Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskun je aan speed een blijvende psychose overhouden

kun je aan speed een blijvende psychose overhouden

58 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#1
JewCookie zei:
Ik denk dat het aan je dopamine systeem ligt. Speed neemt je dopamine huishouding over en maakt daarmee het natuurlijke systeem overbodig. Hoe vaker je speed gebruikt hoe minder je dopamine systeem zelf kan functioneren, de dosis v/d speed bepaald in hoeverre je het natuurlijke systeem weg drukt.

Na het gebruik van speed heeft je lichaam altijd even nodig om het dopamine systeem weer aan de praat te krijgen, met de speed-kater als gevolg. Bij dagelijks gebruik krijgen je hersenen niet de kans om zich te herstellen, waardoor het systeem steeds verder naar de achtergrond verschuift. In de tijd dat je speed gebruikt maak je geen gebruik van de natuurlijke dopamine circuits in je hersenen waardoor deze steeds inactiever worden, de amfetamine neemt dit immers over. Hoe minder de circuits gebruikt worden hoe verder deze op de achtergrond verdwijnen. De hersenen zullen zich aanleren bepaalde signalen langs een andere weg te verwerken.
Deze ontregeling van het dopamine systeem is de oorzaak van de sterke stemmingswisselingen na gebruik, ook een depressie na het stoppen komt hiervandaan. Tijdens zo'n depressie word langzaamaan het natuurlijke systeem weer in gebruik genomen. Ook na de depressie duurt het vaak nog lang voor je weer echt de oude bent.

Dopamine staat bekend als het beloningssysteem van de hersenen. Dit is echter lang niet het enige waar dopamine verantwoordelijk voor is. Dopamine is een neurotransmitter, een boodschapper stofje dus. Dit betekend dat dopamine in feite als informatiebron gebruikt word door de hersenen, dopamine vertegenwoordigt een variabele waarde. Deze waarde word opgevraagt voor enorm veel processen, en speelt een crusiale rol in de uitvoering ervan. Er bestaan verschillende dopamine circuits in de hersenen (8 geloof ik), deze zitten in verschillende hersengebieden waarbinnen ze als informatiebron fungeren voor de andere processen. Dopamine is hierdoor van grote invloed op zeer uiteenlopende zaken. Een aantal voorbeelden hiervan zijn emotie's, motoriek en het geheugen.
Verder speelt dopamine een crusiale rol in je gedrag. Dopamine bepaald niet enkel je humeur maar het verteld je wat je nodig hebt of waar je zin aan hebt. Daarnaast geeft dopamine de informatie in het geheugen een waarde (positief, negatief, gevaar etc). Hoe hoger de dopamine concentratie is, hoe beter / gedetaillieerder prikkels verwerkt en opgeslagen worden. Hierdoor zijn ze gemakkelijker en completer te herinneren. Normaal word de dopamine spiegel verhoogd bij een belangrijke (beladen) situatie, zodat je deze belangrijke informatie goed verwerkt word. Op deze manier word er zoveel mogelijk informatie opgeslagen waar weer emotionele waarden aan gehecht worden. Op basis van je herinneringen worden nieuwe situaties beoordeeld. Hoe sterker de herinnering hoe zwaarder de lading hiervan meeweegt.Op basis hiervan komt je gedrag tot stand. Daarnaast is ook de toegankelijkheid van het geheugen is sterk afhankelijk van je dopaminespiegel. Hoe minder dopamine, hoe minder informatie uit het geheugen beschikbaar is. Aandacht / concentratie is sterk dopamine afhankelijk, evenals motivatie. Alleen als je gefocussed bent ben je in staat om dieperliggende informatie te achterhalen en te gebruiken. Ook bij het maken van keuzes of het afwegen van opties speelt dopamine een belangrijke rol. Zo is de informatie hiervan is onderinvloed van dopamine op een bepaalde manier verwerkt, en is de motivatie om te kiezen ook dopamine afhankelijk. In feite zijn meningen, handelingen en gedrag dus gebaseerd op dopaminespiegels.
Daarbij hebben veel hormoon systemen sterke verbanden met dopamine circuits, zoals bijv. de nor- / adrenaline spiegel. Waardoor dopamine dus ook een triggerrol speelt bij tal van instinctieve mechanismen. Zo speelt dopamine een belangrijke factor in de reactie op een gevaarlijke situatie, de hoeveelheid dopamine bepaald de drempel om een gevecht aan te gaan of te vluchten. Als je gaat vechten word er noradrenaline uitgescheiden, bij vluchten adrenaline.
Ik zou hier nog veel meer processen aan toe kunnen voegen, maar dan kan ik er beter een boek van maken.

Een bepaalde hoeveelheid dopamine triggert niet automatisch een bepaalde reactie, het is enkel een (zeer belangrijke) variabele waarde binnen een proces. Daarbij is het aantal processen met een dopamine variabel enorm groot.


Nu zal ik me even specifiek op jou toespitsen.. Je problemen zijn in mijn ogen terug te voeren op het dopamine systeem. Een bekend probleem onder speedgebruikers.

Je hebt moeite om dingen onder woorden te brengen. Het zou goed kunnen dat je een fotografisch geheugen hebt. Veel speed gebruikers hebben dit, en dat zal ongetwijfeld een reden hebben. Het is niet voor niets dat een groot deel van deze groep ritalin voorgeschreven krijgt. Mensen met een fotografisch geheugen slaan informatie letterlijk op. Ze hebben vaak geen 'vaste' woorden in het hoofd maar verwoorden een 'gevoel'. Woorden staan opgeslagen in een soort apparte database, waar opgeslagen prikkels aan gekoppelt worden waardoor de woorden een abstracte betekenis krijgen. Hierdoor staan mensen met een fotografisch geheugen er vaak om bekend moeite te hebben met nieuwe namen, bekende namen worden daarentegen vaak meteen onthouden. Woorden worden niet letterlijk opgeslagen, dit is bij anderen wel het geval. Mensen met een fotografisch geheugen koppelen de fonologische prikkels aan alle verbanden waarin het woord gebruikt word. Hierdoor heb je een geluid opgeslagen welke aangevuld word met beelden etc. De woorden die je in je hoofd 'hoort' worden door het spraaksysteem geproduceerd. Daardoor kan luisteren / praten soms lastig zijn. Je kunt het systeem immers maar voor één proces tegelijk gebruiken. Veel van deze mensen hebben dyslexie. Veel mensen hebben gemiddeld meer moeite met communiceren. Ze verwoorden het idee zo letterlijk mogelijk waardoor ze vaak in de ogen van anderen een apparte (creatieve) zinsopbouw hebben.

Een Verstoord dopamine systeem, wat eigenlijk neer komt op te weinig dopamine activiteit, betekend dat je erg veel moeite krijgt met concentreren. Waardoor je meer moeite krijgt met het vertalen van de abstracte ideëen naar de juiste woorden.
In feite is onrust in het algemeen een gebrek aan concentratie. Je bent niet in staat je aandacht te sturen naar iets en het daarbij te houden. Dit kan voorkomen bij het kijken naar een film of niet goed kunnen luisteren naar wat mensen zeggen. Doordat je je aandacht niet kunt focussen op inkomende prikkels ben je ook niet in staat om je aandacht te sturen naar de belangrijke prikkels. Hierdoor gaan deze prikkels in de ruis verloren, en onthoud je het niet.. Daarnaast is het moeilijk je te focussen, waardoor je veel dingen moeilijk kunt herinneren. Slaapproblemen zijn over het algemeen het gevolg van innerlijke onrust / gebrek aan concentratie.
Veel dopamine komt met veel zelfvertrouwen en motivatie, veel initiatief. Weinig dopamine komt met veel angst en futloosheid, zoveel mogelijk op de achtergrond. Dit bepaald de drempel om het initiatief te nemen om bijvoorbeeld met iemand te gaan praten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! :wave:
Klik om te vergroten...

heb er zeker wel wat aan gehad heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen,
was een lang en ingewikkeld verhaal maar sommige dingen begon ik te begrijpen,
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De speed heeft je ego geslacht, je bent nu iemand die weer zelfvertrouwen moet opbouwen.

succes :rock:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
tomz0r zei:
Marla Singer zei:
Een speedpsychose is iets tijdelijks, als je het gebruik staakt, verdwijnt de psychose vanzelf.
Klik om te vergroten...

Lijkt me niet. Tenminste niet altijd.
Klik om te vergroten...

Als de psychose aanhoudt, is het geen echte speedpsychose meer:


Amfetamine is (samen met cocaïne) de enige drug die een tijdelijke psychose kan veroorzaken. Deze psychose lijkt veel op de chronische psychose met als belangrijkste verschil dat de tijdelijke psychose van tijdelijke aard is en een chronische psychose voor altijd.
Een chronische psychose kan alleen ontstaan bij mensen die gevoelig zijn voor psychoses. Drugs gebruiken kan voor hen de trigger (hetgeen de psychose opwekt) zijn.
Een tijdelijke psychose kan in het geval van amfetamine optreden na een extreem hoge dosis of na jarenlang chronisch gebruik. Ook als je ineens stopt met het nemen van hoge doseringen kun je in een acute psychose terechtkomen.


Bron: Jellinek.nl
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#4
tipsyflipsy zei:
ff aan onlymespeedfreak

Ik herken heel veel in jou vooral het contact met mensen en mensen niet aan kijken als je met ze praat en het in gedachten hebben van antwoorden maar dat ze er niet uitkomen zo als je in gedachten had ik begon te happeren en stotteren en daardoor ging het helemaal niet meer en dat zorgde er voor dat ik contact liefst uit de weg ging en door mijn achterdocht dacht ik van te voren al dat mensen me een vreemde vogel zouden vinden.

en die stemmingswisselingen komt omdat je neurotransmitters nog van slag zijn

maar ik wil je ff laten weten dat het echt machteloos maakt

maar je hebt net als mij een lange pep geschiedenis en mensen onderschatten de geestelijke afkick naar zo'n lange tijd. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

kan dat nog n zo'n lange tijd....? vraag me echt af of het dan ooit wel goed komt......!
is soms wel heel moeilijk....loop gewoon vast op mezelf.....! word er af en toe echt niet goed van, dat alles zegmaar blokeerd,
ineens op echt klote momente,
voel me dan echt alleen en onbegrepen,
\\een voordeel,
lig er nooit zo wakker van wat iemand andersdenkt,
maar een nadeel doet soms wel verdriet,
weet niet ben al heel lang gestopt he....dus is en blijft vreemd
dat na zo lang ook nog is,
klopt iets niet aan en kan er maar niet over uit wat,
das het probleem,
maar goed was wel blij te lezen dat ik niet de enige was.....bedankt voor je berichtje.....!
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#5
gNuxx zei:
De speed heeft je ego geslacht, je bent nu iemand die weer zelfvertrouwen moet opbouwen.

succes :rock:
Klik om te vergroten...
zelfvertrouwen heb ik toch wel niet minder in iedergeval,
soms zou je kunnen zggen dat het grootsmoedswaanzin is......! in mijn woorden dan.....maar ja is dat echt......? dacht niet zo dat dat het probleem was zit hem meerin gevoel en uitleg twijffel daarbij nooit zo over wat ik vind of zo.....! is moeilijk loop gewoon vast in mijn eigen gedachtes.....ja hoe leg je dat uit.....! misschien snap je het wel of niet ja weet ook niet.....! in iedergeval bedankt.....!
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: kun je aan speed een blijvende psichose overhouden

S-pietfriek zei:
Immo zei:
Wat zijn een hoop mensen toch altijd weer naïef zeg. "Roze speed is beter dan witte" "Speed die naar appel ruikt is beter dan normale". Ik vraag me toch echt af waarom zoveel mensen dit denken.
Klik om te vergroten...


vervelende newbies altijd.

ik denk dat jij loden pep had met je 10-15 gr. want ik neem aan dat je het over per dag heb. want in een heel leven is het vrij weinig..
Klik om te vergroten...

lode pep nee zeker niet teste het altijd met van die druppels, kan me zeggen wat je wil maar lode was het niet en vloeibaar is ander verhaal dus ga niet wijs doen als je het niet bent want dat haal je niet,
dom doen kan iedereen weet in iedergeval wel waar ik het over heb,
en jij blijkbaar niet dus.......! jammer dat je zulke dingen spekuleerd zonder te weten wat of hoe,
ach ja zulke mensen zitten er ook bij was niet de vraag dus ja en ja was per dag en ja weet waar ik het over heb en welke kwalitijden en zo dus lul niet zo dom ok......!
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: kun je aan speed een blijvende psichose overhouden

Immo zei:
Wat zijn een hoop mensen toch altijd weer naïef zeg. "Roze speed is beter dan witte" "Speed die naar appel ruikt is beter dan normale". Ik vraag me toch echt af waarom zoveel mensen dit denken.
Klik om te vergroten...


ten eerste wil ik kwijt dat dat geen zak uitmaakt, hoe of wat welke kleur of geur,
zolang je testdruppels maar goed aanslaat,
maar er zijn wel wat verschillende sorten speed met verschillende werking, bv roze speed als de tester goed aan geeft, moet dat goed zijn toch ehhhh nou dat meestal we maar das van die daaps shit, en als je er te wijnig bij slaapt schimmen speed,
en daarbij heb je ook perfertiene of hoe je dat ook typt pep,
en daar krijg je echt zon schrale waas va in je hoofd, maar kan er wel aardig bewegenlijk mee doen beetje opruimen en zo!
en verder hbje ook tepetiene pep das dan meer of je verf snuift,
en kan je ook aardig daaps van doen,
daarbij heb je ook nog witte speed die egenlijk roze had moeten zijn, maar er in het proses iets mis is gegaan, waardoor ie dan toch wit is maar wel veel op roze leek kon er ook wel leuk op gan maar niet te lang,
daarbij heb je ook appeltjes speed en das dan misschien wel een manier van wassen maar weet wel dat ik dat altijd de beste vond om vloeibaar te maken,
en dat die ook altijd goed was bij het testen,
want als je vloeibaar doet weet je ook echt wel hoe of wat met welke speed het het beste kan doen!!!!!! daarbij heb ik ook en keer hele vaage speed gehad 1 waar ik ook van tegen de grond ging omdat ik flouwviel en je werd van die ook wel 300x slimmmer echt kon dingen zo mooi zeggen ineens en bv nooit een boek vooor theorie rijbewijs gelezen of iets en dee voor de lol de 50 vragen alles goed,
zat nergens een fout terwijl ik echt niet eerst door het boek had gebladerd of zo.....maar bij die was weer als je te wijnig sliep ging je beetje erg trippen was dan zag je je vuurbolletje ineens fel paars van je peuk of kreeg je haar op je hand.....was niet maar ja dat ging je er wel van zien
en verder heb ik ook eens een pep gehad 45 euro voor 3 gram van 1 dikke lijn ging je 48 uur snoei en snoei hard.......op een gegeven moment was ik midden in de nacht een outo achteruit aan het wijzen in het bos met die pep op en ineens rent er een kindje naar me toe jaartje of 2 a 3 fel blauwen ogen blond haar bache broekje aan en licht met donkerblauw jasje......echt zag het zo goed en ineens ging het kikenboe achter een boom spelen, snapte er echt niks van,
dacht he
kippenvel stond overal en elk haartje ging overeind staan,
ja heb achteraf veel kunnnen verklaren uit lichtpuntjes en zo maar dat kindje was echt geen verklaaring voor of oplossing voor! heb het daarna wel ergens beeter laten testen en zateen nog niet bekent halucuneerend middel in dat nog niet bekent was in nederland,
en omdat je er ook echt 2 dagen op een lijntje kon feeste en doen en para heeel para werd je als het uit werkte en daarbij eerste keer hebben we met 3 man staaan spuugen van dat spul....terwijl dat mij zeker nooit gebeurd echt raar en rook ook echt vreemd....denk zelf dat er angels dust of yabba of zo inzat want trippen ging zeker goed er op......en dat zonder dat je het verwachten......! das ff schikken geweest......dat zeker....! en ja zo heb je nog veel meer sorten en werkingen eene merk je bijna niet en klapt later in een keer in......
weet je te veel maar weet wel dat ik in ieder allemaal weet........dus ben er van op de hoogte en weet echt wel waar ik het over heb......al snappen sommige mensen dat blijkbaar niet......kon op een gegeven moment gewoon door naar hetzakje te kijken zeggen welke goed waren en dan na kijken met een tester eerst ff door elkaar gegooit daarna uit 3 zakjes kiezen en zegen welke volgorden niet goed en goed en erg goed en dan teste en er precies het zelfde uit komt....als ik zij.... dus ja weet waar ik over praat en das naief van de mensen die mij naief vonden......want das dus onterecht en triest......!
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klaara zei:
volgens mij heeft het wel blijvende hersenschade toegebracht of je hebt een stukje basisschool gemist. (ik refereer naar spelling).
Klik om te vergroten...
ALS IK ERGENS NIT TEGEN KAN IS HET WEER ZO IEMAND DIE DAN ZO DOM LOOPT TE DOEN OVER MIJN TYPFOUTEN........!!!!!
dit is echt te dom voor woorden,
stukje bazisschool gemist of blijvende hersenschaden,
vroeg ik om dit sort bullshit nee vraag is siriuus voor mij dus antwoord dan niet of zo als je niks nuttigs te zeggen hebt...... ik refereer naar spelling, echt knap omdat jij dus eeN moeilijk woord kent nou die ken ik ook wel hoor.....hahaha heb je mij niet mee.....maar vond het zo kinderachtig dat t en maar een woord was wat je dan kan en dat het geen ruk met de vraag te maken had.....! dus ook tegen jou zeg ik.....ga niet wijs lopen praten als je daar niet toe bekwaam bent!!!! meen het hoor want zo schiet IK ER ook echt niet VEEL MEE op......dus refereer bekwaam prisipen en zeg iets waar ik wat aan heb.....want lullig doen kan idereen maar ja daar kom ik niet verder mee.....en das nou wel de bedoeling van dit forum zeg maar.......dus of zinnnig of gewoon je bek houden dan maar......!
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je mag tegen een neger toch ook zeggen dat die zwart is of tegen een blanke dat ie wit is.
Je mag dan ook tegen iemand die absurd veel spelfouten maakt zeggen dat diegene beter de basisschool had kunnen afmaken.
Je hebt het niveau van een kind van 9 qua grammatica.
Dat jij je zo aangevallen voelt zegt al genoeg.
Als je wat beter je best had gedaan op school had je niet van die opmerkingen naar je toegeslingerd gekregen.
Het is nooit te laat om te leren.
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#10
psychopsychedelic zei:
rustig maar mensen, ruzies kun je beter op een pleintje doen, forum-ruzie's zijn een beetje laf he,..

Marla Singer schreef:
Een speedpsychose is iets tijdelijks, als je het gebruik staakt, verdwijnt de psychose vanzelf.

nog veel vaker voorkomend is dat de psychose juist komt als er met t gebruik word gestaakt,.. als je heeel erg afhankelijk bent geweest en je stopt in een keer dan flipt je brain de hersenpan uit!

verder denk ik eigenlijk niet dat je klachten veel met je gebruik te maken hebben, mischien heb je t alleen wat eerder gekregen en licht t gewoon aan de leeftijd,..

dus onthoud goed!!
na sneeuw komt uv straling

HEY TEN EERSTE HEB JE GELIJK RUZIE MAKEN OP EEN FORUM SLAAT NERGENS OP,
VIND HET VERDER OOK NIET ERG OM HET OP EEN PLEINTJE UIT TE VECHTEN.....!
KAN IK OOK EENS MEN GEVOEL KWIJT.....!

MAAR GOED BEDANKT VOOR JE BERICHTJE EN VRAAG ME AF DAN??? BEN ECHT HEEL AFHANKELIJK GEWEEST VAN DE SPEED DAS ECHT HEEL SLECHT MAAR KAN HET WEL EERLIJK TOEGEVEN.....BEN VAN DE EEN OP DE ANDERE DAG GESTOPT IN EEN KEER GING IN HET BEGIN WEL GAD DAT AL EENS EERDER GEDAAN MAAR TOEN GING HET MIS TRIPPTE HEM TOEN ECHT OP ALLES....TOT IK GEWOON DOODSBENOUWD EN ZO VRESELIJK PARA IN DE BADKAMER STOND EN ME NIT MEER DURFDE TE BEWEGEN.....ZO ERG WAS EEN VAN DE KEREN DAT IK ACUUT STOPTE MET ALLES, HEB DIE KEER OOK NIET VOL GEHOUDEN DRAAIDE ECHT BIJNA DOOR.....EN VERDER DEE IK DAT WEL VAKER SLIEP MAANDEN LANG 2 UUR PER WEEK EN ETEN EN DRINKEN DEE IK DAN WEL MAAR TOCH BRAK ME AF WAS OOK DUIDELIJK TE MERKEN, EHHH FREAKEN OP EEN TAFEL VERVEN BEN DAAR 3 DAGEN 24 UUR PER DAG MEE BEEZIG GEWEEST DUS ECHT FREAKEN OP STOMME DINGEN.....TOT IK ER ACHTER KWAM DAT IK ECHT GESTOORD WERD EN INEENS BEN GESTOPT NIKS OF NIEMAND HIELD ME TEGEN EN INEENS DACHT IK ALS IK NU NIKS DOE BEN IK OF STRAKS BINNEN EEN PAAR MAANDEN DOOD OF ZIT IK IN EEN TBS KLINIEK DOOR TE TRIPPEN OP HET TOEN EN HETNU WAT ALTIJD HET TOEN ZOU BLIJVEN VOOR MIJ.....DUS IK GESTOPT.....IN EEN KEER
EN VIEL MEE HEB HEEL VEEL GESLAPEN 2 WEKEN LANG OF ZO EN BEN TOEN WEER STUKJE BIJ BEETJE ALLES OPNIEUW GAAN DOEN,
NACHTMERRY'S BIJ HET LEVEN DAT ZEKER....MAAR WILDE HET ECHT UIT DE GROND VAN MEN HART....HEB ME DE WEG DOOR GESLEEPT EN GEZEULD.....GEK GENOEG GING HET EIGENLIJK VERBLUFFEND GOED.....TOT TOT HET UIT GING MET MEN EX EN IK ALLEEN BEN STRESS DENK IK MAAR NIKS WERKT ALLLES IS ERG ZWART WIT HEB NERGENS ZIN IN EN ZO EN DE VERHAALEN HIER VOOR WAT IK VERTELDE DAT ALLEMAAL MAAKT ME BANG EN EENZAAM WANT WEET NIET HOE LANG IK HET ZO VOL BLIJF HOUDEN DAARBIJ BEN IK NU 2 A 2 EN EEN HALF JAAR GESTOPT,
EN VRAG ME ECHT AF KAN OOK NA ZOLANG NOG.....? DAARBIJ BEN PAS 24 JAARTJES EN DUS HOE BEDOEL JE DAT MET LEEFTIJD.....? MAAR OKE BEDANKT IN IEDERGEVAL VOOR JE BERICHT....!
Klik om te vergroten...
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flaffie zei:
Je mag tegen een neger toch ook zeggen dat die zwart is of tegen een blanke dat ie wit is.
Je mag dan ook tegen iemand die absurd veel spelfouten maakt zeggen dat diegene beter de basisschool had kunnen afmaken.
Je hebt het niveau van een kind van 9 qua grammatica.
Dat jij je zo aangevallen voelt zegt al genoeg.
Als je wat beter je best had gedaan op school had je niet van die opmerkingen naar je toegeslingerd gekregen.
Het is nooit te laat om te leren.
Klik om te vergroten...

weet niet hoor maar waar de hell bemoei jij je mee....echt snap dat er spelfouten in zitten omdat ik sneller typ dan denk op sommige momenten,
en daarbij als ik wil kan ik vlekkeloos typen zonder een spelfout,
als ik beetje oplet, en me er voor boei.....! en dat doet het niet dus ja.....!
dus wat denk je zelf kind van 9 jij misschien? heb school gewoon afgemaakt ben er alleen het laatste jaar afgetrapt......maar niet vanwegen spelfouten hoor
das niet echt een probleem!
maar typ nou eenmaal beetje te snel soms als ik na lees kan ik ze er ook zo uit halen.....dus misschien ben je zelf tussen het iets en niets blijven hangen of zo dat dat voor jou ineens iets is......? maar ja das ook het probleem van sommige mensen.....kicken er op om andere naar beneden te halen.....! das pas doelloos......! dus kom niet aan met spelfouten en taal gebrek.....bij mij.....! ga niet praten over dingen die je niet snapt....en ga niet doen of je slim bent als dat niet zo is.....!
das wel duidelijk toch.......! of kun je het niet lezen.....? misschien te moeilijk voor je krijg je er van als je je opsteld als een kind van nog geen 2 jaar denk......!
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#12
rustig maar mensen, ruzies kun je beter op een pleintje doen, forum-ruzie's zijn een beetje laf he,..

Marla Singer schreef:
Een speedpsychose is iets tijdelijks, als je het gebruik staakt, verdwijnt de psychose vanzelf.

nog veel vaker voorkomend is dat de psychose juist komt als er met t gebruik word gestaakt,.. als je heeel erg afhankelijk bent geweest en je stopt in een keer dan flipt je brain de hersenpan uit!

verder denk ik eigenlijk niet dat je klachten veel met je gebruik te maken hebben, mischien heb je t alleen wat eerder gekregen en licht t gewoon aan de leeftijd,..

dus onthoud goed!!
na sneeuw komt uv straling

:wave:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#13
elke leeftijd heeft zo zn eigenschappen, mischien dat je die jaren terug wel iets hebt getriggerd wat op langere termijnen pas aanslaat, maar ik persoonlijk denk dat t niet egt heel lang duurt
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#14
je hoeft niet zo hard te praten hoor.
:grin:
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flaffie zei:
je hoeft niet zo hard te praten hoor.
:grin:
Klik om te vergroten...

oooo oke sorry was vergeten caps lock uit te zetten.......vandaar.....! :confused:
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flaffie zei:
hoef je je excuses niet voor aan te bieden hoor. :grin:
Klik om te vergroten...

nee oke das ook weer zo.....haha ja slaat nergens op nee maar zou nu bijna sorry gaan zeggen over het fijt dat ik sorry zij.....dus laat ik dat maar niet doen dan....!
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#17
Je hebt het over wijs praten maar volgens mij ben jij de enige die hier "wijs" aan het doen is, rare verzinsels over verschillende soorten speed zegt al genoeg denk ik, je gelooft gewoon wat 1 of andere dealer je wijst maakt:) Er is wel verschil (dex,meth) maarja wat jij allemaal praat :wave:

En dat capslock verhaal heb ik maar overgeslagen slecht voor mn ogen :kots:
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#18
wil even kwijt ben dat doelloze gezeik van mensen die niet normaal kunen doen echt zat.....heb gewoon een vraag en wil daar gewoon een antwoord op en niet dat gelul over mensen die alles beeter weten want daar heb ik nog geen oplossing mee zeg maar....dus graag niet van dat doelloze ruzie zoeken.....! daar ben ik niet voor hier dan doe ik dat wel gewoon buiten ....hoefd van mij niet zo over internet, zegmaar....das ook zomaar doelloos dus......!
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarom ga jij me pmen? hoef verder geen discussie met jou aangezien je totaal niet leest wat ik zeg e ngewoon in het rond blaat. denk dat die psychose nog lekker bezig is ja :smoke:

Je komt bij mij in de pm huilen dat er wel verschil is, lees mijn post nog een keer door: ik zeg juist dat er WEL verschil is en noem daarom ook dextro en meth maarja blijkbaar lees jij alleen wat je wilt lezen en de rest laat je wel achterwege met gehuil datje een vraag aan het stellen bent.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#20
lol.
Je zit hier op een FORUM.
Deal with it.
Je maakt er zelf meer een punt van vind ik.
Wat boeit jou die mensen nou... je kent ze toch niet.
Meningen zullen altijd verschillen, vooral op dit forum.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."