Ik heb ook zo mijn problemen. Of het nu borderline, autisme, adhd of welk ziektebeeld dan ook is.
Ik ben degene die er een rem op weet te hebben. Ik heb me zus daar in tegen wel het advies gegeven dat ze beter met die shit kan stoppen. Zij heeft ook borderline. Maar zei heeft een andere bagage als mij, en ze interpreteert het ook anders.
Zoals ik het zie verschilt het zwaar per persoonlijkheid, de een is de ander niet.
En op den duur word je waarschijnlijk door speed net zo goed een zombie. Het sluipt erin, en voor je het weet....................................................
Ik heb nog nooit een diagno(n)sens gekregen, maar er zit wel wat
![:wink:]()
. En wat het ook mag zijn ik weet wie ik ben en wat voor mij helpt. Daar heb ik geen labeltje voor nodig, het is in deze maatschappij soms wel makkelijk om er een te hebben. Je wordt vaak serieuzer genomen, ze denken je te begrijpen. (Vaak denken ze in stereotypes)
En speed, tsja speed. Gaf me de rust.. De stilte IN de storm. En dat geeft het me nog steeds hoor
![:grin:]()
Maar die rust gaf me wel een keertje de kans om wat deurtjes te openen in me hoofd. Alle mogelijkheden bekijken en het nog een paar keer overdenken.
Toen kwam de reality-check alle stomme dingen waar ik altijd een excuus voor heb gezocht lagen allemaal aan mij. Er was geen excuus, en er is geen excuus. Het is gewoon zo!
Iemand vroeg mij laatst of ik gek was. Ik liet de vraag even op me bezinken en mijn antwoord was: Nee gek ben ik niet de rest van de wereld is gewoon gek!
Ik snap niet waar die mensen eigenlijk allemaal mee bezig zijn, en zij ook niet van mij!
![:grin:]()
En wat volgens de medische termen een geestesziekte is, is voor mij gewoon mezelf & mijn hersenspinsels.
Ik heb vrede gesloten met mezelf, en de speed was voor mij gewoon een verkorte route daarheen.
Anders was het vroeg of laat ook wel gebeurd, net op een andere manier misschien. Het is niet de speed die dat doet, nee ik ben het!! En bij mij hoort nou eenmaal me aandoening..
Misschien is het niet de beste manier om via speed je weer "mens" te voelen. Maar via jezelf.
Greetz,