Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRode pep?

Rode pep?

54 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oehhhh Gevat. :wink:
Maar neen in bedoelde eigenlijk mijn huiskamer in het kloosterzicht.
Ook al brand ik nu dan kaarsen.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hehe, zover kwam ik ook nog wel. =p
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
lysergine25 zei:
superpep !!!
Klik om te vergroten...

:grin: :grin:

kom niet meer bij!!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
GrayMatter zei:
bleh wat een onwetenheid weer alemaal zeg, ik dacht dat sommige van jullie wel beter wisten. Als er een roze/rode kleur in je speed zit is het over het algemeen ijzeroxide (roest) wat er in het productieproces in terecht is gekomen, kan weinig kwaad en geeft dus echt geen extra effect. Heeft je pep een groene kleur dan heeft dat er meestal mee te maken dat er koperoxide in terrecht is gekomen bij het maken... geoxideerde kopere leidingen bijvoorbeeld. En zo zijn er nog wel meer factoren die bij het produceren een afwijkende kleur veroorzaken, het heeft opzich helemaal geen reet met de kwaliteit/ sterkte te maken, stuur dat maar meteen naar het land der drugsfabels....
Klik om te vergroten...

Om hier even op terug te komen: Dat klopt volgens mij niet. Het kan wel kloppen dat speed roze/rood verkleurt door ijzeroxide (wat volgens mij ook overeen komt met wat ik hieronder schrijf), maar er zijn andere oorzaken die geloof ik gangbaarder zijn.

In een van de laatste stadia van het productieproces is de speed nog zeer basisch. Die wordt dan verzuurt met zwavelzuur tot een neutrale pH (7). Als er teveel zwavelzuur gebruikt wordt verkleurt de speed roze/rood.

Dat vind ik raar. Ik zou dus eerlijk gezegd verwachten (Iemand merkte al op dat speed in een van de laatste stadia knalrood is) dat de speed niet genoeg verzuurt is om de pH neutraal te maken en dus nog te basisch is. Dat het omgekeerd is dus, ook omdat pasta vaker resten zwavelzuur bevat. Maar ja, tenzij er een producent komt antwoorden zullen we het inderdaad nooit weten. :P

Dat van die efedrinetabletten wat ik opperde geldt voor methamfetamine, dat kan daar wel van gemaakt worden en dat wordt er volgens mij inderdaad uitgewassen met aceton. Aceton is ook nodig voor de productie van pep geloof ik, worden in elk geval vaak vaten van aangetroffen als er een lab opgerold wordt. :(
W
WeLoveItLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marla Singer zei:
Ik heb ooit eens knaloranje pep gehad, was speciaal voor Koninginnedag zo gemaakt... :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Mijn contactpersoon kwam vandaag ook op dat idee :tearsofjoy:
Achja voor het idee
N
Nicky-grunnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ken wel roze/rood achtige pep noemen ze hier appeltjes speed ...moet beter zijn dan gewoone zelf nog nooit gehad :)
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nicky-grunn zei:
Ken wel roze/rood achtige pep noemen ze hier appeltjes speed ...moet beter zijn dan gewoone zelf nog nooit gehad :)
Klik om te vergroten...

Appeltjespep zoals ik die ken is nog altijd groep. O_o
N
Nicky-grunnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kan ook heb zelf nog nooit gehad gezien alleen kerel in de buurt had er over duzz weet er zelf niks van :P
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb ooit eens knaloranje pep gehad, was speciaal voor Koninginnedag zo gemaakt... :mrgreen:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb eens gelezen dat je rode pep kan hebben omdat hij gemaakt is van (psuedo?) efedrinetabletten en ze de rode kleur er niet uitgewassen hebben. :openmouth: Of dat waar is..
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deze discussie is hier al heel vaak gevoerd. De enige optie is testen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
W.F.L. zei:
Ik heb eens gelezen dat je rode pep kan hebben omdat hij gemaakt is van (psuedo?) efedrinetabletten en ze de rode kleur er niet uitgewassen hebben. :openmouth: Of dat waar is..
Klik om te vergroten...


kijk! nu komen we ergens! Dat zou het wel verklaren...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat dacht ik mij inderdaad te kunnen herinneren, maar kon er geen topic meer over terug vinden?

Nuja, ik heb min of meer al een antwoord waar ik wat aan heb :wink:

Het zou toch kunnen dat iemand anders dit regelmatig heeft meegemaakt het wel eens heeft laten testen, en dat hij/zij kon vertellen dat het ''waarschijnlijk'' om (pseudo-ephedrine tabletten denk ik) gaat bijvoorbeeld.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#14
roze pep bestaat,
maar soms als je geen sealtje hebt en je pakt een stukje papier met daarop bv een blauwe afbeelding, je stopt je snelle in het sealtje en als je hem dan na een tijdje trug opendoet heeft je witte speed nu een blauwe kleur.
aan de ene kant wel vet maar natuurlijk een stukje slechter (wat papier,inkt) dan gewoon witte speed
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
'k Ga gewoon zo'n kleurstof kopen (zwart) en dat door de pep doen,
zou er wel evil uit moeten gaan zien :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
LSDmathXtc zei:
roze pep bestaat,
maar soms als je geen sealtje hebt en je pakt een stukje papier met daarop bv een blauwe afbeelding, je stopt je snelle in het sealtje en als je hem dan na een tijdje trug opendoet heeft je witte speed nu een blauwe kleur.
aan de ene kant wel vet maar natuurlijk een stukje slechter (wat papier,inkt) dan gewoon witte speed
Klik om te vergroten...
Ik snap dat je neit staat te springen om die inkt maar het feit dat die speed inderdaad bepaalde dingen los maakt (heb ik ook meegemaakt) laat volgens mij al zien dat je jezelf meer zorgen moet maken om de speed zelf dan dat beetje inkt :P.
S
ShizzahLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rode pep? kan dit niet komen dat er een teveel aan zwavelzuur is gebruikt in het maken van de pep?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#18
roze pep ...

je neemt 1 kg drijfnatte pep
je neemt 1 kg manitol
je neemt 1 verfmenger kleur rood
je neemt een schroefboor machine.

hee .... was dat nou ?
de verfmenger haar kleur lost op in de witte pep ...

ok dan heb ik nu roze pep !!!

superpep !!!
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lysergine +1

Kleurtjes kun je makkelijk toevoegen.
Op korte termijn voegt het een soort merk toe aan de speed. Zoals de appeltjes speed, de meesten zullen nog wel weten hoe lekker die was. Maar als dat lang genoeg blijft rondgaan dan zullen er ook mensen zijn die denken "hé, als ik mijn kutpep nu eens groen maak..."
Dus uiteindelijk zegt het ook niet veel.

En als je het toch wilt weten: Ik heb laatst nog heerlijke roze pep uit Duitsland gehad.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Shizzah zei:
Rode pep? kan dit niet komen dat er een teveel aan zwavelzuur is gebruikt in het maken van de pep?
Klik om te vergroten...

volgens mij is het inderdaad als je pep een licht roze tint heeft, dat er dan bij het proces: van amfetamine amfetamine-sulfaat maken iets te veel zwavelzuur is gebruikt,.. elke laborant maakt het op zn eigen maniet vandaar de vele verschillen maar ik heb ook een X roze Pep gehad nou daar moest je 1 volle gram van snuiven wil je daar normaal op gaan, veels te veel caffeine rusteloos en na een joint gewoon kunnen slapen, dat was gewoon troep meestal is de goede pep witte pasta met soms een gele tint (zie je alleen als je een grotere hoeveelheid hebt) (zoals 10 gram) meestal gewoon super nat maar wel snel droog

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."