Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNeus verstopt x(

Neus verstopt x(

42 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neus sprayen
Neus snuiten
Weer neus sprayen
Neus schoonmaken
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Marla Singer zei:
Ik zeg het maar weer eens een keer: Otrivin!
Klik om te vergroten...
Heerlijk, maar je moet het zeker niet meer dan 2 weken gebruiken anders heb je een grote kans om chronisch verkouden te worden.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Petrovic zei:
Marla Singer zei:
Ik zeg het maar weer eens een keer: Otrivin!
Klik om te vergroten...
Heerlijk, maar je moet het zeker niet meer dan 2 weken gebruiken anders heb je een grote kans om chronisch verkouden te worden.
Klik om te vergroten...
Net als mijn vader .
A neusspray addict.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Winehouse zei:
Petrovic zei:
Marla Singer zei:
Ik zeg het maar weer eens een keer: Otrivin!
Klik om te vergroten...
Heerlijk, maar je moet het zeker niet meer dan 2 weken gebruiken anders heb je een grote kans om chronisch verkouden te worden.
Klik om te vergroten...
Net als mijn vader .
A neusspray addict.
Klik om te vergroten...
Ik heb het gelukkig niet meer nodig, heb het dan al maanden niet meer gebruikt en nog steeds nog steeds blijft mijn neus teveel slijm produceren. Mijn zwaartste craving die ik heb meegemaakt is die van Otrivin.
a
arnoud20Lid
01-01-2024, 00:00
#5
nee maar, wat een misverstand. otrivin (xylomethazoline)op zich bevat geen verslavende stoffen. chronische verkoudheid is geen wetenschappelijk onderbouwde bij- of hoofdwerking. de werkelijke afhankelijkheid van het product zit niet in de werkzame stof maar in de handeling; de beweging van het naar de mond (neus) brengen. (roken, eten, drinken, inhaleren enz.)
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Denk dat de neusbeschadigingen en/of overtollige slijmproductie/verkoudheden, niet een gevolg zijn van de Otrivin, maar eerder van de andere zooi die we der zo nu en dan doorheen halen :tearsofjoy: :rolleyes:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Conclusie: Otrivin is niet verslavend!
Klik om te vergroten...
Niet te snel zeggen, in jou geval. Bij mij heeft het dus wel een chronische neusverkoudheid getriggerd.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
it'sme zei:
Denk dat de neusbeschadigingen en/of overtollige slijmproductie/verkoudheden, niet een gevolg zijn van de Otrivin, maar eerder van de andere zooi die we der zo nu en dan doorheen halen :tearsofjoy: :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Niet waar, ik had hier al last van lang voordat ik begon met drugs/snuiven. Otrivin zorgt wel degelijk voor een chronische verkoudheid. Als je er eenmaal non-stop aan zit blijft je neus verstopt zitten als je niet sprayt, ergo een neussprayverslaving.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exact ja. :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was tijdens mijn recente zwangerschap nonstop verkouden - is een typische zwangerschapskwaal - en heb dus bijna 9 mnd lang dagelijks Otrivin gebruikt. Zodra ik bevallen was, was ook mijn verstopte neus als sneeuw voor de zon verdwenen. Van de een op de andere dag dus weer gestopt met die neusspray en geen ontwenningsverschijnselen gehad.

Conclusie: Otrivin is niet verslavend!
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Net nog is een bommetje gedropt vanwege het beu zijn om telkens weer een kwartier te spenderen aan het vrij maken van me neus door middel van neuspray en me neus goed vrij te snuiten. En ja , wou gewoon nog is het effect van een bommetje voelen :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Petrovic zei:
Conclusie: Otrivin is niet verslavend!
Klik om te vergroten...
Niet te snel zeggen, in jou geval. Bij mij heeft het dus wel een chronische neusverkoudheid getriggerd.
Klik om te vergroten...

Ik vraag me dus af of dat niet iets geestelijks is. Ik ben in het verleden dus ook wel eens "neusspray verslaafd" geweest (meerdere malen zelfs) en dacht dat ik niet meer zonder kon. Ik was in eerste instantie dus ook bang dat ik na mijn zwangerschap weer zou moeten "afkicken" , maar toen mijn kindje geboren werd, was ik zo daardoor in beslag genomen, dat ik helemaal niet meer aan die neusspray dacht en pas na een week er achter kwam, dat ik het zonder problemen helemaal niet meer nodig had...
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#13
in gevallen van extreme stress springt mijn neus ook volledig open ....

kennelijk zegt de natuur dat ik dan moet kunnen ruiken of er iets of iemand is of aankomt echt geen idee, maar het is gewoon zo.

Otrivin is zwaar verslavend .... the best drug ever made.

:hearteyes:

ik heb er minimaal 3 op voorraad ALTIJD
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Liesette zei:
in gevallen van extreme stress springt mijn neus ook volledig open ....

kennelijk zegt de natuur dat ik dan moet kunnen ruiken of er iets of iemand is of aankomt echt geen idee, maar het is gewoon zo.

Otrivin is zwaar verslavend .... the best drug ever made.

:hearteyes:

ik heb er minimaal 3 op voorraad ALTIJD
Klik om te vergroten...
Haha zo herkenbaar, als mijn ortivin op was en de winkels waren dicht dan baalde ik wel flink. Hij zat altijd in mijn rechterbroekzak en als het flesje leeg was en er was geen nieuwe dan deed ik er een klein beetje water bij zodat ik nog wat otrivin binnen kreeg. :grin:

En met stress is het ook wel logisch. Door de adrenaline vernauwen je bloedvaten en otrivin vernauwd je bloedvaten in je neus. Lijkt me wel een logische verklaring.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#15
En nadat je water hebt gesnoven zo één neusgat dichthouden en heel hard uitademen door het andere zodat je alles uitsnut, dan herhalen met het andere neusgat.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb die flesjes midden in de nacht wel met een zaagje open gezaagd, om het laatste restje er nog uit te kunnen krijgen... Erg he? Hoe junkachtig! :rolleyes:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Marla Singer zei:
Ik heb die flesjes midden in de nacht wel met een zaagje open gezaagd, om het laatste restje er nog uit te kunnen krijgen... Erg he? Hoe junkachtig! :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Haha herkenbaar. :grin:
Echt geestelijk verslavend is het niet aangezien het niet op de hersenen werkt. Maar indirect dan weer wel aangezien niet door je neus ademen weer een kut gevoel geeft en snel weer bijpakken. Waarom niet, ik heb geen pijn en het is binnen 2 min weer weg.

Bij mij was 9 maanden zonder otrivin gebruik nog steeds beide neusgaten halfdicht, nu heb ik mijn neustussenschotje recht laten zetten ter compensatie. Volgens de KNO-arts kan het nog jaren duren voordat het weer als ouds is. Achja, wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Petrovic zei:
Echt geestelijk verslavend is het niet aangezien het niet op de hersenen werkt.
Klik om te vergroten...

Dat zegt niets hoor, iedere keer als jij dat neemt beloon je jezelf (zeker als je neusgaten dicht zitten) en dat is zo'n beetje het principe van geestelijke verslaving, er komt dan dopamine vrij in je hersenen, of die Otrivin dan zelf psychoactief is of niet maakt weinig uit. In principe zijn alle handelingen die jij leuk vindt om te doen geestelijk verslavend. Bij drugs gaat het allemaal veel sneller omdat je ook nog eens het effect hebt natuurlijk, wat zorgt voor een grotere beloningsprikkel. Bij speed al helemaal omdat die stof zelf ook nog eens dopamine vrijmaakt.

Maar die beloningsprikkel is er wel, zeker als je er dan in geslaagd bent om rhinitis te krijgen dus op de moment dat je je flesje pakt, sproeit en de "relief" krijgt komt er dopamine vrij in je hersenen. Wel geestelijk verslavend dus, net als sex.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#19
W.F.L. zei:
Petrovic zei:
Echt geestelijk verslavend is het niet aangezien het niet op de hersenen werkt.
Klik om te vergroten...

Dat zegt niets hoor, iedere keer als jij dat neemt beloon je jezelf (zeker als je neusgaten dicht zitten) en dat is zo'n beetje het principe van geestelijke verslaving, er komt dan dopamine vrij in je hersenen, of die Otrivin dan zelf psychoactief is of niet maakt weinig uit. In principe zijn alle handelingen die jij leuk vindt om te doen geestelijk verslavend. Bij drugs gaat het allemaal veel sneller omdat je ook nog eens het effect hebt natuurlijk, wat zorgt voor een grotere beloningsprikkel. Bij speed al helemaal omdat die stof zelf ook nog eens dopamine vrijmaakt.

Maar die beloningsprikkel is er wel, zeker als je er dan in geslaagd bent om rhinitis te krijgen dus op de moment dat je je flesje pakt, sproeit en de "relief" krijgt komt er dopamine vrij in je hersenen. Wel geestelijk verslavend dus, net als sex.
Klik om te vergroten...

Dat is wel waar, anders zou je natuurlijk ook niet game- of gokverslaafd kunnen raken.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn neus zit ook verstopt. :( Ik keek net in de spiegel en toen ben ik gelukkig achter de oorzaak gekomen: er zitten hele grote brokken pep in. Ik snuif zoveel dat mijn slijmvliezen het niet meer kunnen opnemen en dat de restanten amfetamine die achterblijven aan elkaar klonteren en luchtdichte blokkages vormen. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."