Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed en hallucinaties

speed en hallucinaties

142 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
e
esmeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Idd, is ook mijn ervaring. Hoe langer ik wakker blijf of hoe minder uurtjes ik in een langere tijd heb geslapen (bijv 3 a 4 uur per nacht een paar nachten achter elkaar), des te meer dingen ik ga horen (bijv "stemmen") en zien. (bijv schimmen) Eerste keer drie nachten achter elkaar wakker en toen een joint resulteerde voor mij in een kortdurende trip. Ik lag in mijn slaapkamer in het donker met alleen de tv aan. Door de "flikkeringen" van het licht van de tv zag ik allerlei dingen op de muren die er eigenlijk niet waren, allerlei vervormingen. Op een gegeven moment leek het net alsof er mensen in mijn slaapkamer waren. Iemand aan het voeteneind die lag te loeren, mensen die vanuit mijn ooghoek naar me toe kwamen lopen.... Het was ineens volop druk! Maar had al genoeg ervaringen van mijn vriend gehoord in dat opzicht en besefte me dat dat voor geen meter klopte. Ben niet in paniek geraakt maar heb die joint in de asbak neergelegd en mijn ogen dichtgedaan met het idee van "het is toch niet echt" en toen rustig gaan slapen.

Dit heb ik alleen de eerste keer drie nachten wakker gehad.
De keren daarna gingen we juist (ik en mijn vriend of vrienden erbij) voor het tripeffect daarna. Na zo'n tijd wakker een joint roken en trippen maar. Nooit meer zo heftig gehallucineerd als de eerste keer maar wel verlies van diepteinzicht en het leek net alsof de muren scheef stonden..... dat soort dingen. Heftig hoor....
Leek net alsof ik het raamkozijn kon beetpakken vanaf 3 meter afstand... :grin:

Maar zo lang wakker....... pffffff ik hou het tegenwoordig maar bij 1 nachtje door. Het "revalideren" duurt voor mij anders te lang en is te zwaar. :(
e
esmeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
.+. zei:
hmm je gaat ook hallucineren omdat je hersens een andere staat van bewustzijn nodig hebben he als je slaapt word er dmt vrijgelaten dus je hebt het op een of andere manier gewoon nodig en als je zo lang wakker blijft dan gaan je hersens vanzelf rare dingen doen ik weet niet wat er dan gebeurd maar er zullen vast vanallerlij stofjes in je hersens vrijgelaten worden :)
Klik om te vergroten...

Ik heb ook het idee dat je hersenen dan op een gegeven moment gewoon gaan "slapen" maar jij zelf nog wakker bent of probeert te zijn. Supervaag.
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb gelezen bij die 11 dagen dat hij geen last had van hallucinaties.
Hoe the fack kan dat :stoned:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nick de Neger zei:
^ Nee dankje, niet nog een keer! :beer:
Klik om te vergroten...

:grin:
p
pretenderLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik vind 1 van de dingen zwaar irritant en dat is ACHTERDOCHTIGHEID en het volgt je de hele dag na gebruik...

en uiteraard het niet-eten.... maar dat zijn dingen die moet je erbij nemen anders kan je t beter niet doen denk ik..

iedereen een zeer geslaagt weekendje!!

caoi :wave:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Achterdochtigheid? Heb ik geen last van. Ging vroeger wel eens met mensen om die lagen de hele nacht door de brievenbus te loeren. Lekker speed snuiven jôh moet je doen.

Als je last hebt van dat soort paranoia zou ik als ik jou was erg oppassen, waarschijnlijk is er een grote kans dat je gevoelig bent voor psychoses...

X
p
pretenderLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drientje zei:
Achterdochtigheid? Heb ik geen last van. Ging vroeger wel eens met mensen om die lagen de hele nacht door de brievenbus te loeren. Lekker speed snuiven jôh moet je doen.

Als je last hebt van dat soort paranoia zou ik als ik jou was erg oppassen, waarschijnlijk is er een grote kans dat je gevoelig bent voor psychoses...

X
Klik om te vergroten...
hoi drientje, nou de hele dag is een beetje overdreven maar ik geef eerlijk toe, heb wel die achterdochtigheid maar dan ook weer niet heel erg..
waar komt die achterdochtigheid eigenlijk vandaan? heeft dat te maken met een overbelasting van de hersenen?

caoi
p
pretenderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drientje zei:
Achterdochtigheid? Heb ik geen last van. Ging vroeger wel eens met mensen om die lagen de hele nacht door de brievenbus te loeren. Lekker speed snuiven jôh moet je doen.

Als je last hebt van dat soort paranoia zou ik als ik jou was erg oppassen, waarschijnlijk is er een grote kans dat je gevoelig bent voor psychoses...

X
Klik om te vergroten...
hoi drientje, nou de hele dag is een beetje overdreven maar ik geef eerlijk toe, heb wel die achterdochtigheid maar dan ook weer niet heel erg..
waar komt die achterdochtigheid eigenlijk vandaan? heeft dat te maken met een overbelasting van de hersenen?

caoi
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waar het vandaan komt weet ik niet maar ik heb wel een theorie.
Als je speed snuift vallen je remmingen weg, natuurlijke als aangeboren remmingen. Misschien ben jij van nature achterdochtig en heb je dat in de loop van je kindertijd weten te onderdrukken, maar als je speed snuift vallen de remmingen weg en wordt je achterdochtig.

Hey dit is een niet wetenschappelijk en zelf bedachte theorie, je kunt hier geen conclusies uit trekken...

Wat wel bewezen is is dat speed aanleg tot schizofrenie kan openbaren en je daarna psychoses kan ontwikkelen. Die uiten zich in waanbeelden,(complottheorieën), onlogische gedachtengangen en hallucinaties.

Achterdochtigheid zonder aanwijsbare reden zou een voorteken kunnen zijn van een waanbeeld wat zich aan het ontwikkelen is.

Take care!

X
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vanochtend rende er een beest door mn kamer! En dat van 1 bommetje en 1 nacht niet slapen.. ik word oud denk ik..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drientje zei:
O shit er rennen wel twee beesten bij mij door de kamer... Betekend dat ik nog ouder ben?
Klik om te vergroten...
Die horen daar waarschijnlijk, deze vloog onder mn bed en verdween
e
eXpiremental eXperienceLid
01-01-2024, 00:00
#12
yoyo als ik opsta krijg ik een duizeligheid gevoel en me hoofd wordt fuckin warm het zweet breekt me uit .. man wat wat.:confused: deze is para heb ik nog nooit gehad noooo . dat zijn me symptomen.. :openmouth: need a medic.!

:confused:
e
eXpiremental eXperienceLid
01-01-2024, 00:00
#13
en onthoud maar goed mensen... zodra je gaat hallucineren dan kun je een paar dingen doen... veel vocht drinken en gaan lopen muziek in je oor en laat je afleiden door de muziek in het gaval dat je daar geen zin in hebt kun je ook gaan slapen maar dat raad ik je niet aan.. ik zou proberen zo lang mogelijk wakker te blijve ..:openmouth: om te kijken of je uiteindelijk dezelfde symptomen krijgt als mij... want ik ken niemand die dat ook heb gehad en ik heb dat vandaag voor het eerst... en ik heb geen zin om een medice website op te zoeken ... of wikipedia .. en het zal me echt niet veel uitmaken als je een lulverhaaltje ophangt..:tongueout: want ik geloof het tog wel... :) of niet .. hangt van het verhaal af.. als iemand maar beter gaat antwoorden.. ..
:wave:
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#14
eXpiremental eXperience zei:
yoyo als ik opsta krijg ik een duizeligheid gevoel en me hoofd wordt fuckin warm het zweet breekt me uit .. man wat wat.:confused: deze is para heb ik nog nooit gehad noooo . dat zijn me symptomen.. :openmouth: need a medic.!

:confused:
Klik om te vergroten...

Zo uniek lijkt me dat niet.
Dat heb ik ook als ik moe was en te lang doorgegaan.
Het was niet meteen nadat ie uitgewerkt Maar de volgende dag etc.
Dan had ik het ook wel is.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Na een ruime acht weken rehab, dit weekend toch maar weer gezondigd. Vrijdagavond rond 22u begonnen, we deden ieder maar een halve gram voor het hele weekend, het is echter wel pep van 73% zuiver en wij zijn er nu dus nog steeeeeeeds wakker van( ongeveer 54 uur). Yep, dit is ten eerste dus echt heeeeeele goede pep en de tolerantie die we vlak voor onze stop hadden opgebouwd is ook goed hersteld, want de bekende rush was weer helemaal terug en ik blijf gewoon weer veeeeeel langer wakker dan twee maanden geleden het geval was. Ik had toen ook dezelfde 73% en leek er wel haast immum voor ofzo, ik werd er echt niet heel strak van, voelde alleen maar op de achtergrond een beetje wat. Kon er ook best goed op slapen en had ook zelfs eetlust tussen door. Wel een duidelijk teken nu dat mijn lichaam daar in iedergeval weer goed van hersteld en ontwend is! Dat ik zo goed tegen de sterkste pepvariant kon, baarde me namelijk toch wel wat zorgen. Maar mijn lichaam reageert er nu echt op zoals het hoort!

Ik heb nu al een aantal uren mijn welbekende derealisatie hallucinaties, ik weet dan gewoon telkens even echt niet meer waar ik me bevind, mijn huis voelt niet meer als mijn huis, maar soms als een soort onbekende plek waar ik nog nooit ben geweest. Toch herken wel de spullen, meubels, en vormen, maar associeer ze niet als mijn eigen persoonlijke bezittingen. Alles ziet er vreemd uit en voelt vreemd aan. Ik weet ook heel vaak niet meer in welk deel van de huiskamer ik precies zit en vind dit nou altijd zooooo apart en ook wel moeilijk te verwoorden.! Ik voel me er wel altijd heel veilig en vredig bij, ook omdat ik weet wat het is en dat het door slaaptekort komt, maar het blijft iedere keer toch weer een bijzondere ervaring....
Het is ook echt heel typerend voor mijn persoonlijke speedslaapgebrek, want ik krijg dit eigenlijk altijd standaard wel voor mijn voeten als ik op een bepaald moment zo lang wakker ben. Tyler heeft dit echt zelden, hij ziet meer opeens bekenden naast zich zitten, of als hij zijn ogen sluit dan denkt ie dat we samen buiten lopen en op hele andere plekker zijn. Hij ziet de dingen om zich heen ook steeds bewegen. Wat is dus wel herken, maar ik heb het haast nooit zo heftig als hij. Ook als ik de pepfreaks in mijn vriendenkring het uit probeer te leggen, kent niemand het echt. Hier op het forum anders misschien nog wel speedjunkies of mensen met een of andere vorm van insomnia die het herkennen? Ben wel beniewd...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
^Ik herken dit niet echt, wel werd ik een keer, na veel te lang wakker te zijn geweest, wakker gebeld. Toen heb ik ongeveer 10 minuten in mijn eigen huis rondgedwaald met de vraag waar ik was... Ik ben toen best geschrokken en daarna ben ik nooit meer zólang wakker geweest... Maar wakker zijn van de pep, in je iegen huis, en niet weten waar je bent, nee dan ken ik toch niet echt, wel denken dat je bij andere vrienden bent dan je daadwerkelijk bent...

X
s
strawberry_coladaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re:

nutsss zei:
hallucinaties die je beschrijft ja die passen wel bij de dingen die je gaat ervaren als je te lang wakker bent. Misschien dat die speed inderdaad veel sterker was waardoor je jezelf veel meer uitput.

Bij mij begon het met gehoorshallucinaties (overal muziek) en een fase verder zag ik schimmen van mensen vanuit mn ooghoeken.

Dagelijks speedgebruik kan tot ernstigere vormen van hallucinaties leiden.
Klik om te vergroten...


Had ik enkele maanden geleden ook toen ik van een breakcore kwam, toen ik 's morgens thuis was hoorde ik overal muziek (zelfs mijn dampkap produceerde beats).
Toen ik stond te koken heb ik me 2 keer verbrand doordat ik me te bruusk omdraaide omdat ik dacht dat er plots iemand passeerde vlak achter me. Toen ik een douche nam zag ik ook verscheidene schimmen passeren.
Het ergste vond ik mijn derde fase : constant gefluister horen! Ik lag in bed (een hoogslaper) en ik dacht echt dat vlak onder mijn bed twee mensen tegen elkaar aan het fluisteren waren.

Ik gebruik al een hele tijd en ik heb dit maar één keer ervaren, ik wijt het aan overmoeidheid, want ik heb achteraf bijna 30u aan 1 stuk door geslapen
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Re:

strawberry_colada zei:
nutsss zei:
Ik lag in bed (een hoogslaper) en ik dacht echt dat vlak onder mijn bed twee mensen tegen elkaar aan het fluisteren waren.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
:( Dit heb ik afgelopen zomer ook gehad..
Op vakantie met vrienden nog een weekje voordat de school enzo weer begon..
van vrijdagmiddag tot maandagavond wakker..
Daar had ik dus ook zo'n hoogslaper (wel 1 persoons) en heb echt 1000x over de leuning naar beneden gehangen omdat ik dacht dat er mensen aan het fluisteren waren, echt creepy..

Thuis heb ik gelukkig geen hoogslaper, want ik zou niet weten hoe ik daar in het weekend nog veilig in kan belanden :tearsofjoy:
a
acidhausLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb dat ook al eens voorgehad
ik zat in de zetel & begon opeens superhard te freaken omdat ik dacht dat ik mijn ex hoorde roepen op mij . écht eng maar heb het maar 1 keer gehad :wink:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik herken wel wat marla singer bedoeld. . dit weekend had ik ook de dag erna helemaal afwezig in je hooft, en ik vroeg me ook telkens weer af waar ik was.. ik wist wel in wie zn huis ik was, maar ik wist egt niet meer in welke stad ofzo ik was:P, ook dacht ik de hele nacht+dag dat ik mijn muts niet op had:openmouth:, ,maar die had ik natuurlijk wel gewoon op:P, en ook heb ik als ik onder de pep probeer te slapen dan voel ik overal kriebeltjes en ga ik mindfucken dat ut beestjes zijn, dat is wel vet kut, alsof het mijn insectenfobie sterk naar voren laat komen,,
verder geen negatieven ervaringen met speed :hearteyes: het blijft de mooiste uitgaans drug voor mij, zeker gemixt met mdma :hearteyes: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."