Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNeus verstopt x(

Neus verstopt x(

42 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
L
LaZeRLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Mijn neus is nogal verstopt kan hierdoor snuiven .., en krijg het er moeilijk uit door te snuiten..
Nog manieren voor een 100% zuivere neus?
^^ grtz
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bommetje nemen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zeg het maar weer eens een keer: Otrivin!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Immo zei:
Bommetje nemen.
Klik om te vergroten...
Dit, en als snuiven je zoveel meerwaarde geeft: met zout spoelen en ontstekingsremmersspray vragen aan je huisarts.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weekje overslaan. Verkoudheid weg. Nog een keer proberen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toen ik nog niet snoof had ik het al, ik bom dan ook meestal. En otrivin tast het neusslijmvlies als een motherfucker aan, er staat niet voor niets op max 2 weken en dan een half jaar niet geloof ik.

En de afhankelijkheid zit hem in door de neus willen ademen maar niet kunnen.
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een bommetje nemen inderdaad, dan geef je je neus wat rust....
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Marla Singer zei:
Ik heb die flesjes midden in de nacht wel met een zaagje open gezaagd, om het laatste restje er nog uit te kunnen krijgen... Erg he? Hoe junkachtig! :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Haha herkenbaar. :grin:
Echt geestelijk verslavend is het niet aangezien het niet op de hersenen werkt. Maar indirect dan weer wel aangezien niet door je neus ademen weer een kut gevoel geeft en snel weer bijpakken. Waarom niet, ik heb geen pijn en het is binnen 2 min weer weg.

Bij mij was 9 maanden zonder otrivin gebruik nog steeds beide neusgaten halfdicht, nu heb ik mijn neustussenschotje recht laten zetten ter compensatie. Volgens de KNO-arts kan het nog jaren duren voordat het weer als ouds is. Achja, wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Petrovic zei:
Echt geestelijk verslavend is het niet aangezien het niet op de hersenen werkt.
Klik om te vergroten...

Dat zegt niets hoor, iedere keer als jij dat neemt beloon je jezelf (zeker als je neusgaten dicht zitten) en dat is zo'n beetje het principe van geestelijke verslaving, er komt dan dopamine vrij in je hersenen, of die Otrivin dan zelf psychoactief is of niet maakt weinig uit. In principe zijn alle handelingen die jij leuk vindt om te doen geestelijk verslavend. Bij drugs gaat het allemaal veel sneller omdat je ook nog eens het effect hebt natuurlijk, wat zorgt voor een grotere beloningsprikkel. Bij speed al helemaal omdat die stof zelf ook nog eens dopamine vrijmaakt.

Maar die beloningsprikkel is er wel, zeker als je er dan in geslaagd bent om rhinitis te krijgen dus op de moment dat je je flesje pakt, sproeit en de "relief" krijgt komt er dopamine vrij in je hersenen. Wel geestelijk verslavend dus, net als sex.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
Petrovic zei:
Echt geestelijk verslavend is het niet aangezien het niet op de hersenen werkt.
Klik om te vergroten...

Dat zegt niets hoor, iedere keer als jij dat neemt beloon je jezelf (zeker als je neusgaten dicht zitten) en dat is zo'n beetje het principe van geestelijke verslaving, er komt dan dopamine vrij in je hersenen, of die Otrivin dan zelf psychoactief is of niet maakt weinig uit. In principe zijn alle handelingen die jij leuk vindt om te doen geestelijk verslavend. Bij drugs gaat het allemaal veel sneller omdat je ook nog eens het effect hebt natuurlijk, wat zorgt voor een grotere beloningsprikkel. Bij speed al helemaal omdat die stof zelf ook nog eens dopamine vrijmaakt.

Maar die beloningsprikkel is er wel, zeker als je er dan in geslaagd bent om rhinitis te krijgen dus op de moment dat je je flesje pakt, sproeit en de "relief" krijgt komt er dopamine vrij in je hersenen. Wel geestelijk verslavend dus, net als sex.
Klik om te vergroten...

Dat is wel waar, anders zou je natuurlijk ook niet game- of gokverslaafd kunnen raken.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn neus zit ook verstopt. :( Ik keek net in de spiegel en toen ben ik gelukkig achter de oorzaak gekomen: er zitten hele grote brokken pep in. Ik snuif zoveel dat mijn slijmvliezen het niet meer kunnen opnemen en dat de restanten amfetamine die achterblijven aan elkaar klonteren en luchtdichte blokkages vormen. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Water snuiven natuurlijk. Geen dank :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
@ W.F.L.
Echt geestelijk verslavend is het niet aangezien het niet op de hersenen werkt. Maar indirect dan weer wel
Klik om te vergroten...
Je begreep me verkeerd maar je hebt zeker gelijk. Wat ik al zei; wanneer mijn neusgaten open gaan is echt een beloning.

@ Rabbithole
Om korstjes etc weg te halen moet ik van mijn KNO-arts een beker met lauw water mengen met een thee lepeltje zout. Dit goed roeren en met een spuitje inhaleren zodat het in de holtes komt en half in je mond en dan weer door je neus uit ademen. Dan komt al die zooi er makkelijk uit. :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dank voor de tip! :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Liesette zei:
in gevallen van extreme stress springt mijn neus ook volledig open ....

kennelijk zegt de natuur dat ik dan moet kunnen ruiken of er iets of iemand is of aankomt echt geen idee, maar het is gewoon zo.
Klik om te vergroten...

Ja, komt door de adrenaline die vrijgemaakt wordt in geval van extreme stress. Adrenaline is vaatvernauwend en de bloedvaten (haarvaten) in je neus vernauwen (neusslijmvlies) zodat er minder vocht doorheen kan en minder slijm aangemaakt wordt en daardoor kun je weer vrij ademen. Alleen is die mindere doorbloeding in je neus ook wel destructief natuurlijk. Het spul dat in Otrivine zit (xylometazoline) is een soort van nagemaakte adrenaline en bindt ook op dezelfde receptoren in je hersenen, vandaar dat je neus bij extreme stress ook opklaart zoals wanneer je Otrivine genomen hebt.

Niet alle neussprays bevatten echt zo'n stof, je hebt er die ook gewoon zout water bevatten wat het vocht opneemt maar die werken minder effectief.

Marla Singer zei:
Ik vraag me dus af of dat niet iets geestelijks is. Ik ben in het verleden dus ook wel eens "neusspray verslaafd" geweest (meerdere malen zelfs) en dacht dat ik niet meer zonder kon. Ik was in eerste instantie dus ook bang dat ik na mijn zwangerschap weer zou moeten "afkicken"
Klik om te vergroten...

Het is uiteraard geestelijk. Ik ken ook geen enkele stimulant die ontwenningsverschijnselen kan veroorzaken, daarbij is de dosering van die stof zodanig klein en zijn en heeft het volgens mij een marginaal psychoactief effect.

knolselderij zei:
ik wou je bijna gaan uitlachen hebk zelf n verstopte neus en wilk pep gaan ratsen morgen
Klik om te vergroten...

Gewoon pep in je neus doen en daarna snuiven? :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja en voorkeur in het algemeen natuurlijk. Voor eten bijvoorbeeld.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#17
de neusspray aka de pepspray

:hearteyes:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik krijg van pep snuiven meestal nou niet echt een verstopte neus...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
SperSIZEboon zei:
ik krijg van pep snuiven meestal nou niet echt een verstopte neus...
Klik om te vergroten...
Dit.

Maar ervan uitgaande dat de neus al verstopt zat vóórdat de deeps ooit 1 zet heeft kunnen doen; wachten.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#20
ff flink stomen met dampo ofzo wil ook nog wel helpen om je neus leeg te krijgen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."