"Hoi allemaal,
Afgelopen zaterdag heb ik (vrouw) samen met mijn vriend voor het eerst LSD genomen. Na een aantal jaar experimenteren met partydrugs was, vooral ikzelf, geĂŻnteresseerd geraakt in psychedelische drugs. Na veel inlezen leek mij LSD het meest interessant. Een paar weken geleden ben ik toevallig aan zegels gekomen met de Hoffman ââBicycle Dayââ opdruk, de hoeveelheid LSD op de zegel is onduidelijk maar een halve zegel zou voor een eerste keer voldoende zijn volgens die persoon. Hierbij mijn report, omdat ik het fijn vind om van me af te schrijvenâŠ..
14:30-15:30: Voorbereidingen getroffen, het hele huis opgeruimd, lekkere hapjes gehaald, drinken klaargezet, fijne muziek aan en een chillplekje gemaakt. We zijn er klaar voor.
15:45: We hebben allebei een halve zegel genomen onder onze tong. Mijn vriend vond het heel onwennig en lastig de zegel onder zijn tong te houden.
16:15: We merken al snel lichte verandering in onze waarnemingen. We kijken een live-set van Monolink op Burning Man. Het podium lijkt te bewegen en de mensen lijken allemaal hetzelfde te dansen. Fotoâs van familie aan de muur beginnen ook te bewegen. We besluiten de zegel door te slikken.
17:00-18:30: De LSD begint steeds heftiger te werken en we weten ons geen houding te geven. We voelen ons allebei heel onrustig. Alle voorwerpen om ons heen zijn interessant om naar te kijken. Naar de wc gaan is een hele opgave, mijn vriend zegt dat de wc-borstel er heel apart uit ziet en ik moet samen met hem de vloer gaan bekijken. Ondertussen voelt het alsof we als idioten door het huis lopen. We kijken samen lang naar een schilderij die compleet tot leven lijkt te komen. Ons gevoel van tijd begint steeds meer te vervagen.
18:30: We besluiten dat het tijd is om naar buiten te gaan, om een andere ruimte te ervaren (de tuin). Ook lijkt het ons fijn om te gaan roken, om wat meer te kunnen ontspannen. Het is een hele opgave om het pakje sigaretten en de weg naar buiten te vinden. Eenmaal buiten valt het ons op dat er heel veel vliegen zijn, en ieder geluidje lijkt hard bij ons binnen te komen. Het roken is een beetje onwennig maar wel fijn. De rook is vooral interessant om naar te kijken en lijkt een fel groen/paarse rand te hebben. Ook de hond is leuk om naar te kijken, zijn vacht is wit maar de haren leken wel roze puntjes te hebben.
18:45: Het is tijd om de hond uit te laten. We vinden het allebei heel spannend om de straat op te gaan en zijn bang dat iemand in de gaten zal hebben dat we iets hebben gebruikt. Het is heel mooi buiten. We zijn ons heel bewust van de mensen die op straat lopen. Er komt een man aan lopen met een hoed op een grote rugzak. Ik hallucineerde dat hij een kind op zijn hoofd had. En mijn vriend kreeg de angst dat de man met hem wou praten. Het leek alsof hij heel groot was toen hij langs ons liep. Na 200 meter besloten we dat er te veel mensen buiten waren en we probeerden terug te lopen naar huis. Het pad waar we liepen leek oneindig en het grasveld heel groot. Eenmaal thuis vonden we allebei dat dit misschien nog iets te heftig was voor ons. Voorlopig blijven we binnen.
19:00-20:30: We zijn rustig muziek aan het luisteren en kunnen meer genieten van onze trip. De planten in de woonkamer zijn heel mooi en we hebben goede gesprekken over alle dingen die we zien. We zeggen vaak tegen elkaar dat het we de LSD niet super heftig meer vinden en dat het heel mooi is. En interessant. Ook proberen we wat te eten, ikzelf vond dat lastig maar mijn vriend had er minder moeite mee. Hij heeft ook nog twee afbakbroodjes in de oven gedaan en deze opgegeten.
21:00: We besluiten nogmaals de hond uit te laten. We merken allebei dat de LSD minder heftig is (of dat we er meer aan gewend zijn geraakt). We lopen een grote ronde en gaan ondertussen nog even op een mooie plek een sigaret roken. Op de weg terug komen we 3 ganzen tegen en de hond rent op ze af, een gans probeert hem te bijten en ik merk dat het mijn schuld was en ik de hond bij me had moeten houden. Een vrouw op straat schrikt heel erg van de hele situatie en we praten nog even met haar. Ondertussen praten we erover dat de LSD waarschijnlijk nu wel de piek heeft gehad. Het lijkt ons leuk om nog een jointje te roken en het gevoel weer een beetje terug te halen.
21:30-22:15: We luisteren samen muziek en praten over hoe bijzonder het was om dit samen te doen. Ineens komt het in mij op dat ik nog die joint wil roken. Eigenlijk was dit niet nodig, ik voelde me helemaal fijn en gelukkig en we waren tevreden met hoe alles was gegaan. Toch wou ik graag doen, om nog even het gevoel terug te halen en omdat ik het lastig vind om te stoppen met iets wat ik leuk vind.
22:20: We gaan naar buiten om samen de joint te roken. Na twee hijsjes merk ik dat het gevoel een beetje terug komt. Het geluid komt weer meer binnen en ik zie overal weer veel vliegen. Na nog een 2 hijsjes, begin ik een verhaal tegen mijn vriend dat ik alles ineens snap, dat alle stukjes op zijn plaats vallen. In een flits van een seconde snap ik niet meer wat ik wilde uitleggen, en besef ik dat ik ontzettend hard aan het trippen ben.
22:25: Ineens besef ik mij dat ik me niet meer in de realiteit bevindt, maar dat ik daar wel wil zijn. Hierdoor kreeg ik meteen een ontzettend angstig gevoel over mij heen en ik voelde me kotsmisselijk. Meteen loop ik naar binnen en denk ik dat ik moet overgeven. Eenmaal bij de wc besef ik mij dat ik aan de LSD zit, wiet heb gerookt en het nog niet is uitgewerkt. Kotsen zal niet helpen, ik moet deze trip uitzitten en wachten tot de middelen zijn uitgewerkt. Ik ga weer naar mijn vriend toe en leg hem rustig uit dat ik nu een in een bad trip zit, en hij me moet helpen. Telkens kom ik na een paar seconden (in mijn gevoel 5 minuten) weer terug in het âânormaleââ en besef ik mij dat ik een bad trip heb. Vervolgens dwalen mijn gedachten af, besef ik mij weer dat alles in slow motion gaat en krijg ik weer die ontzettende angst over mij heen, de misselijkheid en dat ik voor altijd in deze trip zal blijven en het nooit meer âânormaalââ zou worden. Vervolgens kalmeer ik mij zelf weer met de gedachte dat ik LSD heb gebruikt, dat ik in een trip zit, en dit uit moet zitten. Mijn vriend helpt mij heel goed met telkens vragen stellen en mijn gedachten op iets anders te zetten, zodat ik niet afdwaal in mijn trip, waar ik zoân angst voor kreeg. Het leek een vicieuze cirkel die oneindig bleef doorgaan. De eerste 20-30 minuten waren zo heftig, het leek uren te duren. Ik vroeg ook continu de tijd, en telkens als ik probeerde uit te rekenen hoe lang dit nog zou duren, dwaalden mijn gedachten af, het lukte mij niet. Ik had goed in de gaten dat prikkels mijn trip verergerden. Ik vroeg mijn vriend de muziek uit te zetten, de lampen uit te doen. Ik heb rondjes gelopen, op de grond gelegen, en op een gegeven moment mijn kleren uit gedaan. Alles leek mij te prikkelen en me te laten spacen. Na drie kwartier (?) zijn we naar boven gegaan. Ik heb meerdere keren gezegd dat in bed liggen, in een compleet donkere kamer, mij het beste leek. De trap naar boven leek wel een half uur te duren. Ik heb mijn vriend vaak uitgelegd dat het leek op de LSD trip die we hadden, maar dan het effect keer 10. Een paar seconden leken wel 5 minuten te duren. Eenmaal in bed heb ik nog lang met mijn vriend gepraat. Hij heeft een glas water voor mij gehaald en ik merkte dat ik alles helemaal niet meer helder zag. Het glas leek te veranderen van wijnglas, naar bierglas, naar een gewoon glas. Als ik mijn ogen dicht deed zag ik allemaal patronen, met honden en katten, en heel veel kleuren. Ondertussen bleef ik nog steeds in mijn vicieuze cirkel maar was ik wel minder misselijk. Ik kon steeds beter mezelf de ââgoedeââ kant op sturen. Af en toe betrapte ik mijzelf op donkere gedachten maar dan dacht ik snel aan mooie dingen.
00:00: Mijn vriend is in slaap gevallen en ik heb nog zeker 2 uur met mijn ogen dicht gesprekken met mezelf gevoerd. Ik heb heel vaak gedacht dat deze trip ontzettend mooi is. Dat het zo bijzonder is dat ik dit mee mag maken. Dat er maar heel weinig mensen zijn die dit mee mogen maken. En dat andere mensen dit nooit zullen snappen. Ik heb twee keer een groot wit licht gezien en dacht dit misschien wel is waar je heen gaat, als je niet meer op de aarde bent. Dat ik nu de andere kant gezien heb. Ook heb ik vaak gezegd, dat het goed is om jezelf te zijn. Dat je je nergens voor hoeft te schamen. En dat ik zo blij moet zijn met wat ik heb. Ik heb mezelf zĂł aangevraagd waarom ik altijd grenzen moet opzoeken, ik heb nu duidelijk deze ââgrensââ gezien. Ik heb voor mijn gevoel de oneindigheid van de wereld gezien. En nu begrijp ik pas hoe bijzonder alles is, dat een mens zo in elkaar zit, en dat als 1 ââstekkerââ die niet goed zit in je hersenen, alles zo kan veranderen. Wel bleef ik continu terug denken aan het feit dat dit wetenschappelijk is bewezen, dat iets in mijn hersenen nu niet goed gaat, en ik daarom ââzoââ aan het denken ben. Wel dacht ik dat ik nu snap waarom mensen in god geloven. Ook al doe ik dit zelf niet en heeft deze trip dat ook niet veranderd.
02:00: Ik deed mijn ogen open en zag dat de muur niet meer heel erg ââheen en weerââ ging. Ook merkte ik dat mijn vicieuze cirkel makkelijk te doorbreken was. Ik ging nog even naar de wc en merkte dat de effecten van de LSD nog niet helemaal weg waren, maar wel een stuk minder. Ik was ontzettend blij dat ik niet meer die nare angst had, maar ook dat ik dit heb meegemaakt. Ik ging met een goed gevoel slapen.
De volgende dag werd ik wakker met het gevoel dat ik onwijs veel heb meegemaakt in een paar uur tijd. Ik ben (nu nog steeds) heel veel aan het nadenken wat ik nou allemaal precies heb meegemaakt. Ik ben van mezelf iemand die heel onrustig is en altijd dingen aan het doen is. Maar na deze trip voel ik een soort van rust over mezelf. Ik maak me niet zo druk meer. Ik heb het gevoel dat ik het ââgrotere plaatjeââ heb gezien. Ondanks dat mijn trip (na de wiet) heel naar was en mij angstig heb gevoeld, kijk ik er nu goed op terug. Ik heb heel veel geleerd en mooie inzichten gekregen. Wel denk ik dat ik de komende tijd even geen drugs ga gebruiken en deze ervaring goed moet gaan verwerken. Ook heb ik totaal de behoefte om te gaan roken niet meer, ik ben blij dat ik daar nu mee kan stoppen.
Leermomenten:
Trip met iemand die je 100% vertrouwd..⊠Mijn vriend was super lief voor mij en ik heb heel vaak gezegd dat het zo fijn was dat hij bij was. Hierdoor kon ik mijn trip beter beheersen en de goede kant op sturen.
Ga alleen trippen als je de dag/dagen erna vrij bent en geen verplichtingen hebtâŠ.. Tijdens deze mooie en bijzondere momenten maakte ik wel mij wel druk om het feit dat ik de volgende dag moest werken (wel pas laat in de middag). Dan kalmeerde ik mij weer met het feit dat ik nog heel veel uren had om te slapen.
Combineer geen wiet met LSD als je dit nog nooit hebt gedaanâŠ.. Vooral niet de eerste keer. Mijn ervaring was ontzettend heftig en in het begin heel naar (vooral de eerste 30 minuten). Ik ben nu gelukkig wel dankbaar dat ik het heb meegemaakt en kijk er positief op terug.
Denk niet te licht over psychedelische drugsâŠ. We deden vooral partydrugs om een leuke avond te hebben en je lekker te voelen. Dit is een compleet andere ervaring en dit moet je dus doen met andere intenties. Als je de juiste intenties hebt is dit super bijzonder en iets wat ik echt kan aanraden."