Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHad ik maar... ?

Had ik maar... ?

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
timmaniac zei:
2 zeer verschillende mechanismen in je hersens die hele andere delen van je hersenen activeren. Daarom kan je ook verslaafd zijn en er toch een hekel aan hebben :)
Klik om te vergroten...
Dat zal dan mijn gebrek aan inlevingsvermogen zijn, ik snap niet hoe iemand aan (ik noem het voor het gemak even) "katerdrugs" verslaafd kan raken..
w
westvlamingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Belgo zei:
Je moet de balle hebben om te stoppen!

Ik ben een tijd terug op een afterparty bij iemand thuis geweest en daar zat een grietje van 22.Die zat,bleek later al sinds dr 13e aan de speed.
Dr begonnen wat mensen wat lijntjes coke en speed te leggen en dat grietje dus ook,op een cd hoesje 5 dikke lijnen net zo lang als het cd hoesje.
Ze had het eigenlijk helemaal gehad met die shit zei ze nog.
En toen,toen BLAASDE ZE ALLES WEG...foef...alles door de kamer weggeblazen.Ze was er helemaal klaar mee.
Ze heeft de laatse 3maanden geen speed meer aangeraakt.

En het was een ernstig geval hoor..ooit 13dagen(!) wakker gebleven.9 jaar lang aan die shit.


Respect...

Voor mij is het een wijze les geweest.
Klik om te vergroten...



13 dagen wakker tsssss alstublieft zeg jongen overdrijf niet zo jongen
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
ExceptionalInsight zei:
timmaniac zei:
2 zeer verschillende mechanismen in je hersens die hele andere delen van je hersenen activeren. Daarom kan je ook verslaafd zijn en er toch een hekel aan hebben :)
Klik om te vergroten...
Dat zal dan mijn gebrek aan inlevingsvermogen zijn, ik snap niet hoe iemand aan (ik noem het voor het gemak even) "katerdrugs" verslaafd kan raken..
Klik om te vergroten...

hier sluit ik me bij aan, alleen vind ik speed wel iets wat de volgende ochtend gewoon weer kan, in tegenstelling tot bijv. drank.

ik ben gewoon voorzichtig met dit soort spullen, bij een maand lang 2 nachtjes per week is het voor mij tijd om aan de bel te trekken, maar goed..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
cropp zei:
hier sluit ik me bij aan, alleen vind ik speed wel iets wat de volgende ochtend gewoon weer kan, in tegenstelling tot bijv. drank.
Klik om te vergroten...

Waarom vind je dat speed dan wel kan?
Licht u eens nader toe :d
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
cropp zei:
hier sluit ik me bij aan, alleen vind ik speed wel iets wat de volgende ochtend gewoon weer kan, in tegenstelling tot bijv. drank.
Klik om te vergroten...

Waarom vind je dat speed dan wel kan?
Licht u eens nader toe :d
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk vind hij dat omdat je met speed gewoon normaal in de maatschappij mee kan draaien.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Immo zei:
Flameon zei:
cropp zei:
hier sluit ik me bij aan, alleen vind ik speed wel iets wat de volgende ochtend gewoon weer kan, in tegenstelling tot bijv. drank.
Klik om te vergroten...

Waarom vind je dat speed dan wel kan?
Licht u eens nader toe :d
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk vind hij dat omdat je met speed gewoon normaal in de maatschappij mee kan draaien.
Klik om te vergroten...
i
Had ik maar het geld of de mogelijkheid om buiten nederland in een tropisch land veel geld te verdienen... dan was de behoefte aan speed wiet of pillen er niet eens :P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je denkt dat je een normaal leven kan lijden, maar ik denk dat het toch niet echt gaat
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
Je denkt dat je een normaal leven kan lijden, maar ik denk dat het toch niet echt gaat
Klik om te vergroten...

ergens waar, maar je zou schrikken als je wist hoeveel mensen beter (denken te) presteren in de maatschappij door 1 bep geliefd middel. Waaronder peppertjes toch het populairst zijn!
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#9
Men stelt vaak de verkeerde vraag vind ik.

Het is niet "wil je stoppen?"

Het is "wil je verder doen?"

Denk daar maar is over na.
f
frizzrLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat ik een jaar geleden net zo'n topic had kunnen starten. Ik wil eigenlijk helemaal niet stopppen. Dat kut gevoel heb ik er voor over.
Maar wat het in mijn ogen is met drugs.
Je sluit je compleet af. Je denkt van niet, omdat je het natuurlijk geweldig hebt onder invloed met al je vrienden. Al die levensverhalen van iedereen doen je zo goed. Je kan helemaal open zijn over alles, en je voelt je ook nog eens onoverwinnelijk.

Zo iets kan helemaal geen kwaad als je het eens in de 2 maanden doet. Maar al ga je het wekelijks of zelfs dagelijks gebruiken dan wordt je een soort depressieve robot.

Je ziet er niet uit, bovendien ben je 90% van alle levensverhalen vergeten. Soms kan je je niet eens meer herinneren waar je nou precies geweest bent en wat je allemaal hebt gezegt.
Dat is pas frustrerend!

Ik zag het als een enorme uitdaging om mijn leven opte pakken en dingen te gaan veranderen. Bijvoorbeeld een baan zoeken.
Ga gewoon eens een heerlijk stuk fietsen in dit prachtige land, muziek op je kop.
Huur 's een leuk filmpje, en idd blijf is wat vaker thuis om wat dingen op een rijtje te krijgen.
Het doet je echt goed.

Het enige wat je moet doen is volhouden, want wanneer jij je weer gezond voelt is de drang naar drugs het grootst. Dat weet iedereen wel denk ik. Laat je niet verlijden, ga er niet aan denken, want voor sommigen is het moeilijk om het nog uit hun hoofd te zetten als het er eenmaal in zit.


Vraag is aan jezelf, wie ben ik nou eigenlijk?
En wat wil ik bereiken in dit leven?
En het hoeft echt niet zo spectaculair te zijn hoor
J
JunkieEyesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vroeg me af of er mensen zijn die toegeven een 'pepleven' te hebben en dit waarschijnlijk nog een groot aantal jaren zo te houden. 'Verslaafd' dus. Hebben jullie spijt ermee te zijn begonnen?

ik namelijk wel. Kan er niet mee stoppen, wil het ergens ook niet.. maarjah, ga er niet over bitche, tis nu eenmaal zo :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
zoek hulp ...

stoppen met speed is echt niet zo moeilijk
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#13
klopt, ik heb nooit dagelijks gebruikt, wel 2 a 3 dagen in de week, en ik had na een paar maanden echt geen enkele moeite met stoppen.

gewoon tegen iedereen vertellen dat je stopt en dus niets meer aanneemt, dan houdt iedereen op met het aanbieden, ga je een week of 2 een beetje meer thuiszitten en dan ben je weer helemaal de oude....
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je hebt spijt dat je er ooit aan bent begonnen, maar je wilt niet stoppen? Wat klopt daar niet?
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#15
ExceptionalInsight zei:
Je hebt spijt dat je er ooit aan bent begonnen, maar je wilt niet stoppen? Wat klopt daar niet?
Klik om te vergroten...
verslaving?:tongueout:
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je moet de balle hebben om te stoppen!

Ik ben een tijd terug op een afterparty bij iemand thuis geweest en daar zat een grietje van 22.Die zat,bleek later al sinds dr 13e aan de speed.
Dr begonnen wat mensen wat lijntjes coke en speed te leggen en dat grietje dus ook,op een cd hoesje 5 dikke lijnen net zo lang als het cd hoesje.
Ze had het eigenlijk helemaal gehad met die shit zei ze nog.
En toen,toen BLAASDE ZE ALLES WEG...foef...alles door de kamer weggeblazen.Ze was er helemaal klaar mee.
Ze heeft de laatse 3maanden geen speed meer aangeraakt.

En het was een ernstig geval hoor..ooit 13dagen(!) wakker gebleven.9 jaar lang aan die shit.


Respect...

Voor mij is het een wijze les geweest.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je ergens ook nog helemaal niet wilt stoppen, kan het vrij uitzichtloos voor je worden. Het is en blijft iig allemaal je eigen verantwoordelijkheid. Als je echt wilt stoppen, dan kap je er gewoon mee en zal het je waarschijnlijk ook nog makkelijker af gaan dan je denkt. Als je stiekem toch nog lekker door wilt gaan, moet je dat vooral doen en niet piepen. Je wilt het immers zelf toch?
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#18
je eigen grenzen opstellen, ik heb vroeger ook veel gesnoven,...
maar op een duur maak je gewoon een klik in je hoofd van ''ik ben fout bezig''
je bent het beu je soms zo kut te voelen.
stop er een paar weken mee, en je zult zelf merken dat je zelf veel gelukkiger bent.
je krijgt ineens trug helle lachkicke van wiet roken, gewoon veel gelukkiger.
en dan gaat het makkelijker en makkelijker om te stoppen omdat je weet hoe leuk het is
om gelukkig te zijn. Als je dan bv na 1maand nog eens snuift dan ga je zelf merken, dat je minder nodig hebt en dat je je kei goed voelt, omdat je serotonine weer is aangevuld, wat je tijdens je verslaving niet had.
Maak een keuze, ben je een overwinnaar of een loser ?
jij beslist.

succes ermee :wave:
K
KwekLid
01-01-2024, 00:00
#19
heb je aan de rakkers gezeten gister ofzo? meeste mensen krijgen dan altijd van dat medeleide met zichzelf.. en dat ze willen stoppen en dat het slecht is en bla..

Als je wilt stoppen dan moet je het zelf van binnen ook wel... het makkelijkst is te zeggen ik wil stoppen... maja als je zelf dan nog niet eens wil ja dan is het inderdaaad zeeeer lastig om te stoppen. stoppen moet je willen en als het je niet lukt dan wil je ook niet.

als je jezelf nou eens een goede reden geeft om te stoppen misschien wil het dan wel lukken..

Succes :wave:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#20
ExceptionalInsight zei:
Je hebt spijt dat je er ooit aan bent begonnen, maar je wilt niet stoppen? Wat klopt daar niet?
Klik om te vergroten...
het verschil tussen ''wanting'' and ''liking'' .

2 zeer verschillende mechanismen in je hersens die hele andere delen van je hersenen activeren. Daarom kan je ook verslaafd zijn en er toch een hekel aan hebben :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."