Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te doen met Tripreport van de Maand?

Wat te doen met Tripreport van de Maand?

56 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey geweldige peoples!

Yeah, I f***ed it up. Genoeg redenen en excuses, maar in the end is het probleem vooral dat ik niet zo goed ben om mijn aandacht te verdelen over diverse activiteiten. Daardoor word iets dat ik wel heel leuk vind om te doen, ineens een berg werk die dagen in beslag gaat nemen tot ik rottig in m'n vel zit en het helemaal ga vermijden. Voilà.

Natuurlijk zijn jullie (en jullie geschreven reports) meer waard en daarom wil ik vooral jullie mening en eventuele ideeën horen met deze poll.

1: Die verkiezingen voor Tripreport van de Maand vind ik niet boeiend en zal ik niet missen.
2: Tripreport van de Maand moet blijven en ik ben een actief lid en wil dat graag maandelijks gaan doen!
3: Tripreport van de Maand moet blijven en mij lijkt het leuk om af en toe een maand 8/9 reports te kiezen voor de verkiezing. (Mensen zouden zich dan kunnen opgeven in een speciaal topic en kan wanneer aan de beurt via PB de keuzes doorgeven, en ik maak vervolgens het topic.)
4: Yo, ik heb een beter idee namelijk: ...


(Het zelf weer oppakken is een mogelijkheid. Al verwacht ik in de (nabije) toekomst (weer) veranderingen in m'n drugsgebruik waardoor ik allicht weer niet aan die belofte kan voldoen. Ik durf dus niets te garanderen en wil jullie niet blijven teleurstellen.)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Is er geen mogelijkheid om te zien welk triprapport de meeste waarderingen heeft?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Is er geen mogelijkheid om te zien welk triprapport de meeste waarderingen heeft?
Klik om te vergroten...
Jawel, zodra @StimsalaBanne een aantal heeft uitgekozen uit de maand, komen die in een poll en kan erop gestemd worden.
Is nu niet van toepassing 😉
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
Klik om te vergroten...
Hélemaal mee eens. Soms zitten er 'schrijfkundig' echt parels tussen, maar is de inhoud niet per sé heel boeiend. Of al die trip reports van mensen die bad gaan op iets, vaak zeer slecht geschreven maar tegelijk ook uiterst waardevol.

Waarom ook alles altijd maar willen 'beoordelen' of 'rangschikken'?? Dit is, volgens mij, in de eerste plaats een plek waar informatie uitgedeeld kan worden om mekaar te helpen of te informeren. Dit is toch geen televisie-show??
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
geflipt zei:
Waarom ook alles altijd maar willen 'beoordelen' of 'rangschikken'?? Dit is, volgens mij, in de eerste plaats een plek waar informatie uitgedeeld kan worden om mekaar te helpen of te informeren. Dit is toch geen televisie-show??
Klik om te vergroten...
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeelanddude zei:
mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
Klik om te vergroten...
Iedere aflevering de re-enactment van een trip inclusief visuals :thinking:
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
Klik om te vergroten...
Mee eens, iedereen die schrijft doet t anders, maakt t leuker
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is nooit mijn doel geweest maar de confidence boost van een tripreport van de maand heeft me wel aangezet tot het schrijven van meer.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
Laat het nou maar gaan...
Klik om te vergroten...
Laat jij het zelf ff lekker gaan.
Maar fijne avond!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeelanddude zei:
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
Klik om te vergroten...
Geef mij liever die ene 'noob' die er werkelijk iets aan heeft gehad of heeft uit geleerd.
Maar ik snap wel dat het leuk kan zijn, en motiverend werkt...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor mij mag het zeker blijven. Door drukte op het forum of in het dagelijks leven mis ik regelmatig wel eens een leuk reportje. Door TVDM kon ik die wel inhalen en er zat regelmatig wel es een reportje bij waar je helemaal ik de ervaring opgaat. Door de schrijfwijze of gewoon het hele verhaal.

Zeelanddude zei:
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
Klik om te vergroten...

Ja dit dus haha. Is wel prettig als de bevestiging er is dat je report veel stemmen en waardering krijgt.

Misschien kan iemand met meer tijd en activiteit op DF de taak overnemen?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Gaat dit op een manier ( misschien met mede hulp van gebruikers) terugkomen
Klik om te vergroten...
Ik heb geen idee. We hebben geen actieve admin die iemand rechten kan geven, alle mods zijn druk, ik ga binnenkort onder het mes.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Ik heb geen idee. We hebben geen actieve admin die iemand rechten kan geven, alle mods zijn druk, ik ga binnenkort onder het mes.
Klik om te vergroten...
Kunnen moderators dat niet komt @Neman ooit terug
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
Kunnen moderators dat niet komt @Neman ooit terug
Klik om te vergroten...
nee, wij kunnen mensen alleen in de kerkers mieteren. Is ook leuk, maar heb je verder weinig aan.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
nee, wij kunnen mensen alleen in de kerkers mieteren. Is ook leuk, maar heb je verder weinig aan.
Klik om te vergroten...
Jammer maar helaas hopelijk wordt er ooit iemand ( als iemand dat wil) gepromoveerd tot admin
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#17
We lopen er nu steeds tegenaan dat er geen actieve admin is. Alleen mensen die die functie in het verleden actief uitgevoerd hebben en het puur in naam nog steeds zijn.

Lijkt mij ook voor de de huidige inactieve admins een last een taak te hebben waar ze om welke reden dan ook niet aan toe komen. Echt tijd dus om hen af te lossen.

Als ik het goed zie is een Admin iemand met extra rechten die kan zorgen dat afgesproken veranderingen in de rechtenadministratie worden uitgevoerd.
Dat is in ieder geval waar het nu op hangt. Eigenlijk een Gate Keeper functie.

Daarnaast gaat het om het installeren van updates in de software. Ook dat hoeft niet veel werk te zijn, tenzij een update niet blijkt te werken. Dan moet het terug, zonder dat gegevens verloren gaan.

We hebben volgens mij voldoende expertise in huis. Ik kan een effectieve gatekeeper zijn. Heb wel 1 of 2 andere software technische begaafde leden nodig om de zaak weer recht te breien als er iets mis gaat.

Dus, ik meld me aan als kandidaat gate keeper en hoop dat 1 of 2 anderen met echte technische ervaring met mij samen die rol op zich willen nemen.

Wat hebben we hier voor nodig:
> naast mij 1 of liever twee mensen die de kennis en ervaring hebben;
> een goede regeling voor betaling van de kosten van de software
> de huidige admins zijn bereikbaar en blijken bereid om hun taken en permissies over te dragen;
> de huidige admins hebben voldoende vertrouwen in kandidaat admins
> de huidige mods hebben voldoende vertrouwen in het nieuwe setje admins
> de teugels worden overgedragen aan de nieuwe admins.
> een admin zit er maximaal drie jaar, dus na de begin situatie wordt een admin zo eens per jaar vervangen door een nieuwe,

Voor de duidelijkheid: de functies van admin en mod vallen niet samen. Een admin is puur uitvoerend. Waarbij natuurlijk een admin altijd de eigen mening op het forum kan laten klinken, precies zoals ieder ander lid dat ook kan.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
Kunnen we dit niet op een of andere manier bewerk stelligen


Wat domein info is dat geen aanknopingspunt
Bekijk bijlage 64268Bekijk bijlage 64269
Klik om te vergroten...
Antwoord van @Mevrouw Pløp zint je niet of zo?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Antwoord van @Mevrouw Pløp zint je niet of zo?
Klik om te vergroten...
Kap met bashen op mij?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
@MR_CHIP je mag het voor nu doen met mijn antwoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."