Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsacne/pukkels

acne/pukkels

37 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
I
IzxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom kunne sommige mensen het niet gewoon houden bij gelegenheden of iig niet vaker dan 1x de week...
Drugs zijn ook veel leuker als je ze niet zo achterlijk vaak gebruikt.

Maar dat is slechts hoe ik erover denk. :)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja het kan wel even erger worden dan.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien is dit wel de climax van recycling van amfetamine :beer:
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik doe het een keer per weekend. en ik heb een pukkel op men gezicht staan. dus ben best tevreden :grin:
D
DroopyLid
01-01-2024, 00:00
#5
komt volgens mij ook omdat je huid uitdroogt.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sowieso je huid wassen met sebamed, of dat soort spul. Geen zeep.
f
fredske1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik snuif sinds een paar weken ongeveer 3 dagen op 7 in de week . max 3 - a 4 lijntjes per dag,heb nu wel last van pukkels.. bommetjes maken is oplossing heb ik gehoord, wat nog?
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#8
een open deur, maar toch: minder gebruiken.
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lake zei:
een open deur, maar toch: minder gebruiken.
Klik om te vergroten...

idd of bommen of minder gebruiken...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Speed is gewoon nooit goed voor je gestel, maakt echt niet uit of je het nou snuift of slikt. Het komt sowieso in je lichaam en als jij er pukkels van krijgt, dan komen die hoe dan ook toch wel. Gewoon minder gebruiken is de beste oplossing als je van die pukkels af wilt komen...
f
fredske1985Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ikk gebruik sinds begin juli ongeveer, en had gedurende een periode van één maand en enkele dagen geen speed meer, maar zelf gedurende die periode bleven ze maar komen en had er vroeger nooit geen last van..

offtopic, vertrek morgen naar lloret del mar, hoeveel gram zou ik ongeveer moeten meenmen om niet te veel te overdrijven? 5 of zo?
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
fredske1985 zei:
i
offtopic, vertrek morgen naar lloret del mar, hoeveel gram zou ik ongeveer moeten meenmen om niet te veel te overdrijven? 5 of zo?
Klik om te vergroten...

Niks meenemen, daar kun je alles krijgen. Spreek 'snachts de negers op straat aan (die gasten die zonnebrillen en sieraden verkopen - op elke drukke weg vind je er wel een stuk of 20, tenzij er Guarda Civil in de buurt is). Die verkopen werkelijk alles, zeg dat je uit Nederland komt, dan doen ze hun schoen uit en die is afgeladen met allerlei snoepgoed.
Een stuk verstandiger dan het smokkelen (import vinden ze niet zo leuk in Spanje, tel maar op een gevangenisstraf als ze je pakken).
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marla Singer zei:
Speed is gewoon nooit goed voor je gestel, maakt echt niet uit of je het nou snuift of slikt. Het komt sowieso in je lichaam en als jij er pukkels van krijgt, dan komen die hoe dan ook toch wel. Gewoon minder gebruiken is de beste oplossing als je van die pukkels af wilt komen...
Klik om te vergroten...

WRONG WRONG WRONG. ik kan je op mijn communiezieltje zweren dat je wel degelijk GEEN PUKKELS krijgt als je bommen neemt tenzij echt extreem veel...
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Doodkapje zei:
Marla Singer zei:
Speed is gewoon nooit goed voor je gestel, maakt echt niet uit of je het nou snuift of slikt. Het komt sowieso in je lichaam en als jij er pukkels van krijgt, dan komen die hoe dan ook toch wel. Gewoon minder gebruiken is de beste oplossing als je van die pukkels af wilt komen...
Klik om te vergroten...

WRONG WRONG WRONG. ik kan je op mijn communiezieltje zweren dat je wel degelijk GEEN PUKKELS krijgt als je bommen neemt tenzij echt extreem veel...
Klik om te vergroten...

Hangt van de persoon af dan, denk ik. Een vriend van me nam altijd bommetjes en had gewoon speed-pukkels, hoor. En hij nam echt niet extreem veel. Meestal 2 á 3 lijnen per dag.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#15
De irritatie van speed aan de neus is maar een heel beperkt deel van de oorzaak van puisten / acné. Het stofje doet eenmaal in het bloed hetzelfde werk, het is immers hetzelfde stofje.

Puisten worden veroorzaakt doordat er in je lichaam afval word uitgescheiden doormiddel van de huid, dit gebeurt vooral s'nachts. Zoals iedereen weet fokt speed de stofwisseling behoorlijk op. Onder andere door de extreem hoge stofwisseling gepaard met een hoge bloeddruk vind er gedurende de dag een enorm grote sterfte plaats tussen bijvoorbeeld de rode bloedcellen. Naast een constant opgefokte stofwisseling en het opstapelen van het stoffelijk overschot van rode bloedcellen schiet slapen zelf er ook nog wel eens bij in, of word het een behoorlijk aantal uur uitgesteld..

Voorbeeld:
De stoffelijke overschotten (oftewel het afval) stapelen zich op. Als het bed eindelijk gevonden word en je gaat slapen dan begint de vuilnisverwerking pas fatsoenlijk op gang te komen. Als de hoeveelheid dode bloedcellen groot genoeg is kan het zijn dat het lichaam relatief veel tijd nodig heeft om het te verwerken. Als je wakker word als je lichaam in een redelijk ver stadium van het verwerken van de dode cellen is of hier zelfs al (bijna) mee klaar is, dan kan het zijn dat je hierdoor geelzucht krijgt. Alle witte kleuren zie je als geel, en alles heeft een gele tint. Het zijn helaas niet alleen visuele effecten die deze geelzucht met zich mee brengt.. Je lichaam zelf, maar vooral het gezicht, is ook verkleurt. Je lichaam krijgt een soort mislukte aziätische gele huidskleur, het gezicht daarentegen heeft meer een chemisch geel kleurtje.. Naast het chemisch gele kleurtje is de huid onvoorstelbaar vet en ranzig. Een douche helpt een beetje.. Maar zo lang de dag nog duurt zal je huid zo vet blijven. De gele kleur neemt naar mate de tijd verstrijkt af maar blijft ook de hele dag nog zichtbaar. Zo lang de huid nog zo vet is blijft hij ook nog geel..
Het vet en de gele kleur worden in dit geval veroorzaakt omdat je zoveel dode bloedcellen hebt dat je nieren de capaciteit niet hebben om de door de lever 'afgebroken' bloedcellen in het zelfde tempo als de lever uit de bloedbaan te filteren. De tussenstof die de lever van de dode bloedcellen gemaakt heeft maar nog niet allemaal door de nieren verwerkt kan worden blijft zich zo lang de lever op een hoger tempo als de nieren door blijft gaan ophopen.. De veroorzaker van geelzucht!


Zoals in het voorbeeld mooi aangegeven gaat geelzucht gepaart met een onvoorstelbaar vette huid, vooral het gezicht. Deze vette derrie op je hoofd is eigenlijk niets meer als een vuilnis-stortplaats van je lichaam. Het vet bestaat dus uit stoffelijk overschot van dode bloedcellen. In het geval van geelzucht in de extreemste vorm, doordat de lever grotere aantallen dode cellen omzet in een tussen stof dan dat de nieren deze tussenstof eruit kunnen filteren.


Als je nuchter bent werken je lever, nieren of je gehele afval verwerkings systeem op dezelfde manier als onder invloed van speed. Maar of je nu een bommetje slikt of een lijntje snuift, een evenhoog amfetamine gehalte heeft echter dezelfde werking in het lichaam.. Door een hogere stofwisseling en een hogere bloeddruk sneuvelen er tijdens het gebruik van speed simpelweg een veel groter aantal cellen. Een grotere hoeveelheid stoffelijk overschot betekend een grotere hoeveelheid afval dat verwerkt moet worden, dat betekend een grotere hoeveelheid afval waar het lichaam van af moet en dat betekend weer dat het lichaam een grotere hoeveelheid afval op de huid van het gezicht uit moet / gaat scheiden. Dit betekend tenslotte dat het gezicht nadat het lichaam een grotere hoeveelheid gesneuvelde cellen heeft moeten verwerken als vuilnisbelt ook het eindstation is voor een grotere hoeveelheid afval als normaal. De manier van inname verranderd hier niets aan.

Deze compost laag die altijd over het gezicht uitgestrooid word is een vette drap. Dit zorgt logischerwijs voor een vette(re) huid, wat de gehate puisten tot gevolg kan hebben. Zoals iedereen weet gebeurt dit als één van de poriën verstopt raakt, wat veelal door een (te) vette huid veroorzaakt word!
D
DroopyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Interessante post!! heb er gelukkig geen last van maar gebruik dan ook niet zo vaak.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#17
haha, wel handig als net je wax op is, je drukt je haar zo in model :grin:

Tip: gelijk je bed verschonen na de eerste of tweede nacht slaap na speedgebruik.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#18
Doodkapje zei:
Marla Singer zei:
Speed is gewoon nooit goed voor je gestel, maakt echt niet uit of je het nou snuift of slikt. Het komt sowieso in je lichaam en als jij er pukkels van krijgt, dan komen die hoe dan ook toch wel. Gewoon minder gebruiken is de beste oplossing als je van die pukkels af wilt komen...
Klik om te vergroten...

WRONG WRONG WRONG. ik kan je op mijn communiezieltje zweren dat je wel degelijk GEEN PUKKELS krijgt als je bommen neemt tenzij echt extreem veel...
Klik om te vergroten...
What the fuck heeft de binnenkant van je neus te maken met je porien? keiharde onzin dus..
1
123spacerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb de dagen na speedgebruik juist gewoon helemaal geen puisten, valt me de laatste tijd op. Meestal hebi k er tog wel minstens 1 of 2 erengs en wat kleine irritaties op de huid. Dagen na speedgebruik nergens een rood plekje te bekenne haha
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#20
De acne / pukkels komen door het ongezonden eten en teweinig water drinken na gebruik. Door water te drinken spoelt het lekker door en word er meer in het water opgenomen waardoor de afvalstoffen door de blaas worden afgevoert. Anders moeten ze der inderaad via een andere weg uit wat dan via de huid gebeurt. Dacht ik zo tenminste :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."