Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmeth VS speed

meth VS speed

60 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
Gewoon een andere fabrikant
I
IcequeenLid
heb geen zin in zitten...jij dan?
c
creaticLid
Iemand die hier duidelijk het verschil kan uitleggen tussen methamphetamine (crystal meth) en amfetamine (onze speed)?
(liefts biochemisch verklaard, alsook effecten)
G
GabberFreak17Lid
volgensmij werkt meth ice gewoon vele malen heftiger? en is de rush ook vele malen groter...
z
zommesLid
Methamfetamine kan je als kristallen krijgen, vandaar "Chrystal Meth" en dan roken/basen. Het effect kan dan meer dan 24 uur aanhouden met constante rushes die lijken op die van xtc... Als het eenmaal uitgewerkt is, ben je voor het dubbele aantal dagen kwijt aan herstellen. Misschien wel meer. Het is daarom echt ontzettend verslavend als je die shit gaat roken. Ik heb die shit nog nooit gerookt en ga er ook nooit aan beginnen.
B
Bal0nLid
Ik denk dat hij dat zelf ook wel wist te vinden :).
S
S ][Nickname][Lid
http://www.erowid.org/chemicals/meth/meth.shtml

http://www.erowid.org/chemicals/amphetamines/amphetamines.shtml

als je dat door leest moet het wel duidelijk zijn denk ik :wink:
c
creaticLid
ik ben te lui om lange teksten te lezen en vergelijken (heb momentele examens dus da doe ik al genoeg) :grin:
P
PsiloLid
Als het zo verslavend is waarom gaan de nederlandse dealers dan niet langzaam over op meth? Valt er uiteindelijk ook meer te verdienen?
J
J0rritLid
je kunt meth ook snuiven, heeft n vriend van me gedaan.

maar werkt meth alleen heftiger of ook anders? die rushes die jij zegt betekent lijkt me dat het ook anders werkt? want meth is 3 keer zo sterk als pep, en stel je pakt 3 keer zo veel pep als meth en snuift dat op, dan krijg je die rushes niet neem ik aan?
b
boyLid
waar is mijn post

edit: kan em niet vinden, maar het komt erop neer dat d-meth (ice, de sterkste vorm van meth) 3,04 keer potenter is dan, de in Nederland gebruikte, vorm van speed, dl-amfetamine.

en de bovenstaande post legt het wel zo'n beetje uit :)
E
EllesdeeLid
DarkScope zei:

maar werkt meth alleen heftiger of ook anders? die rushes die jij zegt betekent lijkt me dat het ook anders werkt? want meth is 3 keer zo sterk als pep, en stel je pakt 3 keer zo veel pep als meth en snuift dat op, dan krijg je die rushes niet neem ik aan?
Klik om te vergroten...

ja en je kan t ook spuiten...
n
nexusLid
Het enige verschil is de methylgroep op de N. Deze zorgt ervoor dat de MAO (Mono amine oxidase) enzymen die zowel amfetamine als methamfetamine afbreken het molecuul moeilijker kunnen "vastpakken" (het dekt het amine af). Gevolg; Meth is langer en sterker actief omdat het trager afgebroken wordt. De neuronen worden nog feller uitgeput en de crash is nog dieper.

De methyl zorgt ook nog eens voor een andere binding ter hoogte van de receptoren die dan weer het verschil in effecten verklaart hoewel deze grotendeels hetzelfde zijn. Maar ik heb gisteren nog gelezen dat amfetamines de receptoren niet rechtstreeks stimuleren. Het verschil in effect kan ook uit voortkomen dat de toevoeging van de Me-groep het molecuul andere transporteigenschappen geeft en dus andere regionen in de hersenen doet bereiken.
n
nexusLid
Hey meth666,

kan je de link van bovenstaand ook een posten?

Thanks...
C
ColaiutaLid
Ellesdee zei:
DarkScope zei:

Klik om te vergroten...

ja en je kan t ook spuiten...
Klik om te vergroten...

het wordt zelfs gerookt

Ice heet dat
m
meth666Lid
meth

Meth-amphetamine is een sterkere vorm van amphetamine. Doordat er een methyl groep aan de amphetamine zit kan deze sneller door de hersenen worden opgenomen. Meth veroorzaakt wel een hoop hersen schade, in tegen stelling tot gewone amphetamine. Meth kan gerookt, gespoten en gesnoven worden. In de rookbare versie is deze het sterkt. Er zijn gevallen bekend dat mensen bij grote dosissen wel tot 36 uur lang wakker van blijven. De rookbare vorm wordt vaak crystal meth of ice genoemd aangezien het zeer op kristallen of ijs kristallen lijkt. Meth werkt ongeveer 2 tot 3 keer sterker dan gewone amphetamine en heeft ook een lichterlijk trippend effect, vooral na langdurig gebruik. Verder stimuleerd het ook heel erg je drang naar seks, en laat je vaak dingen doen waar je achteraf spijt van hebt. Er is ook nog een aziatische versie van amphetamine, deze heet jaba. deze is nog weer sterker dan meth, alleen ook nog een stuk schadelijker. Meth is een stuk verslavender dan amph. De crash word vergleken met die van heroine, en is dus erg gevaarlijk.
Mijn advies: blijf van de meth af, gebruik gewoon amphetamine.
Meth heeft meer nadelen dan voordelen in vergelijking met amphetamine
P
PharmaPhreeKLid
^hoezo rookbare is het sterktst ?
^lichtelijk trippend effect?
^crash vergelijkbaar met heroine??

Jezus meth hoe verzin je die shit?
Hier zit ik al helemaal niet op te wachten :
Verder stimuleerd het ook heel erg je drang naar seks, en laat je vaak dingen doen waar je achteraf spijt van hebt
Klik om te vergroten...

loop geen propaganda uit te kramen.

PS. yaba is gewoon methamfetamine in tabletvorm
m
meth666Lid
Methamphetamine is a highly psychologically addictive drug. The mental and social consequences of quitting can be severe and extremely difficult for the addict. As with all addictions, relapse is common.

Effects
Methamphetamine is used for one or more of the following effects:

Increased alertness, motivation, and brain activity (short-term)
Euphoria in high doses
Weight loss (may also be an adverse effect, depending upon circumstances)
Heightened sexual stimulation

research has focused on anal insertion as a method, and anecdotal evidence of its effects is infrequently discussed, possibly due to social taboos in many cultures regarding the anus. This is often known within communities that use meth for sexual stimulation as a "booty bump" or "Keistering," and is anecdotally reported to increase sexual pleasure[5] while the effects of the drug last. The rectum is where the majority of the drug would likely be taken up, through the mucous membranes lining its walls. Lack of direct exposure to teeth probably insulates users from the majority of damaging dental effects, but damage to sensitive anal and rectal tissues is a risk. Weakness in these tissues may increase the risk of transmission of sexually-transmitted infections during sex. If enough methamphetamine is taken so that not all of it is completely dissolved, abrasion of any prophylactic devices (such as condoms) used during sex can occur due to friction with undissolved meth crystals. This can contribute to breakage of the prophylactic, and increased risk of disease transmission. (See Crystal and sex for further information on other risk factors.)

zo uit de encyclopedy, en lees maar de verhalen van zwaar gebruikers.
Je moet ook naar de realiteit kijken en niet alles wat je niet bevalt op propoganda afschuiven
Heb je het zelf dan wel eens gebruikt????
en ook de qualiteit ervan laten nakijken????
P
PharmaPhreeKLid
In je post staat alleen maar dat het moeilijk is om eraf te komen voor sommige mensen en dat het door homos in hun kont wordt gestopt waardoor ze de darmwand schaden.

Ik begrijp niet hoe je dat verhaaltje als een reply op mijn post kan tiepen. Er staat absoluut niks van relevantie in.

En je loopt wel propaganda uit te kramen omdat meth gewoon een chemische verbinding is, drugs leven en denken niet, en hebben zowiezo geen prersuasieve magische krachten die je "vaak dingen laten doen waar je achteraf spijt van hebt ". De enige die dat doet ben je zelf.
m
meth666Lid
nexus zei:
Hey meth666,

kan je de link van bovenstaand ook een posten?

Thanks...
Klik om te vergroten...

maar natuurlijk http://en.wikipedia.org/wiki/Meth
er staat echt heel veel neutrale infromatie op over bijna iedere drugs.
Is echt de moeite waard om eens een paar uurtjes op die site te lezen. komt echt een hoop te weten :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."