Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving: Hoe red ik me hier uit?

Verslaving: Hoe red ik me hier uit?

45 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor wie je het doet? Voor jezelf natuurlijk, de enige persoon voor wie je het echt kan doen. Zolang je maar in jezelf gelooft krijg je het echt wel voor elkaar. Ik zou zeker weten die speed weggooien, ik ben er niet verslaafd aan maar ik kan er al nauwelijks afblijven als ik het thuis heb.. Heel veel succes ermee in ieder geval, en ik weet zeker dat je je na een paar weken alweer veel beter gaat voelen :)
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dzy zei:
Voor wie je het doet? Voor jezelf natuurlijk, de enige persoon voor wie je het echt kan doen. Zolang je maar in jezelf gelooft krijg je het echt wel voor elkaar. Ik zou zeker weten die speed weggooien, ik ben er niet verslaafd aan maar ik kan er al nauwelijks afblijven als ik het thuis heb.. Heel veel succes ermee in ieder geval, en ik weet zeker dat je je na een paar weken alweer veel beter gaat voelen :)
Klik om te vergroten...

waarschijnlijk voel je je super vanaf het moment dat je van je oververmoeitheid heen bent.. de eerste dagen hiervan zijn ook vaak zeer moeilijk om van de speed af te blijven, dus pas op.. :P sterkte iig.. :)
J
Jelle SnelLid
01-01-2024, 00:00
#3
laatsts zelf ook een paar dagen niet gedaan..pep was nl op :wink: , maar daarvan afgezien kreeg ik wel meer rust in m'n hoofd..zit er aan te denken het na deze portie die ik nu heb het ook een tijdje voor gezien te houden..wel bemoedigend om te lezen en te delen wat anderen meemaken :wave:
B
BlizyLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ GabberFreak17

Knap dat je hebt besloten te stoppen!!
veel suc6..

ik heb ook moeten afkicken van de pep en gebruikte over t algemeen
denk ik net iets meer als jou.
Maar ik werd in die tijd heel erg depressief.. omdat ik me altijd
"blij maakte" met de pep. en toen die er niet meer was, was er dus ook niets meer wat me blij maakte...

Als je merkt dat je daar ook last van krijgt zou ik toch eigenlijk proberen
proffesionele hulp te zoeken... Wie weet heb je er nog wat aan weetje.. En zo niet dan heb je t tenminste geprobeerd.

Naja tis een tip.. :)
N
NoTouchableLid
01-01-2024, 00:00
#5
kijk en daarom doe ik niet aan die shit, wiet hash paddo's(en nog wat andere vage planten) en heel heel af en toe keertje xtc, en that's it en vond het al extreem van mezelf om xtc te nemen maar laat er altijd lange tijd tussen, als je het bij puur natuur houdt en niet te veel gebruikt kan je lekker relaxen je hele leven door zonder verslaafd te worde alleen met die X pas ik op.
(Ik ga ook never nooit nie 1 van de hardere Chemische drugs nemen.)

en ey gabberfreak ik heb er dus geen ervaringe mee (wel kenissen) maar weet wel dat as je iets echt wil..het kan lukken, dus die vraag van Hoe kan ik hiermee stoppen en kan dat zonder prof. hulp, zou ik beantwoorden met: ja tuurlijk, gewoon van die shit afblijven. gewoon stoppen!
Succes Man!

Being Mortal is what Makes us Capable of doing the Impossible!!!!
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@ topic
Operatie na lange tijd Mislukt :angry: Hulp instantie intake gesprek gehad,
Kwam tot d ondekking ik een Zware risico gebruiker was.Oftewel Hardnekkig verslavings probleem, Met volgens hem enige succesvolle behandeling Een 9 maandenlijke behandeling in n afkick kliniek, :(

Toen met me stiefvader een discussie gehad en was tot d veronderstelling t beetje overdreven genomen was. Dus d poging om t zelf t probere en eerlijke verhalen dr mee open leggen tegen mn stiefvader mja, Zo doende een periode later de drang naar die stomme speed/alcohol togh blijft nd dr na omstandigheden dus een dierbaar iemand overleed, Ik mezelf even weer t recht gaf selfmedication t gebruike mja, Loze shit nu weer trg bij af... Achterlijke hoge dosis,
Denk 2 gram per dag + n veel t veel sterke drank,
Wat me nu eigenlijk toch best laat voelen k naah d klote ga op deze manier,
Hartkloppingen, Steken, soms kan k bijna geen adem hale,

mja T loze van alles is nu dat k dus thuis bij mn stiefvader woon. Die eigenlijk zo goed als van mn drugs gebruik afweet, & er eigenlijk Vergenleke met d meeste ouders/Verzorgers Nogal soft mee om gaat
Begrip dr voor.
Oookal zijn dr dingen die ik hem vertelde nd die me aan keek. Vent wa klets j nou allemaal mja, Dat t lullige! z wete nie wa t met j doet:confused:
mja.. Vervolgens vorige week 4 dagen gestopt Was clean van alcohol nd speed mja k voelde me echt moe.. t werd wel minder moek bekenne mja.. dan die ongelofenlijke saaiheid, En eigenlijk gwn nix van iets genieten, Tjah kweet dat da komt door n depletie van Serotoine mja dannog, D Tijdenlijke oplossing blijft altijd in j op kome das t loze:confused:

mja, Nu ter zake, Ik Word gewoon zelf strontnaar van mn eige drugs gebruik En mn missenlijke gedrag, regelen/moeten inemen Alchol nd speed. op een sneaky manier Niemand die t mag zien, mja Togh doe ik t elke x weer:confused: Tis dat mn stemming ook constant verandert. Ene moment wilk gwn dr vanaf, andere moment denk k gwn doen en mezelf een soort van zelfmedelijden aanpraten of ik heel zielig ben, mja, & mezelf t recht geeft steeds me lekker t laten voelen doormiddel wat k nodig acht,
mja buiten dat om. merk ik echt dat de speed bij mij echt hele rare werkingen heeft die d meeste mensen volgensmij niet hebben,?
Voel me als ik aardig mn tolerante dosis gebruik, N bom aan energie in mn lichaam gebaard in dat ik alles super snel kan & ook letterlijk ook goed ok, best veel dingen weten te presteren kwa zulke mooie netheid, Waar ik vroeger heel laks in was, mja nu lijkt t net of k n stuk slimmer ben nd dingen weet die ik normaal niet zou weten,

mja, K sta op een wachtrij bij die hulp instantie mja heb dr d balle vertrouwebn in t lukt:confused: Fuck d goeie geregelde profecionele hulp in nederland tjeetje :confused:
Mja Status hoe t nu gaat is echt loos gwn voor woorden, Speedalchol gebruik is echt uit d hand gelopen nu pfff mja.. Nd voral d teleurstelling tegenover mn stiefvader die zo graag zou zien die me niet meet ziet met een bleeke kop me wijde oogjes mja,
Tis gwn d kick denk k, nd K wil zelf niet stoppe voor die 100% dus dan wil t no way.. of een doel in t leven hebben waarvoor j t zou moten doen, nja die is dr totaal nie..

njamede drugs gebruikers alvast bedankt voor jullie begrip,
Tis vervelend mja ondanks dat heb ik het toch aan mezelf t danken,
Mezelf d ilussie voorhouden ik Dit op zo n abrubte manier mogt gebruiken, terwijl k Dondersgoed heb gehoord dat echt t stomste is wat j kan doen,
LtrSS :)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kijk hou oud het is man
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#8
hallo mensen..
k ben al n tijd op dit forum.. mja sinds mn beginnende pilletje begon t al een verslavende werking op mij t hebben.. Drugs in t algemeen laatmaar zeggen,,
Veel dingen mee gemaakt in het verleden.. moeder verloren Niet zo een lieve vader ect ect,,, nja mezelf t excuus gegeven Vaak & veel drugs t mogen gebruiken, mjaa.. al sluipend.. ben ik voor mezelf begonnen voor mn zelf medicatie speed:confused:... achteraf zo domm van me.. njaa kortom.. ben dr dus heel erg aan verslaaaft , Geef ik zelf toe... Zoveel malen Mezelf voorgehouden Ik ga stoppen, al vanaf t begin... j nogal emotionel gelaait word,,,
k gebruik nu elke dag ongeveer een gram speed, nd drink een flinke hoeveelheid sterke drank, Niet om op te scheppen ofzoiets.. ik werk gewoon elke dag. Nd moet best zwaar lichaamlijk werk verichten dus j voelt em al aankomen, Afhankelijk als d tyfuss. Door toch de oppende werking van speed die je wel blijft houden,, ondanks de Superhoge tollerantie mja,,
ondanks dat.. begin k echt te merken t er met de dag hopelozer uit gaat zien naar mijn inzicht, Nogal fucking depresief.. wat ik al was vanaf t begin.. mjaa nu begin k togh begindende klachten tekrijgen,, nd te denken hoe ga ik mezelf hier uit redden... Zowiso de 100% motivatie om dr zelf achter te staan heb ik denk k nog niet.. omdat die stomme speed & alcohol me togh zo een verlossing van vervelende & pijnlijke emoties geven... k weet niet of je door speed nog een tikketje emotioneler word,, mjaa k he soms momenten, Vaak als ik probeer mn afkick onder t kome... nd t minderen,, nd donkeere Depresieve stemming.. waar k mezelf afvraag wat ik hier doe, N d noem maah op,,,, Nd nja zelf doktertje spelen jezelf dingen toedienen als zelfmedicatie is niet de oplossing,, mja.. toch wel tijdelijk,,, 1 voor 1 gaan Z toch kapot nja of zowiso een heleboel problemen & noem maar op.. voor drugs,? mede drugs gebruikers weten wel wat ik bedoel? toch zie j genoeg mensen die in zo een zelfde gebruikers patroon komen & sommige volgensmij uiteindelijk T loodje leggenop een veels te jonge leeftijd, Zelfs beangstigt mij die ged8te ik snel overleid,,, altans dit gebreurd wel als ik nix onderneem!,, begin echt klachten te krijgen Zoals, Steken bij mn lever, Duizelig Extreme brakheid,,, die gwn niet meer menselijk is,, Letterlijk in mekaar flikkeren, mja,, eige schuld dikke bult denk ik dan maar,,
hoe reel is eigenlijk eeen leven met speed& alcohol? is dr iets bekend hoe oud gemiddeld zo een iemand dan word, of hangt dit gewoon af van hoeveelheid & regelmaat+ dagenlijks leven, Eten drinken sporten ect?
nja.. degene die dit lezen lang verhaall,, wou het toch even kwijt, miss adviezen.. verslavingszorg enz lijkt me eerlijk gezegt niks,,, mja.. miss omda k dr tege op zie dr iemand tussen Mij&Twondermiddeltj komt mja,, eens zou dit toch gebeuren, Vroeg of laat, is dr geen mogenlijkheid hier zelf af te komen? nja.. hoor t wel
alvast bedankt voor jullie begrip
LtrS
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neem vakantie, ga naar het buitenland en verander je patroon!
1 gram per dag is best wel ver heen eigenlijk, succes en sterkte.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
^En als dat niet lukt............dan bel je aan bij verslavingszorg. Geen zin in? Dan moet je heel veel ruggegraat tonen en er zelf vanaf blijven. <--Lukt ook niet? Tja dan moet je gezellig doorgaan en maar afwachten waar het je brengt.

Ik een harde?? Jazeker! Het is iets wat iemand zichzelf aandoet ook al is het erin geslopen en kwam iemand er te laat achter dat de weg terug ineens heel zwaar lijkt. Drugs is iets waar je zoveel over kunt lezen, waar zoveel waarschuwingen over worden gegeven. Het is rot als je jeugd klote of je hele leven een fiasco maar dat is geen excuus. 100.000den hebben het mss nog zwaarder en grijpen niet naar drugs.

Dus maak voor jezelf een balans en kies............

Succes
:wave:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gewoon: Kappen. Vooral met de speed. Die afklck is vrij relatief en sowieso best te sturen.

Je zult je een stuk vrijer voelen en misschien de eerste week wat emotioneler, maar daarna kom je erachter dat je het helemaal niet nodig hebt.

Betere tips dan 'kappen' zijn er niet. Je hebt het zelf in de hand. Dat is het mooie aan het leven.

Titel aangepast, iets minder lomp aub.
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik geloof niet in verslavings-zorg.
zeker niet voor speed. dat moet je echt zelf voor mekaar krijgen.

op vakantie gaan, of iig een tijdje weg van je normale omgeving zou idd nog best kunnen werken. als je het niet hebt, dan kan je niks dan geen speed gebruiken. en dan niet na een week opgeven. je gaat je vanzelf beter voelen succes ermee
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het enige wat werkt is "gewoon" stoppen... Helaas zal het ongetwijfeld pittiger zijn dan het lijkt.

Meld je een week ziek, zodat je een week de tijd hebt om niet futloos te moeten gaan werken. Wanneer je helemaal uitgeput moet gaan werken zal de drang om het weer te doen groter zijn. Gun jezelf daarom een weekje om een beetje op kracht te komen lichamelijk. Geestelijk zal het een stuk langer duren.

Probeer in de eerste week goed gezond te eten, een normaal dag- nachtritme te creëren en je energie voorraad weer op peil te brengen.
Bedenk elk moment dat je je klote voelt, futloos, uitgeput, dat speed er de oorzaak van is en houd jezelf niet vooral niet voor de gek.

Je hebt altijd zonder speed kunnen leven dus je kunt het nu ook. En drink ook de eerst komende tijd geen alcohol.

Veel succes!
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben het eens met alle reacties hier, maar denk dat je los van verslavings zorg ook best gewoon steun aan je omgeving kan vragen. Het is heel moeilijk om voor je probleem uit te komen (dit vind ik al een klein begin hoor) , maar alles in je eentje doen is nog moeilijker. Ik hoop dat je vrienden in je omgeving hebt die je kunt vertrouwen, en gewoon open kaart mee kan spelen. Afkicken van speed zal heel moeilijk gaan als je er ook nog bij werkt denk ik. Mischien is de aankomende vakantie periode (kerst & nieuw jaar) in combinatie van wat vrije dagen wel een goeie opstap om een begin te maken aan je nieuwe toekomst. Als het kan, vraag hulp, hopelijk aan iemand die kan begrijpen waar je doorheen gaat. Ook al is het om alleen maar iemand om tegen aan te lullen als je er echt goed doorheen zit. Heel veel sterkte! Heb vertrouwen
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#15
als steun die ik je geeft omda jij ook op mijn topic had gereageert
je tolerantie ligt nog niet echt hoog
en je bent ook nog niet zo verslaafd
je hebt pas echt een probleem als je denkt dat het niet zo is
(wat zeker en vast komt)
1gr per dag is op zich echt weinig
maar dat word ook meer
ik ben nu 3 maandjes bijna al nuchter van de pep
heb het zoals je eerder al kon leze 2 jaar elke dag gedaan$
elke dag gemiddeld 3 tot 5 gr
met in het weekend pieke tot 6 a 7 en een keer 10

ookal geloof je me mss niet als ik zeg ik weet hoe je je voelt
ik ben zelf ook door een denk ik veel hardere hell gemoete
khoop da je er nog niet zo erg van houd als ik want ik ben zeker van plan trug in hert weekend gaann te gebruike
maar stop gewoon vertel het tege je vader (die dat nu wrs toch door heeft ookal zegt hij niets)

je kan van de ene moment op de andere stoppe afbouwe werkt niet weet je zelf ook
de wil moet er zijn of het moet zo zijn als bij mij
zolang ik thuis woon kan ik niet meer gebruike
dan ziet me vader het
gewoon zegge ik dacht ook dat ze me zoude vermoorde enzo en het viel echt reuze me

stop, gewoon tot je weet dat je sterk genoeg bent om het door de week te late
doe ik nu ook
ik ga al maande ni op stap omdat ik weet dat ik dan weer ga gebruike
en als ik nu al gebruik doek het toch weer elke dag
gewoon doen jong laat het er uit kome
helemal uit zieke gewoon
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@ berbe naar mijn ondervinding is een gram per dag best veel per dag nd het is hele goede de getest is bij t lab mja zowiso wel rlex da j reageert mja... tis gwn klote allemaal... die periode Vaag worden Nd zo extreem moe zonder speed zijn zoo moeilijk, ook in het huishoudelijk leve gwn in me vrije tijd... zonder speed... altans na 48 uur zonder is t gwn mn lichaam uit.. me alle gevolgen van dien,,,
mja die hopenloze leegte kwa emoties.. & overal wat achter moeten zoeken komt door de speed... al vind ik t zo weard.. tis voor mij net als een dag op gister, terwijl k nu speed & alcohol nodig hep voor dat beetje vrolijkheid wat ik vroeger normaal had mja,
pfff word dr nie veel gemotiveerder op.. aangezien dr zoveel mensen berichten posten op sites nd togh altijd een soort van heimwee hebben naar speed,,, nd nooit meet D ouwe zijn geworde...

mja zowiso bedankt voor jullie reacties..! kmoet gwn snel gaan nadenken wat ik wil,,, voor dat t echjt fout gaat... nd k dan echt verkloot ben... nja
Massosls
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Je leeft maar 1 keer, straks is het te laat en is GabberFreak17 van onze wereld verdwenen, omdat hij het niet kon laten speed (en alcohol) te gebruiken. Dat zou toch zonde zijn? Je kan nog zoveel meemaken en doen in je leven, tijd zat nog. Je weet wat je te doen staat, elke dag dat je het nu uitstelt maakt het weer moeilijker om uiteindelijk de stap te zetten.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je moet een duidelijk doel hebben om te stoppen.
Mijn doel was destijds: zwangerschap en nu: het zorgen voor mijn kind.
Zonder dat doel, was het niet gelukt.
Jij MOET ook een doel hebben, wil je slagen.

Meld je aan bij verslavingszorg, misschien nemen ze je wel een tijdje op. Dan kun je daar zien, dat je ook kunt leven zonder. Daar moet je sporten, werken, je aan huishoudelijke dienst-schema´s houden. En dat allemaal zonder pep.
Je ziet andere mensen in dezelfde situatie, je kunt erover praten.
Je verliest er niks mee, je wint er alleen maar mee.

En daarna, sterk zijn in je eigen omgeving...

Succes!
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#19
GabberFreak17 zei:
@ berbe naar mijn ondervinding is een gram per dag best veel per dag nd het is hele goede de getest is bij t lab mja zowiso wel rlex da j reageert mja... tis gwn klote allemaal... die periode Vaag worden Nd zo extreem moe zonder speed zijn zoo moeilijk, ook in het huishoudelijk leve gwn in me vrije tijd... zonder speed... altans na 48 uur zonder is t gwn mn lichaam uit.. me alle gevolgen van dien,,,
mja die hopenloze leegte kwa emoties.. & overal wat achter moeten zoeken komt door de speed... al vind ik t zo weard.. tis voor mij net als een dag op gister, terwijl k nu speed & alcohol nodig hep voor dat beetje vrolijkheid wat ik vroeger normaal had mja,
pfff word dr nie veel gemotiveerder op.. aangezien dr zoveel mensen berichten posten op sites nd togh altijd een soort van heimwee hebben naar speed,,, nd nooit meet D ouwe zijn geworde...

mja zowiso bedankt voor jullie reacties..! kmoet gwn snel gaan nadenken wat ik wil,,, voor dat t echjt fout gaat... nd k dan echt verkloot ben... nja
Massosls
Klik om te vergroten...

1 gr is echt ni veel goeie pep of niet
en stoppe kan je altyd
de vraag is wil je dat wel
doe als mij
stop gewoon in een keer
en wacht met op nieuw gebruike tot je sterk genoeg in je schoene staat om het enkel in het weekend te doen

en wat je zei na 48 uur is speed niet uit je lichaam
het is mss wel uit je bloed en urine
ik ben nu 3 maande gestopt en ben nog para achterdochtig waangedachte waan beelden en heel die zooi
na eenmalig gebruik is het er na paar dage zeker uit
maar niet bij langdurig dagelijks hoor
je moet gewoon uit zieke en de troep moet er langzaam uit kome
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je moet per direct stoppen en meteen professionele hulp zoeken. Hou dit probleem niet voor jezelf, alleen red je het niet om van deze zware verslaving af te komen. Je depressieve gevoelens worden alleen maar versterkt door het speedgebruik, onder invloed vind je het allemaal wel meevallen maar in de comedown lijkt je leven weer een hopeloze teringzooi. Zo geraak je in vicieuze cirkel waarin je speed en drank als middelen gebruikt om je (tijdelijk) weer beter te gaan voelen. Probeer je leven weer op de rails te krijgen en beloon jezelf na een dag hard werken met bijv. een goed boek, een film of bezoek (een) vriend(en) i.p.v. naar de drugs te grijpen.

Wat ik nu zeg is persoonlijk advies, alleen een dokter kan je van je verslaving afhelpen met intensieve begeleiding en evt. medicatie. Schaam je niet om naar de verslavingszorg of in eerste instantie naar je huisarts te stappen. Er zijn veel verslaafden in Nederland, in alle lagen van de samenleving en aan allerlei verschillende middelen en bezigheden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."