Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed & Studeren

Speed & Studeren

57 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
M
MadclubberLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelf heb ik steeds gedurende het academiejaar niets gedaan en mij dan 3 maanden opgesloten met water en captagon.

Maar dat is niet verkrijgbaar in Nederland, bij ons vliegen die doosje rond je oren tijdens de blok; huisartsen verdienen poen in die periodes.

Captagon werkt en je zal zeer snel je stof kennen MAAR je dient toch 4 uur te slapen en dan nog een half nemen vooraleer je begint.

Nadeel : van het moment dat je examen gedaan is weet je er niets meer van.

Het beste is nog steeds gedurende het jaar je cursus 2à3 keer door te lezen dan is het peanuts hé.
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het kan, gaat ook erg goed. Je kan namelijk heel snel tot dingen komen waar je normaal wat langer voor nodig hebt ( bepaalde berekeningen, logische dingen) ( je wordt er niet slimmer van, maar je gebruikt je huidige capaciteit optimaal zeg maar ).

Maarja, als je dat gedaan hebt, kan je moeilijk je er zelf nog toe zetten een volgende keer. Omdat je hersens wat lui zijn dan. Dit merk je sowieso als je een langere tijd drugs gebruikt ( XTC, Speed enz. ) Ik merk het helaas bij mezelf.
r
rudyvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Madclubber, ik hoor mezlf hier spreken :grin:

vroeger studeerde ik clean, echter de dag van het examen een halfje of een hele captagon (hing af van de geslapen uren) en je gaat als een trein!
De leerstof die je de dagen ervoor met veel moeite hebt geblokt wordt zonder moeite gereproduceerd. Voorwaarde is wel dat je studeerd, slaapt en eet!

Captagon is de max, als je er verstandig mee omgaat!!!!!!!
En als je eraan kunt geraken :(
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#4
rudyv zei:
Madclubber, ik hoor mezlf hier spreken :grin:

vroeger studeerde ik clean, echter de dag van het examen een halfje of een hele captagon (hing af van de geslapen uren) en je gaat als een trein!
De leerstof die je de dagen ervoor met veel moeite hebt geblokt wordt zonder moeite gereproduceerd. Voorwaarde is wel dat je studeerd, slaapt en eet!

Captagon is de max, als je er verstandig mee omgaat!!!!!!!
En als je eraan kunt geraken :(
Klik om te vergroten...

Nooit van gehoord, wat is dat precies?

Even Google'en :grin:
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Speedgebruik tijdens de examenperiode heeft ervoor gezorgd dat ik geslaagd was bij de examens en eindwerk het laatste jaar, maar 't was ook de oorzaak van alle achterstand die ik dat jaar op school had opgelopen.
r
rudyvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Phreakingout zei:
rudyv zei:
Madclubber, ik hoor mezlf hier spreken :grin:

vroeger studeerde ik clean, echter de dag van het examen een halfje of een hele captagon (hing af van de geslapen uren) en je gaat als een trein!
De leerstof die je de dagen ervoor met veel moeite hebt geblokt wordt zonder moeite gereproduceerd. Voorwaarde is wel dat je studeerd, slaapt en eet!

Captagon is de max, als je er verstandig mee omgaat!!!!!!!
En als je eraan kunt geraken :(
Klik om te vergroten...

Nooit van gehoord, wat is dat precies?

Even Google'en :grin:
Klik om te vergroten...

captagon is fenetyllinehydrochloride, een amfetamine.
Het wordt voorgeschreven voor narcolepsie.
Het gaat lichamelijke en geestelijke vermoeidheid tegen. (eigenlijk houdt het gewoon de signalen van vermeoidheid tegen, je bent wel degelijk moe)

vroeger was dit heel populair bij de wielrenners, een pilletje captagon voor de koers en je was zeker van een goede uitslag.
in de tijd van eddy merckx, freddy maertens,... was dit schering en inslag, controles toen waren minimaal en gemakkelijk te omzeilen.

Bij studenten is het ook populair om 's nachts te blokken.

Bij langdurig gebruik kan er gewenning optreden, daarom wordt dit niet meer zo veel voorgeschreven.

Het valt ook onder de opiumwet. als je toch een vroorschrift kan bemachtigen moet je je wel aan vieze blikken van de apotheker verwachten (ze bekijken je als een junk) hoewel die vent het waarschijnlijk zelf neemt om zijn wachtdienst te kunnen doen.

volgens mij houdt de medische sector de goede spullen voor zichzelf (captagon) en de rommel (rilatine) of de heel dure (provigil) spullen zijn voor de consument.


ik begin echt gefrustreerd te worden als ik me zo bezig hoor :flushed:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
mmmmmmm, zie het ergens goed zitten speed eens uit te proberen ter bevordering van mijn studie. Maarja, wat als het TE goed bevalt he?

Ephedra's werken ook nog steeds wel goed, maar helaas is het alleen nog mogelijk hele oude epehdra's te bemachtigen (houdtbaar tot 2007 :confused:)

Het lijkt erop dat ze daardoor een stuk minder krachtig zijn! (of zou het gewoon niet zoveel effect meer op mij hebben?)
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#8
welke problemen moet je hebben om captagon te krijgen? M.a.w hoe kun je een voorschrift bemachtigen?
En zijn middelen zoals synergic niet beter?
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jah ik zeg niet dat het niet handig is. Maar dat mensen dan daadwerkelijk trots zijn op "hun" prestatie gaat er bij mij in als een gebrek aan intelligentie.
F
FlowkesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Studeer je er niet beter of sneller van ? of onthoud je dan niet beter wat je hebt geleerd tijdens je Speed "trip" ( weet niet of ze het trip noemen bij speed :tongueout: )
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#11
juist en die motivatie en intresse in de stof zijn 2 dingen die gewoon onmisbaar zijn als je iets moet leren, en beetje zelfvertrouwen mischien ook wel, maar niet zo zeer bij toetsen enzo
maargoed, in feite zou het helpen maar ivm vergeten enzo, zou een kleine dosis kunnen helpen paar uurtjes
creatieve opdrachten worden geweldig
S
ShobriqkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Studeren met een lijntje pep gaat idd wel vlotter dan zonder,
maar dan moet je wel zorgen dat DF niet openstaat,
want voor je het weet zit je uren te lezen en posten
zonder je ook maar 1 bladzijde hebt gestudeerd :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ooit veel te lang door gegaan op een feest voor een examen ... stom stom stom!
Na een lijn pep 's morgens heb ik het examen niet gehaald, had een drie. Ik had het gevoel niks te weten en dat versterkte de pep alleen maar. Dikke onvoldoende, met herkansing wel gehaald zonder pep.
S
Speedy GonzálezLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey dames en heren,

Klein vraagje: kan je bij dex de energyboost verdringen, dat je in feite meer gefocust bent zonder de (onnodige) drukheid oftewel dat snelle gevoel? Ik dacht misschien aan dat dit zou kunnen met bepaalde voedsel. Ik heb het dan over bij een inname van 10 a 30 mg.
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sommige zeggen dat het met vitamine c kan, maar het zal er op neer komen dat dat niet gaat lukken :wink:
S
Speedy GonzálezLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zal me laten leiden door jouw citaat :sunglasses:

Daar een wil is, is een weg!
S
SpeedballedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind dat bepaalde amfetamines zich beter tot studeren verlenen dan andere. Ritalin en Dexedrine zijn de beste. Zij geven de meeste stimulatie van het centrale zenuwstelsel zonder de motorische stimulatie die je krijgt bij combinatiepreparaten van beide isomeren. Van die twee is Ritalin zeker het beste aangezien het meer een antisociaal effect geeft en het meest kalmerend werkt. Het geeft echt een zit stil effect. De echte amfetamines worden al snel iets te leuk waardoor je andere dingen gaat doen dan studeren. Als je rit neemt, slik ze dan voor het add effect. Snuiven geeft een coke effect en is contraproductief. Ik zou proberen aan een goed voorschrift te raken want op de zwarte markt kom je vaker levo amf tegen en dat geeft meer een lichamelijke kick en een drang om te socialiseren.
Studeren is lame en zonder pep lukt het nooit :kots:
S
SpeedballedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Speedy González zei:
Hey dames en heren,

Klein vraagje: kan je bij dex de energyboost verdringen, dat je in feite meer gefocust bent zonder de (onnodige) drukheid oftewel dat snelle gevoel? Ik dacht misschien aan dat dit zou kunnen met bepaalde voedsel. Ik heb het dan over bij een inname van 10 a 30 mg.
Klik om te vergroten...

Rita gebruiken om te studeren en Dex op de spinning.
Studeren is lame :kots:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."