepteerde drugs, alcohol wiet koffie etc.
Ik ken bijv. een gast die zit al 15 jaar stoned de wikipedia voor te lezen op facebook. Het gaat me er niet om culturen te beledigen, maar
ik zie weinig goeds uit de substantie komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."