Ik heb geen idee hoeveel werk het is? Een poll maken lijkt me wel gaan, maar uitzoeken welke je nomineert is een ander verhaal. Van mij zou dat best door 2 of 3 personen mogen, dat die het met elkaar eens zijn, ploef, en de ander maakt de poll
Het topic aanmaken is (afhankelijk van je "stijl") wel wat werk, door de opmaak en het linken van de reports zodat leden gemakkelijk direct dat report kunnen openen bv. Er zijn wel diverse handigheidjes die ik zeker even zal delen. Het lezen is, inderdaad, het meeste werk. Ook dat ligt er weer aan hoeveel reports er de maand geplaatst zijn.
Over het wedstrijd gehalte en hoe reports geselecteerd zijn (Hoe ik het doe);
Het heeft vooral een motiverend doel vind ik, en het zorgt voor extra aandacht voor de reports. Zo kan een lid toch net even wat meer moeite willen doen om schrijffouten eruit te halen bijvoorbeeld, of een vervelende ervaring waarvoor allicht wat schaamte bestaat, toch te delen. Ik vergelijk de maandelijkse polls en de selectie zelf met een "aanbevolen boekenlijst" bij een boekenclub bijvoorbeeld.
De selectie komt bij mij voort uit meerdere factoren, waarvan leesbaarheid eigenlijk de enige "echte" voorwaarde is. En dan worden reports met "wat" schijf/typ fouten echt niet per definitie uitgesloten. Hoe meer reports er die maand zijn, hoe sneller ik die fouten uitsluit. Je kan ook denken aan lappen tekst zonder alinea's, het gebruik van (veel/weinig) leestekens en zo.
Verder maakt alles evenveel kans, goede trips, bad trips, reports met plaatjes en zonder, Lang, kort. Ik kijk hierbij ook naar het aantal likes, reacties en views van de reports op dat moment, ik probeer wat afwisseling te krijgen in de lijst, dus niet 6 LSD ervaringen maar het meest ideaal zo afwisselend mogelijk. Onbekendere drugs en/of drugs waarvoor zelden reports geplaatst worden krijgen ook een soort extra kans in die zin.
Reports die een inhoud hebben met "Stoer gevonden gevaarlijke risico dosissen of combinaties" nomineer ik nooit. Reports met inhoud: "Ik maakte de fout (heb spijt, ik waarschuw hiermee "gevaarlijke risico dosissen of combinaties" nomineer ik wel.
En dan, als laatste blijft over: Smaak. Ik kies uiteindelijk naar wat ik leuk (of goed; voor harm reduction redenen bv) vind, en zou aanraden aan anderen om te lezen.
Meestal vind ik dat trouwens over de andere reports van die maand ook, en probeerde ik dat ook vaak duidelijk te maken in mijn topics.