Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te doen met Tripreport van de Maand?

Wat te doen met Tripreport van de Maand?

56 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Martinus zei:
Likes en reactie krijgen op een report zou toch al voldoende erkenning zijn zou ik denken. Maar ja mij maakt het verder om eerlijk te zijn niet zo heel erg uit.
Klik om te vergroten...

Die likes zijn een beetje overgewaait van de social media zoals facebook, instagram,.. met het nieuwe forumpakket. Voordien kon je gewoon niet aangeven of je iets leuk vind, verdrietig maakt of verbluft van bent. Dan werd er een reactie geplaatst met gevoel en mening. Nu word er al sneller es gewoon geliked en blijft verder positief/negatief commentaar uit.

geflipt zei:
Nogmaals, een 'slecht' geschreven report kan minstens even leerzaam zijn, en zo is er plaats voor iedereen om zijn/haar inbreng mee te geven.
Klik om te vergroten...

Zeker en vast dat je op dat gebied gelijk hebt.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
🐺PsyTekz zei:
Nu word er al sneller es gewoon geliked en blijft verder positief/negatief commentaar uit.
Klik om te vergroten...

Denk je? Je zou het ook andersom kunnen zien. Mensen die normaal eigenlijk niks aan een gesprek meer toe te voegen hebben kunnen wel uiten dat ze het er mee eens zijn. Ik doe dit zelf ook wel. Als iemand precies vind wat ik vind ga ik dat niet herhalen en like ik gewoon.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb geen idee hoeveel werk het is? Een poll maken lijkt me wel gaan, maar uitzoeken welke je nomineert is een ander verhaal. Van mij zou dat best door 2 of 3 personen mogen, dat die het met elkaar eens zijn, ploef, en de ander maakt de poll
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
blue eyes zei:
inderdaad ik heb ooit het beste report ever hier geschreven en er was. geen haan die er naar kraaide, denk dat ze het toen zelfs niet beoordeeld hebben(misschien zelfs niet gelezen ).Sedertdien neem ik het allemaal niet meer serieus. aflasten die zooi.op die manier kan het toch ook voor wrevel en ergernis zorgen?

Intussen heb ik dit allemaal vergeven maar. ... nu ik dit hier allemaal lees komt het wel weer terug ja.dus vergeten is het niet
ik heb me toen maandenlang de dieperik ingesnoven en geslikt omdat ik me waardeloos voelde in de ogen van mijn beoordelers.
heb toen ook maanden met een iets kleinere pik gelopen , maar dat kan ook zijn dat het door de winter kwam.
Toen de lente aanbrak was hij weer vlezig en mooi doorbloed, en nam ik ook geen pep meer
Klik om te vergroten...

Dafuq? 🤣 Altijd toch weer verrassend, dit forum.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
Ik heb geen idee hoeveel werk het is? Een poll maken lijkt me wel gaan, maar uitzoeken welke je nomineert is een ander verhaal. Van mij zou dat best door 2 of 3 personen mogen, dat die het met elkaar eens zijn, ploef, en de ander maakt de poll
Klik om te vergroten...

@StimsalaBanne kan waarschijnlijk meer over de hoeveelheid werk vertellen?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
@StimsalaBanne kan waarschijnlijk meer over de hoeveelheid werk vertellen?
Klik om te vergroten...
daar ga ik wel vanuit ja, optie 3 in de poll is toch vaak gekozen, Moet iets van te maken zijn toch?
Met geduld... :)
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeelanddude zei:
Ik heb geen idee hoeveel werk het is? Een poll maken lijkt me wel gaan, maar uitzoeken welke je nomineert is een ander verhaal. Van mij zou dat best door 2 of 3 personen mogen, dat die het met elkaar eens zijn, ploef, en de ander maakt de poll
Klik om te vergroten...

Het topic aanmaken is (afhankelijk van je "stijl") wel wat werk, door de opmaak en het linken van de reports zodat leden gemakkelijk direct dat report kunnen openen bv. Er zijn wel diverse handigheidjes die ik zeker even zal delen. Het lezen is, inderdaad, het meeste werk. Ook dat ligt er weer aan hoeveel reports er de maand geplaatst zijn.

Over het wedstrijd gehalte en hoe reports geselecteerd zijn (Hoe ik het doe);

Het heeft vooral een motiverend doel vind ik, en het zorgt voor extra aandacht voor de reports. Zo kan een lid toch net even wat meer moeite willen doen om schrijffouten eruit te halen bijvoorbeeld, of een vervelende ervaring waarvoor allicht wat schaamte bestaat, toch te delen. Ik vergelijk de maandelijkse polls en de selectie zelf met een "aanbevolen boekenlijst" bij een boekenclub bijvoorbeeld.

De selectie komt bij mij voort uit meerdere factoren, waarvan leesbaarheid eigenlijk de enige "echte" voorwaarde is. En dan worden reports met "wat" schijf/typ fouten echt niet per definitie uitgesloten. Hoe meer reports er die maand zijn, hoe sneller ik die fouten uitsluit. Je kan ook denken aan lappen tekst zonder alinea's, het gebruik van (veel/weinig) leestekens en zo.

Verder maakt alles evenveel kans, goede trips, bad trips, reports met plaatjes en zonder, Lang, kort. Ik kijk hierbij ook naar het aantal likes, reacties en views van de reports op dat moment, ik probeer wat afwisseling te krijgen in de lijst, dus niet 6 LSD ervaringen maar het meest ideaal zo afwisselend mogelijk. Onbekendere drugs en/of drugs waarvoor zelden reports geplaatst worden krijgen ook een soort extra kans in die zin.

Reports die een inhoud hebben met "Stoer gevonden gevaarlijke risico dosissen of combinaties" nomineer ik nooit. Reports met inhoud: "Ik maakte de fout (heb spijt, ik waarschuw hiermee "gevaarlijke risico dosissen of combinaties" nomineer ik wel.

En dan, als laatste blijft over: Smaak. Ik kies uiteindelijk naar wat ik leuk (of goed; voor harm reduction redenen bv) vind, en zou aanraden aan anderen om te lezen.
Meestal vind ik dat trouwens over de andere reports van die maand ook, en probeerde ik dat ook vaak duidelijk te maken in mijn topics.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
Klik om te vergroten...
inderdaad ik heb ooit het beste report ever hier geschreven en er was. geen haan die er naar kraaide, denk dat ze het toen zelfs niet beoordeeld hebben(misschien zelfs niet gelezen ).Sedertdien neem ik het allemaal niet meer serieus. aflasten die zooi.op die manier kan het toch ook voor wrevel en ergernis zorgen?

Intussen heb ik dit allemaal vergeven maar. ... nu ik dit hier allemaal lees komt het wel weer terug ja.dus vergeten is het niet
ik heb me toen maandenlang de dieperik ingesnoven en geslikt omdat ik me waardeloos voelde in de ogen van mijn beoordelers.
heb toen ook maanden met een iets kleinere pik gelopen , maar dat kan ook zijn dat het door de winter kwam.
Toen de lente aanbrak was hij weer vlezig en mooi doorbloed, en nam ik ook geen pep meer
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mochten er trouwens leden zijn die deze forum-job helemaal zien zitten en er tijd voor hebben, stuur me een pb!

Verder zie ik toch wel wat leden die optie 3 kiezen. Zoals @Roze Olifant al terecht opmerkte, is dat misschien lastig in de praktijk maar misschien wel het proberen waard? Ik kan in ieder geval er een topic voor openen zodat leden zich kunnen opgeven (voor het nomineren).
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Proxima en @BelowTheFlow we komen bij jullie terug!
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Proxima zei:
Goede samenvatting van wat er nodig is om DF weer beter te laten leven.

Zelf ben ik admin van een ander forum dat bijna drie maal zoveel leden heeft als DF en maar de helft van het aantal posts (ja, wij ouwehoeren daar een stuk minder dan jullie lieve leden hier 😁) ook draaien wij ons forum net als DF op XenForo.

Indien nodig kan ik voor DF de admin functie en taken op mij nemen, dus puur als admin voor het doorhakken van delicate knopen, toekennen van rechten en toewijzing/aanmaken van bepaalde subfora/topics, etc. Software updates doe ik liever nog niet aan voordat het volledige IT-landschap van DF in kaart gebracht is.

In de functie als admin ben ik zeer discreet, technisch en diplomatiek vakkundig, met meer dan 25 jaar professionele ervaring.

@MacLeod neem a.u.b. contact met mij op indien je meer info nodig hebt.

Samen met mensen als @BelowTheFlow kunnen wij de last van jullie schouders afhalen.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen welk forum dat is? Ik heb wel eens gezocht naar een soortgelijk forum als df maar kon niets vinden wat ook zo ‘leeft’ als df.

btw: goede sollicitatie, ik zou je uitnodigen! 😂😉
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inactive zei:
Mag ik vragen welk forum dat is? Ik heb wel eens gezocht naar een soortgelijk forum als df maar kon niets vinden wat ook zo ‘leeft’ als df.

btw: goede sollicitatie, ik zou je uitnodigen! 😂😉
Klik om te vergroten...
Dat weten alle actieve moderators. 😇

Laten we hopen dat we ooit contact krijgen met @MacLeod en dat we dan hierin vaart kunnen maken.

Ondertussen blijven we zeer geduldig.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
Dat weten alle actieve moderators. 😇

Laten we hopen dat we ooit contact krijgen met @MacLeod en dat we dan hierin vaart kunnen maken.

Ondertussen blijven we zeer geduldig.
Klik om te vergroten...
Ja maar ik niet! Dat is toch zeker geen geheim hier?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
Proxima zei:
Goede samenvatting van wat er nodig is om DF weer beter te laten leven.

Zelf ben ik admin van een ander forum dat bijna drie maal zoveel leden heeft als DF en maar de helft van het aantal posts (ja, wij ouwehoeren daar een stuk minder dan jullie lieve leden hier 😁) ook draaien wij ons forum net als DF op XenForo.

Indien nodig kan ik voor DF de admin functie en taken op mij nemen, dus puur als admin voor het doorhakken van delicate knopen, toekennen van rechten en toewijzing/aanmaken van bepaalde subfora/topics, etc. Software updates doe ik liever nog niet aan voordat het volledige IT-landschap van DF in kaart gebracht is.

In de functie als admin ben ik zeer discreet, technisch en diplomatiek vakkundig, met meer dan 25 jaar professionele ervaring.

@MacLeod neem a.u.b. contact met mij op indien je meer info nodig hebt.

Samen met mensen als @BelowTheFlow kunnen wij de last van jullie schouders afhalen.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf vrijwillig systeembeheerder en jaren lid geweest van andere forums met als functie moderator mocht hier nog vraag naar zijn shoot me
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zou t leuk vinden als deze weer elke maand wordt bijgewerkt
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Wij ook, maar we hebben daar op dit moment niet de mogelijkheden toe :)
Klik om te vergroten...
Want?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
ReggaeBlaster zei:
Want?
Klik om te vergroten...
als je even een pagina terug bladert en daar het onderste deel van leest, scheelt dat mij precies hetzelfde nog een keer typen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."