Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBorderliner en speed

Borderliner en speed

33 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
b
borderlinerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal

Ik ben al zo een 10 jaar een borderliner (andere hebben er meer last van als ik) en nu ben ik er sinds een half jaar achter dat het heerlijk is om speed te gebruiken, door mijn medicatie seroquel voel ik me vaak een zombie, lig dagen op de bank te blowen en tv te kijken.
1 lijntje speed en ik voel me weer mens. Ik heb overal zin in en alles lukt.
Voorheen gebruikte ik veel coke maar als ik de effecten langs elkaar leg geeft speed mij meer voldoening. ( en als voordeel veel goedkoper)
Ook van de speed kater heb ik weinig last ik ben meestal 2 nachten wakker en de derde blow ik veel en slik ik mijn seroquel en laat me lekker spacen tot ik uiteindelijk in slaap val.
Zijn er meer mensen die net als ik een Borderliner zijn of een andere psychische aandoening en de voordelen van speed ondervinden? Ik hoor het graag.........

Groetjes Borderliner............................. :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bah, antipsychotica... heb je echt diepe psychoses (als in, totale contact met realiteit kwijt, onvermijdelijke acute opname etc), of meer dat je soms surreel denkt, betrekkingswanen hebt en/of illusies/gesprekken horen in geluiden met ergens het besef dat het aan jezelf ligt etc?

Als het het twede is vind ik AP het niet waard.. Vind dat die rommel alleen gebruikt moet worden als iemand anders niet kan leven.

Beter heb je het erover met je behandelaar, stop je met speed en kijk je of je AP kan afbouwen.
b
borderlinerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee heb seroquel alleen maar om me rustiger te houden ik heb geen last van psychoses anders zou ik geen drugs durven nemen.
En mijn psychiater heb ik natuurlijk niet over mijn gebruik verteld.
Ik zie het ook als ontspanning en zal er niet makkelijk aan verslaafd raken zoals met coke. En heb helaas ervaring met verlaving ben 7 jaar geleden afgekickt in een kliniek voor pammetjes coke en alcohol.
Als je weet wat je doet vind ik speed een lekkere drugs.
Greetzzzz :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geloof me, ik heb zelf ervaring met antipsychotica en ik vind dat spul het naarste wat er bestaat.. Ik reageer er op door semi-katatonisch (en soms een paar uur echt katatonisch) in een soort totale nietstoestand te vallen waar ik mentaal echt dood ben. Mja, misschien werkt het niet bij iedereen zo... Ben zelf in het verleden psychotisch geweest, maar ik ben liever verward dan dat ik dat weer ga gebruiken.

Misschien heb je ADD/ADHD? Dan kunnen amfetamines idd helpen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Speed is gewoon sneaky spul, men denkt het heel lang in de hand te hebben, maar voordat ze het zelf doorhebben, belanden ze toch in dat vervelende gebruikersspiraaltje en dan is het allemaal opeens niet meer zo rooskleurig...

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, als je ook maar weet dat een gewaarschuwd mens voor twee telt!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zie het ook als ontspanning en zal er niet makkelijk aan verslaafd raken zoals met coke.
Klik om te vergroten...
voel ik me vaak een zombie
Klik om te vergroten...
1 lijntje speed en ik voel me weer mens. Ik heb overal zin in en alles lukt.
Klik om te vergroten...
Nee, dit kan je zonder moeite in de hand houden.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je al eerder verslaafd bent geweest zou ik uitkijken als ik jou was. Gebruik je het elke dag?

Ik heb ook borderline, maar drugs die je energie geven of minder klachten of wat dan ook, daar raak je makkelijk aan verslaafd. Denk nooit dat je drugs kan gebruiken als een of ander 'medicijn'.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Denk nooit dat je drugs kan gebruiken als een of ander 'medicijn'.
Klik om te vergroten...
Kan wel, alleen lukt het maar weinig door gebrek aan kennis en zelfbeheersing. Als je kwaliteit van leven dermate omhoog gaat zonder erge bijwerkingen, waarom niet? Maar in zijn situatie zet ik grote vraagtekens.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn vriend heeft ook borderline en ook hij functioneerde wel lekker op die pep. Tenminste hij dacht dat ie er goed op functioneerde, maar hoe meer en langer hij gebruikte, des te erger werden zijn borderline klachten. Inmiddels zijn we allebei alweer een tijdje van de speed af, maar daar is een hardnekkige verslaving aan vooraf gegaan...

Je klinkt als iemand die er ook gevoelig voor is, beter stop je er nu mee, voordat het te laat is en je de ellende voor jezelf alleen maar erger ermee hebt gemaakt!

Succes!
b
borderlinerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eerst thanx voor jullie reacties,

Ik was idd al bang dat na langdurig gebruik het niet goed zou zijn voor mijn borderline. Maar welke drugs wel?
Ik ben ook getest voor adhd maar dat heb ik niet, ik gebruik 1 keer in de maand 2 gram en op is op dan heb ik er ook geen moeite meer mee wat ik met andere drugs wel ervaar.
En de seroquel helpt mij met slapen na gebruik.
Ik merk wel dat ik dan de rest van de maand veel rustiger ben.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Marla Singer zei:
Speed is gewoon sneaky spul, men denkt het heel lang in de hand te hebben, maar voordat ze het zelf doorhebben, belanden ze toch in dat vervelende gebruikersspiraaltje en dan is het allemaal opeens niet meer zo rooskleurig...

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, als je ook maar weet dat een gewaarschuwd mens voor twee telt!
Klik om te vergroten...

Je geeft hierbij alleen de drug de schuld.. Het gebruik en de mate van liggen nog altijd bij de gebruiker.
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb ook zo mijn problemen. Of het nu borderline, autisme, adhd of welk ziektebeeld dan ook is.
Ik ben degene die er een rem op weet te hebben. Ik heb me zus daar in tegen wel het advies gegeven dat ze beter met die shit kan stoppen. Zij heeft ook borderline. Maar zei heeft een andere bagage als mij, en ze interpreteert het ook anders.
Zoals ik het zie verschilt het zwaar per persoonlijkheid, de een is de ander niet.
En op den duur word je waarschijnlijk door speed net zo goed een zombie. Het sluipt erin, en voor je het weet....................................................
Ik heb nog nooit een diagno(n)sens gekregen, maar er zit wel wat :wink:. En wat het ook mag zijn ik weet wie ik ben en wat voor mij helpt. Daar heb ik geen labeltje voor nodig, het is in deze maatschappij soms wel makkelijk om er een te hebben. Je wordt vaak serieuzer genomen, ze denken je te begrijpen. (Vaak denken ze in stereotypes)
En speed, tsja speed. Gaf me de rust.. De stilte IN de storm. En dat geeft het me nog steeds hoor :grin: Maar die rust gaf me wel een keertje de kans om wat deurtjes te openen in me hoofd. Alle mogelijkheden bekijken en het nog een paar keer overdenken.
Toen kwam de reality-check alle stomme dingen waar ik altijd een excuus voor heb gezocht lagen allemaal aan mij. Er was geen excuus, en er is geen excuus. Het is gewoon zo!
Iemand vroeg mij laatst of ik gek was. Ik liet de vraag even op me bezinken en mijn antwoord was: Nee gek ben ik niet de rest van de wereld is gewoon gek! :wink:
Ik snap niet waar die mensen eigenlijk allemaal mee bezig zijn, en zij ook niet van mij! :grin: En wat volgens de medische termen een geestesziekte is, is voor mij gewoon mezelf & mijn hersenspinsels.
Ik heb vrede gesloten met mezelf, en de speed was voor mij gewoon een verkorte route daarheen.
Anders was het vroeg of laat ook wel gebeurd, net op een andere manier misschien. Het is niet de speed die dat doet, nee ik ben het!! En bij mij hoort nou eenmaal me aandoening..

Misschien is het niet de beste manier om via speed je weer "mens" te voelen. Maar via jezelf.

Greetz,
b
borderlinerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind borderliner ook maar een hokje voor mensen met een psychisch probleem waar ze niet weten wat ze er mee moeten.
Ik heb dat ook wat je zei over een deurtje maar zie de nadelen nog niet zo zal zeker wel komen. Geniet er nu van en ben allang blij dat ik geen coke meer gebruik daar kon ik niet mee stoppen als het op was (psychisch) dat doet speed gelukkig niet.
Heb wel weer zo een nacht heerlijk welke ideeen ik krijg en die sla ik op en overmorgen doe ik er wat mee. Fijne nacht..................... :smilingimp:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn ex heeft borderline.

Mijn ex is doorgeslagen met haar speedgebruik, heeft psychoses gehad en is nu niet echt meer van deze wereld. Ze kan niet normaal meer met de buitenwereld communiceren en ik denk niet dat het ooit nog goed komt. Dit doorslaan is trouwens gebeurd een tijd nadat het uit was, maar dat terzijde.

Een van de verschijnselen van borderline is naar ik weet verslavingsdrang. Ik heb gelezen en meegekregen (in de twee jaar dat ik met die meid had) dat mensen met borderline een constante leegte voelen.
Ik denk dat zij die op probeerde te vullen met drugsgebruik, waardoor ze dagen wakker bleef.
Ik lees dat jij ook dagen wakker blijft, én dat je de speed gebruikt om de effecten van je medicijnen te onderdrukken.
Én die medicijnen die je slikt zijn ook nog eens antipsychotica.

Ik kan je dus alleen zeggen, naar eigen ervaring, en naar wat ik opmaak uit je verhaal, stop er mee voor het te laat is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."