Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLangere tijden wakker blijven,ongezond?

Langere tijden wakker blijven,ongezond?

46 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
als je zonder drugs 1 nacht overslaat heeft het al een enorme impact op je lichaam en geest.

:mrgreen:
M
MMDMALid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vroeg me af of het eigenlijk erg kwaad kan als je bevoorbeeld 2 dagen wakker blijft (48uur+) ?
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat denk jezelf? :)
M
MMDMALid
01-01-2024, 00:00
#4
Qocaïne zei:
Wat denk jezelf? :)
Klik om te vergroten...
Jah het kan zowieso niet gezond zijn,maar dat is speed opzich al niet dusjah.
Ik wou alleen graag weten in welk opzicht.als je de 3de dag goed uitslaapt,en je steekt die 2 dagen dat je wakker bent niet veel uit ?
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jezus gasten, ik kan ook gewoon niet slapen van de 4-fluoroamfetamine :openmouth:
Ben nog steeds wakker :openmouth:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
volgens mij valt de speed opzich nog wel mee als je 3 dagen doorgaat.
Ik denk dat het slaap + voedsel tekort je het meest sloopt.
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
je lichaam doet eigenlijk gewoon 3 dagen aan "topsport" (hartslag, bloeddruk, enz..) en heeft dus ook dubbel zoveel voedsel en rust nodig...mrjaaa..je krijgt toch niets door je keel dan.. :kots:
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lange tijd wakker blijven is zeker ongezond, zowel voor je lichaam als geest.
1 nachtje overslagen is tegenwoordig het maximum, en dan nog probeer ik zo snel mogelijk slaap te vatten.. Als je toch wakker blijft, altijd 2x per dag gezonde maaltijd, veeeeel water, weinig proberen te roken, multivitamine's en een anti uitdrogingsdrankje om de 12 uur.. Zo hou je de kater minimaal..
M
MMDMALid
01-01-2024, 00:00
#9
Eten tijdens speed is vaak een probleem, gistere moest ik me dwingen om 1 boterham door mijn keel te krijgen bij de eerste beet kwam die er al bijna terug uit. Maar na enkele beten ging het wel naar binnen.

De zin was er niet echt maar heb mezelf toch gedwongen om iets te eten.
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja moet je zeker doen..je moet heus niet kotsen hoor. Je lichaam is je dankbaar achteraf..1 boterham op speed is wss toch al op 10min verteerd ofzo :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
probeer je van te voren ook gewoon ff vol te proppen.
verstand op 0 en eten maar...
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#12
flugellover zei:
2 dagen valt nog mee ja gaat gewoon nog wakker liggen in je bed en dan ga je goed slapen valt mee 2 dage heb ooit is 8 dagen wakker geweest onder de meth en ampf en wiet heb 3 dagen in men bed gestoken in totaal 10 kg kwijt was in stad heel die tijd GAAAn !

hehe maar beste is da je er af blijft ik heb er pschygose aan over gehouden
Klik om te vergroten...

ik wil ook niet stoer doen met het zeggen: ik was wel eens 2 nachten wakker en viel pas de derde nacht in slaap. ik wil daarmee zeggen dat ik toen al heel erg merkte dat mijn lichaam daar niet tegen kon.


8 dagen wakker is trouwens achterlijk. ik begrijp niet dat mensen na 2 of 3 dagen niet zoiets hebben van: ik ben kapot, nu wil ik slapen, dan kan ik er morgen weer tegenaan.

ik haal elke maand wel een paar nachten door (verspreid, niet achter elkaar) en dat is meer dan genoeg een aanslag op mijn gezondheid.

maar ik ben natuurlijk ook maar een mietje met mijn record van 2 nachten (3 dagen)...
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#13
onder meth is het gevoel weg e jongen blijf je gewoon gaan naja als je goeie hebt voel je je beetje slechter lijntje bij en weer paar uur door zo kom je er wel ....en achterlijk was wel 1 van de beste tijden die k gekent heb :wink:
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#14
dit is geen kritiek maar nieuwschierigheid:

heb je met meth dan niet dat je je door de drugs wel goed voelt, maar wel sterk dat onderliggende gevoel hebt dat je helemaal moe en kapot bent?

met speed heb ik dat wel. ik vind het ook heel fijn om weer te slapen na een tijdje wakker te zijn en om mijn lichaam weer 'op te laden'
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#15
tuurlijk heb je dat gevoel maar dan neem je gewoon nog een lijntje e die dagen gaan sneller vooruit dan je zelf denkt hoor voor je het weet ben je al paar dagen wakker onder meth jah van amfet heb ik dat ook na paar dagen wakker blijven (brok gevoel) maarja dat hoort er bij gelukkig recupereert een lichaam bijzonder snel !

grtz

wave zei:
dit is geen kritiek maar nieuwschierigheid:

heb je met meth dan niet dat je je door de drugs wel goed voelt, maar wel sterk dat onderliggende gevoel hebt dat je helemaal moe en kapot bent?

met speed heb ik dat wel. ik vind het ook heel fijn om weer te slapen na een tijdje wakker te zijn en om mijn lichaam weer 'op te laden'
Klik om te vergroten...
W
WoodgnomeLid
01-01-2024, 00:00
#16
flugellover zei:
tuurlijk heb je dat gevoel maar dan neem je gewoon nog een lijntje e die dagen gaan sneller vooruit dan je zelf denkt hoor voor je het weet ben je al paar dagen wakker onder meth jah van amfet heb ik dat ook na paar dagen wakker blijven (brok gevoel) maarja dat hoort er bij gelukkig recupereert een lichaam bijzonder snel !

grtz
Klik om te vergroten...

Het hebben over Meth en recupereren. :wave:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb een tijd gewoon niet geslapen in 't weekend. Op vrijdag ochtend wakker worden en op zondagnacht/maandagochtend in slaap vallen. Ik heb heel m'n lichaam ermee naar de klote geholpen. Mijn hart dat vroeger heel gezond was moet nu niet teveel stress hebben of ik voel 't al drukken.
De laatste keer dat ik meerdere dagen wakker bleef was vorig jaar ergens. Op donderdag ochtend opgestaan, 's avonds naar een metalcore/hardcore optreden, trippen, en daarna de nacht door op een feestje iets verder daar vandaan. De volgende dag thuisgekomen, in plaats van te gaan slapen wat op computer, en voor je 't weet was 't alweer 's avonds. Naar Luik gegaan, Producer en Bryan fury gaan zien. Geweldig, alleen kreeg ik toen al de helft niet meer mee. Zaterdag wat door Leuven en Gent heen gewandeld en voordat ik 't door had was 't alweer 's avonds. Opnieuw Bryan fury zien, 's ochtends nog naar een kraakpand gegaan afteren. En 's avonds rond 12u thuis. Paar uur later pas in slaap. Uiteindelijk kwam dat dus uit op meer dan 4 dagen.
Toen kreeg ik zelf ook wel door dat ik echt gewoon slecht bezig was. Ben toen met veel moeite gestopt

Toen ik gestopt ben heb ik 2 oorontstekingen gehad (die elk een maand duurde). Ik voelde me heel langzaam aan terug normaal worden. Dingen als emoties kwamen weer terug, wat ik heel lang niet heb gehad omdat ik te verdoofd was van de speed. En dat begint met heel simpele emoties zoals zenuwachtig (voor iets heel simpels). Dat je eigenlijk denkt, "waarvoor ben ik nu zo nerveus..."
Maar uiteindelijk was 't absoluut geen kwalijke zaak dat ik gestopt ben. Nu gebruik ik sinds kort weer wel, maar denk iets meer na. Ik kan nog altijd wel 3 dagen wakker blijven. Maar dat wil ik echt niet meer, al is het maar 1 uur slaap. Slaap is essentieel.

Als je nog een beetje normaal wilt leven, en later nog wat met je leven wilt moet je slapen.



plantenbak zei:
Oom Klaas zei:
Vast weleens ergens klein geschreven.

5 Nachten, dus 6 dagen, wakker.
Hel, dat is waar ik me bevond.
Complete kamers veranderde van formaat, diepte en dergelijke.
'k Kon niet normaal naar een deur lopen aangezien deze van minuscuul naar bizar groot vervormde en ook nog eens van plaats veranderde.
Mensen, ballonnen, kledinghaken ze lagen/stonden overal om me heen...ging wel fur.
Stemmen in m'n hoofd en rondom me, geluiden, muziek waarin ik uitgelachen werd...helemaal de weg kwijt.

Veel weet ik, gelukkig, niet meer.
Ik zou het traumatisch noemen, terwijl ik niet zo dramatisch ben.
Klik om te vergroten...
klinkt idd aardig fucked, maar hoe kan je dan nog slapen? ik zou helemaal gek worden als ik stemmen blijf horen, of ben je dan ondertussen zo moe dat je gelijk om valt ?
Klik om te vergroten...
Ik heb nog last gehad van slaapverlammingen gepaard met hallucinaties.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

*Overigens absoluut niet fijn*
g
ghandumLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben niet net nieuw hier maar ik lees al een aardige tijd mee alleen post ik niet zo gek veel :P

Ben net een uurtje wakker van 3 dagen 2 nachten op speed wakker zijn, ik heb al redelijk wat nachten doorgehaald en daar ook het 1 en ander van geleerd. Ik zal het wel even hier posten, mischien dat jullie er ook iets aan hebben :)

Probeer tijdens het gebruik te blijven eten, hoe moeilijk het ook is! De eerste paar happen gaan moeilijk maar daarna gaat de rest vanzelf. Je hoeft geen volledige maaltijden weg te werken zolang je maar iets in je maag hebt en heel je spijsvertering op gang houd! Dan ben je je reservers alweer aan het aanvullen voordat ze helemaal op zijn waardoor je dus die kater hebt.

Poets tussendoor je tanden een paar keer als je van plan bent lang wakker te blijven, dit zorgt ervoor dat die vieze plaklaag van je tanden afgaat en dat je mond meer speeksel aan gaat maken. Dit is een stuk beter voor je tanden, en de volgende dag als je weer ontwaakt toen je tanden niet zoveel pijn van het knarsen.

Als je niet kan slapen ga dan WEL op bed liggen, hoe vervelend het ook is. Als je namelijk ligt dan rust je ook uit, je hoeft niet perse te slapen!

Als het spulletje uitgewerkt is en je hebt een nacht (of twee) overgeslagen dan gaan veel mensen "slaap inhalen". Het zou wel erg vet zijn als het zo makkelijk was! Maar zoiets als slaap in halen kan natuurlijk niet. Het beste is gewoon om te gaan slapen en proberen je normale nachtrust (dit is voor mij 6 tot 8 uur) aan te houden. Je word dan een stuk frisser wakker, en als je dit 2 dagen doet is het ook een stuk beter voor je lichaam als ineens 15 uur slapen.

Gisteravond was ik ook klaar met het spulletje en heb ik plus minus 8 uurtjes geslapen nu, ik ben nu niet gaar oid en heb totaaal geen last van een kater!


Nu wil ik btw niet zeggen dat je makkelijk zonder slaap kan, want je hebt het nodig en het is en blijft ongezond om 1 of meer nachten over te slaan. Deze dingen die ik doe is meer om mijn lichaam op gang te houden zodat de klap naar het gebruik er bijna niet is!

Als er iemand nog kritiek op heeft dan hoor ik dat graag, hoop dat jullie der wat aan hebbe :smoke:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#19
GrayMatter zei:
Slapen.... Dat is voor kinderen en bejaarden. :rockband:
Klik om te vergroten...
Probeer het maar goed te praten..
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Petrovic zei:
GrayMatter zei:
Slapen.... Dat is voor kinderen en bejaarden. :rockband:
Klik om te vergroten...
Probeer het maar goed te praten..
Klik om te vergroten...

ach hij vergat gewoon volwassenen bij zn lijstje te plaatsen
pubers...die blijven wakker :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."