#1
val ik dus echt niet van inslaap, snap niet dat ze dat als slaapmiddel verkopen.Doodkapje zei:een woord
NUSTASIUM
occasionele inslaper en zonder recept verkrijgbaar bij een apotheek.
het is dan eigenlijk ook geen slaapmiddel maar een anti-histecum dat door zen sederende werking ook als slaapmiddel gegeven wordt.
Je kan naar de dokter gaan en zeggen dat je veel problemen hebt met inslaapvallen, dan krijg je wel slaappillen voorgeschreven.

Verder kun je je ook achter de pc uuuuurenlang vermaken (comments op dit forum achterlaten bijvoorbeeld.....) Ik heb zelf laatst bijvoorbeeld ontdekt dat ik het leuk vind om te gaan kleien!! Echt waar, klinkt raar, maar voor mij werkt dat kleien zelfs rustgevend op zo'n moment. Het is voor mij dus een bevordelijker alternatief, in de plaats van toch maar in bed te gaan liggen en gefrustreerd te raken over het feit ik maar niet in slaap val. Zolang de speed namelijk nog steeds zijn werk doet in je lichaam, maak je geen slaaphormoon aan. Amfetamine blokkeert dat namelijk. Ben zelfs van mening dat deze frustratie van het wakker liggen, het in slaap vallen alleen maar meer belemmert, omdat het een extra stress voor je is. En het leuke van knutselen vind ik, is dat je zo ook nog eens je huis opfleurt met zelfgemaakte (speed)kunstwerkjes. Zo staat mijn vensterbank inmiddels al vol met mijn fantasie "klei-monstertjes" die iedereen heel leuk vindt. Ik heb dus echt een nieuwe creatieve kant van mezelf ontdekt! Zorg er alleen wel voor dat je niet te veel lawaai maakt - kleien is een uitstekende stille bezigheid! - . in de meeste gevallen zal het toch nog steeds nacht zijn als je niet kunt slapen, dus je huis stofzuigen of timmeren is weer niet zo'n goed idee. Maar dingen als schrijven, tekenen, computeren en lezen weer wel. Televisie werkt weer niet zo goed bij mij met speed op, heb dan de neiging om te verstarren, maar misschien dat een ander onder invloed wel in staat is om een film te volgen. Ik moet in iedergeval wel echt actief met iets bezig zijn. Als ik zo bezig ben, merk ik niet eens hoe snel de tijd voorbij gaat en hoeveel uren ik inmiddels verder ben, want door de speed ga ik juist helemaal extra in mijn kleiwerk op. Voor ik het weet heb ik een heleboel leuke, nuttige dingen gedaan en voel ik plotseling gewoon die slaap! Zeker als je niet te veel andere verplichtingen hebt, is dit een uitstekende manier om je slapeloze nacht (en soms daaropvolgende dag) door te brengen. Heb je wel veel andere dingen voor de dag erna, neem dan gewoon echt weinig (of helemaal geen) speed, want van 1 extra snuifje meer, lig je vaak vele uren extra (en met spijt van dat ene lijntje dat je toch nog nam) wakker! Iets wat iedereen op dit forum volgens mij wel eens minstens een keer meegemaakt heeft en dus ook weet.