Hoi
@cindy45 , welkom op het forum!
Wat een leuk geschreven report zeg! Blijft bijzonder om te lezen over iemands eerste psychedelische ervaring. Ik kan de mijne van 23 jaar geleden ook nog heel goed herinneren 😅
Volgens mij gingen jullie redelijk goed voorbereid de trip in. Een goed humeur, een opgeruimd huis, vertrouwd gezelschap en een bescheiden dosis. Goed hoor!
Erg grappig en herkenbaar wat je allemaal beschrijft. Ik durf zelf ook meestal niet naar buiten te gaan tijdens de piek van de trip. Nuchtere mensen vind ik dan veel te eng 😳
Ik ben het ook helemaal eens met de lessen die je trekt na je eerste keer! Ik zou er nog aan toe willen voegen dat je alleen gaat trippen als je lekker in je vel zit! Negatieve emoties of problemen kunnen namelijk gigantisch uitvergroot worden.
Mooi ook dat je zo dankbaar bent! Dat is echt een recept voor een gelukkig leven 🤩
Ps het enige waar ik het niet mee eens ben, is dat wetenschappelijk is bewezen dat er tijdens lsd iets “niet goed gaat” in je hersenen. Je hersenen werken totaal anders op lsd. Dat klopt. Maar ik zou het niet willen beoordelen als beter of slechter dan “normaal”. LSD geeft je een ander perspectief op jezelf, de wereld en de maatschappij. Dat is volgens mij niet per se goed of fout, maar wel heel leerzaam 😉