Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te doen met Tripreport van de Maand?

Wat te doen met Tripreport van de Maand?

56 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Proxima en @BelowTheFlow we komen bij jullie terug!
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Proxima zei:
Goede samenvatting van wat er nodig is om DF weer beter te laten leven.

Zelf ben ik admin van een ander forum dat bijna drie maal zoveel leden heeft als DF en maar de helft van het aantal posts (ja, wij ouwehoeren daar een stuk minder dan jullie lieve leden hier 😁) ook draaien wij ons forum net als DF op XenForo.

Indien nodig kan ik voor DF de admin functie en taken op mij nemen, dus puur als admin voor het doorhakken van delicate knopen, toekennen van rechten en toewijzing/aanmaken van bepaalde subfora/topics, etc. Software updates doe ik liever nog niet aan voordat het volledige IT-landschap van DF in kaart gebracht is.

In de functie als admin ben ik zeer discreet, technisch en diplomatiek vakkundig, met meer dan 25 jaar professionele ervaring.

@MacLeod neem a.u.b. contact met mij op indien je meer info nodig hebt.

Samen met mensen als @BelowTheFlow kunnen wij de last van jullie schouders afhalen.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen welk forum dat is? Ik heb wel eens gezocht naar een soortgelijk forum als df maar kon niets vinden wat ook zo ‘leeft’ als df.

btw: goede sollicitatie, ik zou je uitnodigen! 😂😉
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inactive zei:
Mag ik vragen welk forum dat is? Ik heb wel eens gezocht naar een soortgelijk forum als df maar kon niets vinden wat ook zo ‘leeft’ als df.

btw: goede sollicitatie, ik zou je uitnodigen! 😂😉
Klik om te vergroten...
Dat weten alle actieve moderators. 😇

Laten we hopen dat we ooit contact krijgen met @MacLeod en dat we dan hierin vaart kunnen maken.

Ondertussen blijven we zeer geduldig.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Proxima zei:
Dat weten alle actieve moderators. 😇

Laten we hopen dat we ooit contact krijgen met @MacLeod en dat we dan hierin vaart kunnen maken.

Ondertussen blijven we zeer geduldig.
Klik om te vergroten...
Ja maar ik niet! Dat is toch zeker geen geheim hier?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Proxima zei:
Goede samenvatting van wat er nodig is om DF weer beter te laten leven.

Zelf ben ik admin van een ander forum dat bijna drie maal zoveel leden heeft als DF en maar de helft van het aantal posts (ja, wij ouwehoeren daar een stuk minder dan jullie lieve leden hier 😁) ook draaien wij ons forum net als DF op XenForo.

Indien nodig kan ik voor DF de admin functie en taken op mij nemen, dus puur als admin voor het doorhakken van delicate knopen, toekennen van rechten en toewijzing/aanmaken van bepaalde subfora/topics, etc. Software updates doe ik liever nog niet aan voordat het volledige IT-landschap van DF in kaart gebracht is.

In de functie als admin ben ik zeer discreet, technisch en diplomatiek vakkundig, met meer dan 25 jaar professionele ervaring.

@MacLeod neem a.u.b. contact met mij op indien je meer info nodig hebt.

Samen met mensen als @BelowTheFlow kunnen wij de last van jullie schouders afhalen.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf vrijwillig systeembeheerder en jaren lid geweest van andere forums met als functie moderator mocht hier nog vraag naar zijn shoot me
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou t leuk vinden als deze weer elke maand wordt bijgewerkt
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey geweldige peoples!

Yeah, I f***ed it up. Genoeg redenen en excuses, maar in the end is het probleem vooral dat ik niet zo goed ben om mijn aandacht te verdelen over diverse activiteiten. Daardoor word iets dat ik wel heel leuk vind om te doen, ineens een berg werk die dagen in beslag gaat nemen tot ik rottig in m'n vel zit en het helemaal ga vermijden. Voilà.

Natuurlijk zijn jullie (en jullie geschreven reports) meer waard en daarom wil ik vooral jullie mening en eventuele ideeën horen met deze poll.

1: Die verkiezingen voor Tripreport van de Maand vind ik niet boeiend en zal ik niet missen.
2: Tripreport van de Maand moet blijven en ik ben een actief lid en wil dat graag maandelijks gaan doen!
3: Tripreport van de Maand moet blijven en mij lijkt het leuk om af en toe een maand 8/9 reports te kiezen voor de verkiezing. (Mensen zouden zich dan kunnen opgeven in een speciaal topic en kan wanneer aan de beurt via PB de keuzes doorgeven, en ik maak vervolgens het topic.)
4: Yo, ik heb een beter idee namelijk: ...


(Het zelf weer oppakken is een mogelijkheid. Al verwacht ik in de (nabije) toekomst (weer) veranderingen in m'n drugsgebruik waardoor ik allicht weer niet aan die belofte kan voldoen. Ik durf dus niets te garanderen en wil jullie niet blijven teleurstellen.)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Is er geen mogelijkheid om te zien welk triprapport de meeste waarderingen heeft?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Is er geen mogelijkheid om te zien welk triprapport de meeste waarderingen heeft?
Klik om te vergroten...
Jawel, zodra @StimsalaBanne een aantal heeft uitgekozen uit de maand, komen die in een poll en kan erop gestemd worden.
Is nu niet van toepassing 😉
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#11
Martinus zei:
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
Klik om te vergroten...
Hélemaal mee eens. Soms zitten er 'schrijfkundig' echt parels tussen, maar is de inhoud niet per sé heel boeiend. Of al die trip reports van mensen die bad gaan op iets, vaak zeer slecht geschreven maar tegelijk ook uiterst waardevol.

Waarom ook alles altijd maar willen 'beoordelen' of 'rangschikken'?? Dit is, volgens mij, in de eerste plaats een plek waar informatie uitgedeeld kan worden om mekaar te helpen of te informeren. Dit is toch geen televisie-show??
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
geflipt zei:
Waarom ook alles altijd maar willen 'beoordelen' of 'rangschikken'?? Dit is, volgens mij, in de eerste plaats een plek waar informatie uitgedeeld kan worden om mekaar te helpen of te informeren. Dit is toch geen televisie-show??
Klik om te vergroten...
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeelanddude zei:
mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
Klik om te vergroten...
Iedere aflevering de re-enactment van een trip inclusief visuals :thinking:
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
Klik om te vergroten...
Mee eens, iedereen die schrijft doet t anders, maakt t leuker
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is nooit mijn doel geweest maar de confidence boost van een tripreport van de maand heeft me wel aangezet tot het schrijven van meer.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Laat het nou maar gaan...
Klik om te vergroten...
Laat jij het zelf ff lekker gaan.
Maar fijne avond!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeelanddude zei:
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
Klik om te vergroten...
Geef mij liever die ene 'noob' die er werkelijk iets aan heeft gehad of heeft uit geleerd.
Maar ik snap wel dat het leuk kan zijn, en motiverend werkt...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor mij mag het zeker blijven. Door drukte op het forum of in het dagelijks leven mis ik regelmatig wel eens een leuk reportje. Door TVDM kon ik die wel inhalen en er zat regelmatig wel es een reportje bij waar je helemaal ik de ervaring opgaat. Door de schrijfwijze of gewoon het hele verhaal.

Zeelanddude zei:
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
Klik om te vergroten...

Ja dit dus haha. Is wel prettig als de bevestiging er is dat je report veel stemmen en waardering krijgt.

Misschien kan iemand met meer tijd en activiteit op DF de taak overnemen?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#19
🐺PsyTekz zei:
Voor mij mag het zeker blijven. Door drukte op het forum of in het dagelijks leven mis ik regelmatig wel eens een leuk reportje. Door TVDM kon ik die wel inhalen en er zat regelmatig wel es een reportje bij waar je helemaal ik de ervaring opgaat. Door de schrijfwijze of gewoon het hele verhaal.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, een 'slecht' geschreven report kan minstens even leerzaam zijn, en zo is er plaats voor iedereen om zijn/haar inbreng mee te geven.
🐺PsyTekz zei:
Is wel prettig als de bevestiging er is dat je report veel stemmen en waardering krijgt.
Klik om te vergroten...
Maar ik snap jullie wel, dus geef me gewonnen. Laat het maar blijven. Zolang het geen echte wedstrijd wordt...
Maar erkenning is inderdaad wel fijn. Want er zitten pareltjes tussen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Interessant om de verschillende meningen te lezen. Het TvdM is nooit bedoeld geweest als serieuze wedstrijd. Het is volgens mij eerder ooit bedacht als kleine erkenning voor het werk wat mensen erin steken in de vorm van een nominatie of extra vermelding in het geval van ‘winst’. Het geeft mensen wellicht net dat extra zetje en motivatie om reports te delen. :) Maar ik snap de verschillende standpunten hierover ook wel hoor.

Belangrijkst is natuurlijk dat de reports ons een informatief - en liefst ook nog enigszins prettig te lezen - beeld geven van verschillende drugservaringen. Ik vind dit zelf misschien wel het meest boeiende subforum.

Zelf ben ik meest voorstander van het idee dat één gemotiveerd forumlid deze taak zou overnemen. Die persoon krijgt dan ook een paar extra rechten op de website, die nodig zijn om deze topics vorm te geven. Ik denk dat nummer 3 in de praktijk lastig te verwezenlijken is. Maar het is sowieso goed en leerzaam om te zien wat jullie ervan vinden met z’n allen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."