Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBorderliner en speed

Borderliner en speed

33 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
b
borderlinerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee heb seroquel alleen maar om me rustiger te houden ik heb geen last van psychoses anders zou ik geen drugs durven nemen.
En mijn psychiater heb ik natuurlijk niet over mijn gebruik verteld.
Ik zie het ook als ontspanning en zal er niet makkelijk aan verslaafd raken zoals met coke. En heb helaas ervaring met verlaving ben 7 jaar geleden afgekickt in een kliniek voor pammetjes coke en alcohol.
Als je weet wat je doet vind ik speed een lekkere drugs.
Greetzzzz :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geloof me, ik heb zelf ervaring met antipsychotica en ik vind dat spul het naarste wat er bestaat.. Ik reageer er op door semi-katatonisch (en soms een paar uur echt katatonisch) in een soort totale nietstoestand te vallen waar ik mentaal echt dood ben. Mja, misschien werkt het niet bij iedereen zo... Ben zelf in het verleden psychotisch geweest, maar ik ben liever verward dan dat ik dat weer ga gebruiken.

Misschien heb je ADD/ADHD? Dan kunnen amfetamines idd helpen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Speed is gewoon sneaky spul, men denkt het heel lang in de hand te hebben, maar voordat ze het zelf doorhebben, belanden ze toch in dat vervelende gebruikersspiraaltje en dan is het allemaal opeens niet meer zo rooskleurig...

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, als je ook maar weet dat een gewaarschuwd mens voor twee telt!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zie het ook als ontspanning en zal er niet makkelijk aan verslaafd raken zoals met coke.
Klik om te vergroten...
voel ik me vaak een zombie
Klik om te vergroten...
1 lijntje speed en ik voel me weer mens. Ik heb overal zin in en alles lukt.
Klik om te vergroten...
Nee, dit kan je zonder moeite in de hand houden.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je al eerder verslaafd bent geweest zou ik uitkijken als ik jou was. Gebruik je het elke dag?

Ik heb ook borderline, maar drugs die je energie geven of minder klachten of wat dan ook, daar raak je makkelijk aan verslaafd. Denk nooit dat je drugs kan gebruiken als een of ander 'medicijn'.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Denk nooit dat je drugs kan gebruiken als een of ander 'medicijn'.
Klik om te vergroten...
Kan wel, alleen lukt het maar weinig door gebrek aan kennis en zelfbeheersing. Als je kwaliteit van leven dermate omhoog gaat zonder erge bijwerkingen, waarom niet? Maar in zijn situatie zet ik grote vraagtekens.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn vriend heeft ook borderline en ook hij functioneerde wel lekker op die pep. Tenminste hij dacht dat ie er goed op functioneerde, maar hoe meer en langer hij gebruikte, des te erger werden zijn borderline klachten. Inmiddels zijn we allebei alweer een tijdje van de speed af, maar daar is een hardnekkige verslaving aan vooraf gegaan...

Je klinkt als iemand die er ook gevoelig voor is, beter stop je er nu mee, voordat het te laat is en je de ellende voor jezelf alleen maar erger ermee hebt gemaakt!

Succes!
b
borderlinerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eerst thanx voor jullie reacties,

Ik was idd al bang dat na langdurig gebruik het niet goed zou zijn voor mijn borderline. Maar welke drugs wel?
Ik ben ook getest voor adhd maar dat heb ik niet, ik gebruik 1 keer in de maand 2 gram en op is op dan heb ik er ook geen moeite meer mee wat ik met andere drugs wel ervaar.
En de seroquel helpt mij met slapen na gebruik.
Ik merk wel dat ik dan de rest van de maand veel rustiger ben.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Marla Singer zei:
Speed is gewoon sneaky spul, men denkt het heel lang in de hand te hebben, maar voordat ze het zelf doorhebben, belanden ze toch in dat vervelende gebruikersspiraaltje en dan is het allemaal opeens niet meer zo rooskleurig...

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, als je ook maar weet dat een gewaarschuwd mens voor twee telt!
Klik om te vergroten...

Je geeft hierbij alleen de drug de schuld.. Het gebruik en de mate van liggen nog altijd bij de gebruiker.
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb ook zo mijn problemen. Of het nu borderline, autisme, adhd of welk ziektebeeld dan ook is.
Ik ben degene die er een rem op weet te hebben. Ik heb me zus daar in tegen wel het advies gegeven dat ze beter met die shit kan stoppen. Zij heeft ook borderline. Maar zei heeft een andere bagage als mij, en ze interpreteert het ook anders.
Zoals ik het zie verschilt het zwaar per persoonlijkheid, de een is de ander niet.
En op den duur word je waarschijnlijk door speed net zo goed een zombie. Het sluipt erin, en voor je het weet....................................................
Ik heb nog nooit een diagno(n)sens gekregen, maar er zit wel wat :wink:. En wat het ook mag zijn ik weet wie ik ben en wat voor mij helpt. Daar heb ik geen labeltje voor nodig, het is in deze maatschappij soms wel makkelijk om er een te hebben. Je wordt vaak serieuzer genomen, ze denken je te begrijpen. (Vaak denken ze in stereotypes)
En speed, tsja speed. Gaf me de rust.. De stilte IN de storm. En dat geeft het me nog steeds hoor :grin: Maar die rust gaf me wel een keertje de kans om wat deurtjes te openen in me hoofd. Alle mogelijkheden bekijken en het nog een paar keer overdenken.
Toen kwam de reality-check alle stomme dingen waar ik altijd een excuus voor heb gezocht lagen allemaal aan mij. Er was geen excuus, en er is geen excuus. Het is gewoon zo!
Iemand vroeg mij laatst of ik gek was. Ik liet de vraag even op me bezinken en mijn antwoord was: Nee gek ben ik niet de rest van de wereld is gewoon gek! :wink:
Ik snap niet waar die mensen eigenlijk allemaal mee bezig zijn, en zij ook niet van mij! :grin: En wat volgens de medische termen een geestesziekte is, is voor mij gewoon mezelf & mijn hersenspinsels.
Ik heb vrede gesloten met mezelf, en de speed was voor mij gewoon een verkorte route daarheen.
Anders was het vroeg of laat ook wel gebeurd, net op een andere manier misschien. Het is niet de speed die dat doet, nee ik ben het!! En bij mij hoort nou eenmaal me aandoening..

Misschien is het niet de beste manier om via speed je weer "mens" te voelen. Maar via jezelf.

Greetz,
b
borderlinerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind borderliner ook maar een hokje voor mensen met een psychisch probleem waar ze niet weten wat ze er mee moeten.
Ik heb dat ook wat je zei over een deurtje maar zie de nadelen nog niet zo zal zeker wel komen. Geniet er nu van en ben allang blij dat ik geen coke meer gebruik daar kon ik niet mee stoppen als het op was (psychisch) dat doet speed gelukkig niet.
Heb wel weer zo een nacht heerlijk welke ideeen ik krijg en die sla ik op en overmorgen doe ik er wat mee. Fijne nacht..................... :smilingimp:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn ex heeft borderline.

Mijn ex is doorgeslagen met haar speedgebruik, heeft psychoses gehad en is nu niet echt meer van deze wereld. Ze kan niet normaal meer met de buitenwereld communiceren en ik denk niet dat het ooit nog goed komt. Dit doorslaan is trouwens gebeurd een tijd nadat het uit was, maar dat terzijde.

Een van de verschijnselen van borderline is naar ik weet verslavingsdrang. Ik heb gelezen en meegekregen (in de twee jaar dat ik met die meid had) dat mensen met borderline een constante leegte voelen.
Ik denk dat zij die op probeerde te vullen met drugsgebruik, waardoor ze dagen wakker bleef.
Ik lees dat jij ook dagen wakker blijft, én dat je de speed gebruikt om de effecten van je medicijnen te onderdrukken.
Én die medicijnen die je slikt zijn ook nog eens antipsychotica.

Ik kan je dus alleen zeggen, naar eigen ervaring, en naar wat ik opmaak uit je verhaal, stop er mee voor het te laat is.
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoals al eerder vermeld is:
Het verschilt per persoon. Borderline is een verzamelnaam. Een grens tussen wat en wat? Volgens mij voelt iedereen wel een soort van leegte. (op zijn/haar manier)
In mijn geval vul ik dat niet op met speed, sommige doen het inderdaad. Maar ik denk niet dat borderline gebonden is.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#14
JunkXL zei:
Zoals al eerder vermeld is:
Het verschilt per persoon. Borderline is een verzamelnaam. Een grens tussen wat en wat? Volgens mij voelt iedereen wel een soort van leegte. (op zijn/haar manier)
In mijn geval vul ik dat niet op met speed, sommige doen het inderdaad. Maar ik denk niet dat borderline gebonden is.
Klik om te vergroten...
Ik had je verhaal gelezen voor ik mijn reactie postte, en ik begrijp je standpunt, ben het er ook enigzins mee eens, maar ik blijf bij mijn advies, nogmaals mede door wat ik opmaak uit het verhaal van de TS.
b
borderlinerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Idd Borderliners zijn eerder geneigd verslaafd te worden.... maar we zijn ook impulsief en hebben geen grenzen. Die heb ik juist wel op speed ik blijf rustig en ik ken mijn grens weet wanneer te stoppen.....
Maar die psychose waar iemand niet uit kwam daar hoop ik nooit op. :)
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#16
Aalpoepert zei:
JunkXL zei:
Zoals al eerder vermeld is:
Het verschilt per persoon. Borderline is een verzamelnaam. Een grens tussen wat en wat? Volgens mij voelt iedereen wel een soort van leegte. (op zijn/haar manier)
In mijn geval vul ik dat niet op met speed, sommige doen het inderdaad. Maar ik denk niet dat borderline gebonden is.
Klik om te vergroten...
Ik had je verhaal gelezen voor ik mijn reactie postte, en ik begrijp je standpunt, ben het er ook enigzins mee eens, maar ik blijf bij mijn advies, nogmaals mede door wat ik opmaak uit het verhaal van de TS.
Klik om te vergroten...

Ghehe :grin:,
daar kan ik helemaal inkomen. Ik ken borderliners die inderdaad op die manier functioneren. Dus ben het ook niet oneens met de jou :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
TeKNoZem zei:
Marla Singer zei:
Speed is gewoon sneaky spul, men denkt het heel lang in de hand te hebben, maar voordat ze het zelf doorhebben, belanden ze toch in dat vervelende gebruikersspiraaltje en dan is het allemaal opeens niet meer zo rooskleurig...

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, als je ook maar weet dat een gewaarschuwd mens voor twee telt!
Klik om te vergroten...

Je geeft hierbij alleen de drug de schuld.. Het gebruik en de mate van liggen nog altijd bij de gebruiker.
Klik om te vergroten...

Ik geef niets of niemand de schuld en tuurlijk ligt het grotendeels bij de gebruiker zelf, maar het is gewoon een feit dat een drug als speed makkelijk te integreren is in het normale dagelijkse leven en dat de meeste mensen er gewoon wel goed op kunnen functioneren. Doch, meestal is dat maar tijdelijk! Een speedverslaving sluipt er gewoon vrij makkelijk in en dat is iets waar ik voor wil waarschuwen. Ik zeg niet dat de ts ook perse verslaafd zal raken, maar uit zijn posts maak ik op dat hij verslavingsgevoelig is en dat ie nu de pep ook al aan het verheerlijken is....

Ik heb zelf 12 jaar aan de pep gezeten en daarnaast woon ik ook al bijna 4 jaar samen met een borderliner. Ik studeer ook psychosociaal werk en naast mijn vriend heb ik ook nog een aantal andere mensen in mijn vriendenkring zitten die de diagnose borderline hebben. Kortom: ik ken de pep en ook de profielschets van een borderliner. Ik weet dat over het algemeen drugs en borderline niet helemaal goed samen gaan. Ik denk gewoon dat er voor de ts een aantal risicofactoren aanwezig zijn om verslaafd te kunnen raken en dus waarschuw ik gewoon voor de eigenschappen die speed bezit...

borderliner zei:
Idd Borderliners zijn eerder geneigd verslaafd te worden.... maar we zijn ook impulsief en hebben geen grenzen. Die heb ik juist wel op speed ik blijf rustig en ik ken mijn grens weet wanneer te stoppen.....
Klik om te vergroten...

Een andere eigenschap is dat speed je ook erg overmoedig maakt. Jij denkt dat je je grens kent met speed op en dat je weet wanneer je moet stoppen, maar dit soort overtuigingen van jezelf kunnen achteraf soms flinke misvattingen zijn!
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet niet of borderliners nou perse allemaal verslavingsgevoeliger zijn. Ik weet wel dat veel borderliners een leegte ervaren en een laag zelfbeeld hebben. Drugs kan algauw helpen je vrolijker te voelen, actiever en zekerder van jezelf. Dan merk je dat het je kan helpen om beter te functioneren en ligt verslaving al snel op de loer. Ook de impulsiviteit helpt niet echt. Je loopt kans om dingen te doen die je niet van plan was, ook met drugs. Het doet me aan mezelf denken, zoals ik GHB verheerlijkte en dacht dat ik het wel af en toe kon nemen en dan een veel beter leven zou hebben. Voor ik het wist zat ik er 24/7 aan en voelde ik me daarna nog slechter over mezelf.

Wij bordies hebben ook een beetje de neiging tot zelfdestructie. Dit kan zich op verschillende manieren uiten. Zelfbeschadiging/zelfhaat/al je geld uitgeven zodat je je rekeningen niet meer kan betalen/slecht eten, drinken, maar dus ook teveel drugs gebruiken of op een onverstandige manier.

Ik zou gewoon afspraken met jezelf proberen te maken. b.v. max 1 x per maand gebruiken en kijken of dat lukt. Als je merkt dat je het moeilijk krijgt zonder speed en er erg naar gaat verlangen, of het je niet lukt je afspraken met jezelf na te komen, zou ik gaan uitkijken.
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ken ook wat mensen met Borderline, en ik weet niet hoe het met jullie gesteld is.
maar de mensen in mijn omgeveingen hebben enorme moodsings ene dag kunnen ze de wereld aan andere dag is alles kut.

Ook bij een paar (nogmaals ik wil niks rationliseren) maar ook bij een paar merk ik, dat ze heel zwart/wit denken, een grijs tussengebied is er vaak niet (ook een kenmerk van veel liners) hoeft niet voor iederen te gelden.

Maar die paar mensen die ik ken weten alles altijd zo om te draaien dat alles in hun straatje past het is altijd zwart of wit, alles wordt extern gelegd, en veel gevoel voor ratio is er niet + een enorme verslavingsgevoeligheid.

Nogmaals zal van persoon tot persoon verschillen, maar psyische ziektes en drugs zijn zowieso vaak geen goede combi,iig minder goed als met mensen die ietsje stabieler in het leven staan
b
borderlinerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Of je me al jaren kent je beschrijft mij helemaal en ik baal ook heel vaak van mijn gedrag tegen over mijn naasten.
Heb het jammer genoeg niet in de hand. Pep trouwens wel, gebruik een keer in de maand goed 2 a 3 gram 2 nachtjes wakker meestal. Maar voel me er goed bij. Is tijdelijk dat heb ik me al voorgenomen.
:smilingimp:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."